![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mazdan WL-T -koneen piristysOnkos kellään mitään kokemuksia tällaisen Mazdan WL-T -koneen, eli 2.5TD piristyksestä? Konetta on käytetty ainakin Mazdan B2500 ja Ford Rangereissa ainakin ensimmäiset vuodet. Ilmeisesti sama 2.5l 12v perusmoottori jota mazda on käyttänyt kauemminkin. Omani on siis vielä mekaanisella pumpulla jossa on ainakin sähköinen ennakonsäätö. Ahtopaineet on nyt 0,9 (vakio turbo) ja syöttöä hieman lisätty, mutta lisää pitäis saada. Eli mahtaakohan kone kestää isompaa turboa ja saako tuollaisen isompaa nestepäätä mistään?? Joku tuollainen 150-170hp olis tavoite.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eikö kellään ole tällaisesta koneesta tietoa tai edes linkkiä?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://dieseltuning.co.uk/ford-diesel-tuning.html http://www.interdieseltuning.nl/tuni...09_PS_137.html http://www.rgmotorsport.com/html/ranger_2_5td.html http://voimaa.com/tuotteet.php?sivu=...aketti&kieli=1 http://dieseltuning.co.uk/ford-van-diesel-tuning.html http://mmracing.sk/images/content/ranger25.pdf |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tutkippa, wikipediaa hakusanalla Mitsubishi Astron ja http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Astron_engine
Mitsufoormista, jne löytyy 4D56 ja 4D56T tyypeistä jotakin..... saattaa olla karvas pettymys, tai mukava yllätys notta sehän on mitsun tekele =) http://www.holysmoke.fi löytyy juttua jakajapumppujen alta bosch VE pumpusta http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=1246 edittiä, opetellaan uudelleen nuo url:ät Viimeksi muokannut mki : 08.12.2008 23:02 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No sithän se on vielä parempi. ![]() Ahdetun moottorin muutokset tietty vaatii muutoskatsatuksen = vaikeeta. Mutta saahan sitä monenlaista tehtyä mikä ei näy päällepäin. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oletko varma että olis mitsun? Onko mitsukin tehnyt 12v dieseleitä? Jos näin on niin nyt lähti kärry vaihtoon
![]() Tuota pumppu asiaa olen kysellyt muutamalta pumppu pajalta, mutta eivät tunnu tietävän mikä pumppu tollasessa olisi, ilmeisesti harvinainen tapaus niillekkin. Tietäis edes minkä kokoinen nestepää tuossa olisi, jos olis vaikka 10mm niin saattaisi riittää tehotavoitteisiini. Olen tässä nyt miettinyt että pitäisikö laittaa ihan perinteinen ahdin, vaikka Garrett GT 25 tai GT 28 vai joku muuttuvasiipinen. Turbopajat eivät ainakaan ole suositelleet muuttavasiipistä, kun väittävät ettei sitä saa kunnolla toimimaan paineohjattuna. Kokemuksia?? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kato pumpun kyljestä tyyppikilpi niin selviää paljon...
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
lohko on mitsun, pumppu boschin, kansi on Mazdan omaa kampetta, kuten hyndaissa hyndain... (ei 100% varmaa tietoa mazdan kohdalla, mutta 97% varmuudella) Ootko kattellu / verrannu sitä pumppua esmes vanhempiin lastuttomiin volkkarin 1,9 TD koneisiin? jos turpoo mietit, niin hukkaportiton isolla pakopesällä säädettävä ylipaineventtiili imusarjaan huokaus putki alakertaan.... |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Siitäpä se selviäis mutta ei näy tyyppikilpeä ilman pumpun irrotusta.
Jos kerran alakerta on mitsun tekele, niin siihen käy ilmeisesti samat männät yms. kun vaikka pajeroon? Kuinkas tollaset mitsun koneen virityskestävyys? Kaverin L200:n vakio kone hajosi siinä 125tkm kohdalla. Tuli lohkon kylkeen kampiakselin mentävä reikä. Viimeksi muokannut gikseri : 10.12.2008 11:04 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
no, mulla on 470 tkm mittarissa, toki remonttia on tullu tehtyä... kait se enempi käytöstä ja huollosta on kiinni?
mulla oli 4k koneinen corolla aikanaan (aikana kun oli vielä kossin vinkeitä), siihen tuli nyrkin mentävä reikä kans kupeeseen eikä ollu ku parisataa tuhatta ajettu =) |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tänään soittelin professional motoriin ja kyselin tuota ahtimen päivitystä ja sanoivat että järkevin vaihtoehto olisi päivittää tuota alkuperäistä ihiä niin suureksi kun saa. Sanoi että sitten sen pitäis riittää n. 30-40hp pidemmälle. Olis helppo homma, kun ei tarvis tehdä muuta kuin pultata takas kiinni. Samaan hintaan toki sais esim uuden garrett gt25 joka riittäis varmasti yli 160hp, mutta sit joutuis tekeen välilaipan pakosarjaan ja muuttaan kaikki letkut yms. yms.
Nestepään suurennus onnistuis PP-dieselissä 12mm. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitääkö turbon vaihdosta originelli -> "tarvike" muutoskatsastaa?? tai jos coolerin vaihtaa isommaks & siirtää auton keulalle? vaikuttaako muutoskatsastus tarpeeseen jos ei oo/on vähäpästöisyys merkintöjä otteesssa? Onko tuos joku ikäraja tjms.? |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mazdan WL ja WL-T 2.5-litraiset dieselit on 93mm porauksella. Vajaan parin millin porausvara voi tiestysti löytyä Mitsun lohkostakin. En ole ainakaan näillä tiedoilla vielä vakuuttunut siitä, että lohko olisi Mitsun tekoa. Voi aivan hyvin olla, mutta yhtä hyvin olla olematta. Toisaalta komponenttituotannon ulkoistaminen on lisääntynyt koko ajan, joten lohkoja voi ihan hyvin tulla samalta tehtaalta niin Pajeroihin kuin Rangereihin kuin B2500:iin. Olisiko mahdollinen Mitsun lohko sitten hyvä vai huono juttu, joku syntymäheikkous siinä?
__________________
Jukka |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
No olipa hyvä että tääkin tuli selvitettyä.... minullekin
Ja sit jos tarttee muutoskatastaa, niin tarvii tehomittauskupongin?? Sorry OT, mutta kaiketi olennaisia juttuja tähän(kin) topiiciin.... |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Jep. Tosin itse yritän tehdä muutokset niin, jos jotain teen, ettei erottais päällepäin tarkempikaan katsuri. Coolerihan tuossa on alunperinkin nokalla.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tehonmittaustodistus ja riippumattoman tutkimuslaitoksen (VTT tms.) todistus pakokaasupäästöistä kun auto on vähäpäästöinen (eli viimeistään 1.1.1992 uudemmat ha ja 1.7.1993 uudemmat pa ja maasturit). Kaikki 1.11.1988 uudemmat voivat olla vähäpäästöisiä. Nykyäänhän tätä ei otteella lue, joten ylläolevien päivämäärien ja 1.11.1988 välillä rekisteröidyistä autoista ko. tieto kannattaa selvittää ennen muutosten tekoa.
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sorry tää OT taas |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Olen tässä soittanut parille eri turbopajalle ja aika ristiriitaisia vastauksia saanut mikä turbo tuohon kannattais hankkia. Kaksi pajaa ovat suositelleet holsetin he221w -mallia (muutamia nähnyt ainakin vag konsernin 1.9tdi:ssä), joka on kuulemma aivan uusi malli ja olisi juuri passeli tuohon. Sit taas kaksi muuta pajaa ovat sanoneet että ehdottomasti mb sprinterin garrett gt25, ei kuulemma kannata mitään holsetin mallia miettiä alle 270hp tehoille ja yksi paja sanoi että tuo holsetti tai sit mitsu. Muuttuvasiipisen taidan unohtaa, kun saattaa olla kokemattomalle aika vaikea saada toimimaan. Ja olisi varmaan voimansiirron kestävyyden kannalta parempi, että vääntöalue siirtyisi hieman ylemmille kierroksille.
|
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=OHCIGUr-X_M Toki riippuu varmaan siitä kuinka uusi se kone on. Uudemmissa L200:issa, kuten ensi vuoden mallissa, 4D56:esta on otettu vakionakin 180hv. Mutta, on sen alakertaa varmaan taas päivitetty. Eli iästäkin varmaan riippuu, miten viritys kestävä se alakerta on. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mazdan pyöränlaakerit | komu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.11.2008 10:51 |
Vähäpäästösen hilun piristys | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.10.2007 23:59 | |
M: 929 Mazdan 3.0 automaagi | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.07.2007 05:43 |
Mazdan jakopää | metsästäjä | Chit-Chat | 1 | 21.01.2007 15:42 |
M: Piristys paketti hiluxiin | juudas | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2005 07:03 |