Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.12.2013, 17:52
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Ongelmia on holkeissa.Olen asentanut niitä moniin autoihin ja osaan asentaa oikein,mutta tuotteissa on hirveesti eroja. Kokeeksi asennutin marmori väellä orkkis holkit hodariin...kesti 330km. ja hinta oli riittävä.Kysyin vielä kun vein auton,että osaatte asentaa oikein.Vastaus kyllä osataan. Soiti 2pvn päästä (kun hirtti kiinni) ei takuuta sennuksista ja sit meni multa heeeeeermooooo
Ostin tässä kaikki holkki malli mitä löysin ja perkele pöydälle vertailuun.
Eroja vaikka kuinka.Punnittiin jopa gramma vaakalla.
Jokainen voi ostaa mistä haluaa ja mitä haluaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.12.2013, 18:08
Grr Grr ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.09
Sijainti: 08
Viestit: 226
Perusasetus

Niin, toimisko tuossa rasvana redlinen cv-2 parhaiten.
Kovasti on tuota mainostettu ja kehuttu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.12.2013, 22:00
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onhan noita hdj-80 pronssiholkkeja vaihdeltu....


Jotkin tarvikeholkit semmoista paskaa, että hirttävät kiinni vaikka olisi kuinka hoonattu sopiviksi, ja vielä pikkasen päälle varmuuden vuoksi...
-> taitaa minulta loppua elinikä, ennen kuin pistän tarvike pronssiholkkia hodariin, noita alkuperäisiä kyllä olen laittanut, ja yhtään ei ole leiponut kiinni, ei edes tarvikevetonivelille. vaseliininä olen käyttänyt useimmiten tb:n moly- vassua

Profiilissa kuvia noista kiinnileikanneista holkeista.

Tuo ns. hzj:n neulalaakeri+päittäislaakeriholkki pitäisi sopia heittämällä hdj-80 napaan, ja en usko ettei saa hzj:n varaosana varaosatiskiltä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.12.2013, 22:12
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Siis tojotassa HDJ:ssä pelkkä holkki ja HZJ:ssä neulalaakeripaketti....?

Niin sitä vaan oppii joka pv lisää.

Jatkuvanelikoissa tuo neulalaakeriviritys on varmasti fiksu mutta näissä kytkettävissä ei varmaan isoja eroja.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.12.2013, 22:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Siis tojotassa HDJ:ssä pelkkä holkki ja HZJ:ssä neulalaakeripaketti....?

Niin sitä vaan oppii joka pv lisää.

Jatkuvanelikoissa tuo neulalaakeriviritys on varmasti fiksu mutta näissä kytkettävissä ei varmaan isoja eroja.
Siis tuota neulalaakeriviritystä ei ole hzj-80 (ainakaan yleisesti), mutta hdj-100 (ainakin osasta löytyy) rimpulakeulasta löytyy...

-> siis pääsääntöisesti noin 8/1999 alkaen k.o laakerisarja löytyy JÄYKKÄ akselisista hzj:sta (hdj ei valmisteta jäykällä akselilla k.o ajan jälkeen, ainakaan enemmälti)

Vähän sama juttu, kun hj-6x 100% lukkoakseleita kutsutaan hj-61 akseleiksi, vaikka sitä löytyy myös hj-60:stä, ja kaikki hj-61 eivät ole k.o akseleilla.

P.s ei sattunut silmään k.o tuotetta tuolta topiikin aloittajan siuvuilta, oliko maksettu ennakkomainos? paljonko hinta?

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 13.12.2013 22:57
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.12.2013, 23:15
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

P.s ei sattunut silmään k.o tuotetta tuolta topiikin aloittajan siuvuilta, oliko maksettu ennakkomainos? paljonko hinta?


Tätä neulalaakeri holkin kuvaa odotellessa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2013, 14:02
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

muutamissa LN-170 hilukseissa olen nähnyt tehtaalta neulalaakerit tuossakohtaa, ja 4 ovisissa malleissa etenkin jotka aika harvinaisia suomen oloissa. Niitä napoja mulla tuolla olisi, kun viittis kunnostella niin saisi vaihdeltua vaikka Ln 110 autoon kun samat. Talvi pilaa harrastuksen kun jää lumen peittoon vaan . Mutta siis hilukseihinkin tuo on keksitty.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.12.2013, 13:45
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Ongelmia on holkeissa.Olen asentanut niitä moniin autoihin ja osaan asentaa oikein,mutta tuotteissa on hirveesti eroja. Kokeeksi asennutin marmori väellä orkkis holkit hodariin...kesti 330km. ja hinta oli riittävä.Kysyin vielä kun vein auton,että osaatte asentaa oikein.Vastaus kyllä osataan. Soiti 2pvn päästä (kun hirtti kiinni) ei takuuta sennuksista ja sit meni multa heeeeeermooooo
Ostin tässä kaikki holkki malli mitä löysin ja perkele pöydälle vertailuun.
Eroja vaikka kuinka.Punnittiin jopa gramma vaakalla.
Jokainen voi ostaa mistä haluaa ja mitä haluaa.
Aivan varmasti on taakuu asennuksella ja osilla vaikka ne asennuttais missä nyrkkipajassa, jos muuta väittäävät niin puhelu kuluttaja-asiamieheen.
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.12.2013, 20:20
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

No jos siihen 700 tkm ajettuun laitteeseen vaihdetaan pelkät pronssihelat, eikä mitään muuta, niin aika heikko takuuta on itkeä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.12.2013, 21:47
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Harmi vaan kun kaikki osat on uutta ja autolla ajettu 350tkm.Kuluttaja as.mies sano valitus kuluttajariitalautakuntaan ja siinä katsotaan auton ikä,arvo,kulut ym,ym plääp plääp

Edelliseen kysymykseen. mainospuheita tuskin tarvii pitää ja hintaa en muista neulalaakereille,mutta jos vaikka huomenna selviäisi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.12.2013, 22:14
psk123 psk123 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.05
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 496
Perusasetus

Olisiko kenelläkään Toyotan varaosanumeroa neulalaakeri hässäkälle HDJ/HZJ 80?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.12.2013, 00:44
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja psk123 Näytä viesti
Olisiko kenelläkään Toyotan varaosanumeroa neulalaakeri hässäkälle HDJ/HZJ 80?
90364-33011
Koyo BTM344017A (40*33.5*17 mm)

Oliskohan tuo koko napa erilainen: http://forum.ih8mud.com/akella-oem-p...1-60081-a.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_G_199...NPEK_4802.html
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.12.2013, 17:54
TOHJ61 TOHJ61 ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 30.03.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make764 Näytä viesti
Ongelmia on holkeissa.Olen asentanut niitä moniin autoihin ja osaan asentaa oikein,mutta tuotteissa on hirveesti eroja. Kokeeksi asennutin marmori väellä orkkis holkit hodariin...kesti 330km. ja hinta oli riittävä.Kysyin vielä kun vein auton,että osaatte asentaa oikein.Vastaus kyllä osataan. Soiti 2pvn päästä (kun hirtti kiinni) ei takuuta sennuksista ja sit meni multa heeeeeermooooo
Ostin tässä kaikki holkki malli mitä löysin ja perkele pöydälle vertailuun.
Eroja vaikka kuinka.Punnittiin jopa gramma vaakalla.
Jokainen voi ostaa mistä haluaa ja mitä haluaa.
Uskomaton juttu, tosin en aijo epäillä kirjoittajan motiiveja, vaikka ei itsellä ole ollut mitään ongelmia, kun on hankkinut varaosat Toyotalta.
Johtunee siitä, että 80-luvulla ei ollut muita vaihtoehtoja.
Edelleenkin haen kriittiset osat, esim.kytkinosat ja voimansiirto yms. "Marmoritiskiltä"!
Joitain kulutusosia, kuten kardaaninristikoita, voi ostaa mistävain, kun ei ne kestä kuitenkaan?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.12.2013, 11:42
make764:n Avatar
make764 make764 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.02.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 575
Perusasetus

Tässä tämä linkki neulalaakerille.
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...ath=0,24&lang=

Kysyin toyotalta hintaa.Pelkkä pronssi holkki 17,40€ (siis lyhyt joka kuuluu neulalaakerin kanssa) ja laakeri 145€

Viimeksi muokannut make764 : 20.12.2013 20:14
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.12.2013, 16:26
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Eiks se ole ihan normaalia että holkki menee lyttyyn asennuksessa?
Sit se hoonataan sopivaks muutaman kympin välykseen, ei kai parempi stefa vuoda kun vasta yli ,5mm välyksellä?

Jätin ekakerralla holkin liian tiukaksi ja tamgears antoi uuden vaikka olisin ostanut. Hoonasin hiukan enemmän ja toimii hyvin. Holkin ja akselin voitelu on hyvin heikko ja rasvoilla on oma merkityksensä.

Eikö ylikääntyvä väljä murros aiheuta vetariin sellaisia vipatuksia ettei holkilla ole mitään merkitystä vaikka olisikin kunnossa? Uiko tikku muuten öljyssä vaakatasossa ajettaessa?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.12.2013, 20:50
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

useamman holkin olen toyotaharrastajana asentanut, ja jotenkin sellanen muistijälki että kaikki ns. tarvikeholkkeja. kun huolella tekee niin ei näistä mitään harmia ole ollut, kaikki olen tosin sorvissa sovittanut paikalleen asentamisen jälkeen. itse en ainakaan koe mitään järkevää syytä neulalaakerille täsä kohdassa, ehkä vielä kriittisempi voitelulle tai sen puutteelle kuin pronssiholkki.

aikaa ennen longfieldin murroksia kun käytettiin mitä sattui saamaan ja mitkä oli kuplille kehuttu niin saattoi olla murroksen akselin paksuudessa useiden kymppien paksuusero, saatta kiinnileiponeet pronssiholkit olla seurausta osin tästä jos on oletettu että kaikki murrokset ovat samanlaisia.

vetarin stefoista ei kannata olla niin hirmu huolestunut, me on ajettu useammalla tötteröllä ilman niitä. jos on kääntöpään ja napalukon rungon ja valintalevyn tiivisteet ehjät niin ei ne vuoda. samalla saa pronssiholkki, murros ja laakerit kunnon öljykylvyn. ja sama juttu täyskevennetyssä taka-akselissa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.12.2013, 22:10
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
vetarin stefoista ei kannata olla niin hirmu huolestunut, me on ajettu useammalla tötteröllä ilman niitä. jos on kääntöpään ja napalukon rungon ja valintalevyn tiivisteet ehjät niin ei ne vuoda. samalla saa pronssiholkki, murros ja laakerit kunnon öljykylvyn. ja sama juttu täyskevennetyssä taka-akselissa.
Paitsi, jos käy niinku oon nähny parissakin HJ:ssa. Stefat paskana, ja peräöljy oli pessy koko maljan sisäosat ja murroksen ihan puhtaaksi vaseliinista. Niinku olis astianpesukoneessa käyny. Sitten ei ollu enää hirveesti voitelua murroksella tai pronssiholkilla.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 21.12.2013, 07:18
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Paitsi, jos käy niinku oon nähny parissakin HJ:ssa. Stefat paskana, ja peräöljy oli pessy koko maljan sisäosat ja murroksen ihan puhtaaksi vaseliinista. Niinku olis astianpesukoneessa käyny. Sitten ei ollu enää hirveesti voitelua murroksella tai pronssiholkilla.
Ei ole kiva pestä auton kylkeäkää peräöljystä puhtaaksi. Leviää RJ:ssäkin takakontin ovia myöten ja tosi yllättäen. Tulee samalla takana tulevien ikkunat voideltua viimeisen päälle. Siinä mielessä stefa on ihan tarpellinen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ pronssiholkki kysymys? jussinhj61 Tekniikka & Jutustelu 2 20.05.2010 01:02
Hilux ln110 Navan pronssiholkki kysymys? Grr Tekniikka & Jutustelu 4 23.04.2010 19:12
hojon pronssiholkki k81 Tekniikka & Jutustelu 6 29.03.2008 11:21
Hilux ja laakeri murheet! azizp Tekniikka & Jutustelu 4 06.04.2007 08:40
Mhitä thämä tharkoiittaa -> risujen murheet mki Tekniikka & Jutustelu 29 27.07.2006 09:03


Sivu luotu: 22:16 (GMT +2).