Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2014, 15:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Kuinkahan helposti tuollanen vapaavirtaus suodatin menee tukkoon vaikkei siinä silmämääräisesti paskaa näy mut eihän ne huokoset ikuisesti hengitä.
Kun menisikin tukkoon mutta yleensä ovat niin harvoja että hiekkapöly menee vapaasti läpi...

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2014, 19:13
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Tuli tuossa ajan kuluksi tiskattua fairyn kanssa Hiluxin orggisumpiot vm-90. Eron varmaan huomaa, tuossa toinen tiskattuna?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2014, 20:42
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kun menisikin tukkoon mutta yleensä ovat niin harvoja että hiekkapöly menee vapaasti läpi...

Onneks on vanha ja väljä vehje ni ei pikku hiekanmurut enään haittaa Laitoin 3/4 kiekkaa syöttöä lisää nii alko pelittää huomattavasti paremmin kone. Ahdot ei vaan nouse vieläkään edes ihan sinne 0,5 kiloon mutta paineennousu reagoi huomattavasti nopeammin ja jaksaa vääntää kone huomattavasti ilosemmin sielä yläkierroksilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.03.2014, 21:30
lyllerö:n Avatar
lyllerö lyllerö ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 22
Perusasetus

Nonni rouhimisen vika selvis sisempi messinki holkki lähteny pyörimään ilmeisesti väärässä välissä. onko minkälainen homma katsastaa tuo korin korotus ( 2" ) ja mitähän sanovat jos tekis kyseisen homman jää kiekoilla?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.03.2014, 21:59
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lyllerö Näytä viesti
Nonni rouhimisen vika selvis sisempi messinki holkki lähteny pyörimään ilmeisesti väärässä välissä. onko minkälainen homma katsastaa tuo korin korotus ( 2" ) ja mitähän sanovat jos tekis kyseisen homman jää kiekoilla?
kysyy varmaan pelaatko jääkiekkoa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2014, 00:01
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

koitin tuossa haulla etsiä mutta en tiiä sitten miksi en oikeen löytänyt mitään inffoa. elikkä onko miten perseestä vaihtaa tuommoiseen ln65 kytkin? vetäs kytkimen veltoksi eli toimii ns puoliksi mutta vaihetta ei saa tupaan. eli mitähän tuosta joutuu purkamaan? ja tarviiko olla joku Welho että saa tuon vaihetuksi?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2014, 00:34
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Miksi haaskata hyviä jääkiekkoja jos saatavilla on esim. 60mm nylontankoa n.50€/m
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.03.2014, 15:41
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
koitin tuossa haulla etsiä mutta en tiiä sitten miksi en oikeen löytänyt mitään inffoa. elikkä onko miten perseestä vaihtaa tuommoiseen ln65 kytkin? vetäs kytkimen veltoksi eli toimii ns puoliksi mutta vaihetta ei saa tupaan. eli mitähän tuosta joutuu purkamaan? ja tarviiko olla joku Welho että saa tuon vaihetuksi?
Kardaanit irti, kepit irti, vaihteistot palkkeineen irti. Jos on kunnon vaihteistonostin niin ei älytön homma. Jos ei ole niin laatikot on ikävän painavia...

Kantsii kuitenkin varmistaa ettei vika ole nestepuolessa, eli että sylinterit ei vuoda eikä ole ilmoja. Aika paljon helpompi kuitenkin...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2014, 17:06
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

n


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Kardaanit irti, kepit irti, vaihteistot palkkeineen irti. Jos on kunnon vaihteistonostin niin ei älytön homma. Jos ei ole niin laatikot on ikävän painavia...

Kantsii kuitenkin varmistaa ettei vika ole nestepuolessa, eli että sylinterit ei vuoda eikä ole ilmoja. Aika paljon helpompi kuitenkin...

ei ollu vikaa nestepuolessa, työsylinterin vaihdoin ja kytkimen, vika oli kytkimessä, kaikki jouset lentäny huitu vittuun ja paineasetelma oli varmaan alkuperänen joten voi varmaan arvata oliko painelaakeri menny siitä läpitte, homma oli ihan simppeli ku tais laatikko olla kiinni 4 pultilla eli joku seppä joskus aukonut lodjun kun oli tiivisteitä vaihellu, joten joutu irrottaa niitten lisäksi kepit jotka tökkäsin hyttiin ja kaksiliitinta, taka kardaani ja etunen lähti vetämällä, takas laitto oli helppoa sen ku tökkäs vaan ja laitto kaikkiin uudet pultit, niin koko hommassa meni 4h kahteen mieheen jossa välissä kerkes viellä yhden vanteen levittämään. viellä tarvisi tuo etuakseli rempata kun voblaa rengas sen verran paljon ettei herkiä yli 60 ajella. oikean puoleinen holkki väljä ja tiivisteet joku tehnyt tiivisteliimasta navat ja maljat ihan kuivat, eli osaa varmaan jo siitä päätellä että miksi on mennyt holkki vähän väljäksi. mutta miten tuo hokki vaihdetaan niin onkin itselle mysteeri?? maljan pohjassa on suorakaiteen muotoinen lätkä joka on 4 kiinni 3 lähtee pultteineen yks jää kohistus tapiksi mutta lätkä ei vaan irtoa?? eikä viittisi kammetakkaan millää jottei tiiviste pinta mene, joten vaihdetaanko se tuolta alakautta vai? tamgearsin sivuilla oli jotkut räjäytys kuvat mutta ei paljon omaa mieltä sytyttänyt, ja tilasin holkit itse 4x4parsista tuusulasta (kun tuossa kulmalla on) ja kappaleelle hintaa kertyi huimat 16.90€. eli jos joku viisaampi osaisi neuvoa hieman tuon vaihdon kanssa?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.03.2014, 23:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Aivan uteliaisuuttani...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lyllerö Näytä viesti
Nonni rouhimisen vika selvis sisempi messinki holkki lähteny pyörimään ilmeisesti väärässä välissä....
Siis hiluxin navasta? pronssiholkki on leiponut kiinni? Jos saa arvata, niin ei ole 10v/300 tkm ajettu holkki?
siis oliko tarvike "pronssiholkki"? ja paljonko ajettu?

Itse olen joutunut vaihtamaan muutaman tarvike,- , alle öljynvaihtovälin. toki auto on hdj-80:iin.

Siis leipoko hiluxissa: missä hiluxissa: ja millä ajokilometreillä; tarvikepronssiholkki kiinni?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.03.2014, 16:57
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis hiluxin navasta? pronssiholkki on leiponut kiinni? Jos saa arvata, niin ei ole 10v/300 tkm ajettu holkki?
siis oliko tarvike "pronssiholkki"? ja paljonko ajettu?

Itse olen joutunut vaihtamaan muutaman tarvike,- , alle öljynvaihtovälin. toki auto on hdj-80:iin.

Siis leipoko hiluxissa: missä hiluxissa: ja millä ajokilometreillä; tarvikepronssiholkki kiinni?

itselläkin kyseinen vika että vispaa ja vatkaa joka suuntaan. mutta miten tämmöinen osanen vaihdetaan? ja onko älytön homma?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.03.2014, 17:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
itselläkin kyseinen vika että vispaa ja vatkaa joka suuntaan. mutta miten tämmöinen osanen vaihdetaan? ja onko älytön homma?
En usko että auttaa vatkaamiseen/vispaamiseen. Siihen auttaa uusi ohjausiskari ja renkaiden tasapainoitus, pitää tietysti olla tiukat nivelet ja vanteet suorat ja renkaat pyöreät.

LN-65 pronssiholkkien vaihto on samanlainen homma kuin muissakin jäykkäakselisissa Toyotissa; lyhyesti sanottuna:
Uusi (alkuperäinen) pronssiholkki (miel. vanhan vetonivelen kanssa) pakkaseen, napalukko pois, jarrusatula pois, laakereista etunapa irti ja napa 8 pultilla irti, pronssiholkki irti esim. puukolla/meisselillä jne kiilaamalla. Ja sitten napa 150 asteiseen uuniin tunniksi, ja sitten prässillä painetaan kylmä pronssihela (nivelen tukemana) kuumaan napaan. joskus olen joutunut pistämään ilman lämpötilaeroa ja prässiä, mutta ei kannata jos ei pakko.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.03.2014, 22:18
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
En usko että auttaa vatkaamiseen/vispaamiseen. Siihen auttaa uusi ohjausiskari ja renkaiden tasapainoitus, pitää tietysti olla tiukat nivelet ja vanteet suorat ja renkaat pyöreät.

LN-65 pronssiholkkien vaihto on samanlainen homma kuin muissakin jäykkäakselisissa Toyotissa; lyhyesti sanottuna:
Uusi (alkuperäinen) pronssiholkki (miel. vanhan vetonivelen kanssa) pakkaseen, napalukko pois, jarrusatula pois, laakereista etunapa irti ja napa 8 pultilla irti, pronssiholkki irti esim. puukolla/meisselillä jne kiilaamalla. Ja sitten napa 150 asteiseen uuniin tunniksi, ja sitten prässillä painetaan kylmä pronssihela (nivelen tukemana) kuumaan napaan. joskus olen joutunut pistämään ilman lämpötilaeroa ja prässiä, mutta ei kannata jos ei pakko.
ei oikeen sytyttänyt itsellä? miten tuo puretaan, purin jo toistamiseen levälleen mutta ei oikeen auennut mielellä miten tuo varsi lähtee irti mihin tulee rt-pää? lonksuu siis yläpäästä eikä ala, joutuuko maljan sisältä siis ottamaan/kampeamaan jotain pois? vai löytyykö tästä jotain suoraa manuaalia keltään? kaikki edellä mainitut välineet kyllä löytyy pillistä lähtien.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.03.2014, 13:52
lyllerö:n Avatar
lyllerö lyllerö ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.10.13
Sijainti: Joensuu
Viestit: 22
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis hiluxin navasta? pronssiholkki on leiponut kiinni? Jos saa arvata, niin ei ole 10v/300 tkm ajettu holkki?
siis oliko tarvike "pronssiholkki"? ja paljonko ajettu?

Itse olen joutunut vaihtamaan muutaman tarvike,- , alle öljynvaihtovälin. toki auto on hdj-80:iin.

Siis leipoko hiluxissa: missä hiluxissa: ja millä ajokilometreillä; tarvikepronssiholkki kiinni?
Kyllä -89 ln110 hiluxissa mitttarissa 688 000. Epäilisin että oli tarvike holkki kun ei ollut rasva uria. Noiden iästä en tiedä kun vasta tuossa syksyllä auton ostin.
Nyt on marmorilta uudet laakerit stefa ja holkit.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.03.2014, 17:16
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.

Viimeksi muokannut Pölli : 08.03.2014 17:19
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.03.2014, 10:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Tarkkana.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.
Onnistuu,jossain hiasessa tai jossain onnistu syylaria irrottamattakin mut syylari irti ja siiva irti ja jakopään hilut irti ja siit lähtee. Mut yks juttu,kun tarvike firmojen kataloogi väittää stefan olevan etupäässä 60x42x7 ni se EI OLE,vaan on ulkohalkaisijaltaan 60,3mm. Onkohan näissä sit ollu jotain poikkeuksia joskus mut tää kannattaa tarkistaa,eli hyvällä mauserilla mittaat et on varmasti oikea. Ainakin Payenin tiivistesarjassa tuli oikea mut irto stefa tiskiltä ei.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 09.03.2014, 18:55
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Jaaahas, tuossa puun ajosta tulin ja aloin katteleen nii öljyä vähä tiputtelee akselin päälle. Elikkäs kampiaksilan etupuolen stefa alkanu nöhii. Onko kukaa vaihtanu etukautta onnistuuko syylärin irrotuksella kaivaa stefa remmipyörien takaa esiin ? Varmaa kumminki iha normi stefa sielä? vanha 2lt pannu kyseessä. Ja huohotin huohottaa etä ei ole pulpahtanu siitä syystä.
Orkkisstefan laitain omaan Ln 170 koppaiseen mutta tiputtaa edelleenkin yhtälailla, lienee kaseli kulunut
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.03.2014, 06:16
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Onneks on vanha ja väljä vehje ni ei pikku hiekanmurut enään haittaa Laitoin 3/4 kiekkaa syöttöä lisää nii alko pelittää huomattavasti paremmin kone. Ahdot ei vaan nouse vieläkään edes ihan sinne 0,5 kiloon mutta paineennousu reagoi huomattavasti nopeammin ja jaksaa vääntää kone huomattavasti ilosemmin sielä yläkierroksilla.
No kokeilitko paineilmalla sitä hukkaporttia liikkuuko tanko.
Joku kipu on tuossa hyrrässä jos ahto ei nouse ylemmäs, normaalisti kerran se on monesti puhuttu 0,7bar.
Aika alavääntöinen tuon pikkupuhaltimen pitäs olla, mutuna jos heittää pikkuisen alta 2 ja pikkuisen reilu 3000 väliin paras alue.
Mynä meinasi että 3500 jälkeen alkaa noissa normikiisseleissä taas teho laskea.
Onkos sulla siinä ahdonalainen säätö pumpussa?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.03.2014, 18:26
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
No kokeilitko paineilmalla sitä hukkaporttia liikkuuko tanko.
Joku kipu on tuossa hyrrässä jos ahto ei nouse ylemmäs, normaalisti kerran se on monesti puhuttu 0,7bar.
Aika alavääntöinen tuon pikkupuhaltimen pitäs olla, mutuna jos heittää pikkuisen alta 2 ja pikkuisen reilu 3000 väliin paras alue.
Mynä meinasi että 3500 jälkeen alkaa noissa normikiisseleissä taas teho laskea.
Onkos sulla siinä ahdonalainen säätö pumpussa?
Koitin paineilmalla ja tanko liikku herkän olosesti joskin melko aikasin pienellä paineella jo lähti liikkumaan. En saanu ihan tarkkaa arvoa mutta josai hiukan ennen puolta kiloo liikku tanko auki. Ei ole ahdon alaista säätöä pumpussa kun ei siihen mitään ilmaletkuja ainakaan tule.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.03.2014, 19:18
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Laita siihen ahtokellon kiinnityskiskon alle prikkoja, taisi olla 3.lla 8mm pultilla kiinni niin saat piukattua sitä.Tai turboruuvi...
Ei mullakaan tule enää ilmaletkuja, Mynä nyppi ne pois ja mekaanisesti annetaan soppaa, ahdonalaisen karan työstivät kanssa.

Viimeksi muokannut 2,4TD : 05.03.2014 19:21
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 07.03.2014, 19:02
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Laita siihen ahtokellon kiinnityskiskon alle prikkoja, taisi olla 3.lla 8mm pultilla kiinni niin saat piukattua sitä.Tai turboruuvi...
Ei mullakaan tule enää ilmaletkuja, Mynä nyppi ne pois ja mekaanisesti annetaan soppaa, ahdonalaisen karan työstivät kanssa.
joo kokeilenpas mitä se tekee noitten prikkojen kanssa seuraavaksi. kiitos.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 08.03.2014, 06:52
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
joo kokeilenpas mitä se tekee noitten prikkojen kanssa seuraavaksi. kiitos.
Katso ettei nosta ahtoja liikaa, portin toimintasäde muuttuu ja jos liian piukkaan vedät niin se ei aukea enää kunnolla / kokonaan...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 16:36 (GMT +2).