Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.12.2013, 12:38
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Dana akseleissa pyritään pois noista neulalaakereista ja laitetaan nailonia tilalle. Longfieldilta niitä saa http://www.longfieldsuperaxles.com/o...-bushings.html hommasin yhdet malliksi ja paikallinen kilpauatonosasorvaamo pyöräytti sit muutaman varastoon. Milloinkohan tämä kehitys saavuttaa Tojota harrastajat ,)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2013, 23:23
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Dana akseleissa pyritään pois noista neulalaakereista ja laitetaan nailonia tilalle. Longfieldilta niitä saa http://www.longfieldsuperaxles.com/o...-bushings.html hommasin yhdet malliksi ja paikallinen kilpauatonosasorvaamo pyöräytti sit muutaman varastoon. Milloinkohan tämä kehitys saavuttaa Tojota harrastajat ,)

Vain omalta kohdalta ( vastaus).

Olemme samassa junassa kuin dana miehet mutta takemmassa vaunussa parempi sekin kuin istua asemalla katoksessa ja odottaa junaa...

No joo ...Pronssi mielestäin paremmin laahausta kestävää kuin nylon tai teflon kunhan saa sillein et ei leikkaile kiinni.

kai se on hangattava pronnssit loppuun? ja katottava sit uudestaan tilannetta.

Viimeksi muokannut hunter hdj : 16.12.2013 23:57
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.12.2013, 23:32
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mitä oireita tulee kuluneesta holkista, eli miks niitä vaihtelette?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2013, 00:21
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
mitä oireita tulee kuluneesta holkista, eli miks niitä vaihtelette?
Kylmä ilma ja hirveä jurina/tärinä nelivedolla ilman kohmeloa...

Ja laakerimateriaalista liputtaisin lyijypronssille muttakun ituhipit ja myrkyllisyys... Eli jos haluaa olla edelläkulkija niin Mos2 sekoitteinen muovi ja siitä tekee...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2013, 03:01
Esko90:n Avatar
Esko90 Esko90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.13
Sijainti: Orivesi
Viestit: 333
Perusasetus

Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2013, 07:57
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????
Mulla on ollu kolme toyotaa. Ainut joka söi holkkeja oli 4runneri. Lj:n tein täydellisen etuperäremontin ja holkkeja ei tarvinnu vaihtaa. Alkuperäiset stefat sinne laitoin. Rj:n tei kesällä tiiviste rempan. Siihen tuli lipposelta enempi elämistä kestävä stefa. Holkit jäi vanhat. Kannttaa käyttää enemmän elämistä sietävää mallia stefana, jos ne holkit ei ole todella pahat. Samalla stefapinta vetoakselissa muuttuu hieman eri kohtaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2013, 08:28
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????
Holkki kannattaa hoonailla siihen vetariin sopivaksi, tai sit jos omistaa säädettävän kalvaimen niin sillä olis mukava säätää se holkki sopivaksi.

Etenkin jos onnistuu edes hieman sössimään sen holkin asennuksessa et se ei mene ihan suoraan sinne pesäänsä niin sit vetaria on todella piukee sinne holkkiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.12.2013, 09:00
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Etenkin jos onnistuu edes hieman sössimään sen holkin asennuksessa et se ei mene ihan suoraan sinne pesäänsä niin sit vetaria on todella piukee sinne holkkiin.
..sitten tarttuu vetariin kiinni ja koko paketti lähtee pyörimään pesässään.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.12.2013, 23:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esko90 Näytä viesti
Eli mites se nyt sitten menee kun tarkoitukseni on talvella vaihtaa lj. Hin etuakselille kaikki tiivisteet. Laakerit. Vasukat ja murros. Niin samalla ajattelin nuo pronssiholkit laittaa uudet niin onnistuuko se sitten vaan sillai että vanha veke ja. Uuden lyö tolalle, kamat kasaan ja kovaa ajoa, vai pitääkö jotain huomioda holkin asennuksessa??????
katsoppa minun profiilista kuvia HDJ-80 pronssiholkeista, noissa sattunut semmoinen virhe, että ostettu tarvikeliikkeestä (nuo kiinnileiponeet).
Toki ei hj/lj ole yhtä herkkä, mutta leipoo nekin joskus kiinni.

p.s Ja nuo kaikki kiinnileiponeet on hiottu ajatuksen kanssa juuri "sopivaksi", toki ei yhtäväljäksi, kuin vanhat.... Mutta kun vaihtelin tilalle alkuperäiset, niin jäi niin tiukalle/lähes nolla välykselle, että hirvitti, mutta niin vaan kestäneet...

P.S ostin ensin halpoja, sitten hyviä, ja nyt vain hyviä (alkuperäisiä), kun ei ole varaa ostaa hyviä ja halpoja, eikä vetoakseleita nivelellä. (tuosta pahimmasta meni vetoakseli ja alta 1000 km ajettu nivel pilalle, ja takuusta; olet kasannut liian tiukkana, ei korvata..., tuli muutaman kympin säästölle hintaa)

Nuo ns. hdj:n vetarin stefat, jotka varustettu ylimääräisellä joustavalla keskitystä auttavalla joustolla, on varmaan hintansa arvoiset. (tilasin itselle muutaman odottamaan bj/hj remppaa)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.12.2013, 07:22
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
mitä oireita tulee kuluneesta holkista, eli miks niitä vaihtelette?
Ainakin Cruisereissa alkaa vetarin stefa vuotamaan koska ulompi vetari ei ole enää akseliputken keskellä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ pronssiholkki kysymys? jussinhj61 Tekniikka & Jutustelu 2 20.05.2010 01:02
Hilux ln110 Navan pronssiholkki kysymys? Grr Tekniikka & Jutustelu 4 23.04.2010 19:12
hojon pronssiholkki k81 Tekniikka & Jutustelu 6 29.03.2008 11:21
Hilux ja laakeri murheet! azizp Tekniikka & Jutustelu 4 06.04.2007 08:40
Mhitä thämä tharkoiittaa -> risujen murheet mki Tekniikka & Jutustelu 29 27.07.2006 09:03


Sivu luotu: 00:23 (GMT +2).