Itse asiassa osaan. Olen koulutukseltani automaatiotekniikan insinööri.
Nyt kun sähköautoissa voi parhaimmillaan olla oma moottori jokaisella renkaalla, eikä moottoreita ole pakko ohjata vain yhdellä laitteella, vaan moottorit voi olla oikosulkumoottoreita ja niitä jokaista ohjaa oma taajuusmuuttaja.
Silloin jokainen moottori toimii täysin itsenäisesti - siellä ei lainkaan tarvitse välittää, mitä muissa kulmissa tapahtuu. Jos kolme muuta pyörää vetää, voidaan tarvittaessa vasenta etupyörää jarruttaa jne jne. Ne on hienoja systeemejä ne.
Eikä mersumiehen tarvi kuikuilla tesloja - mersulla on omakin ratkaisu tähän:
SLS AMG Coupé Electric Drive
http://www.mercedes-amg.com/webspeci...-drive/eng.php
Myös Vision Mercedes-Maybach 6 on toteutettu samalla periaatteella:
"Thanks to its four compact permanent magnet synchronous electric motors, it features all-wheel drive."
https://www.mercedes-benz.com/en/mer...des-maybach-6/
Nämä ovatkin huomattavasti älykkäämpiä järjestelmiä kuin nykypäivän polttomoottoreilla varustetut AWD autot.