Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2011, 22:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Kaarevan lasin kalvotus




alkaa pälli levitä tuon BeeJiin takakulmalasien kalvotuksessa ! Sunnuntai päivä ja hermot palaneet eikä synny kuin pa.kaa !

onks vinkkejä, pienehkö lasi, tekee 90 asteen kaaren, ja kapeampi ylhäältä kuin alhaalta, lasit irrallaan pöydällä

on kokeiltu:

- yhestä palasta
- yhestä palasta lämmittämällä
- kahesta palasta pystyyn
- kolemsta palasta pystyyn
- kahesta palasta vaakaan
- kolmesta palasta vaakaan

ei vaan tuu hyvää, aina tuntuu että jostain pitäis venyä, vaan ei veny

kalvona Motoral 5% eli ei kallein eikä laadukkain...

suorat lasit onnistuu hyvin

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2011, 22:48
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Thumbs up

Tsemppiä, sitä tarvitaan.
Nimim. Ei enää kalvoja.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2011, 23:25
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
onks vinkkejä, pienehkö lasi, tekee 90 asteen kaaren, ja kapeampi ylhäältä kuin alhaalta, lasit irrallaan pöydällä
Kokeiles ostaa tummennus-spray.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2011, 00:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Brion lasten kuutiossa....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti


alkaa pälli levitä tuon BeeJiin takakulmalasien kalvotuksessa ! Sunnuntai päivä ja hermot palaneet eikä synny kuin pa.kaa !

onks vinkkejä, pienehkö lasi, tekee 90 asteen kaaren, ja kapeampi ylhäältä kuin alhaalta, lasit irrallaan pöydällä

on kokeiltu:

- yhestä palasta
- yhestä palasta lämmittämällä
- kahesta palasta pystyyn
- kolemsta palasta pystyyn
- kahesta palasta vaakaan
- kolmesta palasta vaakaan

ei vaan tuu hyvää, aina tuntuu että jostain pitäis venyä, vaan ei veny

kalvona Motoral 5% eli ei kallein eikä laadukkain...

suorat lasit onnistuu hyvin
Neliö eikä kolmiokaan mahdu pyöreästä reiästä ()
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2011, 08:31
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

kysäses onks siun paikkakunnalla ketää kalvottajaa ni voip olla suht edukaskii ni säästää monta hermon menetystä ja eipä se kalvokaa ilmasta oo...
esim lustiggiha kiertelee ympäri suomee ni soitto sinne.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2011, 09:21
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 937
Perusasetus

monen oon nähnyt tummentavan autolakalla. eli automaalilakkaa ja siihen sitten mielen mukaan mustaa maalia..ja ruiskulla suihkutus..tulee kyllä hyvä esim jotkut on tummentanut auton etusivuikunoita ja hyvin jos tekee niin eipä virkavalta edes huomaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2011, 09:27
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.672
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Kokeiles ostaa tummennus-spray.
varmaan tarkoitat mattamustaa...halpa, nopea ja toimii
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2011, 09:31
harrim3:n Avatar
harrim3 harrim3 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: etelä-savo
Viestit: 564
Perusasetus

jostain liikkeestä varmaan löytyy sellasta venyvää kalvoa,sillä luulis onnistuvan..
__________________
Toyota LJ70
Suzuki sj410
pätkä pajero 2.5td
2gen pajero 2.5tdic
Blazer K5 350tbi+sm465+np208+10bolt+14ff
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2011, 09:31
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Onhan kalvoa, joka lämmittämällä muotoillaan lasin päälle sopivaksi ja laitetaan sit sisäpuolelle vaan kiinni, muutaman kerran tossa meiltäkin lähteviin uusiin autoihin kalvottaja laittanut. Toisaalta se bj:n lasi on niin käyrä molempiin suuntiin ettei välttämättä onnistu millään... Jos se olis vaan kaareva, mut se on montulla myös pystysuunnassa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2011, 09:56
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.520
Perusasetus

taitaa 3M:llä olla sellasta kalvoa et kestää lämmitellä kaarevallekkin pinnalle ihan reilusti
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2011, 12:57
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
taitaa 3M:llä olla sellasta kalvoa et kestää lämmitellä kaarevallekkin pinnalle ihan reilusti
Tuossapa hyvä esimerkki: http://takuuasennus.fi/kuvagalleria2...rkki=chevrolet
Ja muitakin kaarevia laseja löytyy kuvagalleriasta... Itekki suosittelen 3M ja ammattimiehet tekee sen suht. järkevään hintaan ettei kannata ite hermojaan sen takia menettää...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2011, 13:41
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

juu kiitosta

kalvosta on nyt kyse, ei lakoista eikä maaleista

ja tekijöitä löytyy, sekin on selvä

ny kyse siitä, että mikä tuossa nyt niin vaikeeks asian tekee, -bj45lava- jäljillä siitä kaarevuudesta, ja uskoisin että kunnollisella kalvolla tuo "venytys" onnistuu, lienee 3M se paras...

jatketaan vääntelyä ku löytyy laadukkaampi materiaali...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.03.2011, 17:30
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
juu kiitosta

kalvosta on nyt kyse, ei lakoista eikä maaleista

ja tekijöitä löytyy, sekin on selvä

ny kyse siitä, että mikä tuossa nyt niin vaikeeks asian tekee, -bj45lava- jäljillä siitä kaarevuudesta, ja uskoisin että kunnollisella kalvolla tuo "venytys" onnistuu, lienee 3M se paras...

jatketaan vääntelyä ku löytyy laadukkaampi materiaali...
joskus nuorempana tuli tummenneltua jonkun verran kaareviakin laseja.. lämmittämistä ja aikaa se vaatii, sekä semmonen huomio et erimerkkiset kalvot kutistuu eri suuntaa.. 5% alkaa olemaa sen verran paksu et ei taivu niin hyvin ku joku ohkasempi..

ootko miettiny et tummentas vaik 20% kalvolla ja laittas kaks päällekkäin?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.03.2011, 18:06
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
erimerkkiset kalvot kutistuu eri suuntaa.. ?
... Eli se kalvo kutistuu lämmittämällä?
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.03.2011, 20:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pkarlstedt Näytä viesti
... Eli se kalvo kutistuu lämmittämällä?

juu lämmittämällä kutistuu, ei veny

ja tuo 5% on vähiten tummentava...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.03.2011, 20:15
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
juu lämmittämällä kutistuu, ei veny

ja tuo 5% on vähiten tummentava...
Joissain tuo prosenttimäärä tarkoittaa valonläpäisyä, eli 5% olisi kaikkein tummin kalvo!?
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.03.2011, 20:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

EDIT: muistivirhe ! tää on 35% eli vähiten tummentava, sorry aiemmat erheet, eli hyvin ujo savu
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 07.03.2011 20:31
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.03.2011, 18:41
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.994
Perusasetus

Kai muistit laittaa fairia veteen?

Ite sain Bilteman lämpöäheijastavan kalvon taiteiltua Cruiserin takalasiin yhdestä palasta. Tietty tuulikin ja kalvo kerkes ottaa pikku rypyt alussa. Pitkään meinas pompata alareunasta aina irti, keskeltä kun on kuopalla tuokin ruutu. Tuntu ettei hiustenkuivaaja auttanut mitään. Seuraavana päivänä piti vielä kerran lanata kiinni, sen jälkeen on pysyny. Tyytyväinen lopputulokseen edelleen.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 08.03.2011, 20:58
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
juu kiitosta

kalvosta on nyt kyse, ei lakoista eikä maaleista

ja tekijöitä löytyy, sekin on selvä

ny kyse siitä, että mikä tuossa nyt niin vaikeeks asian tekee, -bj45lava- jäljillä siitä kaarevuudesta, ja uskoisin että kunnollisella kalvolla tuo "venytys" onnistuu, lienee 3M se paras...

jatketaan vääntelyä ku löytyy laadukkaampi materiaali...
No sen verran olen joskus 3M kalvon metrihintoja kyselly, ettei aivan ilmaista ole, ja ammattimiehellä asennettuna sai sen verran sopivaan hintaan, ettei kannattanu ite alkaa taistelemaan.

Toinen asia on sen kalvon sävy. Aika nopeasti menee nuo halppiskalvot sinertäviksi tms. ruman näkösiksi. Lumarin kalvoa on ollu autossa ja toisessa oli 3M, molemmat on hyvän näköisiä vielä monen vuoden päästä kun on niitä kaupungissa nähny, ei ole sävy muuttunut.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 08.03.2011, 21:54
hj6084 hj6084 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 75
Perusasetus

Ja tuo kalvon lämmittäminen tarkoittaa myös ihan oikeasti lämmittämistä, ite näitä aika paljon laitelleena voi sanoa että kuumailmapuhallin ihan ehdoton noiden kanssa tuhratessa.

Ensin kalvo paikalleen lasiin jossa on fairyvettä ja sitä on hyvä olla myös siinä kalvon liimapinnassa, sitten kun kalvo on laitettu lasille kastellaan samalla liemellä myös kalvon toinen puoli, on paljon liukkaampi käsiteltävä eikä lastasta jää niin helposti naarmuja tai tule repeämiä kalvoon.
Tämän jälkeen enimpiä ilmakuplia ja taitoksia oiotaan käsin ja/tai lastan kanssa ja tätä jatketaan niin kauan kun kalvo on suurinpiirtein paikallaan.
Ja jos/kun lastalla vetelyn jälkeen jostain reunasta alkaa nousta niitä ilmataskuja, niin niille sitä kuumailmapuhallinta sen verran että se ilmatasku menee "kiharalle" jonka jälkeen lastalla vedetään se alas, ei nouse enää. Ja lopuksi voi vaikka koko lasin käydä tuon kuumailmapuhaltimen kanssa läpi.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.03.2011, 19:57
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj6084 Näytä viesti
Ja tuo kalvon lämmittäminen tarkoittaa myös ihan oikeasti lämmittämistä, ite näitä aika paljon laitelleena voi sanoa että kuumailmapuhallin ihan ehdoton noiden kanssa tuhratessa.

Ensin kalvo paikalleen lasiin jossa on fairyvettä ja sitä on hyvä olla myös siinä kalvon liimapinnassa, sitten kun kalvo on laitettu lasille kastellaan samalla liemellä myös kalvon toinen puoli, on paljon liukkaampi käsiteltävä eikä lastasta jää niin helposti naarmuja tai tule repeämiä kalvoon.
Tämän jälkeen enimpiä ilmakuplia ja taitoksia oiotaan käsin ja/tai lastan kanssa ja tätä jatketaan niin kauan kun kalvo on suurinpiirtein paikallaan.
Ja jos/kun lastalla vetelyn jälkeen jostain reunasta alkaa nousta niitä ilmataskuja, niin niille sitä kuumailmapuhallinta sen verran että se ilmatasku menee "kiharalle" jonka jälkeen lastalla vedetään se alas, ei nouse enää. Ja lopuksi voi vaikka koko lasin käydä tuon kuumailmapuhaltimen kanssa läpi.
pientä oikasuu... muotoillessahan kalvo on lasin ulkopinnalla ja siinä liimapinnan suojana on se kirkas kalvo, fairya on lasin ja kalvon välissä sekä sen kirkkaan suojakalvon pinnalla kun lämmitetään ja kumilastalla(semmone harmaa pakkelilasta on paras) ja kun kalvo on muotoiltu siinä ulkopinnalla niin samalla kun ottaa sitä kirkasta suojakalvoo pois niin sumuttaa fairya siihen liimapinnalle

ja fairya ei kannata olla liikaa siinä seoksessa, muutama tippa semmosee 500ml suihkepulloon riittää ja homma vaatii sit kunnollisen kuumailmapuhaltimen..

ja tommosella tosi kaarevalla lasilla siirtelee niitä ilmataskuja sinne reunaa ja lämmittää kiharalle ja sen jälkee heti lastalla reunaa kohti mut tässä kohdin ei kannata ahnehtia, eli liian leveää tai liian pitkää kiharaa ei kannata yrittää kutistaa koska menee helposti vituiks
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.03.2011, 22:18
hj6084 hj6084 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 75
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
pientä oikasuu... muotoillessahan kalvo on lasin ulkopinnalla ja siinä liimapinnan suojana on se kirkas kalvo, fairya on lasin ja kalvon välissä sekä sen kirkkaan suojakalvon pinnalla kun lämmitetään ja kumilastalla(semmone harmaa pakkelilasta on paras) ja kun kalvo on muotoiltu siinä ulkopinnalla niin samalla kun ottaa sitä kirkasta suojakalvoo pois niin sumuttaa fairya siihen liimapinnalle

ja fairya ei kannata olla liikaa siinä seoksessa, muutama tippa semmosee 500ml suihkepulloon riittää ja homma vaatii sit kunnollisen kuumailmapuhaltimen..

ja tommosella tosi kaarevalla lasilla siirtelee niitä ilmataskuja sinne reunaa ja lämmittää kiharalle ja sen jälkee heti lastalla reunaa kohti mut tässä kohdin ei kannata ahnehtia, eli liian leveää tai liian pitkää kiharaa ei kannata yrittää kutistaa koska menee helposti vituiks
No joo... Kukin tyylillään mutta ite oon aina muotoillu kalvon siellä sisäpuolella ja on tullut hyvä.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.03.2011, 22:54
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj6084 Näytä viesti
No joo... Kukin tyylillään mutta ite oon aina muotoillu kalvon siellä sisäpuolella ja on tullut hyvä.
Onhan se ulkopuolella paljo enempi tilaa työstää sitä kalvoa, ja pari kertaa oon vierestä katellu ammattimiehen tekemistä niin leikkaavat sen yleensä muotoonkin samantien siinä ulkopuolella...

Muutamaan autoon olen itekki halppiskalvoja taistellu paikalleen, mutta en enää siihen sorru, harmittaa vaan oma työnjälki
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 10.03.2011, 13:52
Soikko Soikko ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.10
Sijainti: juankoski
Viestit: 62
Perusasetus

tummennus spray


joo ei kun semmosta sprayta kehiin omasta suikasta tummentelin semmosella ikkunat muistaa vaan tynkee sitä niin paljoo että valuu ja lasi pitää olla pystyssä ja mielellään irtaallaan sotkee muuten sisustan ja ei lähe irti ja sit vielä tosi kunnollinen lasin puhdistus tulee ihan hyvä
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 10.03.2011, 19:59
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj6084 Näytä viesti
No joo... Kukin tyylillään mutta ite oon aina muotoillu kalvon siellä sisäpuolella ja on tullut hyvä.
ei millään pahalla mut mie haluisin nähdä ku muotoilet jonku sedanin takalasii siel hattuhyllyn ja ikkunan välis
Ammattilaisen toimintaa seuranneena itekin opin nuo niksit, kaikki ammattilaiset ei vaa päästä kattomaa ku tekevät mut yks tuttu teki joskus reilu 10-vuotta sitten ammatikseen..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
liima lasin vaihtoa tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 16 04.09.2010 16:10
Myydään bj/fj runko, akselit lasin kehys ym ramlerssi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.07.2010 18:17
Osto: strangeen (classic -73) lasin nostin mauno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.09.2006 15:37
O: Jeep Xj/MJ Lasin-nostin Jeeper O/M/V Muut 0 25.08.2005 11:43
hj:n lasin paksuus Tekniikka & Jutustelu 2 24.03.2005 09:11


Sivu luotu: 20:52 (GMT +2).