![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
http://dieseltuning.co.uk/ford-diesel-tuning.html http://www.interdieseltuning.nl/tuni...09_PS_137.html http://www.rgmotorsport.com/html/ranger_2_5td.html http://voimaa.com/tuotteet.php?sivu=...aketti&kieli=1 http://dieseltuning.co.uk/ford-van-diesel-tuning.html http://mmracing.sk/images/content/ranger25.pdf
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tutkippa, wikipediaa hakusanalla Mitsubishi Astron ja http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Astron_engine
Mitsufoormista, jne löytyy 4D56 ja 4D56T tyypeistä jotakin..... saattaa olla karvas pettymys, tai mukava yllätys notta sehän on mitsun tekele =) http://www.holysmoke.fi löytyy juttua jakajapumppujen alta bosch VE pumpusta http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic.php?t=1246 edittiä, opetellaan uudelleen nuo url:ät Viimeksi muokannut mki : 08.12.2008 23:02 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mazdan WL ja WL-T 2.5-litraiset dieselit on 93mm porauksella. Vajaan parin millin porausvara voi tiestysti löytyä Mitsun lohkostakin. En ole ainakaan näillä tiedoilla vielä vakuuttunut siitä, että lohko olisi Mitsun tekoa. Voi aivan hyvin olla, mutta yhtä hyvin olla olematta. Toisaalta komponenttituotannon ulkoistaminen on lisääntynyt koko ajan, joten lohkoja voi ihan hyvin tulla samalta tehtaalta niin Pajeroihin kuin Rangereihin kuin B2500:iin. Olisiko mahdollinen Mitsun lohko sitten hyvä vai huono juttu, joku syntymäheikkous siinä?
__________________
Jukka |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No sithän se on vielä parempi. ![]() Ahdetun moottorin muutokset tietty vaatii muutoskatsatuksen = vaikeeta. Mutta saahan sitä monenlaista tehtyä mikä ei näy päällepäin. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Oletko varma että olis mitsun? Onko mitsukin tehnyt 12v dieseleitä? Jos näin on niin nyt lähti kärry vaihtoon
![]() Tuota pumppu asiaa olen kysellyt muutamalta pumppu pajalta, mutta eivät tunnu tietävän mikä pumppu tollasessa olisi, ilmeisesti harvinainen tapaus niillekkin. Tietäis edes minkä kokoinen nestepää tuossa olisi, jos olis vaikka 10mm niin saattaisi riittää tehotavoitteisiini. Olen tässä nyt miettinyt että pitäisikö laittaa ihan perinteinen ahdin, vaikka Garrett GT 25 tai GT 28 vai joku muuttuvasiipinen. Turbopajat eivät ainakaan ole suositelleet muuttavasiipistä, kun väittävät ettei sitä saa kunnolla toimimaan paineohjattuna. Kokemuksia?? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kato pumpun kyljestä tyyppikilpi niin selviää paljon...
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Siitäpä se selviäis mutta ei näy tyyppikilpeä ilman pumpun irrotusta.
Jos kerran alakerta on mitsun tekele, niin siihen käy ilmeisesti samat männät yms. kun vaikka pajeroon? Kuinkas tollaset mitsun koneen virityskestävyys? Kaverin L200:n vakio kone hajosi siinä 125tkm kohdalla. Tuli lohkon kylkeen kampiakselin mentävä reikä. Viimeksi muokannut gikseri : 10.12.2008 11:04 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
no, mulla on 470 tkm mittarissa, toki remonttia on tullu tehtyä... kait se enempi käytöstä ja huollosta on kiinni?
mulla oli 4k koneinen corolla aikanaan (aikana kun oli vielä kossin vinkeitä), siihen tuli nyrkin mentävä reikä kans kupeeseen eikä ollu ku parisataa tuhatta ajettu =) |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=OHCIGUr-X_M Toki riippuu varmaan siitä kuinka uusi se kone on. Uudemmissa L200:issa, kuten ensi vuoden mallissa, 4D56:esta on otettu vakionakin 180hv. Mutta, on sen alakertaa varmaan taas päivitetty. Eli iästäkin varmaan riippuu, miten viritys kestävä se alakerta on. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
lohko on mitsun, pumppu boschin, kansi on Mazdan omaa kampetta, kuten hyndaissa hyndain... (ei 100% varmaa tietoa mazdan kohdalla, mutta 97% varmuudella) Ootko kattellu / verrannu sitä pumppua esmes vanhempiin lastuttomiin volkkarin 1,9 TD koneisiin? jos turpoo mietit, niin hukkaportiton isolla pakopesällä säädettävä ylipaineventtiili imusarjaan huokaus putki alakertaan.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mazdan pyöränlaakerit | komu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.11.2008 10:51 |
Vähäpäästösen hilun piristys | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.10.2007 23:59 | |
M: 929 Mazdan 3.0 automaagi | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.07.2007 05:43 |
Mazdan jakopää | metsästäjä | Chit-Chat | 1 | 21.01.2007 15:42 |
M: Piristys paketti hiluxiin | juudas | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2005 07:03 |