Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.09.2013, 17:27
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Punkalla jumppaa


Joustoja on sitten testailtu. Jarruletkut väänsin vain sopivaan asentoon ilman mitään sidontoja ja hyvin tuntuu pelittävän. Ei ota kiinni käännöissä eikä joustoissa.

Etupäästä joutuu vähän rälläköimään peltiä, mutta muuten joustonrajoittimet 75mm edessä ja 100mm takana tuntuu olevan sopivat. Pientä raapimista on siellä täällä, joten niitä on turha lähteä isontamaan poistamalla millejä rajoittimista. Ulosjoustoa ainakin on riittävästi. Ja vaikka säädettäviä tukivarsia ensin kaipasikin, niin nyt en lähtisi muuttamaan akselin sijaintia ihan mihinkään. Korkeintaan kaipaa sitä yhtä lisätuumaa korotukseen, mutta kun sen hinta olisi ollut luokkaa tonnin enemmän, niin mieluummin mennään tällä. Rakennepuutteet kompensoidaan tarvittaessa hapella. Toisin kuin XJ:ssä, nyt sitä on.

Vielä tankin ja jakiksen panssarit valmiiksi ja kiinni, niin sitten puuttuu vain ajoa.





__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.09.2013, 17:41
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Tämä on eri tyylikäs peli. Näin kauempaa katottuna joku Jeeppejä vähemmän tunteva luulis, että toi on tullu tehtaalta tommosena paitsi mitä nyt on pantu karkeemmat kumit alle. Erittäin loistava sunnuntaioffipeli
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.09.2013, 17:51
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Eikös sulla ole nyt vähän turhaan noin perhanasti rajoitettu joustoja takana, tuntuu ettei sieltä oteta kaikkea irti alustasta mitä on tarjolla? Vielä on reilusti tyhjää tilaa renkaan yläpuolella, ja jos takapuskurin etureunaan tahtoo ottaa kiinni niin vähän leikkaa pois? Vai onko vain niin pieni kivi että perspuoli ei ihan elä niin paljon kuin varaa olisi? Muutenhan tuo näyttää ihan asiallisesti ainakin kuvien perusteella toimivan. Miltäs noin muuten tuntui ajossa, pohjaako helposti isoissa töyssyissä yms. noilla joustonrajoituksilla? Paljonko nyt on lopulta edessä/ takana sisäänjoustovaraa auto tasaisella ollessa?


Kun kuvat on aina niin kivoja, niin esmes itsellä kun ei kuitenkaan ole takakaaret alkuperäisestä juuri korkeussuunnassa avarrettu (putken alareuna noin sentin-pari ylempänä kuin alkuperäinen reuna) niin tuohon maalliin uppoaa 32 x 11.50.. eikös nuo sinun kumit vastaa suunnilleen 33 x 12.50 tai vähän pienemmät, niin luulisi mahtuvan sinullakin vähän ylemmäs vielä joustamaan
..ja tuossa kuvassa muuten huomaa sen hyödyn, mitä saa akselivälin kasvatuksesta; tuossa se oli vielä lähes normaalissa, sen jälkeen venytetty sentillä lisää niin ei ota rengas kiinni oven takareunassa olevaan lippaan.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.09.2013, 17:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Eikös sulla ole nyt vähän turhaan noin perhanasti rajoitettu joustoja takana, tuntuu ettei sieltä oteta kaikkea irti alustasta mitä on tarjolla? Vielä on reilusti tyhjää tilaa renkaan yläpuolella, ja jos takapuskurin etureunaan tahtoo ottaa kiinni niin vähän leikkaa pois? Vai onko vain niin pieni kivi että perspuoli ei ihan elä niin paljon kuin varaa olisi? Muutenhan tuo näyttää ihan asiallisesti ainakin kuvien perusteella toimivan. Miltäs noin muuten tuntui ajossa, pohjaako helposti isoissa töyssyissä yms. noilla joustonrajoituksilla? Paljonko nyt on lopulta edessä/ takana sisäänjoustovaraa auto tasaisella ollessa?


Kun kuvat on aina niin kivoja, niin esmes itsellä kun ei kuitenkaan ole takakaaret alkuperäisestä juuri korkeussuunnassa avarrettu (putken alareuna noin sentin-pari ylempänä kuin alkuperäinen reuna) niin tuohon maalliin uppoaa 32 x 11.50.. eikös nuo sinun kumit vastaa suunnilleen 33 x 12.50 tai vähän pienemmät, niin luulisi mahtuvan sinullakin vähän ylemmäs vielä joustamaan
..ja tuossa kuvassa muuten huomaa sen hyödyn, mitä saa akselivälin kasvatuksesta; tuossa se oli vielä lähes normaalissa, sen jälkeen venytetty sentillä lisää niin ei ota rengas kiinni oven takareunassa olevaan lippaan.
Nyt kun sun kuvia kattoo, niin herää epäilys takapään lokaripeltien renkaanjäljistä. Lienevät syntyneet kuukausia sitten 31":llä ja ilman alustakorotusta, eikä eilen 3,5" korosatsilla ja 33:lla, joissa vanteet kauempana / ulompana. Sikäli takapään sisäänjoustot pitää ottaa uudelleen tutkintaan, kun niitä on nyt 1,5", eli ei mitään. Takapää on kuvissa "tapissa" (no ehkä 3mm oli kumin ja rajoittajan välissä, eli pitää mitata paljonko kärsii ottaa pois. Samalla menee TJ:n levikkeiden kohtalo uusiksi, kun nyt oli meininki laittaa kumilistaa. Mielellään ei kyllä tota peltiä alkais leikellä ylemmäs, kun sitten tulee peltitöitä (= hitsausta) jo vähän enempi. Takapuskuri lähtee vielä mäkeen, kunhan saa aikaiseksi. Ja alleajosuoja tietysti pitää värkätä, kun siitä kuitenkin tulee rutinaa, jos ei ole. High ZJapparallan muutoskatsastuksessa meinasi nääs pompata! Nyt teen sen viisaasti köykäisemmästä aineesta kuin XJ:ssä.

Kuvissa myös etupää "tapissa" (pohjaanlyntikumi jo hiukan painuneena / vääntyneenä); jousto 2". Tästä ei ole pahemmin varaa tinkiä, mutta katotaan nyt paljonko saa rälläköityä. Renkaathan oli pinnatut 33" x 12,5 -15, ja tosimitta kulutuspinnalle 32,7" x 11,2".

En ajanut kovaa pomppuihin, kun ei ole alustassa panssareita. Muuten tuntui liikkuvan ihan kuin XJ, mitä nyt potkua on reiluummin ja ohjaamo mukavampi (= väljempi mahan ja ratin välistä). Vielä ei uskalla ajella yhtä reippaasti kuin XJ:llä ennen havaittujen modaustarpeiden toteutusta, mutta eipä harmita tallissa vietetyt tunnit, kun liikkuu näinkin. Takaveto hiekalla on hubaa! Harmi, kun ei ollu kameramiestä mukana.

Kaimanien paineet oli 0,2bar enemmän kuin XJ:ssä, eli 0,7bar ja tuntuivat toimivan hyvin. Ehkä vähemmälläkin voisi mennä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Mitäköhän tuolle viimeisen päälle siististi paikalleen sovitetulle etulevikkeelle tapahtuu kun sisäänjousto on tapissaan pyörät linkussa?
Kuten sanottu tapissa on molemmat päät ja pyörät mahtuisi kääntymään ihan hyvin levikkeiden puolesta, mutta sentin-kaksi joutuu antamaan etupäähän rälläkkää, niin sitten mahtuu. Muuten menee peltitöiksi ilmanputsarin ja akun alta ja vaikka menisikin, niin paljoa ei tartte poistaa. Levike on senverta paljon ulompana kuin renkaan sivu, ettei ota kiinni (= kuvasta tätä ei erota kovin hyvin), mutta katellaan nyt kunhan saa modattua paljonko etupäähän saadaan lisää joustoa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Tämä on eri tyylikäs peli. Näin kauempaa katottuna joku Jeeppejä vähemmän tunteva luulis, että toi on tullu tehtaalta tommosena paitsi mitä nyt on pantu karkeemmat kumit alle. Erittäin loistava sunnuntaioffipeli
Kiitosta vaan. Johan tätä vuosi on rakennettu.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2013, 19:33
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Etuvetarien CV-nivelet on vaihtumassa ristikkoversioon. Tai siis vetarit, navat ja kaikki, mitä samalla kerralla helpoimmin irtoaa. Millähän ihmeellä akseliputken saa puhtaaksi kaikesta moskasta, ettei sitä mene vetarin edellä etuperään? Pitää varmaan vain asentaa vetarit ja sitten huuhdella etuperä, sekä vaihtaa öljyt...?

Pelkästään irroituksen yhteydessä moskaa tarttui jonkin verran vetariin ja imuroinnista huolimatta kaikkea tuskin saa ulkokautta pois.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2013, 19:10
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Sinnehän ne vetarit sitten meni ihan omalla patentilla. Pahvista leikattu kouru toimi asettimena ja nyt on ristikolliset tikut paikallaan. Paikalleen meni myös melkein uutta vastaavat jarrulevyt ja palat.

Tänään Hauholle mennessä vanhat satulat / männät päättivät alkaa jumittaa kesken matkan levyt savuten. Ei kun takasin himaan ja toisia satuloita vaihtamaan. Puolessa tunnissa uudet satulat paikalleen ja jarrut ilmattuna! Kiitoksia Jussille ripeästä avunannosta!

Mutta varaosasatulatkin jumittivat jonkin verran. Vastoinkäymisistä huolimatta päästiin lopulta ajamaan Hauholle, josta videoita myöhemmin.

Seuraavaksi vaihdetaan satulat vielä kertaalleen ja sitten panssarointihommiin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.09.2013, 20:01
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Johan tästä melkein vuosi vierähti edellisestä kunnon maastoajopäivästä, mutta nyt edellistä isommalla ja tehokkaammalla pelillä! Tästä pientä videopätkää Hauhon ajopäivästä:

http://youtu.be/KSvvHr6GSgE
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.09.2013, 21:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Ootko kattonut ne kääntöpäissä (olkavarret vai mitkä onkaan) olevat jarrusatuloiden liu'ut että ei ole kuluneet vinoiksi tai kuopalle? Sehän on aika yleinen vika näissä kuten on tainnut olla puhettakin, ja aiheuttaa juuri tuollaista. Mulla takasatulat vähän jumittaa vastaavasta syystä..

Se on kiva päästä ajamaan pitkän tauon jälkeen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.09.2013, 19:40
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti

Mitäköhän tuolle viimeisen päälle siististi paikalleen sovitetulle etulevikkeelle tapahtuu kun sisäänjousto on tapissaan pyörät linkussa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" WinChester Maasturiprojektit 56 15.01.2013 22:31
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 05:40 (GMT +2).