![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() juu kiitosta kalvosta on nyt kyse, ei lakoista eikä maaleista ja tekijöitä löytyy, sekin on selvä ny kyse siitä, että mikä tuossa nyt niin vaikeeks asian tekee, -bj45lava- jäljillä siitä kaarevuudesta, ja uskoisin että kunnollisella kalvolla tuo "venytys" onnistuu, lienee 3M se paras... jatketaan vääntelyä ku löytyy laadukkaampi materiaali...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ootko miettiny et tummentas vaik 20% kalvolla ja laittas kaks päällekkäin?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#3
|
||||
|
||||
![]()
... Eli se kalvo kutistuu lämmittämällä?
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#4
|
||||
|
||||
![]() juu lämmittämällä kutistuu, ei veny ![]() ja tuo 5% on vähiten tummentava...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joissain tuo prosenttimäärä tarkoittaa valonläpäisyä, eli 5% olisi kaikkein tummin kalvo!?
__________________
KYM |
#6
|
||||
|
||||
![]()
EDIT: muistivirhe ! tää on 35% eli vähiten tummentava, sorry aiemmat erheet, eli hyvin ujo savu
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 07.03.2011 20:31 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kai muistit laittaa fairia veteen?
![]() Ite sain Bilteman lämpöäheijastavan kalvon taiteiltua Cruiserin takalasiin yhdestä palasta. Tietty tuulikin ja kalvo kerkes ottaa pikku rypyt alussa. Pitkään meinas pompata alareunasta aina irti, keskeltä kun on kuopalla tuokin ruutu. Tuntu ettei hiustenkuivaaja auttanut mitään. Seuraavana päivänä piti vielä kerran lanata kiinni, sen jälkeen on pysyny. Tyytyväinen lopputulokseen edelleen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toinen asia on sen kalvon sävy. Aika nopeasti menee nuo halppiskalvot sinertäviksi tms. ruman näkösiksi. Lumarin kalvoa on ollu autossa ja toisessa oli 3M, molemmat on hyvän näköisiä vielä monen vuoden päästä kun on niitä kaupungissa nähny, ei ole sävy muuttunut. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ja tuo kalvon lämmittäminen tarkoittaa myös ihan oikeasti lämmittämistä, ite näitä aika paljon laitelleena voi sanoa että kuumailmapuhallin ihan ehdoton noiden kanssa tuhratessa.
Ensin kalvo paikalleen lasiin jossa on fairyvettä ja sitä on hyvä olla myös siinä kalvon liimapinnassa, sitten kun kalvo on laitettu lasille kastellaan samalla liemellä myös kalvon toinen puoli, on paljon liukkaampi käsiteltävä eikä lastasta jää niin helposti naarmuja tai tule repeämiä kalvoon. Tämän jälkeen enimpiä ilmakuplia ja taitoksia oiotaan käsin ja/tai lastan kanssa ja tätä jatketaan niin kauan kun kalvo on suurinpiirtein paikallaan. Ja jos/kun lastalla vetelyn jälkeen jostain reunasta alkaa nousta niitä ilmataskuja, niin niille sitä kuumailmapuhallinta sen verran että se ilmatasku menee "kiharalle" jonka jälkeen lastalla vedetään se alas, ei nouse enää. Ja lopuksi voi vaikka koko lasin käydä tuon kuumailmapuhaltimen kanssa läpi. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ja fairya ei kannata olla liikaa siinä seoksessa, muutama tippa semmosee 500ml suihkepulloon riittää ja homma vaatii sit kunnollisen kuumailmapuhaltimen.. ja tommosella tosi kaarevalla lasilla siirtelee niitä ilmataskuja sinne reunaa ja lämmittää kiharalle ja sen jälkee heti lastalla reunaa kohti mut tässä kohdin ei kannata ahnehtia, eli liian leveää tai liian pitkää kiharaa ei kannata yrittää kutistaa koska menee helposti vituiks ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muutamaan autoon olen itekki halppiskalvoja taistellu paikalleen, mutta en enää siihen sorru, harmittaa vaan oma työnjälki ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() tummennus spray
joo ei kun semmosta sprayta kehiin omasta suikasta tummentelin semmosella ikkunat muistaa vaan tynkee sitä niin paljoo että valuu ja lasi pitää olla pystyssä ja mielellään irtaallaan sotkee muuten sisustan ja ei lähe irti ja sit vielä tosi kunnollinen lasin puhdistus tulee ihan hyvä
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ammattilaisen toimintaa seuranneena itekin opin nuo niksit, kaikki ammattilaiset ei vaa päästä kattomaa ku tekevät mut yks tuttu teki joskus reilu 10-vuotta sitten ammatikseen..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Olen myös tummentanut monia sivulaseja ja takalaseja, parhaiten oon huomannut onnistuvan kun leikkaa kalvon valmiiksi ulkopuolella. Sitten vaan perus saippuavettä suihkepullosta lasin pintaan. Saippuavettä oon käyttänyt reilusti, että kalvoa voi liikutella lasin pinnalla. Kun kohallaan niin lastalla työntelee saippuaveden pois kalvon alta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
liima lasin vaihtoa | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 04.09.2010 16:10 |
Myydään bj/fj runko, akselit lasin kehys ym | ramlerssi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.07.2010 18:17 |
Osto: strangeen (classic -73) lasin nostin | mauno | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 22.09.2006 15:37 |
O: Jeep Xj/MJ Lasin-nostin | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 25.08.2005 11:43 |
hj:n lasin paksuus | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.03.2005 09:11 |