Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2014, 21:30
lyllerö:n Avatar
lyllerö lyllerö ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 22
Perusasetus

Nonni rouhimisen vika selvis sisempi messinki holkki lähteny pyörimään ilmeisesti väärässä välissä. onko minkälainen homma katsastaa tuo korin korotus ( 2" ) ja mitähän sanovat jos tekis kyseisen homman jää kiekoilla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2014, 21:59
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lyllerö Näytä viesti
Nonni rouhimisen vika selvis sisempi messinki holkki lähteny pyörimään ilmeisesti väärässä välissä. onko minkälainen homma katsastaa tuo korin korotus ( 2" ) ja mitähän sanovat jos tekis kyseisen homman jää kiekoilla?
kysyy varmaan pelaatko jääkiekkoa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2014, 00:01
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

koitin tuossa haulla etsiä mutta en tiiä sitten miksi en oikeen löytänyt mitään inffoa. elikkä onko miten perseestä vaihtaa tuommoiseen ln65 kytkin? vetäs kytkimen veltoksi eli toimii ns puoliksi mutta vaihetta ei saa tupaan. eli mitähän tuosta joutuu purkamaan? ja tarviiko olla joku Welho että saa tuon vaihetuksi?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2014, 00:34
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Miksi haaskata hyviä jääkiekkoja jos saatavilla on esim. 60mm nylontankoa n.50€/m
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2014, 15:41
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
koitin tuossa haulla etsiä mutta en tiiä sitten miksi en oikeen löytänyt mitään inffoa. elikkä onko miten perseestä vaihtaa tuommoiseen ln65 kytkin? vetäs kytkimen veltoksi eli toimii ns puoliksi mutta vaihetta ei saa tupaan. eli mitähän tuosta joutuu purkamaan? ja tarviiko olla joku Welho että saa tuon vaihetuksi?
Kardaanit irti, kepit irti, vaihteistot palkkeineen irti. Jos on kunnon vaihteistonostin niin ei älytön homma. Jos ei ole niin laatikot on ikävän painavia...

Kantsii kuitenkin varmistaa ettei vika ole nestepuolessa, eli että sylinterit ei vuoda eikä ole ilmoja. Aika paljon helpompi kuitenkin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2014, 17:06
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

n


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kardaanit irti, kepit irti, vaihteistot palkkeineen irti. Jos on kunnon vaihteistonostin niin ei älytön homma. Jos ei ole niin laatikot on ikävän painavia...

Kantsii kuitenkin varmistaa ettei vika ole nestepuolessa, eli että sylinterit ei vuoda eikä ole ilmoja. Aika paljon helpompi kuitenkin...

ei ollu vikaa nestepuolessa, työsylinterin vaihdoin ja kytkimen, vika oli kytkimessä, kaikki jouset lentäny huitu vittuun ja paineasetelma oli varmaan alkuperänen joten voi varmaan arvata oliko painelaakeri menny siitä läpitte, homma oli ihan simppeli ku tais laatikko olla kiinni 4 pultilla eli joku seppä joskus aukonut lodjun kun oli tiivisteitä vaihellu, joten joutu irrottaa niitten lisäksi kepit jotka tökkäsin hyttiin ja kaksiliitinta, taka kardaani ja etunen lähti vetämällä, takas laitto oli helppoa sen ku tökkäs vaan ja laitto kaikkiin uudet pultit, niin koko hommassa meni 4h kahteen mieheen jossa välissä kerkes viellä yhden vanteen levittämään. viellä tarvisi tuo etuakseli rempata kun voblaa rengas sen verran paljon ettei herkiä yli 60 ajella. oikean puoleinen holkki väljä ja tiivisteet joku tehnyt tiivisteliimasta navat ja maljat ihan kuivat, eli osaa varmaan jo siitä päätellä että miksi on mennyt holkki vähän väljäksi. mutta miten tuo hokki vaihdetaan niin onkin itselle mysteeri?? maljan pohjassa on suorakaiteen muotoinen lätkä joka on 4 kiinni 3 lähtee pultteineen yks jää kohistus tapiksi mutta lätkä ei vaan irtoa?? eikä viittisi kammetakkaan millää jottei tiiviste pinta mene, joten vaihdetaanko se tuolta alakautta vai? tamgearsin sivuilla oli jotkut räjäytys kuvat mutta ei paljon omaa mieltä sytyttänyt, ja tilasin holkit itse 4x4parsista tuusulasta (kun tuossa kulmalla on) ja kappaleelle hintaa kertyi huimat 16.90€. eli jos joku viisaampi osaisi neuvoa hieman tuon vaihdon kanssa?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2014, 23:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Aivan uteliaisuuttani...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lyllerö Näytä viesti
Nonni rouhimisen vika selvis sisempi messinki holkki lähteny pyörimään ilmeisesti väärässä välissä....
Siis hiluxin navasta? pronssiholkki on leiponut kiinni? Jos saa arvata, niin ei ole 10v/300 tkm ajettu holkki?
siis oliko tarvike "pronssiholkki"? ja paljonko ajettu?

Itse olen joutunut vaihtamaan muutaman tarvike,- , alle öljynvaihtovälin. toki auto on hdj-80:iin.

Siis leipoko hiluxissa: missä hiluxissa: ja millä ajokilometreillä; tarvikepronssiholkki kiinni?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.03.2014, 16:57
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis hiluxin navasta? pronssiholkki on leiponut kiinni? Jos saa arvata, niin ei ole 10v/300 tkm ajettu holkki?
siis oliko tarvike "pronssiholkki"? ja paljonko ajettu?

Itse olen joutunut vaihtamaan muutaman tarvike,- , alle öljynvaihtovälin. toki auto on hdj-80:iin.

Siis leipoko hiluxissa: missä hiluxissa: ja millä ajokilometreillä; tarvikepronssiholkki kiinni?

itselläkin kyseinen vika että vispaa ja vatkaa joka suuntaan. mutta miten tämmöinen osanen vaihdetaan? ja onko älytön homma?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2014, 17:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
itselläkin kyseinen vika että vispaa ja vatkaa joka suuntaan. mutta miten tämmöinen osanen vaihdetaan? ja onko älytön homma?
En usko että auttaa vatkaamiseen/vispaamiseen. Siihen auttaa uusi ohjausiskari ja renkaiden tasapainoitus, pitää tietysti olla tiukat nivelet ja vanteet suorat ja renkaat pyöreät.

LN-65 pronssiholkkien vaihto on samanlainen homma kuin muissakin jäykkäakselisissa Toyotissa; lyhyesti sanottuna:
Uusi (alkuperäinen) pronssiholkki (miel. vanhan vetonivelen kanssa) pakkaseen, napalukko pois, jarrusatula pois, laakereista etunapa irti ja napa 8 pultilla irti, pronssiholkki irti esim. puukolla/meisselillä jne kiilaamalla. Ja sitten napa 150 asteiseen uuniin tunniksi, ja sitten prässillä painetaan kylmä pronssihela (nivelen tukemana) kuumaan napaan. joskus olen joutunut pistämään ilman lämpötilaeroa ja prässiä, mutta ei kannata jos ei pakko.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.03.2014, 22:18
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En usko että auttaa vatkaamiseen/vispaamiseen. Siihen auttaa uusi ohjausiskari ja renkaiden tasapainoitus, pitää tietysti olla tiukat nivelet ja vanteet suorat ja renkaat pyöreät.

LN-65 pronssiholkkien vaihto on samanlainen homma kuin muissakin jäykkäakselisissa Toyotissa; lyhyesti sanottuna:
Uusi (alkuperäinen) pronssiholkki (miel. vanhan vetonivelen kanssa) pakkaseen, napalukko pois, jarrusatula pois, laakereista etunapa irti ja napa 8 pultilla irti, pronssiholkki irti esim. puukolla/meisselillä jne kiilaamalla. Ja sitten napa 150 asteiseen uuniin tunniksi, ja sitten prässillä painetaan kylmä pronssihela (nivelen tukemana) kuumaan napaan. joskus olen joutunut pistämään ilman lämpötilaeroa ja prässiä, mutta ei kannata jos ei pakko.
ei oikeen sytyttänyt itsellä? miten tuo puretaan, purin jo toistamiseen levälleen mutta ei oikeen auennut mielellä miten tuo varsi lähtee irti mihin tulee rt-pää? lonksuu siis yläpäästä eikä ala, joutuuko maljan sisältä siis ottamaan/kampeamaan jotain pois? vai löytyykö tästä jotain suoraa manuaalia keltään? kaikki edellä mainitut välineet kyllä löytyy pillistä lähtien.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.03.2014, 22:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
ei oikeen sytyttänyt itsellä? miten tuo puretaan, purin jo toistamiseen levälleen mutta ei oikeen auennut mielellä miten tuo varsi lähtee irti mihin tulee rt-pää? lonksuu siis yläpäästä eikä ala, joutuuko maljan sisältä siis ottamaan/kampeamaan jotain pois? vai löytyykö tästä jotain suoraa manuaalia keltään? kaikki edellä mainitut välineet kyllä löytyy pillistä lähtien.
Siis käsitinkö oikein: olet vaihtamassa niitä pronssiholkkeja?

Noita olkatappeja ei tarvitse irroittaa. Tuo "laakereista etunapa irti" tarkoittaa pyöränlaakereita, siis napalukko pois, lukkolipare taivutetaan pois lukitsemasta sitä 54mm kannalla olevaa mutteria, mutteri pois, lipare pois, toinen 54mm avaimella oleva mutteri pois, ja napa lähtee nykäsemällä pois.

toki se lähtee irti: siis ne pinnapultin mutterit, 4 kpl/olkatappi, ja sitten vaan vasaralla kolistellaan tapin kylkeen, että ne kartioprikat irtoaa, sitten kahdella meisselillä kammetaan olkatappi pois tuosta olkatapin laakerista (olikohan 30303C siis se isokulmaisilla kartioilla oleva)

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 10.03.2014 22:59
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.03.2014, 17:52
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis käsitinkö oikein: olet vaihtamassa niitä pronssiholkkeja?

Noita olkatappeja ei tarvitse irroittaa. Tuo "laakereista etunapa irti" tarkoittaa pyöränlaakereita, siis napalukko pois, lukkolipare taivutetaan pois lukitsemasta sitä 54mm kannalla olevaa mutteria, mutteri pois, lipare pois, toinen 54mm avaimella oleva mutteri pois, ja napa lähtee nykäsemällä pois.

toki se lähtee irti: siis ne pinnapultin mutterit, 4 kpl/olkatappi, ja sitten vaan vasaralla kolistellaan tapin kylkeen, että ne kartioprikat irtoaa, sitten kahdella meisselillä kammetaan olkatappi pois tuosta olkatapin laakerista (olikohan 30303C siis se isokulmaisilla kartioilla oleva)
näin olen juuri tehnyt. ainut ongelma on juuri tuo ylä tai alapään kanssa, otin pois nuo kartio prikat ja koputtelin vasaralla ylempaa ylös päin mutta ei vaan ilvelläkään irtoa enkä viittisi kammetakkaan jottei pinnat vaurioidu, mielessä kävi jos tuohon heftaisi kiinni 13mm kannalla olevan mutterin ja veto vasaralla nyppäisi pois mutta en sitten viitsinyt kun en tienny onko se maljan sisältä viellä kiinni? ja särkyykö jotain jos nyppään tuolleen. eli siis kaiken ymmärryksen mukaan pitäisi vaan purkaa tuo napa pois ja navan jälkeen eteen jää se peltinen levy joka oli 6 tai 8 kiinni se pois niin vetoakseli näkyy siellä, alapäästä otin irti kaikki 4 ja kartioprikat ja samoiten yläpäästä, alapää on jämäkkä yläpää vispaa tuolleen nopeasti katsottuna puolelta puolelle 4cm, ja ymmärsin ettei tuo ole maljan sisältä mitenkään kiinni? kai se täytyy vaan koittaa nypätä poijes.

edittinä kuva aiheesta
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b

Viimeksi muokannut Kettu_ : 11.03.2014 18:01
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.03.2014, 13:52
lyllerö:n Avatar
lyllerö lyllerö ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis hiluxin navasta? pronssiholkki on leiponut kiinni? Jos saa arvata, niin ei ole 10v/300 tkm ajettu holkki?
siis oliko tarvike "pronssiholkki"? ja paljonko ajettu?

Itse olen joutunut vaihtamaan muutaman tarvike,- , alle öljynvaihtovälin. toki auto on hdj-80:iin.

Siis leipoko hiluxissa: missä hiluxissa: ja millä ajokilometreillä; tarvikepronssiholkki kiinni?
Kyllä -89 ln110 hiluxissa mitttarissa 688 000. Epäilisin että oli tarvike holkki kun ei ollut rasva uria. Noiden iästä en tiedä kun vasta tuossa syksyllä auton ostin.
Nyt on marmorilta uudet laakerit stefa ja holkit.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.03.2014, 17:16
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.

Viimeksi muokannut Pölli : 08.03.2014 17:19
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.03.2014, 10:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Tarkkana.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.
Onnistuu,jossain hiasessa tai jossain onnistu syylaria irrottamattakin mut syylari irti ja siiva irti ja jakopään hilut irti ja siit lähtee. Mut yks juttu,kun tarvike firmojen kataloogi väittää stefan olevan etupäässä 60x42x7 ni se EI OLE,vaan on ulkohalkaisijaltaan 60,3mm. Onkohan näissä sit ollu jotain poikkeuksia joskus mut tää kannattaa tarkistaa,eli hyvällä mauserilla mittaat et on varmasti oikea. Ainakin Payenin tiivistesarjassa tuli oikea mut irto stefa tiskiltä ei.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.03.2014, 11:40
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Onnistuu,jossain hiasessa tai jossain onnistu syylaria irrottamattakin mut syylari irti ja siiva irti ja jakopään hilut irti ja siit lähtee. Mut yks juttu,kun tarvike firmojen kataloogi väittää stefan olevan etupäässä 60x42x7 ni se EI OLE,vaan on ulkohalkaisijaltaan 60,3mm. Onkohan näissä sit ollu jotain poikkeuksia joskus mut tää kannattaa tarkistaa,eli hyvällä mauserilla mittaat et on varmasti oikea. Ainakin Payenin tiivistesarjassa tuli oikea mut irto stefa tiskiltä ei.
okei kiitos, juuri olin osia metsästämässä niin tämä on hyvä tietää mitata ennenku alkaa palastelee autoa. Mistähä sellase oikian mahtas löytää, tarviiko pian lähtee stefakauppaan mittaileen vai voiko esim mätänetin listoilla oleva 60x42x7 olla oikea tuurillaan... Ei noita stefoja taida olla ilmotettu tuon tarkemmin misään ?

http://www.varaosat24.com/fi/varasto...,0,1/NJ344,113 jaa tuossa olis payeni olisko toi sitten sopivaa tavaraa

Viimeksi muokannut Pölli : 09.03.2014 12:10
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.03.2014, 18:03
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Mistähä sellase oikian mahtas löytää, tarviiko pian lähtee stefakauppaan mittaileen vai voiko esim mätänetin listoilla oleva 60x42x7 olla oikea tuurillaan... ?
Hae toyotan varaosatiskiltä. Mää laitoin rempan yhteydessä tollasen motonetin tiivisteen paikalleen niin alle 1000km ajolla alko vuotamaan, ja vasta tolloin sain kuulla että ihan pienellä etsimisellä ei löydä oikean kokoista stefaa irtonaisena varaosakaupoista eikä stefaliikkeistä. Jossain tiivistesarjoissa kuulemma on mutta sillon pitää ostaa koko sarja.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 14.03.2014, 21:33
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Onnistuu,jossain hiasessa tai jossain onnistu syylaria irrottamattakin mut syylari irti ja siiva irti ja jakopään hilut irti ja siit lähtee. Mut yks juttu,kun tarvike firmojen kataloogi väittää stefan olevan etupäässä 60x42x7 ni se EI OLE,vaan on ulkohalkaisijaltaan 60,3mm. Onkohan näissä sit ollu jotain poikkeuksia joskus mut tää kannattaa tarkistaa,eli hyvällä mauserilla mittaat et on varmasti oikea. Ainakin Payenin tiivistesarjassa tuli oikea mut irto stefa tiskiltä ei.
Noniin nyt tuli tallinnasta osat, taitaa olla nimenomaan sama stefa minkä itse olit laittanut tiivistesarjasta ? Kuvassa näkyy että ulkokehä 60,3 mm ja hintaa tällä oli vähän alle 3 euroa Jäähdytin vielä hakusessa mutta täytyy viedä vanha kenno tinattavaks jos ei ala edullista löytyyn ni saa taas koneen kuntoon.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1173851_10152636042076102_330305407_n.jpg‎
Views:	276
Size:	37,9 Kt
ID:	47290  
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 16.03.2014, 14:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Noniin nyt tuli tallinnasta osat, taitaa olla nimenomaan sama stefa minkä itse olit laittanut tiivistesarjasta ? Kuvassa näkyy että ulkokehä 60,3 mm ja hintaa tällä oli vähän alle 3 euroa Jäähdytin vielä hakusessa mutta täytyy viedä vanha kenno tinattavaks jos ei ala edullista löytyyn ni saa taas koneen kuntoon.
Mutta pussissa lukee että 60

Ja nuo stefat mitoitetaan nimenomaan reiän koon mukaan, siis tuon mukaan tuo 0,3 mm on se minkä tuo kutistuu/millä pysyy paikallaan.

Katsoppa siitä stefasta, lukeeko siinä kokoa?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.03.2014, 18:55
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.
Orkkisstefan laitain omaan Ln 170 koppaiseen mutta tiputtaa edelleenkin yhtälailla, lienee kaseli kulunut
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.03.2014, 21:15
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Orkkisstefan laitain omaan Ln 170 koppaiseen mutta tiputtaa edelleenkin yhtälailla, lienee kaseli kulunut

Joo o, no tilasin jo testiksi tuollase payeni stefan mikä oli RIPAX:lla ollu tiivarisarjassa oikea kokone, katotaa mitä mauseri tuosta irtonaisesta tuumaa (jos ne ny sen merkkisen oikeasti edes tuolta lähettää)... Jos tuuri kävis ni olis sen 60,3 mm jos ei ole ni sit marssii suoraa tojon tiskille. Tarviikoha siihe remmipyörään ulosvetäjä rakenella vai kuinka ootte saanu irti ? Eihän sitä tiedä vaikka olis aksila uralla nii...

Viimeksi muokannut Pölli : 09.03.2014 21:20
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 10.03.2014, 20:53
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Moro!

Hyvät neuvot olis nyt tarpeen.

Eli kyseessä -87 hilu.
Vika; Parkit ei pala. Eli, edessä eikä takana pala parkit, saatikka rek.kilven valot, taikka mittariston valot. kaikki sulakkeet katseltu, ja ne oli ehjiä.
Valokatkaisinta kääntämällä saa kyllä ajovalot päälle mutta tämä ''parkkialue'' on pimeä.

Mistä etsiä vikaa, kerran ei sulakkeissa ole vika? Kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

Nimim. pimeellä vähän vittumainen katella mittaristoa etenkin tämän jokavuotisen ''taajamatehovalvonnan'' aikaan..
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 10.03.2014, 23:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Joo o, no tilasin jo testiksi tuollase payeni stefan mikä oli RIPAX:lla ollu tiivarisarjassa oikea kokone, katotaa mitä mauseri tuosta irtonaisesta tuumaa (jos ne ny sen merkkisen oikeasti edes tuolta lähettää)... Jos tuuri kävis ni olis sen 60,3 mm jos ei ole ni sit marssii suoraa tojon tiskille. Tarviikoha siihe remmipyörään ulosvetäjä rakenella vai kuinka ootte saanu irti ? Eihän sitä tiedä vaikka olis aksila uralla nii...
ÖÖÖÖ-- siis minäkään en osaa sanoa paljonko tuo oikea stefa on ulkohalkaisijaltaan Mutta jos on "nimellismittainen" siis saman kokoinen kuin reikä(muistaakseni reikä määrää mitan?) niin ei tule hyvä....

Ja noista laakeriliikkeen stefoista, ja huonoimmista tarvikeliikkeen stefoista: Muistaakseni tuo alkuperäinen on kaksihuulinen, ja siinä on huulien välissä pienet "ohjuri", siis huulessa vastaavat pienet paksunnokset kuin esim. keskipakoilmanpuhdistemassa? toki kaukaa haettu.... mutta jos nuo "ohjarit" on väärään suuntaan, niin voisko toimia öljypumppuna ulospäin?

Toki orkkis stefa maksaa enemmän, kuin halvin, mutta sen saa noutaa sillä "marmorihinnalla" noin 3 pv päästä tilauksesta. Jos ostat orkkiksen, niin julkaise sen hinta! siis onko kaikkineen kuluineen tiskillä kuinka kallis?

Ja jos hihnapyörässä on kulunut ura stefan huulien kohdalle, niin pistä uusi, siis vastaava/orkkis, noin millin/puoli toista, liian matalalle: stefan huulet ottaa kiinni tuohon kuluneen/priiman rajaan. ja k.o sovitus kannattaa tehdä joko stefan alle asetetulla prikalla, tai sitten 1,5 mm pykälällä olevalla tuurnalla, jota voi tukea akselin päähän... Jos stefa jää kieroon, niin vuotaa huomattavan helposti!
PS. Jos joku haluaa halpoja hdj-80 etuvetoakselin stefoja, niin olisi muutaman englannista tullut edullisesti, sillä ehdolla ettei saa laittaa toyotaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 10 (0 jäsentä and 10 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 10:14 (GMT +2).