![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lähinnä hydrauliikka pumpun täystuhon yhteydessä, jne, muissa vastaavissa tilanteissa. Tosin, silloinkin tulee uudet öljyt sisään ja keinomunuaisen tarkoitus on vain yrittää saada epäpuhtaudet pois siitä osasta joka "pakosta" jää vanhaa öljyä. Kaivinkoneessakin säiliö on helppo tyhjätä, mutta sylintereissä, letkuissa, jäähdytin kennossa, jne, on paljon öljyä jota ei kaikkea pois saa. Mutta tuohon aikasempaan, "myrkyt puhdistetaan", lauseessa viitattiin lähinnä kylmä-aineeseen, ei ilmstoinnin öljyyn. Tuo UV-väriainetta sisältävä öljy on melkoista ongelma jätettä. Meillä erotellaan kirkaat ja mustat jäteöljyt erilleen ja kontit on tuhannen litran. Pelottelivat joskus, että jos tuhannen litran konttiin lurauttaa ilmastointikoneen keräys säiliön jäte öljyt, niin puhdistus prosessin yhteydessä pieninkin määrä UV:ta tunnistetaan ja tulee kallis lasku. En ole kertaakaan kuullut, että kenellekkään olisi laskua ko syyn takia erikseen tullut "normaali" jäte öljystä. Mutta silti meillä ilmastoinnin öljyt kerätään erilleen pienempään öljy astiaan...
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Huomenna viedään yks perusauto automaatti koneiseen ilmastointi"huoltoon". Vajausta järjestelmässä tässäkin, pikkusen paineita lie järjestelmässä onneksi sisällä, ainakin suhahtaa kun venttiilistä painasee, mutta kompressori ei lähde pyörimään.
Soitin ja kyselin vähän aikaa varaillessa, kysymykseeni ;tehdäänkö homma läpi vaikka huomataan että vuotelee- sanottiin että kone menee työnsä läpi, siinähän ne viat selkenee jos on. Homma laskutetaan kokonaan, ja kun on sitten korjattu(muualla), uudelleen sama konehoito ja maksaa puolet. Näinkö se menee? Eikös tuossa karkaa aineita otsooniin yläilmoihin, joskin eihän se siellä haittaa sen enempää kuin ne kylmäspreit ym mitä saa tupsutella vapaasti. Niin siitä paineanturilta voltteja mittailusta- joissain autoissa on kolme piuhaa sinne anturille. 1 johto syöttelee sinne n 5 volttia- paluu voltit toiseen johtoon pitää olla n-3-4 välillä, alle 3 ei käynnisty kompura, yli ei käynnisty kompura myöskään. Eli volttimittarilla voi mitata sopivan määrän kylmäainetta järjestelmässä, kun on ns säätyvä se paineanturi. Tarkalleen ottaen en muista noita volttimääriä, ne oli tarkempia kuin tuo voltin heitto minkä mainitsin, oli 3.jotain suuntaan olevia, mutta se ei nyt ole tärkeintä tässä- vaan se- että ko tavalla joissain voi määritellä sopivan kylmäaine määrän. Paine anturilla meno virta+tulo virta signaali+maa. Can väylä ja ecu ohjaus. Itse olen jopa nähyt tehdyn "jatkojohdon" sieltä anturilta alhaalta kontilasta ylemmäs, sokeripalaan, josta sai kätevästi mitattua voltit ja senmukaan onko sopiva määrä kylmäainetta systeemissä säilynyt. Kuullostaa todelliselta DIY tarkistukselta, mutta sinänsä hyödyllinen? Auto italialainen urheiluauto, että onko olleet siellä viisaampia kuin monet muut ilmastointien tekijät. Mittaamalla voltit saa käsityksen onko edellytyksiä toimintaan, jos vika on muualla jossain mahdollisesti- eikä tartte suhautella paineita ulos kokeillakseen, ainakin sellasen hyödyn keksin yhtäkkiä moisesta. Viimeksi muokannut tonnisata : 27.03.2014 16:12 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hiilaripullon täyttö VS-Suomessa? | allu-85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.01.2013 13:08 |
Tankin täyttö putki | HCK | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.08.2012 13:07 |
hj60 vaihteiston täyttö | kone1 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 03.12.2010 18:21 |
Hiilidioksidipullon täyttö Tampere | ToyWo | Chit-Chat | 2 | 10.01.2009 00:15 |