Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2014, 14:07
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiTeePee Näytä viesti
Nostellaas vähän vanhaa aihetta pöydälle... Eli onko kukaan Jimnyn omistaja onnistunut tuossa M1 --> M1G muutoksessa? Itsellä -98 M1 Jimny, jota ois tarkoitus ruveta korottamaan OME:n +40mm sarjalla ja hyllyssä ois vielä lisäks +25mm spacerit jousien yläpäähän. Taitaa vaan tulla konttorilla sanomista jos nuo spaceritkin sinne lyö ilman tota maagista G:tä otteessa
Kyllä tuohon hommaan saa vastaavuustodistuksen yhdellä puhelisoitolla tai emaililla tuonne Suzuki Motor Finlandiin, ja kysyy Keskisen Paulia, joka kyllä lapun varmasti järjestää.

Velimiehellä on myöskin '98 mallinen Jimny, ja se on M1G ainakin...

__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2014, 14:24
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

trafin mukaan ei riittäny jakolaatikossa oleva lukko ja muutenki ku ihmettelette samaa ku minäkin enne, että miten on m1g autoja ilman lukkoja, ni tuo lukkovaatimus on tullu joskus 2000 luvulla muistaakseni vasta
edit muistin väärin eli lukkopakko tullu voimaan 01.07.1993
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia

Viimeksi muokannut sos : 03.10.2014 14:33
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2014, 00:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Olikos vuonna -90 mitä vaatimuksia, että auton sai tuotua alennetun autoveron maasturina... Ite ostin tossa joku aika sitten lähinnä varaosiksi 4x4 Chevy Astron. Otteen mukaan se on 8 hengen maastohenkilöauto! (Ajoneuvoluokka: MUU : maastohenkilöauto)
Hassu maasturi, kun ei meinaa edes tavallinen hallitunkki mahtua helman alle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2014, 07:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
trafin mukaan ei riittäny jakolaatikossa oleva lukko ja muutenki ku ihmettelette samaa ku minäkin enne, että miten on m1g autoja ilman lukkoja, ni tuo lukkovaatimus on tullu joskus 2000 luvulla muistaakseni vasta
edit muistin väärin eli lukkopakko tullu voimaan 01.07.1993
Tainnut Trafin heppu puhua läpiä päähänsä, koska onhan noita Jeeppejä sun muita maastokikottimia M1G- autoina vaikka kuinka ja paljon ilman kytkettäviä lukkoja tai kitkaa takana/ edessä, 80- luvun vehkeistä 2000- luvulle..

Mitä tulee noihin lukkovaatimuksiin, jos pitäisi olla edessä ja/tai takana kytkettävä tehdasasenteinen lukko, niin aika vähissä olisi M1G- luokan autot Suomessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2014, 20:29
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

Eihän sitä kai ole sanottu että se lukko pitää olla akselissa. Eikös se ainakin aikaisemmin mennyt niin että keskitasauspyörästössä oleva lukko riittää. Tai sitten muu vastaava järjestelmä eli kytkettävän nelivedon kiinteä kytkentä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.10.2014, 20:41
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 622
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_Hopo Näytä viesti
Eihän sitä kai ole sanottu että se lukko pitää olla akselissa. Eikös se ainakin aikaisemmin mennyt niin että keskitasauspyörästössä oleva lukko riittää. Tai sitten muu vastaava järjestelmä eli kytkettävän nelivedon kiinteä kytkentä.
a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä;

b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;

Eli jos on tasauspyörästö jossa on lukko ja vastaava voisi olla vaikka kiinteä, eli ei tasauspyörästöä keskellä.

Nelivedon kytkentä menee a-kohtaan, mutta ei b-kohtaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2014, 19:00
Rngd Rngd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.08.13
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 312
Perusasetus

Jakolaatikon lukko riittää. Ei tarvitse olla akseleilla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.10.2014, 19:16
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 622
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rngd Näytä viesti
Jakolaatikon lukko riittää. Ei tarvitse olla akseleilla.
Riippuu tulkinnasta. Jos jakiksessa on tasauspyörästö ja sen saa lukkoon, niin silloin riittää. Matti voi kertoa oman tulkintansa tähän. Itse olen kuullu kaksi erilaista eri konttoreilta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.10.2014, 08:58
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Itse tarkoitin lähinnä noita uudempia lelu maastureita, onko niissä usein tuo M1G merkintä? Useissa kun ei ole edes alennusvaihteistoa, joka minun mielestä pitäisi olla maastoauton 1 tunnusmerkki.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.10.2014, 20:43
JiiTeePee JiiTeePee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.09.14
Sijainti: Sastamala
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Kyllä tuohon hommaan saa vastaavuustodistuksen yhdellä puhelisoitolla tai emaililla tuonne Suzuki Motor Finlandiin, ja kysyy Keskisen Paulia, joka kyllä lapun varmasti järjestää.

Velimiehellä on myöskin '98 mallinen Jimny, ja se on M1G ainakin...

Kiitoksia informaatiosta!
Tänään kävin kahdella paikallisella konttorilla kyselemässä inssien mielipidettä tuohon muutokseen.
Ekassa paikassa inssi väitti kovasti etteivät he voi tuollaista muutosta tehdä kun auto on tyyppihyväksytty tai jotain vastaavaa. Kovasti koitin inttää vastaan että näitä on olemassa sekä M1 että M1G:nä jo tehtaalta ja vastaavia ajoneuvotyypin muutoksia on kyllä tehty. Selvästikään ei ollut aiemmin kukaan tälläistä yrittänyt kun olivat niin puulla päähän lyötyjä asian suhteen.
Toisella konttorilla keskustelu alkoi myös samoilla linjoilla että ei tule onnistumaan, mutta kun sanoin että näitä samanikäisiäkin täysin samanlaisia Jimnyjä on tuolla M1G merkinnällä olemassa niin alkoi löytyä ymmärrystä ja tultiin siihen lopputulokseen että kun hommaan maahantuojalta jonkinlaisen vastaavuustodistuksen, niin asia pitäis olla ihan piece of cake
Tämäkin inssi kyllä ihmetteli että mikä kesäpoika niitä merkintöjä aikoinaan on papereihin lyönyt kun täysin samaa autoa voi olla kahdella merkinnällä
Huomenna siis yhteyttä tuonne Suzuki motor Finlandiin ja katsotaan sitten miten homma lähtee etenemään.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.10.2014, 14:15
JiiTeePee JiiTeePee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.09.14
Sijainti: Sastamala
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiTeePee Näytä viesti
Kiitoksia informaatiosta!
Tänään kävin kahdella paikallisella konttorilla kyselemässä inssien mielipidettä tuohon muutokseen.
Ekassa paikassa inssi väitti kovasti etteivät he voi tuollaista muutosta tehdä kun auto on tyyppihyväksytty tai jotain vastaavaa. Kovasti koitin inttää vastaan että näitä on olemassa sekä M1 että M1G:nä jo tehtaalta ja vastaavia ajoneuvotyypin muutoksia on kyllä tehty. Selvästikään ei ollut aiemmin kukaan tälläistä yrittänyt kun olivat niin puulla päähän lyötyjä asian suhteen.
Toisella konttorilla keskustelu alkoi myös samoilla linjoilla että ei tule onnistumaan, mutta kun sanoin että näitä samanikäisiäkin täysin samanlaisia Jimnyjä on tuolla M1G merkinnällä olemassa niin alkoi löytyä ymmärrystä ja tultiin siihen lopputulokseen että kun hommaan maahantuojalta jonkinlaisen vastaavuustodistuksen, niin asia pitäis olla ihan piece of cake
Tämäkin inssi kyllä ihmetteli että mikä kesäpoika niitä merkintöjä aikoinaan on papereihin lyönyt kun täysin samaa autoa voi olla kahdella merkinnällä
Huomenna siis yhteyttä tuonne Suzuki motor Finlandiin ja katsotaan sitten miten homma lähtee etenemään.
Eipä sitten mennyt tämäkään kuin elokuvissa.. Keskisen Paulille soittelin ja kävi ilmi että tuolle mun Suzukin tyyppihyväksyntänumerolle ei löydy muuta vaihtoehtoa kuin M1 eli Geetä sinne ei saa tekemälläkään
Noh kai tähän kohtaloon on tyydyttävä ja jumppailtava kerta vuoteen noi jousien +25mm spacerit alta pois...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.10.2014, 15:04
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiTeePee Näytä viesti
Eipä sitten mennyt tämäkään kuin elokuvissa.. Keskisen Paulille soittelin ja kävi ilmi että tuolle mun Suzukin tyyppihyväksyntänumerolle ei löydy muuta vaihtoehtoa kuin M1 eli Geetä sinne ei saa tekemälläkään
Noh kai tähän kohtaloon on tyydyttävä ja jumppailtava kerta vuoteen noi jousien +25mm spacerit alta pois...
TÄH?

Joidenkin numeroiden mukaanko näitä hyväksytään, eikä itse automallin mukaan? Autot täysin samanlaisia kaikki, mutta eri numeroita kohdellaan eri tavalla? Ei kyllä nyt oikein pysty ymmärtämään...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.10.2014, 16:27
JiiTeePee JiiTeePee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.09.14
Sijainti: Sastamala
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
TÄH?

Joidenkin numeroiden mukaanko näitä hyväksytään, eikä itse automallin mukaan? Autot täysin samanlaisia kaikki, mutta eri numeroita kohdellaan eri tavalla? Ei kyllä nyt oikein pysty ymmärtämään...
No niin kai sitten
Aika käsittämättömiä nää säädökset mutta niin sieltä sanottiin että ei voi sellaista paperia kirjoittaa, kun ei tuota G-varianttia tuolla tyyppihyväksynnällä löydy... Löysi kyllä sieltä 1998 vuosimallin Jimnyn jossa oli tyyppihyväksynnässä vaihtoehtoina M1 tai M1G mutta se oli eri tyyppihyväksyntänumerolla... Ilmeisesti jossain vaiheessa vuotta -98 tuo tyyppihyväksyntä muuttunut..
Tunteekos kukaan ketään ymmärtäväistä katsuria? Jos vaikka oheen sais vielä joltain kopion -98 vuoden Jimnyn otteesta josta tuo M1G löytyy
Tai sitten vaan tosiaan tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla, kyllä siellä Suzuki Motorsilla ihan ymmärtäväisiä oltiin ja kaikkensa
varmaankin yritti ja jos kerran asialle ei voi mitään niin ei kai sitten vaan voi... Loppuun vielä aito suomalainen Perkele!

Viimeksi muokannut JiiTeePee : 15.10.2014 16:44
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.10.2014, 16:57
JiiTeePee JiiTeePee ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.09.14
Sijainti: Sastamala
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiTeePee Näytä viesti
No niin kai sitten
Aika käsittämättömiä nää säädökset mutta niin sieltä sanottiin että ei voi sellaista paperia kirjoittaa, kun ei tuota G-varianttia tuolla tyyppihyväksynnällä löydy... Löysi kyllä sieltä 1998 vuosimallin Jimnyn jossa oli tyyppihyväksynnässä vaihtoehtoina M1 tai M1G mutta se oli eri tyyppihyväksyntänumerolla... Ilmeisesti jossain vaiheessa vuotta -98 tuo tyyppihyväksyntä muuttunut..
Tunteekos kukaan ketään ymmärtäväistä katsuria? Jos vaikka oheen sais vielä joltain kopion -98 vuoden Jimnyn otteesta josta tuo M1G löytyy
Tai sitten vaan tosiaan tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla, kyllä siellä Suzuki Motorsilla ihan ymmärtäväisiä oltiin ja kaikkensa
varmaankin yritti ja jos kerran asialle ei voi mitään niin ei kai sitten vaan voi... Loppuun vielä aito suomalainen Perkele!
Trafiin tietysti vois vielä aikansa kuluks soitella ja kysellä onko muutoksen vaatimukset tosiaan niin ehdottomia jos jollain todistuksella saisi todistettua että noita samanvuotisia ja täysin samanlaisia Jimnyjä on M1 ja M1G merkinnällä virallisesti olemassa
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.10.2014, 19:12
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Itellä ei onnistunu muinoin muutoskatsastaa Wagoneeria M1G:ksi. Kovasti koitin, mutta ei.
Konttorilta silloin soittelivat trafiin, jotta mites tämmönen, niin trafista tuli vaan vastaus, että ei oo mitään väliä lukeeko otteessa M1 vai M1G. Se on tuotu maahan verovapaana maastohenkilöautona, ja sitä kohdellaan myös maastoautona, vaikka otteessa on pelkkä M1. Joten alustaa sai korotella ihan rauhassa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki Jimnystä offipeli? petr Tekniikka & Jutustelu 217 26.09.2012 08:08
Jimnystä kokemuksia? Erturo Tekniikka & Jutustelu 27 15.11.2011 20:58
Jimnystä OFFI-kone raw Linkit 0 08.09.2007 18:24
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 0 15.05.2006 23:50
Kokemuksia Suzuki Jimnystä Tapsa Tekniikka & Jutustelu 3 04.01.2004 10:16


Sivu luotu: 07:50 (GMT +2).