![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() useamman holkin olen toyotaharrastajana asentanut, ja jotenkin sellanen muistijälki että kaikki ns. tarvikeholkkeja. kun huolella tekee niin ei näistä mitään harmia ole ollut, kaikki olen tosin sorvissa sovittanut paikalleen asentamisen jälkeen. itse en ainakaan koe mitään järkevää syytä neulalaakerille täsä kohdassa, ehkä vielä kriittisempi voitelulle tai sen puutteelle kuin pronssiholkki. aikaa ennen longfieldin murroksia kun käytettiin mitä sattui saamaan ja mitkä oli kuplille kehuttu niin saattoi olla murroksen akselin paksuudessa useiden kymppien paksuusero, saatta kiinnileiponeet pronssiholkit olla seurausta osin tästä jos on oletettu että kaikki murrokset ovat samanlaisia. vetarin stefoista ei kannata olla niin hirmu huolestunut, me on ajettu useammalla tötteröllä ilman niitä. jos on kääntöpään ja napalukon rungon ja valintalevyn tiivisteet ehjät niin ei ne vuoda. samalla saa pronssiholkki, murros ja laakerit kunnon öljykylvyn. ja sama juttu täyskevennetyssä taka-akselissa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
hypoidiöljykö ei osaa voidella muuta kuin välityksen, sekö ei kelpaa voiteluksi murrokselle, pronssiholkille,pyörän laakereille ja olkalaakereille vaan hyppää äkkiä pois välistä kun huomaa että tämä ei olekkaan perävälitys? kuten kirjoitin niin muun tiivistyksen pitää olla kunnossa jos stefat jättää pois. kuinka hyvin esim. talvikelissä perinteinen vaseliini voitelee murrosta vs. öljy?
kääntöpään tiivistesetti taitaa olla toyotan tiskillä alle 20e.....tai ei ainakaan mikään niin kallis etteikö niitä voi uusia aina tarvittaessa. Viimeksi muokannut lepoantti : 21.12.2013 11:40 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siellä pitäs olla jatkuva roiskevoitelu, jotta se öljy voitelis kunnolla. Eli toimiihan se niin kauan, kun se siellä pysyy, mut sitten ku tiiviste rupeaa vuotamaan, niin sieltä valuu kaikki pihalle. Noissa vanhoissa tojotissa on melko vaikea saada sitä takapuolen tiivistettä kovin tiiviiksi, kun korroosiokuoriainen on yleensä syöny sen pallon liukupinnan melkosille urille ja kuopille. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mulla kun on tuoreet vassut murroksessa niin se voimaa siirtävä pinta on suht kuiva.
Ite haluaisin sellaisen sotkun sinne joka olis kuin hunajaa, roiskuis ja valuis mutta pysyis jotenkin sisällä. Talvella kuulan ja vastineen pinnat menee varmaan aika kuiviks. Ei kai suosituskaan ole että kääntöpää on puolillaan vaseliinia? Se pitäis olla puolillaan kylmää siirappia tai lämmintä hunajaa. Pitäiskö itte sotkea sellainen ep-vassu joka voitelis holkinkin?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Hypoidiöljyn ja vaseliinin ero
Sii hypoidiöljy sitoo itseensä vettä, kun taasen vaseliinin kuuluu kestää vettä. -> siis kun akseli on metrin syvässä puron pohjalla, niin vesi, joka menee napaan, imeytyy hypoidiöljyyn, kun taasen vaseliinin seassa se pysyy palloina, ja turskahtaa jossain vaiheessa ulos.
-> vaseliinin ja hypoidiöljyn seos: litku joka imee kosteutta? molempien huonot puolet samassa paketissa. Ja vielä tuohon neulalaakeriin; toyotan navassa on siinä pallossa tosiaankin yleensä enemmän taikka vähemmän ruostetta, ja se tiivistesarja varmasti päästää sitä hiekka/turve paskaa vaseliinin sekaan, niin en usko että tuo neulalaakerikaan on ikuinen.... Ja sitten vielä noista vetoakselin liukupinnoista; Ainakin osassa tuo pinta näyttää neulalaakerille aivan liian epämääträiseltä... ja jos tuo neulalaakeri särkyy navassa, niin aika suuri mahdollisuus, että menee myös nivel.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ pronssiholkki kysymys? | jussinhj61 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.05.2010 01:02 |
Hilux ln110 Navan pronssiholkki kysymys? | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.04.2010 19:12 |
hojon pronssiholkki | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.03.2008 11:21 |
Hilux ja laakeri murheet! | azizp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.04.2007 08:40 |
Mhitä thämä tharkoiittaa -> risujen murheet | mki | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 27.07.2006 09:03 |