Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2014, 19:23
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Hilux ei puhalla ?!


-94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa...

Edit.Lämpenee siis mutta ei puhalla.


Viimeksi muokannut jupasierra : 09.02.2014 10:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2014, 19:27
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

onko tarvike termari vai originelli..? tarvike termarilla ei saa ku kiusaa useinmiten itselleen.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2014, 05:47
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Tarviketermari mutta tilanne täysin sama vanhalla ja uudella termarilla. Ja termari toimii koska moottorin lämmetessä alavesiletku viilenee.

Autossa ei ole ilmastointia, eli onko näissä kaikissa raitisilmasuodatin vai ja missä ?

Ei löydy lehtipuhallinta, ja mitä tuota ketjua luin niin kokeiluun menee: Pyöriikö moottori (mahdollisesti vaihdettu) oikeinpäin, suoraa virtaa moottorille, toimiiko läpät oikein, aukeaako vesihana, onko kenno kuuma, mahdolliset tukokset/ohivuodot, järjestelmän huuhtelu/uudet nesteet. Jos ei noidenkaan operaatioiden jälkeen puhalla ja lämpene, niin olkoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2014, 06:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Eiköhän se liki ½-väliin nouse lämpömittari noissa normaalitilanteissa.
Onhan iso ero jo siinä että tuleeko sinne 50ast vaiko 70ast ilmaa.
On kait tuossakin hana mikä säätää veden virtausta sisäkennolle?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2014, 17:07
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.

Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2014, 17:41
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.

Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa.
Hyvä analyysi.

Mittari nousee normisti sen 1/4 - osaa ainakin talvella ja Suomessa. Voi olla että Afrikassa sama auto käy hieman kuumempana
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2014, 17:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.

Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa.
Nyt on taas senverran kirjoittaja tehny taustatyötä että helpot vastaukset alkaa olla vähissä.Pointsit siitä.

Voisiko tuo kenno olla maalattu umpeen tms.?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.02.2014, 20:04
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
-94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa...
ei vastausta, mutta tuntus olevan kaksi ongelmaa, eli kone ei lämpene ja puhallin ei saa ilmaa(suodatin tukossa)
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.02.2014, 20:50
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Eipä se lämpömittari mullakaan normaaliajossa nouse kuin sen 1/4.

En ole koneen lämpötiloja mittaillut, mutta tuntuu se ihan sopivan kuumana käyvän. Mökkiinkin riittää löylyä.

Lehtipuhaltimella suulakkeisiin ilmaa, niin aukeavat mahdoilliset tukokset sieltä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.02.2014, 22:00
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Tuossa olisi tällainen jo useita päiviä vanha topiikki samasta aiheesta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119820



Liekö hyödyllinen
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
6.5 turbo diesel ei lämpene Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 24.06.2010 20:23
HJ EI LÄMPENE SUHARI Tekniikka & Jutustelu 14 26.12.2009 12:08
Hellan uuni ei lämpene,liedet toimivat? Chit-Chat 2 18.08.2007 18:30
Hilux D4D ei käy Rekkules Tekniikka & Jutustelu 7 28.01.2007 21:12
Kodinkonekorjaajat: hellan levyt ei lämpene! apua sippis Chit-Chat 16 20.04.2006 18:30


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).