Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #28  
Vanha 15.02.2014, 19:11
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuossa kun nyt vaihdoin omaani ne alkuperäiset I6- koneisen etuvieterit taakse ja koitin takavakaaja kiinni tunkilla nostaa akselia toiselta puolelta, niin pohjaanlyöntikumiin asti nosti helposti. Pysyi vielä eturenkaatkin maassa vaikka oli etuvakaaja kiinni. Myös etuvakaaja auki nousi takatassu samalla lailla, keula vain luonnollisesti jousti hieman eri tavalla. Olisko vain niin, että sulla on noiden kohtuu jäykkien takajousien syytä ettei persaus meinaa joustaa?

Kattelin OME:n nettisivuilta eri versioita etujousista, sieltä löytyy ainakin yhdet aika parahultaiset etujouset mitkä korottaisi takana ~3-4" Hinta tosin on aika suolainen, kun ovat sen vajaa pari satkua kappaleelta
Niin no mulla on korotusta 3,5" (tai siis nyt takana on messevät 4,5" ) ja sulla 1,75 eikös(?), joten matkaa pohjaanlyöntikumeihin rajoituspaloista huolimatta pitäs olla sitäkin enemmän kuin sulla. Sikäli kun noista vanhemmista Punkan kuvistakin on pääteltävissä ei takana ole ulosjoustoa tarpeeksi ja syyksi epäilen nimenomaan vakaajaa. Kiven päällä oleva puoli on n. 10mm rajoittimesta ja taka-akseli on koriin nähden silti lähes suoran näköinen; toisin kuin etupää! Jos taakse laittaisi kutosen etujouset, niin voisihan ne pehmentää toimintaa, mutta vastaavasti tarvitsisi enemmän "palikoita" korotuksen säilyttämiseksi.

Jos enempää joustoa / korotusta himoitsee, niin sitten pitäisi hommata 4,5" sarja, jolla hintaa tän 3,5" halpissarjan sijaan jo päälle tonni enemmän, joten mun budjettilinjalle molemmat ratkasut on pois pelistä. Pelkästään jo ne progressiiviset Moogin jouset 130€ rahteineen on "too much". Katotaan nyt ens viikonloppuna Lopella miten alusta toimii. Hyvä arvaus ja toive olisi, että nyt etupää ei pohjais niin herkästi ja että takapää eläisi enemmän. Ja ylimääräinen lisätuuma takapään korkeudessa helpottaa elämää joka tapauksessa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" WinChester Maasturiprojektit 15 15.03.2013 22:26
Jeep Grand Cherokee -94, "Big BroZJer" WinChester Maasturiprojektit 56 15.01.2013 22:31
Myyty Uudet alut 16"! Jeep Grand Cherokee, Chysler, Dodge ImacInnes O/M/V Renkaat ja vanteet 3 02.05.2010 10:51
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 17:44 (GMT +2).