![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ongelmia on holkeissa.Olen asentanut niitä moniin autoihin ja osaan asentaa oikein,mutta tuotteissa on hirveesti eroja. Kokeeksi asennutin marmori väellä orkkis holkit hodariin...kesti 330km. ja hinta oli riittävä.Kysyin vielä kun vein auton,että osaatte asentaa oikein.Vastaus kyllä osataan. Soiti 2pvn päästä (kun hirtti kiinni) ei takuuta sennuksista ja sit meni multa heeeeeermooooo ![]() ![]() ![]() Ostin tässä kaikki holkki malli mitä löysin ja perkele pöydälle vertailuun. Eroja vaikka kuinka.Punnittiin jopa gramma vaakalla. Jokainen voi ostaa mistä haluaa ja mitä haluaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin, toimisko tuossa rasvana redlinen cv-2 parhaiten.
Kovasti on tuota mainostettu ja kehuttu. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Onhan noita hdj-80 pronssiholkkeja vaihdeltu....
Jotkin tarvikeholkit semmoista paskaa, että hirttävät kiinni vaikka olisi kuinka hoonattu sopiviksi, ja vielä pikkasen päälle varmuuden vuoksi...
-> taitaa minulta loppua elinikä, ennen kuin pistän tarvike pronssiholkkia hodariin, noita alkuperäisiä kyllä olen laittanut, ja yhtään ei ole leiponut kiinni, ei edes tarvikevetonivelille. vaseliininä olen käyttänyt useimmiten tb:n moly- vassua Profiilissa kuvia noista kiinnileikanneista holkeista. Tuo ns. hzj:n neulalaakeri+päittäislaakeriholkki pitäisi sopia heittämällä hdj-80 napaan, ja en usko ettei saa hzj:n varaosana varaosatiskiltä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Siis tojotassa HDJ:ssä pelkkä holkki ja HZJ:ssä neulalaakeripaketti....?
Niin sitä vaan oppii joka pv lisää. Jatkuvanelikoissa tuo neulalaakeriviritys on varmasti fiksu mutta näissä kytkettävissä ei varmaan isoja eroja.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
-> siis pääsääntöisesti noin 8/1999 alkaen k.o laakerisarja löytyy JÄYKKÄ akselisista hzj:sta (hdj ei valmisteta jäykällä akselilla k.o ajan jälkeen, ainakaan enemmälti) Vähän sama juttu, kun hj-6x 100% lukkoakseleita kutsutaan hj-61 akseleiksi, vaikka sitä löytyy myös hj-60:stä, ja kaikki hj-61 eivät ole k.o akseleilla. P.s ei sattunut silmään k.o tuotetta tuolta topiikin aloittajan siuvuilta, oliko maksettu ennakkomainos? paljonko hinta? Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 13.12.2013 22:57 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
P.s ei sattunut silmään k.o tuotetta tuolta topiikin aloittajan siuvuilta, oliko maksettu ennakkomainos? paljonko hinta?
Tätä neulalaakeri holkin kuvaa odotellessa? ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
muutamissa LN-170 hilukseissa olen nähnyt tehtaalta neulalaakerit tuossakohtaa, ja 4 ovisissa malleissa etenkin jotka aika harvinaisia suomen oloissa. Niitä napoja mulla tuolla olisi, kun viittis kunnostella niin saisi vaihdeltua vaikka Ln 110 autoon kun samat. Talvi pilaa harrastuksen kun jää lumen peittoon vaan
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No jos siihen 700 tkm ajettuun laitteeseen vaihdetaan pelkät pronssihelat, eikä mitään muuta, niin aika heikko takuuta on itkeä.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Harmi vaan kun kaikki osat on uutta ja autolla ajettu 350tkm.Kuluttaja as.mies sano valitus kuluttajariitalautakuntaan ja siinä katsotaan auton ikä,arvo,kulut ym,ym plääp plääp
![]() Edelliseen kysymykseen. mainospuheita tuskin tarvii pitää ja hintaa en muista neulalaakereille,mutta jos vaikka huomenna selviäisi ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Olisiko kenelläkään Toyotan varaosanumeroa neulalaakeri hässäkälle HDJ/HZJ 80?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koyo BTM344017A (40*33.5*17 mm) Oliskohan tuo koko napa erilainen: http://forum.ih8mud.com/akella-oem-p...1-60081-a.html http://www.toyodiy.com/parts/p_G_199...NPEK_4802.html |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Johtunee siitä, että 80-luvulla ei ollut muita vaihtoehtoja. Edelleenkin haen kriittiset osat, esim.kytkinosat ja voimansiirto yms. "Marmoritiskiltä"! Joitain kulutusosia, kuten kardaaninristikoita, voi ostaa mistävain, kun ei ne kestä kuitenkaan? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Tässä tämä linkki neulalaakerille.
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...ath=0,24&lang= Kysyin toyotalta hintaa.Pelkkä pronssi holkki 17,40€ (siis lyhyt joka kuuluu neulalaakerin kanssa) ja laakeri 145€ ![]() Viimeksi muokannut make764 : 20.12.2013 20:14 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eiks se ole ihan normaalia että holkki menee lyttyyn asennuksessa?
Sit se hoonataan sopivaks muutaman kympin välykseen, ei kai parempi stefa vuoda kun vasta yli ,5mm välyksellä? Jätin ekakerralla holkin liian tiukaksi ja tamgears antoi uuden vaikka olisin ostanut. Hoonasin hiukan enemmän ja toimii hyvin. Holkin ja akselin voitelu on hyvin heikko ja rasvoilla on oma merkityksensä. Eikö ylikääntyvä väljä murros aiheuta vetariin sellaisia vipatuksia ettei holkilla ole mitään merkitystä vaikka olisikin kunnossa? Uiko tikku muuten öljyssä vaakatasossa ajettaessa?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
useamman holkin olen toyotaharrastajana asentanut, ja jotenkin sellanen muistijälki että kaikki ns. tarvikeholkkeja. kun huolella tekee niin ei näistä mitään harmia ole ollut, kaikki olen tosin sorvissa sovittanut paikalleen asentamisen jälkeen. itse en ainakaan koe mitään järkevää syytä neulalaakerille täsä kohdassa, ehkä vielä kriittisempi voitelulle tai sen puutteelle kuin pronssiholkki.
aikaa ennen longfieldin murroksia kun käytettiin mitä sattui saamaan ja mitkä oli kuplille kehuttu niin saattoi olla murroksen akselin paksuudessa useiden kymppien paksuusero, saatta kiinnileiponeet pronssiholkit olla seurausta osin tästä jos on oletettu että kaikki murrokset ovat samanlaisia. vetarin stefoista ei kannata olla niin hirmu huolestunut, me on ajettu useammalla tötteröllä ilman niitä. jos on kääntöpään ja napalukon rungon ja valintalevyn tiivisteet ehjät niin ei ne vuoda. samalla saa pronssiholkki, murros ja laakerit kunnon öljykylvyn. ja sama juttu täyskevennetyssä taka-akselissa. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ pronssiholkki kysymys? | jussinhj61 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.05.2010 01:02 |
Hilux ln110 Navan pronssiholkki kysymys? | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.04.2010 19:12 |
hojon pronssiholkki | k81 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.03.2008 11:21 |
Hilux ja laakeri murheet! | azizp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.04.2007 08:40 |
Mhitä thämä tharkoiittaa -> risujen murheet | mki | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 27.07.2006 09:03 |