Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.04.2012, 14:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jp Näytä viesti
Juu nämä asiat on kutakuinkin hallussa, päällimmäisenä kysymyksenä tosiaan on se että nyt vielä lisää tota 3vz-e ( 3.0 v6 bensa) ja 2L-T koneiden paineasetelmia verraten asetelmat näyttää täysin identtisiltä, kuin myös tuo mainitsemasi paineasetelman etäisyys, tosin tässä tapauksessa etäisyys kampuran päästä on sama, koska vain kytkimiä verrataan samaan vauhtipyörään. Kytkimen levypinnan ja asetelman kiinnityspinnat ovat etäisyyksiltään samat 3vze ja 2lte vauhtipyörissä.

Tarkoitus ei ole tehdä sekasikiö kytkintä vaan selvittää käykö tai miksi ei käy 2lte kytkinpaketti 3vze vauhtipyörälle. Kun suomen markkinoilla kun on vain noita hd kytkimiä 2l koneisiin ei 3vze koneisiin.
Tarkoitin sitä, että kun molemmat paketit on ruuvattu kiinni vauhtipyörään, niin tuo painelaakerin kohta on samassa etäisyydessä kampiakselin päästä tms. mitattuna. Tuolla aiemmin oli ollut ongelmia kun kytkin ei ollut irrottanut, kun liikerata ei ollut riittänyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.04.2012, 15:37
Jp:n Avatar
Jp Jp ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.03
Sijainti: KSNK
Viestit: 932
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tarkoitin sitä, että kun molemmat paketit on ruuvattu kiinni vauhtipyörään, niin tuo painelaakerin kohta on samassa etäisyydessä kampiakselin päästä tms. mitattuna. Tuolla aiemmin oli ollut ongelmia kun kytkin ei ollut irrottanut, kun liikerata ei ollut riittänyt.
Tämähän se vähän ihmeellinen juttu onkin koska tuo etäisyys on kummassakin paineastelmassa sama tai sitten kyse on oikeasti millin osista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.04.2012, 15:45
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Milleistä se itellä oli kiinni kun tuota bemarin asetelmaa sovittelin. meinasi jo hermo mennä kun kytkin tuntuma huono, irrotti suurinpiirtein heti kun jalan nosti polkimelle.

Pari milliä ite polkimelta vartta jompaan kumpaan suuntaan niin tuntuma oli juuri semmoinen kun halusin. Eihän tuo kytkin jumppa mitään avaruusfysiikkaa ole, kasaan vauhtikseen molemmilla ja vaakaa metrimittaa ja eikun testailemaan iskua ja painetta.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.04.2012, 17:10
Jp:n Avatar
Jp Jp ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.03
Sijainti: KSNK
Viestit: 932
Perusasetus

juu ei ole rakettitiedettä, mutta hommaa teettää. Parempi tilata suoraan 3VZE koneen "oma" HD kytkin, niin ei tarvi katua.

Tässä tosin vielä ihan mielenkiinnosta muutamia mittoja noista paineasetelmista (kuva näytää mittaustavan asetelmissa, ja noi 5mm alumiinpalat tossa asetelman alla on vaan referenssit)

- 2L-T kytkinpinnan etäisyys vauhtipyörällä asetelman kiinnityspinnasta +0.45mm, 3VZ-E +0.4mm
- Paineasetelmat, siis nämä täysin identtiset kummassakin, kiinnityspinnan ja asetelman kitkapinnan etäisyys n. 5,3mm ja kiinnityspinnan ja painelaakerin kosketuspinnan 45mm. Jousikuormia ei ole mitata.
-Kuluneet levyt mitattuna vapaana 7mm

Eli summa summarum, melko henkimaailman hommia, jos tosiaan on ettei noi asetelmat sopisi ristiin, mutta niinkuin selväksi tuli että levyt on erinlaiset, ja niinkuin BJ-40/76 totesi on hyvä olla levyt moottorin väännön mukaiset, joten tilataan tosiaan se "oikea" enkä rupee soveltamaan tuota 2L-Tn pakettia, vaikkei se tulekaan kumpaakaan koneeseen joista puhetta on ollut ja sen takia ei vakio 3VZE kytkin käy....
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_2651.jpg‎
Views:	249
Size:	88,7 Kt
ID:	25994  

Viimeksi muokannut Jp : 08.04.2012 17:12
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.04.2012, 20:54
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Samat?


Muistini mukaan jossain kytkinpakettilaatikossa luki joskus sekä 2L-T että 3VZ ja vieläpä tais olla 220mm kytkin.. No joka tapauksessa esim QH merkin kytkin ravistaa vaik oli hiluksiin tehty,Lipposen 220mm XHDCCCP kytkin luistaa vaik pitäs olla junan kestävä. Itte valkkaisin sen levyn ja asetelman sen mukaan minkä koneen persiiseen se on tarkotettu,ja LJ/Runner tapauksessa muistakaa kattoa et se painelaakeri on oikean korkuinen, niitä ku on ainaki kahta sorttia. Sit sotketaan pakkaa sen verran et (muistaakseni) 3VZE ssä ja 4Y ssä on sama kytkin vaik toisaalta vanhoissa runnereissa pitäs olla aina 240mm kykä,sekä diesel että pensa koneisissa. Ja 4Y on nelipyttynen 2.2 pensakone.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Volvo b200 & zf4hp22 & lt230 pohdiskelua aslakki Tekniikka & Jutustelu 5 27.09.2011 19:08
Ostettu Hilux LN110 / 4Runner etutukivarret ja 4runner takavarret _Metal_ O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.06.2011 13:53
Pohdiskelua offiauton pakoputkien sijoittelusta veijon-esso Tekniikka & Jutustelu 26 17.12.2008 23:07
Vinssiin kitkalukko, pohdiskelua... Repro Tekniikka & Jutustelu 4 27.08.2007 15:39
Teknistä, lähes filosofista pohdiskelua -P- Tekniikka & Jutustelu 13 14.10.2006 06:16


Sivu luotu: 20:36 (GMT +2).