Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2021, 13:40
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Onko pakko olla Tojotan tai chevyn kone?
Pienemmällä budjetilla saisit tehokkaamman, luotettavamman ja kaikinpuolin viksumman tuloksen esim. Bmw:n M57 moottorilla.
Mielikuvissa ei yhdisty kirjaimet BMW luotettavampaan.
No mielikuvia, ei välitetä niistä.


Mutta onhan nuo toyotan ja chevyn koneet aika painavia ja laiskoja, jos oikein ajatellaan. Haittaako se sitten...
2H taitaa olla reipas 100hv ja 12H-T sitten reilu 130hv? 6.2 perusversio kanssa siinä 130-140hv luokassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2021, 14:37
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mielikuvissa ei yhdisty kirjaimet BMW luotettavampaan.
No mielikuvia, ei välitetä niistä.
M57 on melko pomminvarma laite. Bemarin paras mylly.
__________________
-TimoV

Range Rover Sport 2.7d SE, 2007
BMW 520xda, 2016
Mercedes-Benz ML55AMG, 2002
Linhai 500 IRS, T3 2016

Range Rover 2.5dse 1998(ex)
Range Rover 3.9EFI Vogue 1990, Ardennes green (ex)
Range Rover 3.5EFI Vogue 1986, Cypress green (ex)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2021, 16:57
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TimoV Näytä viesti
M57 on melko pomminvarma laite. Bemarin paras mylly.
Juurikin näin. Alkupään malleissa oli 184hv vakiona ja niistäkin saa helpolla 300-400hv väliin tehot ja voimansiirron palottelevan väännön. Noita alkupään myllyjä saa hakea 100€. Kokonaisen auton saa 500€. Vakiona kestää isältä pojalle ja viritettynäkin pidempään kuin vakio 4.2 tai 6.2 saatikaan jos jompaakumpaa menet virittämään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2021, 17:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Juurikin näin. Alkupään malleissa oli 184hv vakiona ja niistäkin saa helpolla 300-400hv väliin tehot ja voimansiirron palottelevan väännön. Noita alkupään myllyjä saa hakea 100€. Kokonaisen auton saa 500€. Vakiona kestää isältä pojalle ja viritettynäkin pidempään kuin vakio 4.2 tai 6.2 saatikaan jos jompaakumpaa menet virittämään.
Jos haluaa rakentaa, se on oma juttunsa, mutta eikös nykysin ole vaihtoehtoja jossa mosassa tarpeeksi tehoa valmiina. Voi rakentaa maasto-ominaisuuksia. Leimakonttoril voi olla mielipiteitä muutoksiin.

Ymmärtäsin mosan vaihdon jos modernisois vaik mäyris Volvon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.11.2021, 17:17
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Jos haluaa rakentaa, se on oma juttunsa, mutta eikös nykysin ole vaihtoehtoja jossa mosassa tarpeeksi tehoa valmiina. Voi rakentaa maasto-ominaisuuksia. Leimakonttoril voi olla mielipiteitä muutoksiin.

Ymmärtäsin mosan vaihdon jos modernisois vaik mäyris Volvon.
Aloituksessa oli puhe aihion hankkimisesta ja sinne jonkin tekniikan istuttamisesta. Ainoa rajaus oli että pitää olla diesel.

Metsäajoa jos miettii niin jakolaatikon välitys on konetehoa tärkeämpi, mutta jos tekniikan vaihtoa on tekemässä niin kannattaako silloin nähdä vaivaa laitamalla huonompi ja ostohinnaltaan kalliimpi kone? Sillä tässä muitakin vaihtoehtoja esitettiin. Tuollainen M57 vakiona on halpa ja varma. Tehoa on varmasti tarpeisiin ja jos tuntuu että ei riitä lisää on saatavissa.

Viimeksi muokannut Hcet : 03.11.2021 17:19
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.11.2021, 17:29
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Aloituksessa oli puhe aihion hankkimisesta ja sinne jonkin tekniikan istuttamisesta. Ainoa rajaus oli että pitää olla diesel.

Metsäajoa jos miettii niin jakolaatikon välitys on konetehoa tärkeämpi, mutta jos tekniikan vaihtoa on tekemässä niin kannattaako silloin nähdä vaivaa laitamalla huonompi ja ostohinnaltaan kalliimpi kone? Sillä tässä muitakin vaihtoehtoja esitettiin. Tuollainen M57 vakiona on halpa ja varma. Tehoa on varmasti tarpeisiin ja jos tuntuu että ei riitä lisää on saatavissa.
Mä oon tullut autojen ohel vanhaks kun ei into riitä rakentamiseen. Nyt on kolme autoa rikki. Uudemmas Hiluxis vissiin startti mennyt paskaks ehkä hiilet. Jumper 2,8 HDI ihan hyvä kone, mut ajonesto meni pääl ja katkas kamelin selän. Uudet sähköjutut hanurista kun ikääntyvät.

Mun idea olikin olla vaihtamatta konetta, hommata sopival koneel auto, vaihtaa vaikka välityksiä jos intoa on.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.11.2021, 17:36
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mun idea olikin olla vaihtamatta konetta, hommata sopival koneel auto, vaihtaa vaikka välityksiä jos intoa on.
Tää on se kaikkein helpoin. Hankkia hyvä aihio ja panostaa voimansiirtoon sekä alustaan.

Silti kone ideaa annoin alkuperäiseen aatokseen sen sijaan että olisin neuvomassa kuinka kannattaa tehdä. Rakentaminenhan se näissä hommissa on yksi suurista iloista. Se jos sinä olet loppu autoihisi etkä jaksa rakentaa ei meinaa etteikö muilla voisi olla intoa

Ei ole yhtä oikeaa autojen rakentelussa.

Lainaus:
Uudet sähköjutut hanurista kun ikääntyvät.
Niin ne on nuo mekaanisetkin jutut. Se että jokin on outoa/uutta ei tee siitä suoraan paskaa

Viimeksi muokannut Hcet : 03.11.2021 17:38
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2021, 15:18
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.019
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
Mielikuvissa ei yhdisty kirjaimet BMW luotettavampaan.
No mielikuvia, ei välitetä niistä.


Mutta onhan nuo toyotan ja chevyn koneet aika painavia ja laiskoja, jos oikein ajatellaan. Haittaako se sitten...
2H taitaa olla reipas 100hv ja 12H-T sitten reilu 130hv? 6.2 perusversio kanssa siinä 130-140hv luokassa.
Tuol on esim. aika hyvän näkönen 80-sarjan Toyota:
https://forums.offipalsta.com/showth...148226&page=11

Jos haluaa ajaa päästä, ehkä tarpeeks uudesta kannattaa tehdä. Kokeilin halpaa 3,2 did Pajeroa ja siinäkin oli tehoa ihan hyvin jos saa välitykset lyhyemmäksi. Olikos se 5000 egen luokkaa.

Hehhee tuol on miehekäs mosa:
https://youtu.be/t1wRK4TEmQE

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 03.11.2021 15:21
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sevy astro 4x4 tms?? könpiä Tekniikka & Jutustelu 35 11.02.2020 19:35
Myydään Tojo Rj 70 jokkerix O/M/V Ajoneuvot 3 24.09.2010 13:44
m:sevy isolohko venakopat ym... volvolet-sugga O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.01.2008 21:35
Tojo 12H-T Tekniikka & Jutustelu 0 20.09.2005 22:48
Tojo BJ 40 O/M/V Muut 2 14.06.2005 14:24


Sivu luotu: 08:28 (GMT +2).