![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() ps. Jos cantterin omamassa 3450kg ja kärryn kokonaismassa 3500kg on yhdistelmällä ajettaessa oltava CE kortti.
__________________
Askolan Off-Road ry |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo mut ajatellaan et kärryn massa on 3450kiloa niin C1e riittää. Jaaha et tulee sakot aina ylikuormasta, vaikka kärryn kuorma on rajoissaan mutta auton kytkentämassa ei sitä kestä. No elämä on.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ajokortin riittävyys katotaan papereista. Muuten mennään todellisten painojen mukaan.
Hiacen perään voit laittaa kokonaismassaltaan 3500 kg:n kärryn kunhan sen omapaino+kuorma ei ylitä 2000 kiloa. Ja omamassaltaan 3450kg cantterilla et saa vetää kokonaismassaltaa 3500 kilon kärryä vaikka kyydissä olis yks peruna.
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja Omamassaltaan 3450 cantterilla saan vetää kyllä 3500kilosta kärryä, 3450kiloon asti kuormattuna (C1E kortti). Edit: Kortithan riittää kaikkiin näihin eli mietitään vain kytkentämassan ylityksestä saatavia herkkuja poliiseilta. Turvallisuuden kannaltahan yhdistelmä on täysin ok, "ajatellen että koukku pysyy kiinni vetoautossa" koska kärry jarruttaa sen omaavan kuorman. Eteneminen tietysti hiukan tahmaisempaa. http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=782232 ; siinä vähän kytkentämassan ylitystä (sprintterin omapaino 2000kg) Viimeksi muokannut Stade : 08.05.2010 16:33 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei tossa ylitykkään, mutta hiacessa "suurin sallittu perävaunumassa 2000kg" Eli tästä seuraamukset kiinnostaa. ns. kytkentämassan ylitys.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä tapauksessa vetoauton omamassa on pienempi kuin kärryn kokonaismassa. Ja kun kortin riittävyys katsotaan papereista EIKÄ TODELLISISTA PAINOISTA niin et saa. Samasta syystä (että massat katsotaan papereista) saat vetää samaa kärryä hiacella kunhan kärryn TODELLINEN MITATTAVA SEN HETKINEN paino on alle 2000kg. Eli voit saada cantterilla sakot ajo-oikeudetta ajamisesta pelkästään ajokortin ja rekisteriotteiden tietojen mukaan. Turha kitistä vaakaa paikalle kun se ei mitään auta. Korkeintaan voit saada lisää rapsuja jos kuorma onkin vielä jotenkin ylimittainen. Ja jos poliisi epäilee, että hiacen perässä oleva kärry nyt oikeasti painaa yli 2000kg, punnitaan kärry ja mahdollisesti saat sakkoa siitä ylikuormasta mutta et ajo-oikeudetta ajosta. Laitetaan vielä liitteeksi ajokorttiasetuksen 5§ lopusta pari katkelmaa. Lainaus:
Lainaus:
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs mulla kun läjän vetopainoksi on lätkästy vain 2 tonnia. kateltiin yhen katsurin kans ltj:stä että 3,5 t vetopainolla olevia lj:tä löyty paljolti, osassa taas oli tuo sama 2 t. vaikka kyseessä on N1G.
|