Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #3151  
Vanha 04.12.2014, 17:04
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Miten kauhee urakka olis vaihtaa LN65 hiluxii lämppärin kenno? Tarviiks räjäyttää koko kojelauta?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3152  
Vanha 04.12.2014, 18:26
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

vuotaako? vai tukossa? muistaakseni ei kovin vaikea ole vaihtaa.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3153  
Vanha 04.12.2014, 18:33
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sorgen Näytä viesti
Name: 2L Engine Manual
Description: 2L engine manual. This manual is for the Volkswagen Taro, which is a rebadged Hilux
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?ttid=288 [133 MB]

Name: L/2L/2LT Engine Manual
Description: L/2L/2LT engine manual - 1984
http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?ttid=32 [15 MB]
Sieltähän löyty, kiitokset.
Vastaa lainaten
  #3154  
Vanha 04.12.2014, 18:38
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
vuotaako? vai tukossa? muistaakseni ei kovin vaikea ole vaihtaa.
Olis ehkä tiedossa yksilö missä toistaiseksi tuntemattomassa mittakaavassa vuotoa sekä syylärissä, että lämppärin kennossa
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3155  
Vanha 08.12.2014, 09:55
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Tekeekös noilla Moponetin tiivisteillä muutakuin harmia itselleen? Täys tiiviste sarja ois tilattavissa, mutta laatu epäilyttää. Jokatapauksessa ajattelin kansi pahvin hakea Toyota tiskiltä, mutta pitäskö ottaa sit samalla stefatkin?
Vastaa lainaten
  #3156  
Vanha 08.12.2014, 10:08
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Tekeekös noilla Moponetin tiivisteillä muutakuin harmia itselleen? Täys tiiviste sarja ois tilattavissa, mutta laatu epäilyttää. Jokatapauksessa ajattelin kansi pahvin hakea Toyota tiskiltä, mutta pitäskö ottaa sit samalla stefatkin?
Haulla "Toyota stefa" löytyy mm

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22640

... ja monta muuta. Ota stefatkin vaan suosiolla marmoritiskiltä.
Vastaa lainaten
  #3157  
Vanha 08.12.2014, 11:03
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Kyllä konetta aukoessa laittasin vaan toyotan tai muita varmuudella laadukkaita osia.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #3158  
Vanha 08.12.2014, 16:31
Tansku Tansku ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 27.10.14
Sijainti: Laihia
Viestit: 5
Perusasetus

Vinssipeti


Tekiköhän joku täällä palstalla valmiita bolt-on vinssipetejä hiluxiin?

Auto ln170 ja vinssipedille olisi tarvetta.
Vastaa lainaten
  #3159  
Vanha 09.12.2014, 03:40
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Tekeekös noilla Moponetin tiivisteillä muutakuin harmia itselleen? Täys tiiviste sarja ois tilattavissa, mutta laatu epäilyttää. Jokatapauksessa ajattelin kansi pahvin hakea Toyota tiskiltä, mutta pitäskö ottaa sit samalla stefatkin?
Kansipahvi menee korvikkeenakin mutta stefat kantsii ottaa orkkistavarana.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3160  
Vanha 09.12.2014, 05:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tansku Näytä viesti
Tekiköhän joku täällä palstalla valmiita bolt-on vinssipetejä hiluxiin?

Auto ln170 ja vinssipedille olisi tarvetta.
Omaani taisi tilata Biltemasta, pikkuisen sitä piti rälläköidä
Vastaa lainaten
  #3161  
Vanha 09.12.2014, 06:49
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Tekeekös noilla Moponetin tiivisteillä muutakuin harmia itselleen? Täys tiiviste sarja ois tilattavissa, mutta laatu epäilyttää. Jokatapauksessa ajattelin kansi pahvin hakea Toyota tiskiltä, mutta pitäskö ottaa sit samalla stefatkin?
miksei motonetin pahvi toimis? samaa tavaraa sieltä marmoriltakin saa, joku tässä taisi siitä mainitakkin että oli jotain osia hakenut jostain pienemmästä pulusta ja saanut samaa mitä kivijalka myy. minä hakisin motonetistä pahvin ja loput tojolta. vht coopper caskettia viellä nahan väliin niin ei varmasti vuoda.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3162  
Vanha 10.12.2014, 02:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mielenkiintoinen väite?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
miksei motonetin pahvi toimis? samaa tavaraa sieltä marmoriltakin saa, joku tässä taisi siitä mainitakkin että oli jotain osia hakenut jostain pienemmästä pulusta ja saanut samaa mitä kivijalka myy. minä hakisin motonetistä pahvin ja loput tojolta. vht coopper caskettia viellä nahan väliin niin ei varmasti vuoda.
Olen jonkin verran ostanut noita toyotan osia; niin "marmorilta-" kuin paikallisesta/ kotimaan postimyynnistä/ euroopasta/ jenkeistä/ aasiasta.
Joskus on käynyt hyvä tuuri; siis olen netistä tilannut euroopasta hdj-80 perän laakereita, ja yksi oli toyotan paketissa oleva orkkis! (tai niin hyvä väärennös, että en 45x valolla vrustetulla luupilla löytänyt eroa, en paketista enkä laakerista)
Ja sitten kotimaasta tilasin yhteen perään laakerit, ja mm. pinjoniakselin laakerin laakerikulmat (siis kartiorulla laakeri, ja tässä tarvikeessa rullat oli niin paljon enemmän lieriöt, että minun työkalu ei sopinut kooliin mutta on kukkunut maantiekäytössä useamman vuoden)
Ja esim. hdj-80 etu vetonivelen pronssi puslat, ostettu suomesta: profiilistä löytyy kuvia vähän ajetusita tarvikepuslista (pistelee vieläkin tuossa pahimmassa meni uusi tarvikevetonivel ja vetoakseli....)
Ja eu-verkkokapasta tilattu koneen tiivistesarja hdj-80: kaikki reijät oli tarvikepahvissa, tarkistin alkuperäisestä valoa vasten... Mutta toinen ohjari puslan reikä oli noin millin pari sivussa, ja Liekkirengas luhistu sisäänajossa noin 500 km jälkeen. siinäkin ostin ensin halvan, ja sitten hyvän; jos olisin ostanut alkuperäisen ensin, niin ei olis tarvinnut käyttää kantta pois, joten halpa olisi jäänyt ostamatta, mutta menipä siinä pari iltaa "pois pahan teosta..."
Mutta nuo tarvikeosat pitää mielen virkeänä, elämä ei käy tylsäksi; onnistuko, vai menikö uusiksi, vai jatkuuko ongelmat(esim. termostaatti)
Vastaa lainaten
  #3163  
Vanha 10.12.2014, 06:54
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Se on kyl todettu että tojo ku tojo niin kansipahvi,stefat ja termostaatti kyl kannattaa ostaa suosiolla orkkis...jopa öljynsuodatin ku siinä on se kiva toyota texti
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #3164  
Vanha 10.12.2014, 07:26
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Olen jonkin verran ostanut noita toyotan osia; niin "marmorilta-" kuin paikallisesta/ kotimaan postimyynnistä/ euroopasta/ jenkeistä/ aasiasta.
Joskus on käynyt hyvä tuuri; siis olen netistä tilannut euroopasta hdj-80 perän laakereita, ja yksi oli toyotan paketissa oleva orkkis! (tai niin hyvä väärennös, että en 45x valolla vrustetulla luupilla löytänyt eroa, en paketista enkä laakerista)
Ja sitten kotimaasta tilasin yhteen perään laakerit, ja mm. pinjoniakselin laakerin laakerikulmat (siis kartiorulla laakeri, ja tässä tarvikeessa rullat oli niin paljon enemmän lieriöt, että minun työkalu ei sopinut kooliin mutta on kukkunut maantiekäytössä useamman vuoden)
Ja esim. hdj-80 etu vetonivelen pronssi puslat, ostettu suomesta: profiilistä löytyy kuvia vähän ajetusita tarvikepuslista (pistelee vieläkin tuossa pahimmassa meni uusi tarvikevetonivel ja vetoakseli....)
Ja eu-verkkokapasta tilattu koneen tiivistesarja hdj-80: kaikki reijät oli tarvikepahvissa, tarkistin alkuperäisestä valoa vasten... Mutta toinen ohjari puslan reikä oli noin millin pari sivussa, ja Liekkirengas luhistu sisäänajossa noin 500 km jälkeen. siinäkin ostin ensin halvan, ja sitten hyvän; jos olisin ostanut alkuperäisen ensin, niin ei olis tarvinnut käyttää kantta pois, joten halpa olisi jäänyt ostamatta, mutta menipä siinä pari iltaa "pois pahan teosta..."
Mutta nuo tarvikeosat pitää mielen virkeänä, elämä ei käy tylsäksi; onnistuko, vai menikö uusiksi, vai jatkuuko ongelmat(esim. termostaatti)

mutta eikös tässä tapauksessa jos kyseinen pahvi on motonetistä ja reijät heittää millillä niin voi palauttaa ja niin edelleen? omalla kohdalla ei ole viellä käynyt että olisi sutta tullut motonetistä, noh jokainen ostaa mistä haluaa
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3165  
Vanha 10.12.2014, 08:06
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Tilasin sit marmorilta täyden koneen tiiviste satsin. Kerran se vaan kirpasee, eikä pitäisi joutua tiivisteiden osalta ainakaan tekeen hommia kahdesti.
Vastaa lainaten
  #3166  
Vanha 10.12.2014, 21:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
Se on kyl todettu että tojo ku tojo niin kansipahvi,stefat ja termostaatti kyl kannattaa ostaa suosiolla orkkis...jopa öljynsuodatin ku siinä on se kiva toyota texti
Öljynsuodattimesta en olisi ehdoton, mutta dsl-suodatin paremminkin... ja tuo kansipahvi ainakin dsl-koneissa on todella tärkeä.... ja termostaatti mukavuuden/kestämisen kannalta todella tärkeä olla oikea.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
mutta eikös tässä tapauksessa jos kyseinen pahvi on motonetistä ja reijät heittää millillä niin voi palauttaa ja niin edelleen? omalla kohdalla ei ole viellä käynyt että olisi sutta tullut motonetistä, noh jokainen ostaa mistä haluaa
Tuohan on helppo tarkistaa, varsinkin kun tietää mutta esim. onko se vika, jos jäähdytys/oljyn reijät on milliä isompia/pienempiä? Ja sitten se tärkein, eli materiaalit: miten ne pystyy kotikonstein tarkistamaan?
En siis väitä, että kaikki tarviketiivisteet ovat huonoja, mutta silloin, kun tekee rempan, ja sattuu se huono kohdalle, niin silloin tympäsee... Ja toyotassa noita dsl:n tarvike kannentiivisteitä on pettänyt. varsinkin turboissa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Tilasin sit marmorilta täyden koneen tiiviste satsin. Kerran se vaan kirpasee, eikä pitäisi joutua tiivisteiden osalta ainakaan tekeen hommia kahdesti.
No, päätit sitten ostaa hyvän ja halvan sijaan vain yhden, siis sen hyvän. (siis toinen, halpa jäi ostamatta)
P.S tarkista ne mäntien öljysyihkujen jouset, jos alakerta auki
Vastaa lainaten
  #3167  
Vanha 10.12.2014, 23:37
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
No, päätit sitten ostaa hyvän ja halvan sijaan vain yhden, siis sen hyvän. (siis toinen, halpa jäi ostamatta)
P.S tarkista ne mäntien öljysyihkujen jouset, jos alakerta auki
Joo onhan se alakerta levällään. Jaa, että nekin kannattas tarkistaa. Onko niissä ollut heikkoutta/tyyppivikaa? Nää tojotat on mulle vähä uusia tuttavuuksia.
Vastaa lainaten
  #3168  
Vanha 10.12.2014, 23:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Joo onhan se alakerta levällään. Jaa, että nekin kannattas tarkistaa. Onko niissä ollut heikkoutta/tyyppivikaa? Nää tojotat on mulle vähä uusia tuttavuuksia.
Siis minulle sattunut varmaan noin 1 rikkinäinen/kone, mitä olen tutkinut: mutta kellekkään muulle niitä ei ole kuuleman mukaan juuri sattunut.

Siis se mäntien öljysuihkujujen kiinnityspultti lohkoon on paine/takaiskuventtiili: siis siinä sisällä on jousikuormitteinen kuula, joka päästää öljyn läpi/öljysuihkulle vasta sitten, kun paine on riittävä, en muista mikä, mutta villi arvaus noin kilo?
Ja kun noista minun löytämistä on ollut jousi poikki; siis k.o pytyn männän jäähdytys öljysuihku ruutaa koko ajan, niin se pytty ui öljyssä, ja öljyn paineet on pienet. tämä korostuu, jos kahdesta venttiilistä on jousi poikki, kuten tuossa yhdessä: 2 pyttyä oli porauksen jälkeen kuin uudet, ja kaksi kulunut väljäksi/käynyt lämpimänä. siis ne pytyt, joissa jouset poikki, saivat voitelua, mutta ne, missä venttiilit ehyet, niin kävivät kuivana, ja tämä korostuu, jos konetta käytetään paljon pienillä kierroksilla. Taikka varustetaan turbolla, varsinkin öljyjäähdytteisellä.
Pistä vaikka yv, oliko venttiilit ehyet, tai jopa se, millä paineella aukesivat.
Vastaa lainaten
  #3169  
Vanha 11.12.2014, 06:02
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Öljynsuodattimesta en olisi ehdoton, mutta dsl-suodatin paremminkin... ja tuo kansipahvi ainakin dsl-koneissa on todella tärkeä.... ja termostaatti mukavuuden/kestämisen kannalta todella tärkeä oikea
Tarvikesuodattimet ollut käytössä 7v ilman ongelmia, sekä öljy että nafta, mitä murheita noissa on ollut?
Samoin termostaatti on joku tarvike, sekin ollut paikoillaan ilman murheita varmaan kanssa liki saman 7v.
Vastaa lainaten
  #3170  
Vanha 12.12.2014, 00:56
[-make-] [-make-] ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.12.12
Sijainti: Masku
Viestit: 122
Perusasetus

Mites kun itsellä on ln110 hiluxissa jarrullisen kärryn vetopaino vain 1500kg ja kahdella kaverilla papereissa n.2300kg. Miten saisin oman muutettua samaksi?

Ja sitten toinen kysymys,miten onnistuu saada 33 renkaat papereihin?
Vastaa lainaten
  #3171  
Vanha 12.12.2014, 01:26
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja [-make-] Näytä viesti
Mites kun itsellä on ln110 hiluxissa jarrullisen kärryn vetopaino vain 1500kg ja kahdella kaverilla papereissa n.2300kg. Miten saisin oman muutettua samaksi?

Ja sitten toinen kysymys,miten onnistuu saada 33 renkaat papereihin?
Eikait sole ku käyttää konttorilla ja leimata 33" paperiin. Ei ainakaan itellä vaatinut sen kummempia toimenpiteitä.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #3172  
Vanha 13.12.2014, 07:37
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis minulle sattunut varmaan noin 1 rikkinäinen/kone, mitä olen tutkinut: mutta kellekkään muulle niitä ei ole kuuleman mukaan juuri sattunut.

Siis se mäntien öljysuihkujujen kiinnityspultti lohkoon on paine/takaiskuventtiili: siis siinä sisällä on jousikuormitteinen kuula, joka päästää öljyn läpi/öljysuihkulle vasta sitten, kun paine on riittävä, en muista mikä, mutta villi arvaus noin kilo?
Ja kun noista minun löytämistä on ollut jousi poikki; siis k.o pytyn männän jäähdytys öljysuihku ruutaa koko ajan, niin se pytty ui öljyssä, ja öljyn paineet on pienet. tämä korostuu, jos kahdesta venttiilistä on jousi poikki, kuten tuossa yhdessä: 2 pyttyä oli porauksen jälkeen kuin uudet, ja kaksi kulunut väljäksi/käynyt lämpimänä. siis ne pytyt, joissa jouset poikki, saivat voitelua, mutta ne, missä venttiilit ehyet, niin kävivät kuivana, ja tämä korostuu, jos konetta käytetään paljon pienillä kierroksilla. Taikka varustetaan turbolla, varsinkin öljyjäähdytteisellä.
Pistä vaikka yv, oliko venttiilit ehyet, tai jopa se, millä paineella aukesivat.
Oli venttiilit ehjät. Ei mulla oo kalustoa millä aukeamis painetta mittailis helposti, niin paineita en mitannu. Näppituntumalla en venttiileistä eroa löytänyt.
Vastaa lainaten
  #3173  
Vanha 13.12.2014, 10:09
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mitäs arvon raati sanoo auton arvoksi.

hilux -83 4x4 dsl. purettu osiin. runko hitsattu ja maalattu. kone ja loota ja jarrut paikallaan. hytissä vielä hitsattavaa. kuten myös lavassa. ja siis lava ja hytti irrallaan.
Vastaa lainaten
  #3174  
Vanha 13.12.2014, 14:25
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mitäs arvon raati sanoo auton arvoksi.

hilux -83 4x4 dsl. purettu osiin. runko hitsattu ja maalattu. kone ja loota ja jarrut paikallaan. hytissä vielä hitsattavaa. kuten myös lavassa. ja siis lava ja hytti irrallaan.
Eli semmonen 50% valmis auto? Näiden vehkeiden hinnottelu on kasassa olevanaki aika mielivaltaista. Toisaalta koska auto ei oo ajokunnossa, vaan osina, voit yrittää miettiä osien perusteella jotain rahallista arvoa sille, tai sit voit yrittää miettiä sen vehkeen arvoa sitten kun olet saanut sen kasattua korjatulla rungolla ja pellitetyllä korilla ja lavalla ja siitä miinus joku mielivaltanen töiden "hinta". Onks toi nyt LN46 vai LN65?

Jos koppi ja lava on ihan saatanan mätiä ni ite ei tekis mieli yli tonnia tosta maksaa. Tekniikan kunto ratkasee mutta voi tulla jotai pikku yllätyksiäkin, jos ei pysty kunnolla maantienopeudella koeajamaan. Kaikki minkä saa tingattua ni ei tarvii maksaa Ja vaikeeks menee jos jotai tiettyjä osia puuttuu. Mut toisaalta on seki jo tosi iso bonus jos runko on asiallisesti korjattu.

Ja tää vastaushan oli täyttä mutua, mä mitää näiden vehkeiden arvosta tiiä. Todennäkösimmin se mitä oot valmis maksamaa on se rahallinen arvo.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #3175  
Vanha 15.12.2014, 20:44
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

1000e se nyt jää lapaan tuo hiluxi.


saakos näihin mistä esim lokareita ja helmoja?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 23:20 (GMT +2).