Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.03.2011, 09:56
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

taitaa 3M:llä olla sellasta kalvoa et kestää lämmitellä kaarevallekkin pinnalle ihan reilusti

__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.03.2011, 12:57
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
taitaa 3M:llä olla sellasta kalvoa et kestää lämmitellä kaarevallekkin pinnalle ihan reilusti
Tuossapa hyvä esimerkki: http://takuuasennus.fi/kuvagalleria2...rkki=chevrolet
Ja muitakin kaarevia laseja löytyy kuvagalleriasta... Itekki suosittelen 3M ja ammattimiehet tekee sen suht. järkevään hintaan ettei kannata ite hermojaan sen takia menettää...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2011, 13:41
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

juu kiitosta

kalvosta on nyt kyse, ei lakoista eikä maaleista

ja tekijöitä löytyy, sekin on selvä

ny kyse siitä, että mikä tuossa nyt niin vaikeeks asian tekee, -bj45lava- jäljillä siitä kaarevuudesta, ja uskoisin että kunnollisella kalvolla tuo "venytys" onnistuu, lienee 3M se paras...

jatketaan vääntelyä ku löytyy laadukkaampi materiaali...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2011, 17:30
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
juu kiitosta

kalvosta on nyt kyse, ei lakoista eikä maaleista

ja tekijöitä löytyy, sekin on selvä

ny kyse siitä, että mikä tuossa nyt niin vaikeeks asian tekee, -bj45lava- jäljillä siitä kaarevuudesta, ja uskoisin että kunnollisella kalvolla tuo "venytys" onnistuu, lienee 3M se paras...

jatketaan vääntelyä ku löytyy laadukkaampi materiaali...
joskus nuorempana tuli tummenneltua jonkun verran kaareviakin laseja.. lämmittämistä ja aikaa se vaatii, sekä semmonen huomio et erimerkkiset kalvot kutistuu eri suuntaa.. 5% alkaa olemaa sen verran paksu et ei taivu niin hyvin ku joku ohkasempi..

ootko miettiny et tummentas vaik 20% kalvolla ja laittas kaks päällekkäin?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2011, 18:06
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
erimerkkiset kalvot kutistuu eri suuntaa.. ?
... Eli se kalvo kutistuu lämmittämällä?
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2011, 20:06
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pkarlstedt Näytä viesti
... Eli se kalvo kutistuu lämmittämällä?

juu lämmittämällä kutistuu, ei veny

ja tuo 5% on vähiten tummentava...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2011, 20:15
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
juu lämmittämällä kutistuu, ei veny

ja tuo 5% on vähiten tummentava...
Joissain tuo prosenttimäärä tarkoittaa valonläpäisyä, eli 5% olisi kaikkein tummin kalvo!?
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.03.2011, 20:58
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
juu kiitosta

kalvosta on nyt kyse, ei lakoista eikä maaleista

ja tekijöitä löytyy, sekin on selvä

ny kyse siitä, että mikä tuossa nyt niin vaikeeks asian tekee, -bj45lava- jäljillä siitä kaarevuudesta, ja uskoisin että kunnollisella kalvolla tuo "venytys" onnistuu, lienee 3M se paras...

jatketaan vääntelyä ku löytyy laadukkaampi materiaali...
No sen verran olen joskus 3M kalvon metrihintoja kyselly, ettei aivan ilmaista ole, ja ammattimiehellä asennettuna sai sen verran sopivaan hintaan, ettei kannattanu ite alkaa taistelemaan.

Toinen asia on sen kalvon sävy. Aika nopeasti menee nuo halppiskalvot sinertäviksi tms. ruman näkösiksi. Lumarin kalvoa on ollu autossa ja toisessa oli 3M, molemmat on hyvän näköisiä vielä monen vuoden päästä kun on niitä kaupungissa nähny, ei ole sävy muuttunut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.03.2011, 21:54
hj6084 hj6084 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 75
Perusasetus

Ja tuo kalvon lämmittäminen tarkoittaa myös ihan oikeasti lämmittämistä, ite näitä aika paljon laitelleena voi sanoa että kuumailmapuhallin ihan ehdoton noiden kanssa tuhratessa.

Ensin kalvo paikalleen lasiin jossa on fairyvettä ja sitä on hyvä olla myös siinä kalvon liimapinnassa, sitten kun kalvo on laitettu lasille kastellaan samalla liemellä myös kalvon toinen puoli, on paljon liukkaampi käsiteltävä eikä lastasta jää niin helposti naarmuja tai tule repeämiä kalvoon.
Tämän jälkeen enimpiä ilmakuplia ja taitoksia oiotaan käsin ja/tai lastan kanssa ja tätä jatketaan niin kauan kun kalvo on suurinpiirtein paikallaan.
Ja jos/kun lastalla vetelyn jälkeen jostain reunasta alkaa nousta niitä ilmataskuja, niin niille sitä kuumailmapuhallinta sen verran että se ilmatasku menee "kiharalle" jonka jälkeen lastalla vedetään se alas, ei nouse enää. Ja lopuksi voi vaikka koko lasin käydä tuon kuumailmapuhaltimen kanssa läpi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2011, 19:57
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj6084 Näytä viesti
Ja tuo kalvon lämmittäminen tarkoittaa myös ihan oikeasti lämmittämistä, ite näitä aika paljon laitelleena voi sanoa että kuumailmapuhallin ihan ehdoton noiden kanssa tuhratessa.

Ensin kalvo paikalleen lasiin jossa on fairyvettä ja sitä on hyvä olla myös siinä kalvon liimapinnassa, sitten kun kalvo on laitettu lasille kastellaan samalla liemellä myös kalvon toinen puoli, on paljon liukkaampi käsiteltävä eikä lastasta jää niin helposti naarmuja tai tule repeämiä kalvoon.
Tämän jälkeen enimpiä ilmakuplia ja taitoksia oiotaan käsin ja/tai lastan kanssa ja tätä jatketaan niin kauan kun kalvo on suurinpiirtein paikallaan.
Ja jos/kun lastalla vetelyn jälkeen jostain reunasta alkaa nousta niitä ilmataskuja, niin niille sitä kuumailmapuhallinta sen verran että se ilmatasku menee "kiharalle" jonka jälkeen lastalla vedetään se alas, ei nouse enää. Ja lopuksi voi vaikka koko lasin käydä tuon kuumailmapuhaltimen kanssa läpi.
pientä oikasuu... muotoillessahan kalvo on lasin ulkopinnalla ja siinä liimapinnan suojana on se kirkas kalvo, fairya on lasin ja kalvon välissä sekä sen kirkkaan suojakalvon pinnalla kun lämmitetään ja kumilastalla(semmone harmaa pakkelilasta on paras) ja kun kalvo on muotoiltu siinä ulkopinnalla niin samalla kun ottaa sitä kirkasta suojakalvoo pois niin sumuttaa fairya siihen liimapinnalle

ja fairya ei kannata olla liikaa siinä seoksessa, muutama tippa semmosee 500ml suihkepulloon riittää ja homma vaatii sit kunnollisen kuumailmapuhaltimen..

ja tommosella tosi kaarevalla lasilla siirtelee niitä ilmataskuja sinne reunaa ja lämmittää kiharalle ja sen jälkee heti lastalla reunaa kohti mut tässä kohdin ei kannata ahnehtia, eli liian leveää tai liian pitkää kiharaa ei kannata yrittää kutistaa koska menee helposti vituiks
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.03.2011, 22:18
hj6084 hj6084 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: itä-suomi
Viestit: 75
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
pientä oikasuu... muotoillessahan kalvo on lasin ulkopinnalla ja siinä liimapinnan suojana on se kirkas kalvo, fairya on lasin ja kalvon välissä sekä sen kirkkaan suojakalvon pinnalla kun lämmitetään ja kumilastalla(semmone harmaa pakkelilasta on paras) ja kun kalvo on muotoiltu siinä ulkopinnalla niin samalla kun ottaa sitä kirkasta suojakalvoo pois niin sumuttaa fairya siihen liimapinnalle

ja fairya ei kannata olla liikaa siinä seoksessa, muutama tippa semmosee 500ml suihkepulloon riittää ja homma vaatii sit kunnollisen kuumailmapuhaltimen..

ja tommosella tosi kaarevalla lasilla siirtelee niitä ilmataskuja sinne reunaa ja lämmittää kiharalle ja sen jälkee heti lastalla reunaa kohti mut tässä kohdin ei kannata ahnehtia, eli liian leveää tai liian pitkää kiharaa ei kannata yrittää kutistaa koska menee helposti vituiks
No joo... Kukin tyylillään mutta ite oon aina muotoillu kalvon siellä sisäpuolella ja on tullut hyvä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
liima lasin vaihtoa tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 16 04.09.2010 16:10
Myydään bj/fj runko, akselit lasin kehys ym ramlerssi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 24.07.2010 18:17
Osto: strangeen (classic -73) lasin nostin mauno O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 22.09.2006 15:37
O: Jeep Xj/MJ Lasin-nostin Jeeper O/M/V Muut 0 25.08.2005 11:43
hj:n lasin paksuus Tekniikka & Jutustelu 2 24.03.2005 09:11


Sivu luotu: 10:38 (GMT +2).