Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.10.2014, 15:04
Palex:n Avatar
Palex Palex on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiTeePee Näytä viesti
Eipä sitten mennyt tämäkään kuin elokuvissa.. Keskisen Paulille soittelin ja kävi ilmi että tuolle mun Suzukin tyyppihyväksyntänumerolle ei löydy muuta vaihtoehtoa kuin M1 eli Geetä sinne ei saa tekemälläkään
Noh kai tähän kohtaloon on tyydyttävä ja jumppailtava kerta vuoteen noi jousien +25mm spacerit alta pois...
TÄH?

Joidenkin numeroiden mukaanko näitä hyväksytään, eikä itse automallin mukaan? Autot täysin samanlaisia kaikki, mutta eri numeroita kohdellaan eri tavalla? Ei kyllä nyt oikein pysty ymmärtämään...

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.10.2014, 16:27
JiiTeePee JiiTeePee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.09.14
Sijainti: Sastamala
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
TÄH?

Joidenkin numeroiden mukaanko näitä hyväksytään, eikä itse automallin mukaan? Autot täysin samanlaisia kaikki, mutta eri numeroita kohdellaan eri tavalla? Ei kyllä nyt oikein pysty ymmärtämään...
No niin kai sitten
Aika käsittämättömiä nää säädökset mutta niin sieltä sanottiin että ei voi sellaista paperia kirjoittaa, kun ei tuota G-varianttia tuolla tyyppihyväksynnällä löydy... Löysi kyllä sieltä 1998 vuosimallin Jimnyn jossa oli tyyppihyväksynnässä vaihtoehtoina M1 tai M1G mutta se oli eri tyyppihyväksyntänumerolla... Ilmeisesti jossain vaiheessa vuotta -98 tuo tyyppihyväksyntä muuttunut..
Tunteekos kukaan ketään ymmärtäväistä katsuria? Jos vaikka oheen sais vielä joltain kopion -98 vuoden Jimnyn otteesta josta tuo M1G löytyy
Tai sitten vaan tosiaan tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla, kyllä siellä Suzuki Motorsilla ihan ymmärtäväisiä oltiin ja kaikkensa
varmaankin yritti ja jos kerran asialle ei voi mitään niin ei kai sitten vaan voi... Loppuun vielä aito suomalainen Perkele!

Viimeksi muokannut JiiTeePee : 15.10.2014 16:44
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.10.2014, 16:57
JiiTeePee JiiTeePee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.09.14
Sijainti: Sastamala
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiTeePee Näytä viesti
No niin kai sitten
Aika käsittämättömiä nää säädökset mutta niin sieltä sanottiin että ei voi sellaista paperia kirjoittaa, kun ei tuota G-varianttia tuolla tyyppihyväksynnällä löydy... Löysi kyllä sieltä 1998 vuosimallin Jimnyn jossa oli tyyppihyväksynnässä vaihtoehtoina M1 tai M1G mutta se oli eri tyyppihyväksyntänumerolla... Ilmeisesti jossain vaiheessa vuotta -98 tuo tyyppihyväksyntä muuttunut..
Tunteekos kukaan ketään ymmärtäväistä katsuria? Jos vaikka oheen sais vielä joltain kopion -98 vuoden Jimnyn otteesta josta tuo M1G löytyy
Tai sitten vaan tosiaan tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla, kyllä siellä Suzuki Motorsilla ihan ymmärtäväisiä oltiin ja kaikkensa
varmaankin yritti ja jos kerran asialle ei voi mitään niin ei kai sitten vaan voi... Loppuun vielä aito suomalainen Perkele!
Trafiin tietysti vois vielä aikansa kuluks soitella ja kysellä onko muutoksen vaatimukset tosiaan niin ehdottomia jos jollain todistuksella saisi todistettua että noita samanvuotisia ja täysin samanlaisia Jimnyjä on M1 ja M1G merkinnällä virallisesti olemassa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.10.2014, 19:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Itellä ei onnistunu muinoin muutoskatsastaa Wagoneeria M1G:ksi. Kovasti koitin, mutta ei.
Konttorilta silloin soittelivat trafiin, jotta mites tämmönen, niin trafista tuli vaan vastaus, että ei oo mitään väliä lukeeko otteessa M1 vai M1G. Se on tuotu maahan verovapaana maastohenkilöautona, ja sitä kohdellaan myös maastoautona, vaikka otteessa on pelkkä M1. Joten alustaa sai korotella ihan rauhassa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.10.2014, 19:17
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Itellä ei onnistunu muinoin muutoskatsastaa Wagoneeria M1G:ksi. Kovasti koitin, mutta ei.
Konttorilta silloin soittelivat trafiin, jotta mites tämmönen, niin trafista tuli vaan vastaus, että ei oo mitään väliä lukeeko otteessa M1 vai M1G. Se on tuotu maahan verovapaana maastohenkilöautona, ja sitä kohdellaan myös maastoautona, vaikka otteessa on pelkkä M1. Joten alustaa sai korotella ihan rauhassa...
Samoin lukee itellä otteessa... Henkilöauto ja lisätiedoissa maastohenkilöauto...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.10.2014, 13:33
korbimotors:n Avatar
korbimotors korbimotors ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.07
Sijainti: Salla, Finland.
Viestit: 758
Perusasetus

Täällä kans eilen tiedusteltu katsastuskonttorilla, että olisko Jimnyyn saanut sen puuttuvan G-kirjaimen niin tuttu katsastusmies tuumas siihen että mitäs sinä sillä G-kirjaimella teet??
Sanoin että olis mahdollisuus korottaa vähän enenmpi tuota Jimnyä kun se on M1G. Katsastusmies sanoi että sen saman 150mm sinä saat tätä autoa korottaa oli siinä G-kirjainta tai ei. Ja katsurilla oli juuri sillä hetkellä minun Jimnyn paperit käsissä niin sanoi tuon edellä mainitun lauseen. Sanoi että nykyään ei monestikkaan merkata otteeseen juurikaan mitään vaan rekisteriotteesta syöttmällä sen tyyppihyväksyntäkoodin saa tarvittaessa enempi tietoja. Eli aivan turhaa koko G-kirjaimen hommaaminen!
__________________
Köyhillä On Kiire Minulla Ei..
Toyota hilux
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.10.2014, 14:26
JiiTeePee JiiTeePee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.09.14
Sijainti: Sastamala
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja korbimotors Näytä viesti
Täällä kans eilen tiedusteltu katsastuskonttorilla, että olisko Jimnyyn saanut sen puuttuvan G-kirjaimen niin tuttu katsastusmies tuumas siihen että mitäs sinä sillä G-kirjaimella teet??
Sanoin että olis mahdollisuus korottaa vähän enenmpi tuota Jimnyä kun se on M1G. Katsastusmies sanoi että sen saman 150mm sinä saat tätä autoa korottaa oli siinä G-kirjainta tai ei. Ja katsurilla oli juuri sillä hetkellä minun Jimnyn paperit käsissä niin sanoi tuon edellä mainitun lauseen. Sanoi että nykyään ei monestikkaan merkata otteeseen juurikaan mitään vaan rekisteriotteesta syöttmällä sen tyyppihyväksyntäkoodin saa tarvittaessa enempi tietoja. Eli aivan turhaa koko G-kirjaimen hommaaminen!
Jimnyähän saa korottaa maksimissaan 77mm jousikorotuksella kun tuo korinkorotuksen vaatima 1500kg omamassa ei täyty? Mahtoikohan katsurilla olla ihan kaikki pykälät muistissa? Ja eikö sekin aika selvästi laissa sanota että M1 henkilöauton maksimi jousikorotus 51mm ja M1G maastohenkilöauton 77mm?

"M1 ja N1: korkeus saa muuttua suhteessa pyörien keskiöön enintään 51 mm / 2"
M1G ja N1G: korkeus saa muuttua suhteessa pyörien keskiöön enintään 77 mm / 3"

nostamalla koria rungolta
sallittu kaikissa N1G-luokan ajoneuvoissa
sallittu M1G-luokan ajoneuvossa, jos omamassa on yli 1500kg
kielletty M1- ja N1-luokan ajoneuvoissa
maksimikorotus 77mm / 3"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Jimnystä offipeli? petr Tekniikka & Jutustelu 217 26.09.2012 08:08
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
Jimnystä OFFI-kone raw Linkit 0 08.09.2007 18:24
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 0 15.05.2006 23:50
Kokemuksia Suzuki Jimnystä Tapsa Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2004 10:16


Sivu luotu: 15:10 (GMT +2).