![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eihän sitä kai ole sanottu että se lukko pitää olla akselissa. Eikös se ainakin aikaisemmin mennyt niin että keskitasauspyörästössä oleva lukko riittää. Tai sitten muu vastaava järjestelmä eli kytkettävän nelivedon kiinteä kytkentä.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä; Eli jos on tasauspyörästö jossa on lukko ja vastaava voisi olla vaikka kiinteä, eli ei tasauspyörästöä keskellä. Nelivedon kytkentä menee a-kohtaan, mutta ei b-kohtaan |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jakolaatikon lukko riittää. Ei tarvitse olla akseleilla.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu tulkinnasta. Jos jakiksessa on tasauspyörästö ja sen saa lukkoon, niin silloin riittää. Matti voi kertoa oman tulkintansa tähän. Itse olen kuullu kaksi erilaista eri konttoreilta
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eikö jakolaatikko ole sama kuin keskitasauspyörästö? Taitaa olla terminologiassa vielä opettelemista meikäläisellä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole sama asia, jakiksessa voi toki olla tasauspyörästö
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
ei ole läheskään kaikissa ns"maastureissa" on jakolaatikoissa tasauspyörästöä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä; |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuulostaa kyllä juuri niin idioottimaiselta että tuon on pakko olla totta ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mutta eipä tuo mulle kuulu tulkintoja on monia, mulla vaan katsuri ei ite halunnu tulkita, ni soitettiin trafiin ja kysyttiin niiden tulkinta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kahteen autoon olen tuon maagisen G kirjaimen pyytänyt jälkeenpäin ja molempiin on kelvannut ilman tasausta oleva jakis. Suburban ja terrano 2 kyseessä.
Eri konttoreilla ja molemmat ihan läpihuuto juttuja ilman mitään mutinoita. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Itse tarkoitin lähinnä noita uudempia lelu maastureita, onko niissä usein tuo M1G merkintä? Useissa kun ei ole edes alennusvaihteistoa, joka minun mielestä pitäisi olla maastoauton 1 tunnusmerkki.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Löytyy monesta sity"maasturista", esim. Honda HR-V ja CR-V, Toyota Rav4, Suzuki Grand Vitara jne. Kaikissa edellämainituissa on avoimet perät. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun Parkettimaastureihin kääntyi keskustelu, esim. Dacia Duster on rekisteröity M1 luokan ajoneuvoksi, ja farmariautoksi.
Periaattessahan DD täyttää myös nuo M1G luokan vaatimukset, ja ymmärtääkseni myös näiden tulo- ja jättökulmien sekä maavaran osalta. Mutta, huhu kertoo, että ei siksi ole luokiteltu M1G maastoautoksi, koska siitä voidaan pienillä muutoksilla tehdä pakettiauto. Onko siis näin, että M1G luokan autoa ei voi muuttaa/katsastaa pakettiautoksi, vaan tuleeko se muuttaa esim. huoltoautoksi? Kertokaapa viisaammat tietämättömälle, kiitos.
__________________
Olen postimerkkeilyä harrastava reipas seurakuntanuori, jonka mielestä päihteet ovat paholaisen työvälineitä ja seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
No ei sitten mitään perää. Helposti vois Daciasta tehdä pakun, olipa G tai ei.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt onkin jo pitemmän aikaa pitänu maksaa täysi vero kaikista henkilö- ja pakettiautoista. Esim. Tuossa omassa astrossa on ymmärtääkseni saatu suurempi veroetu ja henkilömäärä, kun se on tuotu maastohenkilöautona, eikä alennetun autoveron pakettiautona... Vai mitä ne prosentit olikaan -90? |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Vitarassa tiettu 100% lukittava keskitasauspyörästö ja alennusvaihde.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimnystä offipeli? | petr | Tekniikka & Jutustelu | 217 | 26.09.2012 08:08 |
Jimnystä kokemuksia? | Erturo | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 15.11.2011 20:58 |
Jimnystä OFFI-kone | raw | Linkit | 0 | 08.09.2007 18:24 |
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.05.2006 23:50 |
Kokemuksia Suzuki Jimnystä | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2004 10:16 |