![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Velimiehellä on myöskin '98 mallinen Jimny, ja se on M1G ainakin...
__________________
-Pauli- |
#2
|
||||
|
||||
![]()
trafin mukaan ei riittäny jakolaatikossa oleva lukko ja muutenki ku ihmettelette samaa ku minäkin enne, että miten on m1g autoja ilman lukkoja, ni tuo lukkovaatimus on tullu joskus 2000 luvulla muistaakseni vasta
edit muistin väärin eli lukkopakko tullu voimaan 01.07.1993
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia Viimeksi muokannut sos : 03.10.2014 14:33 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Olikos vuonna -90 mitä vaatimuksia, että auton sai tuotua alennetun autoveron maasturina... Ite ostin tossa joku aika sitten lähinnä varaosiksi 4x4 Chevy Astron. Otteen mukaan se on 8 hengen maastohenkilöauto! (Ajoneuvoluokka: MUU : maastohenkilöauto)
Hassu maasturi, kun ei meinaa edes tavallinen hallitunkki mahtua helman alle. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä tulee noihin lukkovaatimuksiin, jos pitäisi olla edessä ja/tai takana kytkettävä tehdasasenteinen lukko, niin aika vähissä olisi M1G- luokan autot Suomessa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eihän sitä kai ole sanottu että se lukko pitää olla akselissa. Eikös se ainakin aikaisemmin mennyt niin että keskitasauspyörästössä oleva lukko riittää. Tai sitten muu vastaava järjestelmä eli kytkettävän nelivedon kiinteä kytkentä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä; Eli jos on tasauspyörästö jossa on lukko ja vastaava voisi olla vaikka kiinteä, eli ei tasauspyörästöä keskellä. Nelivedon kytkentä menee a-kohtaan, mutta ei b-kohtaan |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jakolaatikon lukko riittää. Ei tarvitse olla akseleilla.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu tulkinnasta. Jos jakiksessa on tasauspyörästö ja sen saa lukkoon, niin silloin riittää. Matti voi kertoa oman tulkintansa tähän. Itse olen kuullu kaksi erilaista eri konttoreilta
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itse tarkoitin lähinnä noita uudempia lelu maastureita, onko niissä usein tuo M1G merkintä? Useissa kun ei ole edes alennusvaihteistoa, joka minun mielestä pitäisi olla maastoauton 1 tunnusmerkki.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kiitoksia informaatiosta! Tänään kävin kahdella paikallisella konttorilla kyselemässä inssien mielipidettä tuohon muutokseen. Ekassa paikassa inssi väitti kovasti etteivät he voi tuollaista muutosta tehdä kun auto on tyyppihyväksytty tai jotain vastaavaa. Kovasti koitin inttää vastaan että näitä on olemassa sekä M1 että M1G:nä jo tehtaalta ja vastaavia ajoneuvotyypin muutoksia on kyllä tehty. Selvästikään ei ollut aiemmin kukaan tälläistä yrittänyt kun olivat niin puulla päähän lyötyjä asian suhteen. Toisella konttorilla keskustelu alkoi myös samoilla linjoilla että ei tule onnistumaan, mutta kun sanoin että näitä samanikäisiäkin täysin samanlaisia Jimnyjä on tuolla M1G merkinnällä olemassa niin alkoi löytyä ymmärrystä ja tultiin siihen lopputulokseen että kun hommaan maahantuojalta jonkinlaisen vastaavuustodistuksen, niin asia pitäis olla ihan piece of cake ![]() Tämäkin inssi kyllä ihmetteli että mikä kesäpoika niitä merkintöjä aikoinaan on papereihin lyönyt kun täysin samaa autoa voi olla kahdella merkinnällä ![]() Huomenna siis yhteyttä tuonne Suzuki motor Finlandiin ja katsotaan sitten miten homma lähtee etenemään. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Noh kai tähän kohtaloon on tyydyttävä ja jumppailtava kerta vuoteen noi jousien +25mm spacerit alta pois... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Joidenkin numeroiden mukaanko näitä hyväksytään, eikä itse automallin mukaan? Autot täysin samanlaisia kaikki, mutta eri numeroita kohdellaan eri tavalla? Ei kyllä nyt oikein pysty ymmärtämään... ![]() ![]()
__________________
-Pauli- |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Aika käsittämättömiä nää säädökset mutta niin sieltä sanottiin että ei voi sellaista paperia kirjoittaa, kun ei tuota G-varianttia tuolla tyyppihyväksynnällä löydy... Löysi kyllä sieltä 1998 vuosimallin Jimnyn jossa oli tyyppihyväksynnässä vaihtoehtoina M1 tai M1G mutta se oli eri tyyppihyväksyntänumerolla... Ilmeisesti jossain vaiheessa vuotta -98 tuo tyyppihyväksyntä muuttunut.. Tunteekos kukaan ketään ymmärtäväistä katsuria? ![]() ![]() Tai sitten vaan tosiaan tyytyy kohtaloonsa ja antaa asian olla, kyllä siellä Suzuki Motorsilla ihan ymmärtäväisiä oltiin ja kaikkensa varmaankin yritti ja jos kerran asialle ei voi mitään niin ei kai sitten vaan voi... Loppuun vielä aito suomalainen Perkele! ![]() Viimeksi muokannut JiiTeePee : 15.10.2014 16:44 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ei onnistunu muinoin muutoskatsastaa Wagoneeria M1G:ksi. Kovasti koitin, mutta ei.
Konttorilta silloin soittelivat trafiin, jotta mites tämmönen, niin trafista tuli vaan vastaus, että ei oo mitään väliä lukeeko otteessa M1 vai M1G. Se on tuotu maahan verovapaana maastohenkilöautona, ja sitä kohdellaan myös maastoautona, vaikka otteessa on pelkkä M1. Joten alustaa sai korotella ihan rauhassa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimnystä offipeli? | petr | Tekniikka & Jutustelu | 217 | 26.09.2012 08:08 |
Jimnystä kokemuksia? | Erturo | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 15.11.2011 20:58 |
Jimnystä OFFI-kone | raw | Linkit | 0 | 08.09.2007 18:24 |
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.05.2006 23:50 |
Kokemuksia Suzuki Jimnystä | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2004 10:16 |