Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 10.12.2014, 23:37
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
No, päätit sitten ostaa hyvän ja halvan sijaan vain yhden, siis sen hyvän. (siis toinen, halpa jäi ostamatta)
P.S tarkista ne mäntien öljysyihkujen jouset, jos alakerta auki
Joo onhan se alakerta levällään. Jaa, että nekin kannattas tarkistaa. Onko niissä ollut heikkoutta/tyyppivikaa? Nää tojotat on mulle vähä uusia tuttavuuksia.

Vastaa lainaten
Vanha 10.12.2014, 23:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pjtk Näytä viesti
Joo onhan se alakerta levällään. Jaa, että nekin kannattas tarkistaa. Onko niissä ollut heikkoutta/tyyppivikaa? Nää tojotat on mulle vähä uusia tuttavuuksia.
Siis minulle sattunut varmaan noin 1 rikkinäinen/kone, mitä olen tutkinut: mutta kellekkään muulle niitä ei ole kuuleman mukaan juuri sattunut.

Siis se mäntien öljysuihkujujen kiinnityspultti lohkoon on paine/takaiskuventtiili: siis siinä sisällä on jousikuormitteinen kuula, joka päästää öljyn läpi/öljysuihkulle vasta sitten, kun paine on riittävä, en muista mikä, mutta villi arvaus noin kilo?
Ja kun noista minun löytämistä on ollut jousi poikki; siis k.o pytyn männän jäähdytys öljysuihku ruutaa koko ajan, niin se pytty ui öljyssä, ja öljyn paineet on pienet. tämä korostuu, jos kahdesta venttiilistä on jousi poikki, kuten tuossa yhdessä: 2 pyttyä oli porauksen jälkeen kuin uudet, ja kaksi kulunut väljäksi/käynyt lämpimänä. siis ne pytyt, joissa jouset poikki, saivat voitelua, mutta ne, missä venttiilit ehyet, niin kävivät kuivana, ja tämä korostuu, jos konetta käytetään paljon pienillä kierroksilla. Taikka varustetaan turbolla, varsinkin öljyjäähdytteisellä.
Pistä vaikka yv, oliko venttiilit ehyet, tai jopa se, millä paineella aukesivat.
Vastaa lainaten
Vanha 13.12.2014, 07:37
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis minulle sattunut varmaan noin 1 rikkinäinen/kone, mitä olen tutkinut: mutta kellekkään muulle niitä ei ole kuuleman mukaan juuri sattunut.

Siis se mäntien öljysuihkujujen kiinnityspultti lohkoon on paine/takaiskuventtiili: siis siinä sisällä on jousikuormitteinen kuula, joka päästää öljyn läpi/öljysuihkulle vasta sitten, kun paine on riittävä, en muista mikä, mutta villi arvaus noin kilo?
Ja kun noista minun löytämistä on ollut jousi poikki; siis k.o pytyn männän jäähdytys öljysuihku ruutaa koko ajan, niin se pytty ui öljyssä, ja öljyn paineet on pienet. tämä korostuu, jos kahdesta venttiilistä on jousi poikki, kuten tuossa yhdessä: 2 pyttyä oli porauksen jälkeen kuin uudet, ja kaksi kulunut väljäksi/käynyt lämpimänä. siis ne pytyt, joissa jouset poikki, saivat voitelua, mutta ne, missä venttiilit ehyet, niin kävivät kuivana, ja tämä korostuu, jos konetta käytetään paljon pienillä kierroksilla. Taikka varustetaan turbolla, varsinkin öljyjäähdytteisellä.
Pistä vaikka yv, oliko venttiilit ehyet, tai jopa se, millä paineella aukesivat.
Oli venttiilit ehjät. Ei mulla oo kalustoa millä aukeamis painetta mittailis helposti, niin paineita en mitannu. Näppituntumalla en venttiileistä eroa löytänyt.
Vastaa lainaten
Vanha 13.12.2014, 10:09
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Perusasetus

mitäs arvon raati sanoo auton arvoksi.

hilux -83 4x4 dsl. purettu osiin. runko hitsattu ja maalattu. kone ja loota ja jarrut paikallaan. hytissä vielä hitsattavaa. kuten myös lavassa. ja siis lava ja hytti irrallaan.
Vastaa lainaten
Vanha 13.12.2014, 14:25
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mitäs arvon raati sanoo auton arvoksi.

hilux -83 4x4 dsl. purettu osiin. runko hitsattu ja maalattu. kone ja loota ja jarrut paikallaan. hytissä vielä hitsattavaa. kuten myös lavassa. ja siis lava ja hytti irrallaan.
Eli semmonen 50% valmis auto? Näiden vehkeiden hinnottelu on kasassa olevanaki aika mielivaltaista. Toisaalta koska auto ei oo ajokunnossa, vaan osina, voit yrittää miettiä osien perusteella jotain rahallista arvoa sille, tai sit voit yrittää miettiä sen vehkeen arvoa sitten kun olet saanut sen kasattua korjatulla rungolla ja pellitetyllä korilla ja lavalla ja siitä miinus joku mielivaltanen töiden "hinta". Onks toi nyt LN46 vai LN65?

Jos koppi ja lava on ihan saatanan mätiä ni ite ei tekis mieli yli tonnia tosta maksaa. Tekniikan kunto ratkasee mutta voi tulla jotai pikku yllätyksiäkin, jos ei pysty kunnolla maantienopeudella koeajamaan. Kaikki minkä saa tingattua ni ei tarvii maksaa Ja vaikeeks menee jos jotai tiettyjä osia puuttuu. Mut toisaalta on seki jo tosi iso bonus jos runko on asiallisesti korjattu.

Ja tää vastaushan oli täyttä mutua, mä mitää näiden vehkeiden arvosta tiiä. Todennäkösimmin se mitä oot valmis maksamaa on se rahallinen arvo.
Vanha 15.12.2014, 20:44
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Perusasetus

1000e se nyt jää lapaan tuo hiluxi.

saakos näihin mistä esim lokareita ja helmoja?
Vastaa lainaten
Vanha 15.12.2014, 20:57
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+

Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Perusasetus

saakos näihin mistä esim lokareita ja helmoja?
Eipä taija löytyä en ainakaan minä ole löytäny.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34

Sivu luotu: 00:32 (GMT +2).