Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_
miksei motonetin pahvi toimis? samaa tavaraa sieltä marmoriltakin saa, joku tässä taisi siitä mainitakkin että oli jotain osia hakenut jostain pienemmästä pulusta ja saanut samaa mitä kivijalka myy. minä hakisin motonetistä pahvin ja loput tojolta. vht coopper caskettia viellä nahan väliin niin ei varmasti vuoda. 
|
Olen jonkin verran ostanut noita toyotan osia; niin "marmorilta-" kuin paikallisesta/ kotimaan postimyynnistä/ euroopasta/ jenkeistä/ aasiasta.
Joskus on käynyt hyvä tuuri; siis olen netistä tilannut euroopasta hdj-80 perän laakereita, ja yksi oli toyotan paketissa oleva orkkis! (tai niin hyvä väärennös, että en 45x valolla vrustetulla luupilla löytänyt eroa, en paketista enkä laakerista)
Ja sitten kotimaasta tilasin yhteen perään laakerit, ja mm. pinjoniakselin laakerin laakerikulmat (siis kartiorulla laakeri, ja tässä tarvikeessa rullat oli niin paljon enemmän lieriöt, että minun työkalu ei sopinut kooliin

mutta on kukkunut maantiekäytössä useamman vuoden)
Ja esim. hdj-80 etu vetonivelen pronssi puslat, ostettu suomesta: profiilistä löytyy kuvia vähän ajetusita tarvikepuslista (pistelee vieläkin

tuossa pahimmassa meni uusi tarvikevetonivel ja vetoakseli....)
Ja eu-verkkokapasta tilattu koneen tiivistesarja hdj-80: kaikki reijät oli tarvikepahvissa, tarkistin alkuperäisestä valoa vasten... Mutta toinen ohjari puslan reikä oli noin millin pari sivussa, ja Liekkirengas luhistu sisäänajossa noin 500 km jälkeen. siinäkin ostin ensin halvan, ja sitten hyvän; jos olisin ostanut alkuperäisen ensin, niin ei olis tarvinnut käyttää kantta pois, joten halpa olisi jäänyt ostamatta, mutta menipä siinä pari iltaa "pois pahan teosta..."
Mutta nuo tarvikeosat pitää mielen virkeänä, elämä ei käy tylsäksi; onnistuko, vai menikö uusiksi, vai jatkuuko ongelmat(esim. termostaatti)