Mun mielestä lukot ei välttämättä ole ihan siellä hankintojen kärkipäässä, laitat ne sitten kun sulla on pyörät, alusta, ilmanotto, vinssi(t), panssarit jne kondiksessa.
Omien kokemuksien perusteella tankin panssarointi on ihan niitä ykkösjuttuja ennen metsään menoa. Toki joku osaa varmast ajaa vaikka missä louhoksella ilman naarmuakaan tankissa mutta minä ainakin jouduin vaihtamaan tankin parin mettäreissun jälkeen
Tuost lukkojen tarvittavuudesta voisin olla eriävää mieltä Ainaki jos vertaan omaa RJ:tä ja kaverin lukotonta Jeep Cherokeeta (molemmissa 33" maastofillarit ja alustan panssaroinnit), niin kyl RJ kaipaa mones kohtaa lukkoja jo, verrattuna mist Jeeppi kuitenki meni ilman. Nyt ei tosin olla käyty ajaas sen jälkeen, ku madalsin hiukan alustaa ja muutin toiset takaiskarit.....Oli meinaan aivan turhan korkee tuo mun RJ. Lukot maksaa, mut kyllä ne sit monessa kohtaa pirusti auttaakin, eli ARB:t molempiin päihin.
Mut ehkä se hyvä vinssi olis se ihan eka hankinta, varsinkin jos meinaa yksin ajella ja testailla. Niin ja tietty just toi alustan suojaaminen!!!
Lukkoja kun hankit, niin hommaa samalla ehdottomasti tiuhemmat perävälitykset!! En tiedä millainen kytkimen polttaja tuollanen RJ olis ajaa vakio välityksillä ja 33 fillareilla, ku tuppaa nytkin stumppaileen kivikossa ja kannokossa, vaikka mun autoon on jo edeltäjä vaihtanu 5,29:1 välitykset.
Akselithan kestää mun mielestä ihan hyvin....tosin omaani laitoin suoraan longfieldin cromo murrokset. Murroksia ja napalukkoja saanu aikojen saatossa rikki. Tukivarren puslia tuntuu takapäässä menevän. Jakolaatikkohan on vahva, jos vaan laakerit on kunnossa=ei ujella maantiellä.
Raidetangot on alkupereiseltään mun mielestä heikot ja taipuu/katkee turhan helpolla maastossa möyriessä.
RJ kone tosin on mun mielestä todella hengetön kapistus......tosin edellinen J-70 cruiseri piti sisällään 4,3L Chevy V6 koneen, joka mun mielestä oli melko sopiva
Tuollainen tassun nostelija oli ennen jousituksen muokkaamista matalemmaks.....ihan hyvä, että autossa on kaaret sisällä kaiken varalle:
no jos meinaat ajella 35" renkailla niin ei taida kannattaa maksaa 33" muutoskatsastuksesta ,yhtä suuri rikollinen olet jokatapauksessa oli otteessa sitten 205-15 tai 33"...
muistanko nyt oikein jos sanon että , tuota 10*15" et-44 ei saisi muutoskatsastettua kumminkaan liiallisen raideleveyden muuttumisen takia? se on sitten ihan tuurista kiinni puuttuuko siihen kukaan vai ei, mutta mahdollista on.
ja kyllä, kyllä se vakaaja pitää olla leimalla paikallaan jos sellainen on autossa ollut, tähänkin voi lisätä saman että ,loppu on tuurista kiinni puututaanko tuonkaan puutteeseen, tai siis puututaan varmasti jos oivaltavat..
ja vinkkinä hephep hommiin ennen mitään lukkoja ja muita pensseleitä.
1.tee autoon KUNNOLLISET hinauspisteet
2.osta kunnollinen maastotunkki
Joo kymppituumasessa -44 et ei kelpaa leimalle, mutta harvaan vanteeseen on sitä et lukemaa lyöty joten tuurillaan ei rupee katastusmies mittailee. 8 tuumaa levee taas ei riitä 33/12.5 renkaalle, pitäs olla 8.5 vähintään ja se leveys kyllä on vanteessa ku vanteessa merkattuna. Sempä tautta ite laitoin sillon 32/11.5:set kasituumaa leveillä
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare
........ehdottomasti tiuhemmat perävälitykset!! En tiedä millainen kytkimen polttaja tuollanen RJ olis ajaa vakio välityksillä ja 33 fillareilla, ku tuppaa nytkin stumppaileen kivikossa ja kannokossa, vaikka mun autoon on jo edeltäjä vaihtanu 5,29:1 välitykset.
Akselithan kestää mun mielestä ihan hyvin....tosin omaani laitoin suoraan longfieldin cromo murrokset. Murroksia ja napalukkoja saanu aikojen saatossa rikki. Tukivarren puslia tuntuu takapäässä menevän. Jakolaatikkohan on vahva, jos vaan laakerit on kunnossa=ei ujella maantiellä.
Raidetangot on alkupereiseltään mun mielestä heikot ja taipuu/katkee turhan helpolla maastossa möyriessä.
RJ kone tosin on mun mielestä todella hengetön kapistus......tosin edellinen J-70 cruiseri piti sisällään 4,3L Chevy V6 koneen, joka mun mielestä oli melko sopiva .............
Itellä jakso sillon hyvin mennä maastossa 32" ja vakiovälityksillä, en kytkintä luistatellu, toki jyrkempiin mäkiin jossa patteja oli saatto sammua mutta eipä tuo harmittanu. Tien päällä ajaessa kyllä sai moottoritienopeudet ja suurimman osan ohituksista unohtaa. 33:silla rupeis välityksen vaihto ihan hyvä idea olemaan.
Minusta se 22r kone ol yllättävän sitkee alakiekoilla, bensakoneeks. Ei se kyllä muuten mikään vauhtihirmu oo mutta eipä sitä kiire ollukkaan ku ruiserilla ajeli
Nyt on nuo uudet renkaat/vanteet alla ja etenemis kykyä tuli paljon, etupuskurin väkästelin ja kunhan saan siihen vielä valoille suojan niin mitenkäs tuo alusta puoli? Jos sitä innostuu ostamaan esim omen sarjan niin piisaako tuo2"?
No miten on? 4" korottaa jo varmaan turhan paljon ja menee kulmat pieleen, ettei ole niin suurta hyötyä vaivaan nähdenkään? Sitten joku tietävä voisi kertoa sopiiko etu ja takaperät ristiin?
Korotuksista en osaa sanoa muuta ku että 2" (pitäs) riittää jo niille laillisille 33" renkuloille, ilman korotuksia ja ja lokarin muokkauksia mahtu mulla 32":set.
Eessä on hi-pinion murikka, takana ee joten ee mee ristiin. Molemmat on 8" mutta takanen on vahvempi ja kitkalukolla.