![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ainakin meikäläsien tuurilla käy vielä niin, että kun tankin panssarissa on muutama reikä pohjassa niin se sopivan tukeva oksa tökkäisee suoraan siitä reiästä läpi ja tankin pohjan puhki ![]() Ihme ettei vielä ole käynyt, omassa panssarissa kun oli valmiiksi muutama ~50mm halkaisijaltaan oleva reikä. Täytyy varmaan hitsata pyöreillä lapuilla umpeen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onko ZJ:ssä vakiona muovinen tankki? Ajattelin vaan kun jos tohon mun peltitankkiseen XJ:hin laittaisi "umpinaisen" tankinpanssarin niin tankin ja panssarin väliin muhimaan jäävä vesi ja kostea savi/turve/hiekka varmaan mädättäis tankin puhki melko nopeasti vaikka metsäreissujen jäljiltä sen yleensä putsailisikin. Ei ole tosin omakohtaisia kokemuksia miten muhii, mutta itse laittaisin kyllä ainakin peltitankilliseen jonkinlaiset (edes veden poistavat) reiät, tai jos pelkää niitä oksia niin putkenpätkät, johonkin vähemmän ottavaan kohtaan esim. panssarin kylkeen pohjan tasolle.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
ZJ:n tankki on muovia, joka luonnollisesti kestää tälliä jonkin verran, kun antaa periksi. Taidan laittaa omaan panssariini ø10mm reiät sivuille, jolloin saa yläkautta huuhdeltua pahimmat moskat pois, jos kurakon jälkeen on tukossa. Niistä ole oksilla kovin helposti sisäänpääsyä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Uudemmissa XJ:ssä on myös muovitankki, joka käy suoraan peltisen tilalle. Reiät Dimbleillä ehdottomasti panssariin että saa paskat pestyä pois. Todella huono tuuri saa olla että oksa puhkoo tankin esim. 30mm reiän kautta. |
|
#5
|
||||
|
||||
Kaalimatoa tummempaa
Tankin panssari alkaa olla valmis, enää vesireikien poraus ja sitten paikalleen.
Koska materiaali oli 235:sta, niin laitoin varmuudeksi reippaasti jäykkäreitä. Vähän joutui myös korjaamaan kiinnityspisteitä, kun aihion leveys oli vajaan sentin liian pieni. Nuo ylimääräiset "patit" suojaa vetokoukun pikakiinnikettä ja sähköjä hajoamasta enempää; ne kun jo saivat tälliä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kaunis venäjänvihreä!
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Sinnehän se sitten lopulta heilahti, vaikka oma jumppansa oli saada hitsausvääntelyjen jälkeen kaikki kohdalleen. Maastouskottavuutta lisää jumpan aikana tulleet skraadet; eipä ole liian fiini.
Mitä lie vanhaa alkydimaalia purkin pohjalta, kun on noin pehmeää vielä viikko vedon jälkeen, mutta kestänee kuivuttuaan kovasti tälliä. Samalla tuli takajoustonrajoituksia vähennettyä niin, että sisäänjousto on takana nyt massiiviset 3,5". ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 16.11.2013 17:49 |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Vuosi- ja muutoskatsastuksesta paukahti leima huomautuksitta.
![]() Tulihan siinä muutamana hetki vietettyä kuumailmapuhaltimen kanssa, jotta TJ:n levikkeet asettuivat paremmin muotoonsa. Levityksen mittaus tehtiin konepellin keskeltä levikkeen reunaan, eikä niinkuin olin olettanut levikkeestä toiseen. Samoin auto kävi ohjauskulmien säädössä, kun semmonen lappu pitäs olla alustakorotusmuutokseen. Ei meinannut mennä kulmat ensin arvoihin, joten nostettiin perästä koria ylös, kun sattui olemaan kontti täynnään roinaa! No, eipä tuota lappua sitten katsurin tullut edes kysyttyä. Alustakorotuksen sentit tuli otteeseen pyörännavasta lokarin reunaan, kun viime kesänä oli ihan pakko laittaa toisen auton korkeus myös maasta kattoon! Mene siinä sitten selitä nuorelle juuri koulusta päässeelle virkaintoiselle katsurille STRO:n ja todellisuuden eroa renkaiden korkeuksissa ja ettei kokonaiskorkeutta siksi pidä mennä mittaamaan! ![]() Aika erilaisia käytäntöjä asemilla tosiaan on, kun jotkut niuhottavat ihan simona mm. papereista, vaativat outoja mittoja ja toiset laskevat läpi paljoa kyselemättä. Kunnossahan tämä auto tietysti on, eikä sikäli epäilystä läpimenosta, mutta ehkä on aiemmat katsurit sattuneet olemaan sieltä tiukimmasta päästä. HML:n uunituoreelle Plus Katsastukselle pinnat asiallisesta toiminnasta! Alleajosuojavaatimusta varten oli TRAFIn paperit tulostettu, joten eipä sitten tarvinnut ruveta siitäkään kättä vääntämään. ![]() Soon melkeen ku ZJ:hin tehty! ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
| Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" | WinChester | Maasturiprojektit | 56 | 15.01.2013 22:31 |
| Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge | ImacInnes | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 02.05.2010 10:51 |
| Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |