Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2021, 18:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Mä oon aikaisemmin päivittänyt autoja eri koneilla kuin alunperin. Nyt saatavil olevat autot on mun makuun koneiden puolesta tarpeeksi hyviä jos kuluja ei lasketa. Hidasajossa, jossa off road piirteitä, olen eniten kaivannut lyhyitä välityksiä.

Netis on videoita kun jotkut on tehnyt Patroleista tehoversioita:
https://youtu.be/8gOfxaDETGI

Bemarin konetta on myös:
https://youtu.be/e4dRLBG36to

Kauheista tehoista ja muutoksista ei ehkä Suomes leimal tykätä. Jos saa ajaa vaan metsäs, ehkä ei kovin isoja tehoja tarvi. Jos mäkin saisin katulaillisena tehomallin vehkeen kuten noi Patrolit, ni onhan ne makeita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2021, 20:03
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Kauheista tehoista ja muutoksista ei ehkä Suomes leimal tykätä
Nykymääräykset ei rajaa millään lailla iskutilavuutta ja tehoakin saa monesti tulla monin kertaisesti alkuperäiseen nähden.
Ja ainahan voi olla tehot kadulle ja "radalle"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2021, 20:52
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 436
Perusasetus

Mutta sen v-8 ääni on hieno.jos niin kun fiiliksiä hakee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2021, 21:49
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Juu v-8 moottori on kyllä pähee, pelkästään fiilistelyn takia. Mutta kyllä tuassa tojon 4.0 ja bemarin Moottoeissakin oli mukavat traktorisoundit ja turbon vihellyksetkin. Tehoja saa tulla toki mosanvaihdon yhteydessä mutta katulaillista hökötystä lähden ensisijaisesti tekemään, se on kyllä ykköskriteeeinä tässä. Sen suuremmin en ole selvitellyt pykäläviidakkoa aiheen ympäriltä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2021, 15:46
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISE Näytä viesti
Mutta sen v-8 ääni on hieno.jos niin kun fiiliksiä hakee.
6.2 ääni ei välttämättä nyt niin hieno ole, vaikka V8 onkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2021, 16:31
könpiä könpiä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.06.19
Sijainti: pori
Viestit: 155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
6.2 ääni ei välttämättä nyt niin hieno ole, vaikka V8 onkin.
No ei tosiaan. Se pitää kyllä ihme klonkotusta, verrattuna vaikka jeeppeihin ja dodgeihin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.11.2021, 16:41
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
6.2 ääni ei välttämättä nyt niin hieno ole, vaikka V8 onkin.
V8:sissakin erilaisia ääniä. Diesel V8:sissa voi olla betonimyllymäisyyttä. Aika karu ääni oli 7,3 Powerstrokessa jos oli E350 pakussa. Kokeilin kahta, toisessa oli pehmeämpi ääni.

2 tahti V8 dieselissä vasta ruma ääni on.
https://youtu.be/NjkneSAPKsw

Ruma ääninen moottori ei aina muuten huono, mones vanhas traktorissa ruma ääni hytissä.



80- sarjan Landcruiseria on joskus myynnissä. Sellaisesta voisi jatkojalostaa. Luulen et monessa turbollisessa teho riittäisi maastorenkaille.

https://forums.offipalsta.com/showth...44#post1452444

https://youtu.be/jArkPSvFZ8s

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 04.11.2021 17:53
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2021, 22:09
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

6.2 koneessa on lohko kohtuuttoman heikko, että jos sellasen ostaa ni ottaa öljypohjn auki ja katsoo ettei runkolaakeripukkien pulttien kohdalta ole lähteny halkeamaan. Tässä yks halkeama, eikä ole edes pahin, tuossa yksilössä kun kolmen pukin kaikki kuusi pultinreikää on haljennut. Nelisen senttiä tais olla tää:



Mut jos on ehyt lohko ni ehottomasti tämmöset tukiraudat laakeripukkien päälle pinnapulttien kanssa:



Mut jos ei ole käyttis vaan enempi harrastekampe, ni ehottomasti LS-moottori keulalle.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.11.2021, 22:53
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Olisko vähän näin, että 6,2 diesel oli 80-luvulla makea, mutta nyt vastaavat tehot ja väännöt irtoaa paljon pienemmästä koneesta. Tämänsuuntainen oli havainto myös 7,3 Powerstrokea kokeillessa.

Yhdessä autoliikkeessä myyjä oli sitä mieltä kun käytetyssä Audi Q7:kassa oli V8 diesel, tavisostajat ei sellaista halua.

Eli ei liene mielekästä hankkia lisää museokoneita ellei sellainen ole ehjänä jossain valmiina ja se riittää sellaisenaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Sevy astro 4x4 tms?? könpiä Tekniikka & Jutustelu 35 11.02.2020 19:35
Myydään Tojo Rj 70 jokkerix O/M/V Ajoneuvot 3 24.09.2010 13:44
m:sevy isolohko venakopat ym... volvolet-sugga O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.01.2008 21:35
Tojo 12H-T Tekniikka & Jutustelu 0 20.09.2005 22:48
Tojo BJ 40 O/M/V Muut 2 14.06.2005 14:24


Sivu luotu: 11:27 (GMT +2).