Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2014, 17:17
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis sinulla on jo irti se osa, missä se pronssiholkki on! (siis tuossa kuvan vaiheessa) se pronssiholkki on siellä (8 kpl 14mm avaimella irroitettujen pulttien-) irronneen Putken sisällä, siis sen osan, mihin pyöränlaakerin sisäkoolit tulee.
Ja jos haluat vetarin pois, niin se sopii tulemaan "läpi", toki vaan kahdessa asennossa, siis pyoritä vetaria, niin se tulee ulos.

ne on nyt vaihdettu mutta seuraava ongelma jatkuu. malja heiluu edelleen sivuttain, (kuvassa ympyröity kohta) eli juuri tuosta mihin tulee tuo rt-pään varsi kiinni. mikähän osa sieltä on sitten mennyt?

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2014, 17:49
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

hups ja seuraava ongelma ilmeni. laatikon perästä mihin tulee laippa kiinni niin tiskaa öljyä hieman, saakohan tuon stefan tamgearilta? vai onko toyota tavaraa? mitä öljyjä olette käyttäneet noissa laatikoissa? omassa taitaa olla atf? punasta ainakin tuli ulos.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2014, 20:40
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
hups ja seuraava ongelma ilmeni. laatikon perästä mihin tulee laippa kiinni niin tiskaa öljyä hieman, saakohan tuon stefan tamgearilta? vai onko toyota tavaraa? mitä öljyjä olette käyttäneet noissa laatikoissa? omassa taitaa olla atf? punasta ainakin tuli ulos.
Paras varmaa kaivaa stefa kouraan ja mennä sen kanssa tiskille kattoon löytyskö, jos vain mahdollista. Ite oon käyttäny useammassa hilukissa ihan normaalia 80w90 hypoidii perissä ja laatikossa (lukkoperässä lsd-lisäaineilla). En oo kyl kuullu et atf:ää kauheasti olis käytetty näissä manu laatikois, tietty voi olla vähän notkeampaa talvella ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.03.2014, 21:15
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Tarviiko varautua tekemään joku ulosvetäjä tuohon kampiakselin stefan vaihtoon remmipyörien irroitukseen vai saako ne remmipyörät irti ihan käsipelissä jos pulttipyssyllä ampuu auki ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2014, 21:53
jartsa78 jartsa78 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.01.13
Sijainti: mustasaari
Viestit: 22
Perusasetus

saako hiluxin tehostetusta simpukasta ryöstettyä hydraulipainetta lisäohjaus sylinterille?
niin ja kyseessä on LN65
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2014, 22:10
jartsa78 jartsa78 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.01.13
Sijainti: mustasaari
Viestit: 22
Perusasetus

löysinkin jo aiheesta juttua!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2014, 22:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
hups ja seuraava ongelma ilmeni. laatikon perästä mihin tulee laippa kiinni niin tiskaa öljyä hieman, saakohan tuon stefan tamgearilta? vai onko toyota tavaraa? mitä öljyjä olette käyttäneet noissa laatikoissa? omassa taitaa olla atf? punasta ainakin tuli ulos.
Siis tuo "maljan" laakerointi on toteutettu kartiorullalaakereilla, ja niiden (ainakin alimmaisella) pitää olla juurikin tuota orkkistyyppiä, siis laakereiden lullan kartio pitää olla oikea, että kestää!
Ja säätö tapahtuu noiden shimmilevyjen avulla, siis shimmilevy on navan ja "raidetangon vivun" siis olkatapin, välissä.
Ja tuolla jakiksessa pitää olla MUISTAAKSENI vähintään? GL-4 luokan vaihteistoöljy, 80w-90, mutta ilman muuta kannattaa laittaa gl-5 öljy, vaikka hypoidi, ja jos suinkin butjetti antaa periksi, niin 75w-90.
Ja vaihteistoon ehdottomasti GL-4 luokiteltua Vaihteistoöljyä, sykronointi voi mennä vituksi GL-5 HYPOIDI öljyllä.
Ja ennen tuon stefan vaihtoa kannattaa tarkistaa että huohotin on auki.
Jos tuo tamgearsin stefa on samanlainen, kuin orkkis, niin silläkin pärjää muutaman vuoden. (ulkomuistista: olikohan 2 huulinen, ja peräti ylimääräinen 3:s huuli estämässä heinien pääsyä akselille? siis samanlainen kuin esim. hj-61:n perässä)
P.S joku kyseli vetoakselin stefan mittoja; normaalia laakerikaupan stefaa ei kannata suunnitellakkaan, ja jopa minusta tuo ns. "super stefa", jossa ylimääräinen kumipalje antamassa anteeksi säteittäisheittoa, voisi olla alkuperäistä parempi vaihtoehto. P.S tuo rakenne on esim. hdj-80:ssä alkuperäisenä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2014, 15:13
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tuo "maljan" laakerointi on toteutettu kartiorullalaakereilla, ja niiden (ainakin alimmaisella) pitää olla juurikin tuota orkkistyyppiä, siis laakereiden lullan kartio pitää olla oikea, että kestää!
Ja säätö tapahtuu noiden shimmilevyjen avulla, siis shimmilevy on navan ja "raidetangon vivun" siis olkatapin, välissä.
Ja tuolla jakiksessa pitää olla MUISTAAKSENI vähintään? GL-4 luokan vaihteistoöljy, 80w-90, mutta ilman muuta kannattaa laittaa gl-5 öljy, vaikka hypoidi, ja jos suinkin butjetti antaa periksi, niin 75w-90.
Ja vaihteistoon ehdottomasti GL-4 luokiteltua Vaihteistoöljyä, sykronointi voi mennä vituksi GL-5 HYPOIDI öljyllä.
Ja ennen tuon stefan vaihtoa kannattaa tarkistaa että huohotin on auki.
Jos tuo tamgearsin stefa on samanlainen, kuin orkkis, niin silläkin pärjää muutaman vuoden. (ulkomuistista: olikohan 2 huulinen, ja peräti ylimääräinen 3:s huuli estämässä heinien pääsyä akselille? siis samanlainen kuin esim. hj-61:n perässä)
P.S joku kyseli vetoakselin stefan mittoja; normaalia laakerikaupan stefaa ei kannata suunnitellakkaan, ja jopa minusta tuo ns. "super stefa", jossa ylimääräinen kumipalje antamassa anteeksi säteittäisheittoa, voisi olla alkuperäistä parempi vaihtoehto. P.S tuo rakenne on esim. hdj-80:ssä alkuperäisenä.
laitoinkin 80w90 gl-4 lootaan, ei ainakaan vaikuttanut viellä negatiivisesti mitenkään. mutta punaista öljyä siellä oli ja atf:ltä kovati vaikutti kun sen verran vettä oli, ehkä talvea vasten tuo 80w90 on hiukka jäykkä mutta ajossahan se vetristyy, mitenhän tuo kartiorullalaakeri vaihdetaan? tai miten se lähtee irti? tämäkin varmaan tamgear/toyota tavaraa?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.03.2014, 20:01
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
ne on nyt vaihdettu mutta seuraava ongelma jatkuu. malja heiluu edelleen sivuttain, (kuvassa ympyröity kohta) eli juuri tuosta mihin tulee tuo rt-pään varsi kiinni. mikähän osa sieltä on sitten mennyt?


Sieltä on se olkatapin laakeri menny.
Ei muutako kampeat sen olkatapin irti ja uus laakeri sinne.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (1 jäsentä and 8 vierasta)
H&K

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 21:32 (GMT +2).