Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2021, 17:39
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 101
Perusasetus

Tojo 4.0 vs sevy 6.2?


Terve. Kauaskantoisena suunnitelmana on JOSKUS rakennella maasturi tyyliin purkamalla kaikki ja kunnostamalla ja tekemällä vimosenpäälle ettei heti enskatsastuksee tarvi alkaa runkoa hitsaamaan.. Autoksi pitää katella joku sopiva klassikko mikä joskus tulee vastaan (K5blazeri, defender,BJ tms) aluks mietin että olis komiaa lyädä tojoHJ:n 4.0 moottori pellin alle koska ne on ikiliikkujan maineessa ja vääntöäkin on. Sitte ajattelin että ehkä se moottorikin pitää avata jokatapauksessa ja vaihtaa sieltä kulutusosat. Sitte tuumasin että kun aluksi näitä sevyn 6.2 ja vastaavia en noteerannut kun jäänyt vähä semmone kuva että miljoonan ajettuna voi olla vähä mitä sattuu mutta että jos sen koneremontin tekee jokatapauksessa niin eiköhän tuollainenkin sinne pellin alle vältä. Mitä mieltä ko moottoreista ollaan ja saa toki jotain muutakin ehdotella. Diisselissä kuitenkin pysytään..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2021, 19:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

HJ61:sessä on moottori asiallinen vakiona. Jos Blazerin haluat, kaveri olis viimeks myyny sellasen ja kai se vieläkin on tallella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2021, 19:51
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 500
Perusasetus

Onko pakko olla Tojotan tai chevyn kone?
Pienemmällä budjetilla saisit tehokkaamman, luotettavamman ja kaikinpuolin viksumman tuloksen esim. Bmw:n M57 moottorilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.11.2021, 21:01
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 101
Perusasetus

Ei o pakko olla tojo tai sev, muitaki sopii ehdotella, ne nyt vaan itellä ollu mieles. Bemari moottoreista en oikee mitää tiä ni niitä ei tullu mietittyy..

Ja kiitos tekniikkamiehelle. Kyllä saa yv:nä tarjota blazeria, vaikei tämä mikään ostoilmotus ollutkaan, ja vaikken projektis ihan lähiaikoina oo alottamassa muutenkaa mutta jos sopiva aihio tulee voihan sen ostaa jo valmiiks.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2021, 22:20
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja könpiä Näytä viesti
Ei o pakko olla tojo tai sev, muitaki sopii ehdotella, ne nyt vaan itellä ollu mieles. Bemari moottoreista en oikee mitää tiä ni niitä ei tullu mietittyy..

Ja kiitos tekniikkamiehelle. Kyllä saa yv:nä tarjota blazeria, vaikei tämä mikään ostoilmotus ollutkaan, ja vaikken projektis ihan lähiaikoina oo alottamassa muutenkaa mutta jos sopiva aihio tulee voihan sen ostaa jo valmiiks.
Jos välttämättä pitää Blazeri saada, voin neuvoa yhteystiedot. Kaveril isompii hankkeita, mut jos on tosiostaja, saattaa myydä. Omasta mielestä maastossa pääsee ajelee helpoiten esim. Toyotalla, jossa sopiva moottori valmiina.

Netissä näkyy vaikka ties mitä Duramax Patroleja. Itsel on sellanen käsitys, et tarvii enempi lyhyitä välityksiä kuin vaik 700 hevosvoimaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2021, 06:38
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.227
Perusasetus

Jokainen tekee tietysti mitä itse haluaa, mutta minulla ei tulisi mieleenikään vaihtaa Toyotan 2H tai edes 12H-T -konetta Blazeriin. Jos Blazer muuten miellyttää, niin 2000-luvun LS-moottori on paljon parempi vaihtoehto. Mutta jos väkisin haluaa dieselin, niin sitten ei auta kuin laittaa joku sellainen...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2021, 06:46
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Jokainen tekee tietysti mitä itse haluaa, mutta minulla ei tulisi mieleenikään vaihtaa Toyotan 2H tai edes 12H-T -konetta Blazeriin. Jos Blazer muuten miellyttää, niin 2000-luvun LS-moottori on paljon parempi vaihtoehto. Mutta jos väkisin haluaa dieselin, niin sitten ei auta kuin laittaa joku sellainen...
Mä antasin olla kummankin koneen siellä missä se on alunperin. Vakio Blazer ei kulje kauhean hyvin maastossa, eikä 6,2 diesel ole äärimmäisen tehokas.

Mielestäni Toyotan turbomallin kutonen jaksaa pyörittää jo kohtuullisia maastorenkaita. Jollain se on BJ:ssä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2021, 10:35
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.186
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
niin 2000-luvun LS-moottori on paljon parempi vaihtoehto. ...
Ja kone mille voi juottaa viinaa
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2021, 13:40
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Onko pakko olla Tojotan tai chevyn kone?
Pienemmällä budjetilla saisit tehokkaamman, luotettavamman ja kaikinpuolin viksumman tuloksen esim. Bmw:n M57 moottorilla.
Mielikuvissa ei yhdisty kirjaimet BMW luotettavampaan.
No mielikuvia, ei välitetä niistä.


Mutta onhan nuo toyotan ja chevyn koneet aika painavia ja laiskoja, jos oikein ajatellaan. Haittaako se sitten...
2H taitaa olla reipas 100hv ja 12H-T sitten reilu 130hv? 6.2 perusversio kanssa siinä 130-140hv luokassa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2021, 14:37
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.228
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mielikuvissa ei yhdisty kirjaimet BMW luotettavampaan.
No mielikuvia, ei välitetä niistä.
M57 on melko pomminvarma laite. Bemarin paras mylly.
__________________
-TimoV

Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Range Rover 2.5dse 1998
Linhai 500 IRS, T3 2016

Lucas Electrics - The Original Anti-Theft Devices

Dieselit ovat köyhiä varten.


Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.11.2021, 15:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mielikuvissa ei yhdisty kirjaimet BMW luotettavampaan.
No mielikuvia, ei välitetä niistä.


Mutta onhan nuo toyotan ja chevyn koneet aika painavia ja laiskoja, jos oikein ajatellaan. Haittaako se sitten...
2H taitaa olla reipas 100hv ja 12H-T sitten reilu 130hv? 6.2 perusversio kanssa siinä 130-140hv luokassa.
Tuol on esim. aika hyvän näkönen 80-sarjan Toyota:
https://forums.offipalsta.com/showth...148226&page=11

Jos haluaa ajaa päästä, ehkä tarpeeks uudesta kannattaa tehdä. Kokeilin halpaa 3,2 did Pajeroa ja siinäkin oli tehoa ihan hyvin jos saa välitykset lyhyemmäksi. Olikos se 5000 egen luokkaa.

Hehhee tuol on miehekäs mosa:
https://youtu.be/t1wRK4TEmQE

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 03.11.2021 15:21
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.11.2021, 16:57
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 500
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimoV Näytä viesti
M57 on melko pomminvarma laite. Bemarin paras mylly.
Juurikin näin. Alkupään malleissa oli 184hv vakiona ja niistäkin saa helpolla 300-400hv väliin tehot ja voimansiirron palottelevan väännön. Noita alkupään myllyjä saa hakea 100€. Kokonaisen auton saa 500€. Vakiona kestää isältä pojalle ja viritettynäkin pidempään kuin vakio 4.2 tai 6.2 saatikaan jos jompaakumpaa menet virittämään.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.11.2021, 17:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Juurikin näin. Alkupään malleissa oli 184hv vakiona ja niistäkin saa helpolla 300-400hv väliin tehot ja voimansiirron palottelevan väännön. Noita alkupään myllyjä saa hakea 100€. Kokonaisen auton saa 500€. Vakiona kestää isältä pojalle ja viritettynäkin pidempään kuin vakio 4.2 tai 6.2 saatikaan jos jompaakumpaa menet virittämään.
Jos haluaa rakentaa, se on oma juttunsa, mutta eikös nykysin ole vaihtoehtoja jossa mosassa tarpeeksi tehoa valmiina. Voi rakentaa maasto-ominaisuuksia. Leimakonttoril voi olla mielipiteitä muutoksiin.

Ymmärtäsin mosan vaihdon jos modernisois vaik mäyris Volvon.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.11.2021, 17:17
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 500
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos haluaa rakentaa, se on oma juttunsa, mutta eikös nykysin ole vaihtoehtoja jossa mosassa tarpeeksi tehoa valmiina. Voi rakentaa maasto-ominaisuuksia. Leimakonttoril voi olla mielipiteitä muutoksiin.

Ymmärtäsin mosan vaihdon jos modernisois vaik mäyris Volvon.
Aloituksessa oli puhe aihion hankkimisesta ja sinne jonkin tekniikan istuttamisesta. Ainoa rajaus oli että pitää olla diesel.

Metsäajoa jos miettii niin jakolaatikon välitys on konetehoa tärkeämpi, mutta jos tekniikan vaihtoa on tekemässä niin kannattaako silloin nähdä vaivaa laitamalla huonompi ja ostohinnaltaan kalliimpi kone? Sillä tässä muitakin vaihtoehtoja esitettiin. Tuollainen M57 vakiona on halpa ja varma. Tehoa on varmasti tarpeisiin ja jos tuntuu että ei riitä lisää on saatavissa.

Viimeksi muokannut Hcet : 03.11.2021 17:19
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.11.2021, 17:29
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Aloituksessa oli puhe aihion hankkimisesta ja sinne jonkin tekniikan istuttamisesta. Ainoa rajaus oli että pitää olla diesel.

Metsäajoa jos miettii niin jakolaatikon välitys on konetehoa tärkeämpi, mutta jos tekniikan vaihtoa on tekemässä niin kannattaako silloin nähdä vaivaa laitamalla huonompi ja ostohinnaltaan kalliimpi kone? Sillä tässä muitakin vaihtoehtoja esitettiin. Tuollainen M57 vakiona on halpa ja varma. Tehoa on varmasti tarpeisiin ja jos tuntuu että ei riitä lisää on saatavissa.
Mä oon tullut autojen ohel vanhaks kun ei into riitä rakentamiseen. Nyt on kolme autoa rikki. Uudemmas Hiluxis vissiin startti mennyt paskaks ehkä hiilet. Jumper 2,8 HDI ihan hyvä kone, mut ajonesto meni pääl ja katkas kamelin selän. Uudet sähköjutut hanurista kun ikääntyvät.

Mun idea olikin olla vaihtamatta konetta, hommata sopival koneel auto, vaihtaa vaikka välityksiä jos intoa on.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 03.11.2021, 17:36
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 500
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mun idea olikin olla vaihtamatta konetta, hommata sopival koneel auto, vaihtaa vaikka välityksiä jos intoa on.
Tää on se kaikkein helpoin. Hankkia hyvä aihio ja panostaa voimansiirtoon sekä alustaan.

Silti kone ideaa annoin alkuperäiseen aatokseen sen sijaan että olisin neuvomassa kuinka kannattaa tehdä. Rakentaminenhan se näissä hommissa on yksi suurista iloista. Se jos sinä olet loppu autoihisi etkä jaksa rakentaa ei meinaa etteikö muilla voisi olla intoa

Ei ole yhtä oikeaa autojen rakentelussa.

Lainaus:
Uudet sähköjutut hanurista kun ikääntyvät.
Niin ne on nuo mekaanisetkin jutut. Se että jokin on outoa/uutta ei tee siitä suoraan paskaa

Viimeksi muokannut Hcet : 03.11.2021 17:38
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.11.2021, 17:56
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 101
Perusasetus

Noniin täälähän on tullu paljonäkemyksiä. Eihän se "järkevin" vaihtoehto oo lähtee ko. projektiin mutta tommosen alusta loppuun projektin aijon joskus tehdä. Syy ei oo se että pääsen ajaa autoo vaan just se rakentamisen "riemu" ja sitten tietää mitä se auto on syönyt kun kaiken on purkanu ja kunnostanu ja iskeny takas kasaa😌 ja se miks konetta erikseen mietin ni on jo pari kiinnostavaa koppaa tullu vastaa mitä myyty ilman moottoria tai kiinnileikanneen kanssa niin että aatellu et jos moottori erikseen pitää ostaa voi senki valita.. ja täytyy sanoo että tuo m57 bmw alko kyllä kiinnostelee!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.11.2021, 18:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

Mä oon aikaisemmin päivittänyt autoja eri koneilla kuin alunperin. Nyt saatavil olevat autot on mun makuun koneiden puolesta tarpeeksi hyviä jos kuluja ei lasketa. Hidasajossa, jossa off road piirteitä, olen eniten kaivannut lyhyitä välityksiä.

Netis on videoita kun jotkut on tehnyt Patroleista tehoversioita:
https://youtu.be/8gOfxaDETGI

Bemarin konetta on myös:
https://youtu.be/e4dRLBG36to

Kauheista tehoista ja muutoksista ei ehkä Suomes leimal tykätä. Jos saa ajaa vaan metsäs, ehkä ei kovin isoja tehoja tarvi. Jos mäkin saisin katulaillisena tehomallin vehkeen kuten noi Patrolit, ni onhan ne makeita.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 03.11.2021, 20:03
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 500
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kauheista tehoista ja muutoksista ei ehkä Suomes leimal tykätä
Nykymääräykset ei rajaa millään lailla iskutilavuutta ja tehoakin saa monesti tulla monin kertaisesti alkuperäiseen nähden.
Ja ainahan voi olla tehot kadulle ja "radalle"
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 03.11.2021, 20:52
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 370
Perusasetus

Mutta sen v-8 ääni on hieno.jos niin kun fiiliksiä hakee.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.11.2021, 21:49
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 101
Perusasetus

Juu v-8 moottori on kyllä pähee, pelkästään fiilistelyn takia. Mutta kyllä tuassa tojon 4.0 ja bemarin Moottoeissakin oli mukavat traktorisoundit ja turbon vihellyksetkin. Tehoja saa tulla toki mosanvaihdon yhteydessä mutta katulaillista hökötystä lähden ensisijaisesti tekemään, se on kyllä ykköskriteeeinä tässä. Sen suuremmin en ole selvitellyt pykäläviidakkoa aiheen ympäriltä
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 04.11.2021, 15:46
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
Mutta sen v-8 ääni on hieno.jos niin kun fiiliksiä hakee.
6.2 ääni ei välttämättä nyt niin hieno ole, vaikka V8 onkin.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 04.11.2021, 16:31
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
6.2 ääni ei välttämättä nyt niin hieno ole, vaikka V8 onkin.
No ei tosiaan. Se pitää kyllä ihme klonkotusta, verrattuna vaikka jeeppeihin ja dodgeihin
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 04.11.2021, 16:41
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.514
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
6.2 ääni ei välttämättä nyt niin hieno ole, vaikka V8 onkin.
V8:sissakin erilaisia ääniä. Diesel V8:sissa voi olla betonimyllymäisyyttä. Aika karu ääni oli 7,3 Powerstrokessa jos oli E350 pakussa. Kokeilin kahta, toisessa oli pehmeämpi ääni.

2 tahti V8 dieselissä vasta ruma ääni on.
https://youtu.be/NjkneSAPKsw

Ruma ääninen moottori ei aina muuten huono, mones vanhas traktorissa ruma ääni hytissä.



80- sarjan Landcruiseria on joskus myynnissä. Sellaisesta voisi jatkojalostaa. Luulen et monessa turbollisessa teho riittäisi maastorenkaille.

https://forums.offipalsta.com/showth...44#post1452444

https://youtu.be/jArkPSvFZ8s

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 04.11.2021 17:53
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 07.11.2021, 22:09
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.546
Perusasetus

6.2 koneessa on lohko kohtuuttoman heikko, että jos sellasen ostaa ni ottaa öljypohjn auki ja katsoo ettei runkolaakeripukkien pulttien kohdalta ole lähteny halkeamaan. Tässä yks halkeama, eikä ole edes pahin, tuossa yksilössä kun kolmen pukin kaikki kuusi pultinreikää on haljennut. Nelisen senttiä tais olla tää:



Mut jos on ehyt lohko ni ehottomasti tämmöset tukiraudat laakeripukkien päälle pinnapulttien kanssa:



Mut jos ei ole käyttis vaan enempi harrastekampe, ni ehottomasti LS-moottori keulalle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sevy astro 4x4 tms?? könpiä Tekniikka & Jutustelu 35 11.02.2020 19:35
Myydään Tojo Rj 70 jokkerix O/M/V Ajoneuvot 3 24.09.2010 13:44
m:sevy isolohko venakopat ym... volvolet-sugga O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.01.2008 21:35
Tojo 12H-T Tekniikka & Jutustelu 0 20.09.2005 22:48
Tojo BJ 40 O/M/V Muut 2 14.06.2005 14:24


Sivu luotu: 11:36 (GMT +2).