Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2012, 13:31
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Toyotan rj70 kysymyksiä


Tuli tuollainen toyota rj70 hommattua ja nyt kun alkaa osien metsästys niin kyselisin vähän. Eli joskus muistan olleen puhetta minkä kokoiset renkaat tuonne sopii alle, ei vaan pysty muistamaan enkä keskustelua löytänyt. 35" meni heittämällä? Millä et:llä olevat vanteet? Jos en löydä budjettiin/aikatauluun passaavaa alustaa niin onko mistä rakenneltu sopivasti korottavia? Ja tietenkin ne lukot, mistä löytyy järkihintaan? Onkos nyt jotakin paikkoja mitkä nöyrtyy kyseisestä autosta heti, eli mitä tarvii muokata, vaihtaa tai vahvistaa ensimmäiseksi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2012, 14:19
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

33x12.5R15 renkaat saat vielä katsastettuakin autoon.

Vanteiksi joko 8x15" ET -20 tai 10x15" ET -44, ensimmäisillä ehkä kestää maastoajossa rengas paremmin vanteella muttei meillä kyllä ole ollut mitään ongelmaa noilla kymppituumaisillakaan. Noilla levittävimmillä mahtuu parin tuuman korotuksella pyörät elämään vapaasti sen mitä tuo auto joustaa. Maltillisemmalla ET:llä kahnaa helposti takana sisälokariin. Lokasuojiin sitten metritavarana saatavat levikekumit.

Velipojan autoon laitettiin viime talvena trailmasterin iskarit ja jouset, tuntuu hyvältä setiltä ja korottaa sopivasti 33" pyöriä varten.

Lukoiksi ARB:t vaikka ne maksaakin.

Mun mielestä lukot ei välttämättä ole ihan siellä hankintojen kärkipäässä, laitat ne sitten kun sulla on pyörät, alusta, ilmanotto, vinssi(t), panssarit jne kondiksessa.

Omien kokemuksien perusteella tankin panssarointi on ihan niitä ykkösjuttuja ennen metsään menoa. Toki joku osaa varmast ajaa vaikka missä louhoksella ilman naarmuakaan tankissa mutta minä ainakin jouduin vaihtamaan tankin parin mettäreissun jälkeen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2012, 15:15
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Ai niin, yks hetihetihetihomma on se että purat edestä vakaajatangon pois.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2012, 22:03
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Onkos tuo hetiheti vakaaja joka kerta laitettava leimalle takaisin? Mites jos tekee juuri niinkuin kuuluu eli leimaa ne 33" ja ajaa35"? Olisi meinaan hyvät 35" sopuhintaan ja vanteet tulisi mukana, kaiketi juuri nuo 15x10 -44et.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2012, 22:31
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

no jos meinaat ajella 35" renkailla niin ei taida kannattaa maksaa 33" muutoskatsastuksesta ,yhtä suuri rikollinen olet jokatapauksessa oli otteessa sitten 205-15 tai 33"...

muistanko nyt oikein jos sanon että , tuota 10*15" et-44 ei saisi muutoskatsastettua kumminkaan liiallisen raideleveyden muuttumisen takia? se on sitten ihan tuurista kiinni puuttuuko siihen kukaan vai ei, mutta mahdollista on.

ja kyllä, kyllä se vakaaja pitää olla leimalla paikallaan jos sellainen on autossa ollut, tähänkin voi lisätä saman että ,loppu on tuurista kiinni puututaanko tuonkaan puutteeseen, tai siis puututaan varmasti jos oivaltavat..

ja vinkkinä hephep hommiin ennen mitään lukkoja ja muita pensseleitä.
1.tee autoon KUNNOLLISET hinauspisteet
2.osta kunnollinen maastotunkki

Viimeksi muokannut liero : 01.01.2012 22:36
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2012, 22:48
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja liero Näytä viesti
no jos meinaat ajella 35" renkailla niin ei taida kannattaa maksaa 33" muutoskatsastuksesta ,yhtä suuri rikollinen olet jokatapauksessa oli otteessa sitten 205-15 tai 33"...
Juu tottahan toki, sillä vaan meinasinkin jos nuokin herkut joskus kielletään niin on sitten luvan kanssa jotain muutakin kun tuo 205-15.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2012, 23:35
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Mun mielestä lukot ei välttämättä ole ihan siellä hankintojen kärkipäässä, laitat ne sitten kun sulla on pyörät, alusta, ilmanotto, vinssi(t), panssarit jne kondiksessa.

Omien kokemuksien perusteella tankin panssarointi on ihan niitä ykkösjuttuja ennen metsään menoa. Toki joku osaa varmast ajaa vaikka missä louhoksella ilman naarmuakaan tankissa mutta minä ainakin jouduin vaihtamaan tankin parin mettäreissun jälkeen
Tuost lukkojen tarvittavuudesta voisin olla eriävää mieltä Ainaki jos vertaan omaa RJ:tä ja kaverin lukotonta Jeep Cherokeeta (molemmissa 33" maastofillarit ja alustan panssaroinnit), niin kyl RJ kaipaa mones kohtaa lukkoja jo, verrattuna mist Jeeppi kuitenki meni ilman. Nyt ei tosin olla käyty ajaas sen jälkeen, ku madalsin hiukan alustaa ja muutin toiset takaiskarit.....Oli meinaan aivan turhan korkee tuo mun RJ. Lukot maksaa, mut kyllä ne sit monessa kohtaa pirusti auttaakin, eli ARB:t molempiin päihin.

Mut ehkä se hyvä vinssi olis se ihan eka hankinta, varsinkin jos meinaa yksin ajella ja testailla. Niin ja tietty just toi alustan suojaaminen!!!

Lukkoja kun hankit, niin hommaa samalla ehdottomasti tiuhemmat perävälitykset!! En tiedä millainen kytkimen polttaja tuollanen RJ olis ajaa vakio välityksillä ja 33 fillareilla, ku tuppaa nytkin stumppaileen kivikossa ja kannokossa, vaikka mun autoon on jo edeltäjä vaihtanu 5,29:1 välitykset.

Akselithan kestää mun mielestä ihan hyvin....tosin omaani laitoin suoraan longfieldin cromo murrokset. Murroksia ja napalukkoja saanu aikojen saatossa rikki. Tukivarren puslia tuntuu takapäässä menevän. Jakolaatikkohan on vahva, jos vaan laakerit on kunnossa=ei ujella maantiellä.

Raidetangot on alkupereiseltään mun mielestä heikot ja taipuu/katkee turhan helpolla maastossa möyriessä.

RJ kone tosin on mun mielestä todella hengetön kapistus......tosin edellinen J-70 cruiseri piti sisällään 4,3L Chevy V6 koneen, joka mun mielestä oli melko sopiva


Tuollainen tassun nostelija oli ennen jousituksen muokkaamista matalemmaks.....ihan hyvä, että autossa on kaaret sisällä kaiken varalle:

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2012, 12:23
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja liero Näytä viesti
no jos meinaat ajella 35" renkailla niin ei taida kannattaa maksaa 33" muutoskatsastuksesta ,yhtä suuri rikollinen olet jokatapauksessa oli otteessa sitten 205-15 tai 33"...

muistanko nyt oikein jos sanon että , tuota 10*15" et-44 ei saisi muutoskatsastettua kumminkaan liiallisen raideleveyden muuttumisen takia? se on sitten ihan tuurista kiinni puuttuuko siihen kukaan vai ei, mutta mahdollista on.

ja kyllä, kyllä se vakaaja pitää olla leimalla paikallaan jos sellainen on autossa ollut, tähänkin voi lisätä saman että ,loppu on tuurista kiinni puututaanko tuonkaan puutteeseen, tai siis puututaan varmasti jos oivaltavat..

ja vinkkinä hephep hommiin ennen mitään lukkoja ja muita pensseleitä.
1.tee autoon KUNNOLLISET hinauspisteet
2.osta kunnollinen maastotunkki
Joo kymppituumasessa -44 et ei kelpaa leimalle, mutta harvaan vanteeseen on sitä et lukemaa lyöty joten tuurillaan ei rupee katastusmies mittailee. 8 tuumaa levee taas ei riitä 33/12.5 renkaalle, pitäs olla 8.5 vähintään ja se leveys kyllä on vanteessa ku vanteessa merkattuna. Sempä tautta ite laitoin sillon 32/11.5:set kasituumaa leveillä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
........ehdottomasti tiuhemmat perävälitykset!! En tiedä millainen kytkimen polttaja tuollanen RJ olis ajaa vakio välityksillä ja 33 fillareilla, ku tuppaa nytkin stumppaileen kivikossa ja kannokossa, vaikka mun autoon on jo edeltäjä vaihtanu 5,29:1 välitykset.

Akselithan kestää mun mielestä ihan hyvin....tosin omaani laitoin suoraan longfieldin cromo murrokset. Murroksia ja napalukkoja saanu aikojen saatossa rikki. Tukivarren puslia tuntuu takapäässä menevän. Jakolaatikkohan on vahva, jos vaan laakerit on kunnossa=ei ujella maantiellä.

Raidetangot on alkupereiseltään mun mielestä heikot ja taipuu/katkee turhan helpolla maastossa möyriessä.

RJ kone tosin on mun mielestä todella hengetön kapistus......tosin edellinen J-70 cruiseri piti sisällään 4,3L Chevy V6 koneen, joka mun mielestä oli melko sopiva .............
Itellä jakso sillon hyvin mennä maastossa 32" ja vakiovälityksillä, en kytkintä luistatellu, toki jyrkempiin mäkiin jossa patteja oli saatto sammua mutta eipä tuo harmittanu. Tien päällä ajaessa kyllä sai moottoritienopeudet ja suurimman osan ohituksista unohtaa. 33:silla rupeis välityksen vaihto ihan hyvä idea olemaan.
Minusta se 22r kone ol yllättävän sitkee alakiekoilla, bensakoneeks. Ei se kyllä muuten mikään vauhtihirmu oo mutta eipä sitä kiire ollukkaan ku ruiserilla ajeli
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.01.2012, 18:04
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.281
Perusasetus

Ei tuo Jaren Rj ole kaatunut kuin kerran. Sen jälkeen auton omistaja rakensi sinne kaaret.

__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.01.2012, 19:38
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja karvanoppa Näytä viesti
Ei tuo Jaren Rj ole kaatunut kuin kerran. Sen jälkeen auton omistaja rakensi sinne kaaret.
Lähellä piti tilanteita varmaan ollu tuon lisäks melko paljon
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.01.2012, 21:25
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Nyt on nuo uudet renkaat/vanteet alla ja etenemis kykyä tuli paljon, etupuskurin väkästelin ja kunhan saan siihen vielä valoille suojan niin mitenkäs tuo alusta puoli? Jos sitä innostuu ostamaan esim omen sarjan niin piisaako tuo2"?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.01.2012, 11:39
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

No miten on? 4" korottaa jo varmaan turhan paljon ja menee kulmat pieleen, ettei ole niin suurta hyötyä vaivaan nähdenkään? Sitten joku tietävä voisi kertoa sopiiko etu ja takaperät ristiin?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.01.2012, 12:54
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Korotuksista en osaa sanoa muuta ku että 2" (pitäs) riittää jo niille laillisille 33" renkuloille, ilman korotuksia ja ja lokarin muokkauksia mahtu mulla 32":set.

Eessä on hi-pinion murikka, takana ee joten ee mee ristiin. Molemmat on 8" mutta takanen on vahvempi ja kitkalukolla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.01.2012, 13:35
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Juu no mulla meni noi 33" alle heittämällä eikä raapi kiinni mihinkään. Saakos mistään tuohon etuakselille kitkalukkoa?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.01.2012, 20:57
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Juu no mulla meni noi 33" alle heittämällä eikä raapi kiinni mihinkään. Saakos mistään tuohon etuakselille kitkalukkoa?
Saa, esim takaa. Carrierimurikka käy itessään eteen, kun siihen vaihtaa sen etuperän lautasrattaan ja poskilaakereiksi käy laakeriliikkeestä 80/50mm kartiorullalaakerit (~30e/kpl)

Sitten noista vanteista: leimalle ei kasva raideväli liikaa, kun laittaa ET -32 10" vanteet. 15" vannekehä ottaa kiinni vain apparinpuolella ylempään ohjausvarteen, johon vetotanko kiinnittyy. Korjaantuu laittamalla joko 5mm speicerin, muokkaamalla ylempää ohjausvartta (lämpöä + taivutusta) tai vaihtamalla siihen hieman erimallisen ohjausvarren.

Viimeksi muokannut Viipo : 21.01.2012 21:01
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.03.2012, 18:54
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

Lainaan vanhaa topiccia..

Osaisiko joku neuvoa miten kuvassa sormella osoittamani vivun tulisi toimia? Yhdessä kuvassa se oli kiinnitetty ryyppytankoon, kuuluko näin olla? Omassa Rjssä ei siis tuo taaempi läppä liiku ollenkaan, mikä lienee syy korkeaan bensankulutukseen (20-30l/100km)...

__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.03.2012, 20:40
Epro:n Avatar
Epro Epro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.12.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 242
Perusasetus

Reilun vuoden päivät oon ajellu omalla RJ:llä, niin toi 20 l/100km tuntuis kyllä olevan ihan normaali kulutus 33" pyörillä ajellessa. Liekkö sitten enemmän ominaisuus kuin vika. Mutta kertokaa ihmeessä jos jotain tiiätte.
__________________
Toyota RJ70 -89
Toyota HDJ80 -92
- Eastcoast Offroad ry -
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.03.2012, 22:13
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Siis se toinen läppä toimii ilmeisesti alipaineella, jos toimii, ei kuulu olla kytkettynä ryyppyyn. Mikäli se on mekaanisesti jumitettu pitäisi vastata paremmin kaasuun, aavistuksen paremmin vetoja mutta kuluttaa enempi soppaa. Tuohon korkeaan bensan kulutukseen vaikuttaa se totaalinen alaväännön puute. Turbo kylkeen ja kulutus tippuu vähintään neljänneksen.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.03.2012, 22:33
toyovoima:n Avatar
toyovoima toyovoima ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: Porvoo, Finland.
Viestit: 1.081
Perusasetus

22R koneen manuaalissa oli tosiaan kuva Usa/Canada kaasarista, jossa tuo kyseinen vipu oli kytkettynä ryyppyyn, mutta vastaavaa kuvaa ei ole Eurooppa kaasarista. Läppää ei ole jumitettu milläänlailla, muttei se kyllä aukeakaan missään vaiheessa..?
Niinhän tuo tehonpuute vaikuttaa kulutukseen, outoa sinänsä kun samassa kylässä on toinen Rj joka vie 11-15l/100km, kuitenkin 235:silla sekin...
__________________
Paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.03.2012, 07:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Siis se toinen läppä toimii ilmeisesti alipaineella, jos toimii, ei kuulu olla kytkettynä ryyppyyn. Mikäli se on mekaanisesti jumitettu pitäisi vastata paremmin kaasuun, aavistuksen paremmin vetoja mutta kuluttaa enempi soppaa. Tuohon korkeaan bensan kulutukseen vaikuttaa se totaalinen alaväännön puute. Turbo kylkeen ja kulutus tippuu vähintään neljänneksen.
Mutta kun ei oo löytyny vielä oikein inhimillisen hintasta ruiskusarjaa, eikä megaruutan kanssa viittis tapella. Oisko laiska, ja laittas vaan RJ:n oman alipainelonkerohelvetin turbon imupuolelle?
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.03.2012, 08:37
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Onks siinä pakko pitää se alipaine hässäkkä kaasari yleensäkkään? Eikös ne ameriikan mantereella ole laitellu muita kaasareita noiden alipaineletkupesien tilalle??

Nooh mää odottelen, että ehdin hakee "uuden" moottorin oman RJ:n keulalle ja pääsee sitä kokeileen.....siinä kun pitäs olla hiukka erilainen nokka-akseli, kuin vakiona
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 21.03.2012, 16:19
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyovoima Näytä viesti
22R koneen manuaalissa oli tosiaan kuva Usa/Canada kaasarista, jossa tuo kyseinen vipu oli kytkettynä ryyppyyn, mutta vastaavaa kuvaa ei ole Eurooppa kaasarista. Läppää ei ole jumitettu milläänlailla, muttei se kyllä aukeakaan missään vaiheessa..?
Niinhän tuo tehonpuute vaikuttaa kulutukseen, outoa sinänsä kun samassa kylässä on toinen Rj joka vie 11-15l/100km, kuitenkin 235:silla sekin...
Mullakaan se ei ilman herkistelyä auennut ilman täyskaasutusta. Jos ei jaksa ruiskua ja megaa niin mikäs sen helpompi kuin välilaipalla vakioimusarjaan freeteckniksiltä weberin dat 34 n.350€ ja turbosarja n.100€, se valmis weberi dat 32 turbo kun maksaa sen n750€. Ja voihan sinne tuplatkin sovittaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan toyotan rj70 alusta axu87 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.12.2011 18:07
RJ70 Mopo Tekniikka & Jutustelu 8 29.04.2011 06:09
Ostetaan rj70 -89 kimi2003 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.05.2010 19:31
RJ70:stä kysymyksiä Hammer__ Tekniikka & Jutustelu 0 28.05.2008 21:17
O: Rj70 Ykä O/M/V Muut 0 27.02.2004 10:37


Sivu luotu: 11:43 (GMT +2).