![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vetopainotietoutta jäseniltä???Terve! Osaisiko kukaan neuvoa/selittää ostamani kulkineen vetopainoon liittyvistä pointeista? Auto on Jeep Comanche 2.1TD 5-vaiht. 4x4 (pick up), pidempilavainen malli. Ensirek. 6.5.-91. Ajoneuvoluokka N1/pakettiauto. Omamassa 1570kg. Otteessa oleva jarrullinen perävaunumassa VAIN 1670kg! Auto katsastettu viimeksi 2005 ja liikenteestäpoisto 11/2007 josta viimeinen ote jossa tuo em. vetopaino. Käsittääkseni näissä Comancheissa monilla vetopaino n.2300kg. Ja Jeep Cherokeissa (sama tekniikka käytännössä, usein min.2500kg ja itseasiassa Komanchessa isompi kantavuus lavan takia. Mistähän johtuu tämän Comanchen alhainen vetopaino? Ajoneuvoluokasta vai mistä? Eikö tuohon aikaan ollut nelivetoautoissa vetopaino ainakin aina se puoltoistakertaa omapaino? Luin joskus myös jostain ongelmista Ake:n uudessa järjestelmässä juuri 2007 loppuvuoden aikoihin että tulostettuihin otteisiin tuli "virheitä" uuden järjestelmän sisäänajon takia? Tarvitsisin sen min. 2200kg vetopainoksi ko. autoon. Mitä olisi siis tehtävissä? Katsastuskonttori ei osannut sanoa mitään (eikä paljoa tuntunut kiinnostavankaan tosin). Kiitos etukäteen tiedoista!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ääh!!Hatusta ovat repäisseet nuo koukkupainot, valitettavasti....
Esim. Mulla on kaksi patrollia toinen normi pitkä ja toinen orkkis lavuri, pitkässä jarrullinen on 3500kg ja lavurissa 1400kg.. Lavurin kokonais massa on 3000kg ja pitkässä 2540kg. Edittinä mainittakoon että kaverin suitsassa (sj410) oli otteessa 1700kg jarrullinen koukkupaino ![]() ![]()
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa Viimeksi muokannut Pörö : 07.05.2010 20:29 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Vetopaino otetaan valmistenumeron mukaan Trafilta
Sit kyssäri perään, kortti on AbeC1eC, kärry 3500kiloo täyteen kuormattuna. Pääasiassa vedän Cantterilla (vetopaino 3450kg, junapaino 7500), mutta joskus tarttis kiskoa Hiacella (vetopaino 2000kg). Eli mitäs sakkosedät antaa kytkentämassan ylittämisestä? Muutenhan kaikki on lain rajoissa. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ps. Jos cantterin omamassa 3450kg ja kärryn kokonaismassa 3500kg on yhdistelmällä ajettaessa oltava CE kortti.
__________________
Askolan Off-Road ry |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo mut ajatellaan et kärryn massa on 3450kiloa niin C1e riittää. Jaaha et tulee sakot aina ylikuormasta, vaikka kärryn kuorma on rajoissaan mutta auton kytkentämassa ei sitä kestä. No elämä on.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ajokortin riittävyys katotaan papereista. Muuten mennään todellisten painojen mukaan.
Hiacen perään voit laittaa kokonaismassaltaan 3500 kg:n kärryn kunhan sen omapaino+kuorma ei ylitä 2000 kiloa. Ja omamassaltaan 3450kg cantterilla et saa vetää kokonaismassaltaa 3500 kilon kärryä vaikka kyydissä olis yks peruna.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |