Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 15.02.2014, 19:11
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuossa kun nyt vaihdoin omaani ne alkuperäiset I6- koneisen etuvieterit taakse ja koitin takavakaaja kiinni tunkilla nostaa akselia toiselta puolelta, niin pohjaanlyöntikumiin asti nosti helposti. Pysyi vielä eturenkaatkin maassa vaikka oli etuvakaaja kiinni. Myös etuvakaaja auki nousi takatassu samalla lailla, keula vain luonnollisesti jousti hieman eri tavalla. Olisko vain niin, että sulla on noiden kohtuu jäykkien takajousien syytä ettei persaus meinaa joustaa?

Kattelin OME:n nettisivuilta eri versioita etujousista, sieltä löytyy ainakin yhdet aika parahultaiset etujouset mitkä korottaisi takana ~3-4" Hinta tosin on aika suolainen, kun ovat sen vajaa pari satkua kappaleelta
Niin no mulla on korotusta 3,5" (tai siis nyt takana on messevät 4,5" ) ja sulla 1,75 eikös(?), joten matkaa pohjaanlyöntikumeihin rajoituspaloista huolimatta pitäs olla sitäkin enemmän kuin sulla. Sikäli kun noista vanhemmista Punkan kuvistakin on pääteltävissä ei takana ole ulosjoustoa tarpeeksi ja syyksi epäilen nimenomaan vakaajaa. Kiven päällä oleva puoli on n. 10mm rajoittimesta ja taka-akseli on koriin nähden silti lähes suoran näköinen; toisin kuin etupää! Jos taakse laittaisi kutosen etujouset, niin voisihan ne pehmentää toimintaa, mutta vastaavasti tarvitsisi enemmän "palikoita" korotuksen säilyttämiseksi.

Jos enempää joustoa / korotusta himoitsee, niin sitten pitäisi hommata 4,5" sarja, jolla hintaa tän 3,5" halpissarjan sijaan jo päälle tonni enemmän, joten mun budjettilinjalle molemmat ratkasut on pois pelistä. Pelkästään jo ne progressiiviset Moogin jouset 130€ rahteineen on "too much". Katotaan nyt ens viikonloppuna Lopella miten alusta toimii. Hyvä arvaus ja toive olisi, että nyt etupää ei pohjais niin herkästi ja että takapää eläisi enemmän. Ja ylimääräinen lisätuuma takapään korkeudessa helpottaa elämää joka tapauksessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 15.02.2014, 20:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Niin no mulla on korotusta 3,5" (tai siis nyt takana on messevät 4,5" ) ja sulla 1,75 eikös(?), joten matkaa pohjaanlyöntikumeihin rajoituspaloista huolimatta pitäs olla sitäkin enemmän kuin sulla.
Mitalla mitattuna oli nyt 30mm enemmän kuin alunperin, ja alunperin korotusblokeilla 45mm (1.75"), joten nyt noilla etujousilla takana on 75mm korotusta (3").

Lainaus:
Sikäli kun noista vanhemmista Punkan kuvistakin on pääteltävissä ei takana ole ulosjoustoa tarpeeksi ja syyksi epäilen nimenomaan vakaajaa. Kiven päällä oleva puoli on n. 10mm rajoittimesta ja taka-akseli on koriin nähden silti lähes suoran näköinen; toisin kuin etupää!
Ei se takavakaaja pitäisi vaikuttaa noin paljoa ollenkaan.. olikos sulla alkuperäiset tukivarret, tai muuten vain "kiinteät" missä ei ole flex jointteja ollenkaan? Mullahan on ne flex jointilliset molemmissa päissä sekä ylä- että alatukivarsina. Vaikuttaa oikeasti aika paljon, vaikka toisaalta vanhat ja väsähtäneet alkuperäisetkin joustaa kohtalaisen hyvin.


Lainaus:
Katotaan nyt ens viikonloppuna Lopella miten alusta toimii. Hyvä arvaus ja toive olisi, että nyt etupää ei pohjais niin herkästi ja että takapää eläisi enemmän. Ja ylimääräinen lisätuuma takapään korkeudessa helpottaa elämää joka tapauksessa.
Kuten puhelimessakin pöpistiin, niin kierrejousialustalla jonkin sorttinen kallistuksenvakaaja vain olisi ihan paikallaan.. tahtoo kori kallistella muuten liikaa sivukallistuksissa. Tuo takavakaaja pitää mukavasti koria vähän linjassa, mutta ei vaikuta liikaa joustoihin Mutta sillähän se selviää kun käy ajamassa että miten nyt pelittää.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 15.02.2014, 22:58
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei se takavakaaja pitäisi vaikuttaa noin paljoa ollenkaan.. olikos sulla alkuperäiset tukivarret, tai muuten vain "kiinteät" missä ei ole flex jointteja ollenkaan? Mullahan on ne flex jointilliset molemmissa päissä sekä ylä- että alatukivarsina. Vaikuttaa oikeasti aika paljon, vaikka toisaalta vanhat ja väsähtäneet alkuperäisetkin joustaa kohtalaisen hyvin.
Ei kai sen vakaajan pitäskään niin paljoa vaikuttaa, mutta en muullakaan pysty selittään sitä, että keula painuu pohjaan ja takapäässä on vielä joustovaroja vaikka kuinka. Kato nyt vaikka noita kuvia.

Mulla on se budjetti 3,5" sarja, eli uudet tukevat kiinteät alatukivarret, ylävarret on orkkikset.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuten puhelimessakin pöpistiin, niin kierrejousialustalla jonkin sorttinen kallistuksenvakaaja vain olisi ihan paikallaan.. tahtoo kori kallistella muuten liikaa sivukallistuksissa. Tuo takavakaaja pitää mukavasti koria vähän linjassa, mutta ei vaikuta liikaa joustoihin Mutta sillähän se selviää kun käy ajamassa että miten nyt pelittää.
Niin no eihän mulla XJ:ssäkään mitään vaimenninta ollu ja silti pysy pystyssä... Joustoja oli sisään ja ulos ihan tajuttomasti sen omatekosen "shackle relocation kitin" asennuksen jälkeen ja sitä vastaavia joustoja vakaajan irrotuksella ja korkeammilla paloilla haenkin. Mutta katotaan nyt miten akseleiden toiminta muuttuu. Hyvin se kieltämättä tuntu parilla mettäkeikalla liikkuvan, mutta silti keulan liian herkkä pohjaaminen oli musta ongelmallista.

Tiellä täytyy ainakin se etuvakaaja sitten pitää kiinni, muuten voi tulla ojat kovin tutuiksi...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 16.02.2014, 11:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ei kai sen vakaajan pitäskään niin paljoa vaikuttaa, mutta en muullakaan pysty selittään sitä, että keula painuu pohjaan ja takapäässä on vielä joustovaroja vaikka kuinka. Kato nyt vaikka noita kuvia.

Mulla on se budjetti 3,5" sarja, eli uudet tukevat kiinteät alatukivarret, ylävarret on orkkikset.
Tuokin jo äkkiä vaikuttaa, varsinkin takana missä painoa on vähemmän niin täytyy käyttää enemmän voimaa että tukviarsien puslat kääntyy = rajoittaa jonkin verran joustoa.



Lainaus:
Niin no eihän mulla XJ:ssäkään mitään vaimenninta ollu ja silti pysy pystyssä...
Onko XJ:ssä takana kierrejouset ja tukviarret? Ei se minunkaan XJ ollut älyttömän kiikkerä kallistuksissa, mutta jos ajan matalammalla ZJ:llä samat kallistukset ilman mitään vakaajia niin huojuvampaa on meno. Joustavakin lehtialusta tuntuu vastustavan kallisteluja paremmin kuin vieterit + hyvin kiertyvät tukivarret.

Lainaus:
Joustoja oli sisään ja ulos ihan tajuttomasti sen omatekosen "shackle relocation kitin" asennuksen jälkeen ja sitä vastaavia joustoja vakaajan irrotuksella ja korkeammilla paloilla haenkin. Mutta katotaan nyt miten akseleiden toiminta muuttuu. Hyvin se kieltämättä tuntu parilla mettäkeikalla liikkuvan, mutta silti keulan liian herkkä pohjaaminen oli musta ongelmallista.
Jeps, hyvinhän se sinun XJ jousti, ja siinä mielessä tuntuukin hassulta että ZJ:stä ei niitä joustoja löydy vaikka pitäisi. Se mitä on kuvia katsottu esim. meidän autojen väliltä, niin selvästi paremmin minun autossa tuntuu takapää joustavan, vaikka on vakaajakin kiinni. Aivot kipinöiden olen koittanut keksiä mistä tämä johtuu, enkä oikein muuta ole keksinyt kuin joko huonommin kiertyvät tukivarret, väärässä suhteessa olevat jousivakiot edessä/ takana, tai sitten jotain vakaajaan liittyvää. Olikos sinulla muuten takavakaajan koiranluut vielä alkuperäiset, vai onko pidennetty? Väärässä asennossa oleva vakaajakin vaikuttaa sen toimintaan, tosin luulisi eron olevan aika marginaalinen?


Lainaus:
Tiellä täytyy ainakin se etuvakaaja sitten pitää kiinni, muuten voi tulla ojat kovin tutuiksi...
Suosittelen, ilman mitään vakaajia tai pelkkä takavakaaja kytkettynä on aika huojuvaa menoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 16.02.2014, 19:04
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
...selvästi paremmin minun autossa tuntuu takapää joustavan, vaikka on vakaajakin kiinni. Aivot kipinöiden olen koittanut keksiä mistä tämä johtuu, enkä oikein muuta ole keksinyt kuin joko huonommin kiertyvät tukivarret, väärässä suhteessa olevat jousivakiot edessä/ takana, tai sitten jotain vakaajaan liittyvää. Olikos sinulla muuten takavakaajan koiranluut vielä alkuperäiset, vai onko pidennetty? Väärässä asennossa oleva vakaajakin vaikuttaa sen toimintaan, tosin luulisi eron olevan aika marginaalinen?
Noo mää luulen että sun flex-jointit joustaa paitsi kierron niin suoran jouston puolesta vähemmällä kitkalla/voimalla kuin mulla olevat kumipuslaiset päät. Sen puoleen voi takavakaajan irrottamisella olla mulla suurikin vaikutus, mutta pianhan se nähdään. Koiranluut on/oli orkkikset.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 02.03.2014, 10:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Rupeshan se taka-akseli viimein joustamaan! Ei tuo nyt vielä ihan huippu ole, eikä mun kitubudjetilla varmaan sellaiseksi tulekaan, mutta kyllähän tämä nyt jo etenee vähän paremmin, kunhan pysyy pois liukkaalta eli 15cm paksulta jäältä...... Videolla oleva kallio oli "Kid Brolle" 31":llä kova pala hapellakin, mutta nyt tultiin ylös nätisti pidolla.

Seuraavaksi pitää pitää ruveta väsäämään palkkipuskuria taakse, jottei näkymättömät puut ei säre enempää puskureita ja vilkkuja.

http://youtu.be/1tguvnMpJrw








__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 21.07.2014, 19:14
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Tämä offikulkine ja maastorenkaat vaihtoivat eilen omistajaa ns. "hyvään kotiin".

Harrastus jatkuu miedomman 4x4-projektin muodossa:

http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5878
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 09.09.2014, 20:21
Pasip Pasip ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.11.12
Sijainti: Lohja
Viestit: 10
Perusasetus

lokasuojalevike Cherokee


Moro!
oliko äijälle jäänyt varastoon Cherokeen lokasuoja levikkeitä.
Muistatko mistä hommasit ne jotka oli MHZ... jeepissä...

-Pasi-
__________________
-Pasi-
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 09.09.2014, 20:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pasip Näytä viesti
Moro!
oliko äijälle jäänyt varastoon Cherokeen lokasuoja levikkeitä.
Muistatko mistä hommasit ne jotka oli MHZ... jeepissä...

-Pasi-
Kaikki levikkeet on myyty. Ostin pikku-Cherokeen levikkeet (TJ:n orkkiskokoiset) laittamani ostoilmoitukseen tulleen vastauksen perusteella suoraan yhdeltä TJ-kuskilta, joka oli vaihtanut omaansa iiiisot levikkeet.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" WinChester Maasturiprojektit 56 15.01.2013 22:31
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 11:44 (GMT +2).