![]() |
Tojo 4.0 vs sevy 6.2?
Terve. Kauaskantoisena suunnitelmana on JOSKUS rakennella maasturi tyyliin purkamalla kaikki ja kunnostamalla ja tekemällä vimosenpäälle ettei heti enskatsastuksee tarvi alkaa runkoa hitsaamaan.. Autoksi pitää katella joku sopiva klassikko mikä joskus tulee vastaan (K5blazeri, defender,BJ tms) aluks mietin että olis komiaa lyädä tojoHJ:n 4.0 moottori pellin alle koska ne on ikiliikkujan maineessa ja vääntöäkin on. Sitte ajattelin että ehkä se moottorikin pitää avata jokatapauksessa ja vaihtaa sieltä kulutusosat. Sitte tuumasin että kun aluksi näitä sevyn 6.2 ja vastaavia en noteerannut kun jäänyt vähä semmone kuva että miljoonan ajettuna voi olla vähä mitä sattuu mutta että jos sen koneremontin tekee jokatapauksessa niin eiköhän tuollainenkin sinne pellin alle vältä. Mitä mieltä ko moottoreista ollaan ja saa toki jotain muutakin ehdotella. Diisselissä kuitenkin pysytään..
|
HJ61:sessä on moottori asiallinen vakiona. Jos Blazerin haluat, kaveri olis viimeks myyny sellasen ja kai se vieläkin on tallella.
|
Onko pakko olla Tojotan tai chevyn kone?
Pienemmällä budjetilla saisit tehokkaamman, luotettavamman ja kaikinpuolin viksumman tuloksen esim. Bmw:n M57 moottorilla. |
Ei o pakko olla tojo tai sev, muitaki sopii ehdotella, ne nyt vaan itellä ollu mieles. Bemari moottoreista en oikee mitää tiä ni niitä ei tullu mietittyy..
Ja kiitos tekniikkamiehelle. Kyllä saa yv:nä tarjota blazeria, vaikei tämä mikään ostoilmotus ollutkaan, ja vaikken projektis ihan lähiaikoina oo alottamassa muutenkaa mutta jos sopiva aihio tulee voihan sen ostaa jo valmiiks. |
Lainaus:
Netissä näkyy vaikka ties mitä Duramax Patroleja. Itsel on sellanen käsitys, et tarvii enempi lyhyitä välityksiä kuin vaik 700 hevosvoimaa. |
Jokainen tekee tietysti mitä itse haluaa, mutta minulla ei tulisi mieleenikään vaihtaa Toyotan 2H tai edes 12H-T -konetta Blazeriin. Jos Blazer muuten miellyttää, niin 2000-luvun LS-moottori on paljon parempi vaihtoehto. Mutta jos väkisin haluaa dieselin, niin sitten ei auta kuin laittaa joku sellainen...
|
Lainaus:
Mielestäni Toyotan turbomallin kutonen jaksaa pyörittää jo kohtuullisia maastorenkaita. Jollain se on BJ:ssä. |
Lainaus:
|
Lainaus:
No mielikuvia, ei välitetä niistä. Mutta onhan nuo toyotan ja chevyn koneet aika painavia ja laiskoja, jos oikein ajatellaan. Haittaako se sitten... 2H taitaa olla reipas 100hv ja 12H-T sitten reilu 130hv? 6.2 perusversio kanssa siinä 130-140hv luokassa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
https://forums.offipalsta.com/showth...148226&page=11 Jos haluaa ajaa päästä, ehkä tarpeeks uudesta kannattaa tehdä. Kokeilin halpaa 3,2 did Pajeroa ja siinäkin oli tehoa ihan hyvin jos saa välitykset lyhyemmäksi. Olikos se 5000 egen luokkaa. Hehhee tuol on miehekäs mosa: https://youtu.be/t1wRK4TEmQE |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ymmärtäsin mosan vaihdon jos modernisois vaik mäyris Volvon. |
Lainaus:
Metsäajoa jos miettii niin jakolaatikon välitys on konetehoa tärkeämpi, mutta jos tekniikan vaihtoa on tekemässä niin kannattaako silloin nähdä vaivaa laitamalla huonompi ja ostohinnaltaan kalliimpi kone? Sillä tässä muitakin vaihtoehtoja esitettiin. Tuollainen M57 vakiona on halpa ja varma. Tehoa on varmasti tarpeisiin ja jos tuntuu että ei riitä lisää on saatavissa. |
Lainaus:
Mun idea olikin olla vaihtamatta konetta, hommata sopival koneel auto, vaihtaa vaikka välityksiä jos intoa on. |
Lainaus:
Silti kone ideaa annoin alkuperäiseen aatokseen sen sijaan että olisin neuvomassa kuinka kannattaa tehdä. Rakentaminenhan se näissä hommissa on yksi suurista iloista. Se jos sinä olet loppu autoihisi etkä jaksa rakentaa ei meinaa etteikö muilla voisi olla intoa;) Ei ole yhtä oikeaa autojen rakentelussa. Lainaus:
|
Noniin täälähän on tullu paljonäkemyksiä. Eihän se "järkevin" vaihtoehto oo lähtee ko. projektiin mutta tommosen alusta loppuun projektin aijon joskus tehdä. Syy ei oo se että pääsen ajaa autoo vaan just se rakentamisen "riemu" ja sitten tietää mitä se auto on syönyt kun kaiken on purkanu ja kunnostanu ja iskeny takas kasaa😌 ja se miks konetta erikseen mietin ni on jo pari kiinnostavaa koppaa tullu vastaa mitä myyty ilman moottoria tai kiinnileikanneen kanssa niin että aatellu et jos moottori erikseen pitää ostaa voi senki valita.. ja täytyy sanoo että tuo m57 bmw alko kyllä kiinnostelee!
|
Mä oon aikaisemmin päivittänyt autoja eri koneilla kuin alunperin. Nyt saatavil olevat autot on mun makuun koneiden puolesta tarpeeksi hyviä jos kuluja ei lasketa. Hidasajossa, jossa off road piirteitä, olen eniten kaivannut lyhyitä välityksiä.
Netis on videoita kun jotkut on tehnyt Patroleista tehoversioita: https://youtu.be/8gOfxaDETGI Bemarin konetta on myös: https://youtu.be/e4dRLBG36to Kauheista tehoista ja muutoksista ei ehkä Suomes leimal tykätä. Jos saa ajaa vaan metsäs, ehkä ei kovin isoja tehoja tarvi. Jos mäkin saisin katulaillisena tehomallin vehkeen kuten noi Patrolit, ni onhan ne makeita. |
Lainaus:
Ja ainahan voi olla tehot kadulle ja "radalle" ;) |
Mutta sen v-8 ääni on hieno.jos niin kun fiiliksiä hakee.
|
Juu v-8 moottori on kyllä pähee, pelkästään fiilistelyn takia. Mutta kyllä tuassa tojon 4.0 ja bemarin Moottoeissakin oli mukavat traktorisoundit ja turbon vihellyksetkin. Tehoja saa tulla toki mosanvaihdon yhteydessä mutta katulaillista hökötystä lähden ensisijaisesti tekemään, se on kyllä ykköskriteeeinä tässä. Sen suuremmin en ole selvitellyt pykäläviidakkoa aiheen ympäriltä
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
2 tahti V8 dieselissä vasta ruma ääni on. https://youtu.be/NjkneSAPKsw Ruma ääninen moottori ei aina muuten huono, mones vanhas traktorissa ruma ääni hytissä. 80- sarjan Landcruiseria on joskus myynnissä. Sellaisesta voisi jatkojalostaa. Luulen et monessa turbollisessa teho riittäisi maastorenkaille. https://forums.offipalsta.com/showth...44#post1452444 https://youtu.be/jArkPSvFZ8s |
6.2 koneessa on lohko kohtuuttoman heikko, että jos sellasen ostaa ni ottaa öljypohjn auki ja katsoo ettei runkolaakeripukkien pulttien kohdalta ole lähteny halkeamaan. Tässä yks halkeama, eikä ole edes pahin, tuossa yksilössä kun kolmen pukin kaikki kuusi pultinreikää on haljennut. Nelisen senttiä tais olla tää:
https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=237886 Mut jos on ehyt lohko ni ehottomasti tämmöset tukiraudat laakeripukkien päälle pinnapulttien kanssa: https://forums.offipalsta.com/pictur...ctureid=213569 Mut jos ei ole käyttis vaan enempi harrastekampe, ni ehottomasti LS-moottori keulalle. |
Sivu luotu: 19:20 (GMT +2). |