![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Väriaineet: jos öljy huononee tuosta väriaineesta niin paljon, ettei voi sekoittaa öljyyn teollisesti (noihin immenkalvo useampikerros muovipulloihin) niin mitenhän se merkkiaine tuhoaa öljyn tuolla kylmäkoneikossa?) Ja tosiaankin tuo vuotojen hakeminen on helpointa pimeässä, 10e lamppu ja säästökuopan keltaiset/oranssit puun- ja metallintyöstöön tarkoitetut ovat olleet minun silmille parempia, kuin esim. huoltolaitteen mukana tulleet lasit ![]() ja R12 korvaaminen R134a:lla Nuo vanhat ilmastoinnin kompuran oljyt, siis noissa -80 luvun (ja -90 alun) autoissa: Öljy ei lähde liikkeelle tuon R134a kanssa riittävän hyvin, vaan öljy tuppaa jäämään kennoihin. ja kompurasta vähenee öljy, tiivistys kärsii (öljytiivisteisiä-) ja paine, ja sita kautta virtaus kärsii... ja öljy jää entistä pahemmin välille... ja kompura leikkaa kiinni voitelun puutteesta. p.s ilmastoinnin kuivain on aikalailla erilainen mekaaniselta rakenteeltaan, jos verrataan R12 ja R134a kuivareita.... p.s.s tuo R134a "mönkii läpi" noista R12 letkuista ja O-renkaista kudos-tason sijaan molekyylitasolla (meniköhän oikein?) Ja noista vaaroista: esim. Tuo R134a: se AT-kolinaton paineilmapullo, pieni ruikkaus silmään, niin tilanne on sama, kuin pakkasella kalastavalla luonnonsuojelijalla; se taimen, mikä nostettiin pakkaseen omasta +1 asteisesta vedestä, punnittiin ja mitattiin ja kuvattiin, niin silmän pinta jäätyi, ja päästettin takaisin ja taimenella on aika vaikea selvitä, kun näkökyky meni... ja luonnonsuojelijat korostaa, että on vaan terävät koukut, jotka voi poistaa repimättä.... Ja nuo korvaavat kylmäaineet on aika vaikeita kehittää, kun vaatimukset on mitä on.... ja tuo palamattomuus on nimenomaan turvatekijä! En halua grillaantua ajaessa....
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Jos on uutisia uskominen niin tulevaisuudessa kylmäaine olisi CO2.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja tuon kanssa suurin ongelma on käyttöpaine, mikä on jossain 200 barin nurkilla.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllä siellä on tulossa (pari valmistajaa "lähes" valmiita) myös lähes r134a:n paineille oleva kylmäaine, huhujen mukaan valmistaminen on vaan "sika" kallista... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiilaripullon täyttö VS-Suomessa? | allu-85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.01.2013 13:08 |
Tankin täyttö putki | HCK | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.08.2012 13:07 |
hj60 vaihteiston täyttö | kone1 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.12.2010 18:21 |
Hiilidioksidipullon täyttö Tampere | ToyWo | Chit-Chat | 2 | 10.01.2009 00:15 |