Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2014, 17:16
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.


Viimeksi muokannut Pölli : 08.03.2014 17:19
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2014, 10:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Tarkkana.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.
Onnistuu,jossain hiasessa tai jossain onnistu syylaria irrottamattakin mut syylari irti ja siiva irti ja jakopään hilut irti ja siit lähtee. Mut yks juttu,kun tarvike firmojen kataloogi väittää stefan olevan etupäässä 60x42x7 ni se EI OLE,vaan on ulkohalkaisijaltaan 60,3mm. Onkohan näissä sit ollu jotain poikkeuksia joskus mut tää kannattaa tarkistaa,eli hyvällä mauserilla mittaat et on varmasti oikea. Ainakin Payenin tiivistesarjassa tuli oikea mut irto stefa tiskiltä ei.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2014, 11:40
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Onnistuu,jossain hiasessa tai jossain onnistu syylaria irrottamattakin mut syylari irti ja siiva irti ja jakopään hilut irti ja siit lähtee. Mut yks juttu,kun tarvike firmojen kataloogi väittää stefan olevan etupäässä 60x42x7 ni se EI OLE,vaan on ulkohalkaisijaltaan 60,3mm. Onkohan näissä sit ollu jotain poikkeuksia joskus mut tää kannattaa tarkistaa,eli hyvällä mauserilla mittaat et on varmasti oikea. Ainakin Payenin tiivistesarjassa tuli oikea mut irto stefa tiskiltä ei.
okei kiitos, juuri olin osia metsästämässä niin tämä on hyvä tietää mitata ennenku alkaa palastelee autoa. Mistähä sellase oikian mahtas löytää, tarviiko pian lähtee stefakauppaan mittaileen vai voiko esim mätänetin listoilla oleva 60x42x7 olla oikea tuurillaan... Ei noita stefoja taida olla ilmotettu tuon tarkemmin misään ?

http://www.varaosat24.com/fi/varasto...,0,1/NJ344,113 jaa tuossa olis payeni olisko toi sitten sopivaa tavaraa

Viimeksi muokannut Pölli : 09.03.2014 12:10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2014, 18:03
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Mistähä sellase oikian mahtas löytää, tarviiko pian lähtee stefakauppaan mittaileen vai voiko esim mätänetin listoilla oleva 60x42x7 olla oikea tuurillaan... ?
Hae toyotan varaosatiskiltä. Mää laitoin rempan yhteydessä tollasen motonetin tiivisteen paikalleen niin alle 1000km ajolla alko vuotamaan, ja vasta tolloin sain kuulla että ihan pienellä etsimisellä ei löydä oikean kokoista stefaa irtonaisena varaosakaupoista eikä stefaliikkeistä. Jossain tiivistesarjoissa kuulemma on mutta sillon pitää ostaa koko sarja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.03.2014, 21:33
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Onnistuu,jossain hiasessa tai jossain onnistu syylaria irrottamattakin mut syylari irti ja siiva irti ja jakopään hilut irti ja siit lähtee. Mut yks juttu,kun tarvike firmojen kataloogi väittää stefan olevan etupäässä 60x42x7 ni se EI OLE,vaan on ulkohalkaisijaltaan 60,3mm. Onkohan näissä sit ollu jotain poikkeuksia joskus mut tää kannattaa tarkistaa,eli hyvällä mauserilla mittaat et on varmasti oikea. Ainakin Payenin tiivistesarjassa tuli oikea mut irto stefa tiskiltä ei.
Noniin nyt tuli tallinnasta osat, taitaa olla nimenomaan sama stefa minkä itse olit laittanut tiivistesarjasta ? Kuvassa näkyy että ulkokehä 60,3 mm ja hintaa tällä oli vähän alle 3 euroa Jäähdytin vielä hakusessa mutta täytyy viedä vanha kenno tinattavaks jos ei ala edullista löytyyn ni saa taas koneen kuntoon.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	1173851_10152636042076102_330305407_n.jpg‎
Views:	275
Size:	37,9 Kt
ID:	47290  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.03.2014, 14:15
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Noniin nyt tuli tallinnasta osat, taitaa olla nimenomaan sama stefa minkä itse olit laittanut tiivistesarjasta ? Kuvassa näkyy että ulkokehä 60,3 mm ja hintaa tällä oli vähän alle 3 euroa Jäähdytin vielä hakusessa mutta täytyy viedä vanha kenno tinattavaks jos ei ala edullista löytyyn ni saa taas koneen kuntoon.
Mutta pussissa lukee että 60

Ja nuo stefat mitoitetaan nimenomaan reiän koon mukaan, siis tuon mukaan tuo 0,3 mm on se minkä tuo kutistuu/millä pysyy paikallaan.

Katsoppa siitä stefasta, lukeeko siinä kokoa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.03.2014, 19:13
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta pussissa lukee että 60

Ja nuo stefat mitoitetaan nimenomaan reiän koon mukaan, siis tuon mukaan tuo 0,3 mm on se minkä tuo kutistuu/millä pysyy paikallaan.

Katsoppa siitä stefasta, lukeeko siinä kokoa?
Eipä lue stefassa muuta kuin tuo varaosanumero. Mitähän se toyotan tiskiltä hajettu stefa sitten olis mauserilla mitattuna, enemmän tietysti kuin 60,3 ? Alkaa kyllä ihmetyttään kun joka helvetin puljussa myydään tota akselin tiivistettä tolla 60x42x7 koolla eikä millään 60,3x42x7 jos sen kerran tätyisi mauserilla olla sitten mitetan joku 60,6 mm että pitäisi... Tarttee kohta hakee mätänetistä se tarvike stefa ja kattoa onko se 60,0 vai 60,3 mm koska paskakshan se stefa menee jos 60 millisee reikää alkaa hakkaa milliä isompaa stefaa...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.03.2014, 23:08
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Selvennys.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Eipä lue stefassa muuta kuin tuo varaosanumero. Mitähän se toyotan tiskiltä hajettu stefa sitten olis mauserilla mitattuna, enemmän tietysti kuin 60,3 ? Alkaa kyllä ihmetyttään kun joka helvetin puljussa myydään tota akselin tiivistettä tolla 60x42x7 koolla eikä millään 60,3x42x7 jos sen kerran tätyisi mauserilla olla sitten mitetan joku 60,6 mm että pitäisi... Tarttee kohta hakee mätänetistä se tarvike stefa ja kattoa onko se 60,0 vai 60,3 mm koska paskakshan se stefa menee jos 60 millisee reikää alkaa hakkaa milliä isompaa stefaa...
Kun hain tarvikepuljusta auton tiedoilla kampuran etustefan oli sen ulkohalkaisija 60.0mm sitte otin Payenin tiiviste sarjasta vastaavan ja sen ulkohalkaisija oli 60.3mm sitte vertasin sitä Toyota original stefaan joka on 60.3mm. Tää tarvike puljun stefa oli melko horo pesäänsä eikä pitänyt vaan vuosi ku seula,payenin tiivistettä en oo kokeillu mut Original stefa ei vuoda yhtään. Payenin stefassa ei lue kokoa niinku ei orkkis stefassakaan,tarvike stefassa lukee60x42x7. Nippeli tietona et nokan stefa on ulkohalk. 60.0mm ja sen tilalle ei mee ilman väkivaltaa se kampuran 60.3mm. Kokeiltu on.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2014, 12:10
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Kun hain tarvikepuljusta auton tiedoilla kampuran etustefan oli sen ulkohalkaisija 60.0mm sitte otin Payenin tiiviste sarjasta vastaavan ja sen ulkohalkaisija oli 60.3mm sitte vertasin sitä Toyota original stefaan joka on 60.3mm. Tää tarvike puljun stefa oli melko horo pesäänsä eikä pitänyt vaan vuosi ku seula,payenin tiivistettä en oo kokeillu mut Original stefa ei vuoda yhtään. Payenin stefassa ei lue kokoa niinku ei orkkis stefassakaan,tarvike stefassa lukee60x42x7. Nippeli tietona et nokan stefa on ulkohalk. 60.0mm ja sen tilalle ei mee ilman väkivaltaa se kampuran 60.3mm. Kokeiltu on.
Ok, hyvä sitten luotan tuohon pöydällä lojuvaan Payeniin kun sen 60,3 mm on kuten alkuperänen. kiitti selvennyksestä. Heh, otin samaan tilaukseen Payenin nokan stefat joissa lukee oikee pussissa Toyota Japanese Application mutta noitten koko on kyl 32,5x46x6 et en tie sit mihi vehkeesee nuo ovat vaikka piti olla samaan autoon (tietty 2LT nokat tais olla erilaiset et ois pitäny kattoo LJ70 stefoista)

Viimeksi muokannut Pölli : 18.03.2014 12:13
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2014, 18:55
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.
Orkkisstefan laitain omaan Ln 170 koppaiseen mutta tiputtaa edelleenkin yhtälailla, lienee kaseli kulunut
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.03.2014, 21:15
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Orkkisstefan laitain omaan Ln 170 koppaiseen mutta tiputtaa edelleenkin yhtälailla, lienee kaseli kulunut

Joo o, no tilasin jo testiksi tuollase payeni stefan mikä oli RIPAX:lla ollu tiivarisarjassa oikea kokone, katotaa mitä mauseri tuosta irtonaisesta tuumaa (jos ne ny sen merkkisen oikeasti edes tuolta lähettää)... Jos tuuri kävis ni olis sen 60,3 mm jos ei ole ni sit marssii suoraa tojon tiskille. Tarviikoha siihe remmipyörään ulosvetäjä rakenella vai kuinka ootte saanu irti ? Eihän sitä tiedä vaikka olis aksila uralla nii...

Viimeksi muokannut Pölli : 09.03.2014 21:20
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 10.03.2014, 20:53
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Moro!

Hyvät neuvot olis nyt tarpeen.

Eli kyseessä -87 hilu.
Vika; Parkit ei pala. Eli, edessä eikä takana pala parkit, saatikka rek.kilven valot, taikka mittariston valot. kaikki sulakkeet katseltu, ja ne oli ehjiä.
Valokatkaisinta kääntämällä saa kyllä ajovalot päälle mutta tämä ''parkkialue'' on pimeä.

Mistä etsiä vikaa, kerran ei sulakkeissa ole vika? Kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

Nimim. pimeellä vähän vittumainen katella mittaristoa etenkin tämän jokavuotisen ''taajamatehovalvonnan'' aikaan..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.03.2014, 21:08
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

Tsekkaa sieltä kuskin jalkatilasta se rele. Mulla oli vähä saman tyyppistä vikaa joskus oman hiluxin valojen kans
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.03.2014, 21:33
Ab3:n Avatar
Ab3 Ab3 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 775
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtr83 Näytä viesti
Tsekkaa sieltä kuskin jalkatilasta se rele. Mulla oli vähä saman tyyppistä vikaa joskus oman hiluxin valojen kans
Paikansin releen napsahduksen sinne jalkotilaan, ja huomenna käyn ostamassa uuden releen, jos ei korjaannu sillä niin on suljettu ainakin yksi paikka pois.

Tähänkin päivään asti parkit jne. toimineet alkuperäisen valokatkaisimen päästä kääntämällä, lieneekö sitten viksu tehdä erillisen katkaisimen päähän.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.03.2014, 22:14
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Paikansin releen napsahduksen sinne jalkotilaan, ja huomenna käyn ostamassa uuden releen, jos ei korjaannu sillä niin on suljettu ainakin yksi paikka pois.

Tähänkin päivään asti parkit jne. toimineet alkuperäisen valokatkaisimen päästä kääntämällä, lieneekö sitten viksu tehdä erillisen katkaisimen päähän.
itsellä sama vika ja vika oli viiksessä, viikseä löi sisäänpäin niin valot sytty ja sammu, ja purin viiksen pois niin ei ottanut kontaktia jostain syystä? hiukka santapaperia kontakti pinnoille ja kasaus niin taas toimi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.03.2014, 21:15
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ab3 Näytä viesti
Moro!

Hyvät neuvot olis nyt tarpeen.

Eli kyseessä -87 hilu.
Vika; Parkit ei pala. Eli, edessä eikä takana pala parkit, saatikka rek.kilven valot, taikka mittariston valot. kaikki sulakkeet katseltu, ja ne oli ehjiä.
Valokatkaisinta kääntämällä saa kyllä ajovalot päälle mutta tämä ''parkkialue'' on pimeä.

Mistä etsiä vikaa, kerran ei sulakkeissa ole vika? Kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

Nimim. pimeellä vähän vittumainen katella mittaristoa etenkin tämän jokavuotisen ''taajamatehovalvonnan'' aikaan..
Meikän autosa nämä kyseiset valot ovat oman erillisen kytkimen takana, että ollut varmaan sama ongema joskus ja kenties ohitettu valoviiksen "parkkialue" uutta reittiä sähköt. En tie sit millä sen vois testata liittyykö se siihe katkasijaan mut luulis jonkun sulakkeen palavan jos johtoja olis oikkarissa esim takarungossa missä suola yms niitä heikentää..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.03.2014, 23:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Joo o, no tilasin jo testiksi tuollase payeni stefan mikä oli RIPAX:lla ollu tiivarisarjassa oikea kokone, katotaa mitä mauseri tuosta irtonaisesta tuumaa (jos ne ny sen merkkisen oikeasti edes tuolta lähettää)... Jos tuuri kävis ni olis sen 60,3 mm jos ei ole ni sit marssii suoraa tojon tiskille. Tarviikoha siihe remmipyörään ulosvetäjä rakenella vai kuinka ootte saanu irti ? Eihän sitä tiedä vaikka olis aksila uralla nii...
ÖÖÖÖ-- siis minäkään en osaa sanoa paljonko tuo oikea stefa on ulkohalkaisijaltaan Mutta jos on "nimellismittainen" siis saman kokoinen kuin reikä(muistaakseni reikä määrää mitan?) niin ei tule hyvä....

Ja noista laakeriliikkeen stefoista, ja huonoimmista tarvikeliikkeen stefoista: Muistaakseni tuo alkuperäinen on kaksihuulinen, ja siinä on huulien välissä pienet "ohjuri", siis huulessa vastaavat pienet paksunnokset kuin esim. keskipakoilmanpuhdistemassa? toki kaukaa haettu.... mutta jos nuo "ohjarit" on väärään suuntaan, niin voisko toimia öljypumppuna ulospäin?

Toki orkkis stefa maksaa enemmän, kuin halvin, mutta sen saa noutaa sillä "marmorihinnalla" noin 3 pv päästä tilauksesta. Jos ostat orkkiksen, niin julkaise sen hinta! siis onko kaikkineen kuluineen tiskillä kuinka kallis?

Ja jos hihnapyörässä on kulunut ura stefan huulien kohdalle, niin pistä uusi, siis vastaava/orkkis, noin millin/puoli toista, liian matalalle: stefan huulet ottaa kiinni tuohon kuluneen/priiman rajaan. ja k.o sovitus kannattaa tehdä joko stefan alle asetetulla prikalla, tai sitten 1,5 mm pykälällä olevalla tuurnalla, jota voi tukea akselin päähän... Jos stefa jää kieroon, niin vuotaa huomattavan helposti!
PS. Jos joku haluaa halpoja hdj-80 etuvetoakselin stefoja, niin olisi muutaman englannista tullut edullisesti, sillä ehdolla ettei saa laittaa toyotaan
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.03.2014, 10:53
Zipe Zipe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Vuokatti, Suomi
Viestit: 135
Perusasetus

Osaako kukaan heittää stefan kokoa etuakselin päähän? kyseessä LN65
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.03.2014, 20:34
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zipe Näytä viesti
Osaako kukaan heittää stefan kokoa etuakselin päähän? kyseessä LN65
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...5,89,371&lang= tätäkö tarkoitat, tuossa ainaki mitat näkyy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 00:55 (GMT +2).