Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.02.2014, 19:23
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Hilux ei puhalla ?!


-94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa...

Edit.Lämpenee siis mutta ei puhalla.


Viimeksi muokannut jupasierra : 09.02.2014 10:42
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.02.2014, 19:27
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

onko tarvike termari vai originelli..? tarvike termarilla ei saa ku kiusaa useinmiten itselleen.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.02.2014, 20:04
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
-94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa...
ei vastausta, mutta tuntus olevan kaksi ongelmaa, eli kone ei lämpene ja puhallin ei saa ilmaa(suodatin tukossa)
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2014, 20:50
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Eipä se lämpömittari mullakaan normaaliajossa nouse kuin sen 1/4.

En ole koneen lämpötiloja mittaillut, mutta tuntuu se ihan sopivan kuumana käyvän. Mökkiinkin riittää löylyä.

Lehtipuhaltimella suulakkeisiin ilmaa, niin aukeavat mahdoilliset tukokset sieltä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.02.2014, 22:00
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Tuossa olisi tällainen jo useita päiviä vanha topiikki samasta aiheesta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119820



Liekö hyödyllinen
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2014, 05:47
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Tarviketermari mutta tilanne täysin sama vanhalla ja uudella termarilla. Ja termari toimii koska moottorin lämmetessä alavesiletku viilenee.

Autossa ei ole ilmastointia, eli onko näissä kaikissa raitisilmasuodatin vai ja missä ?

Ei löydy lehtipuhallinta, ja mitä tuota ketjua luin niin kokeiluun menee: Pyöriikö moottori (mahdollisesti vaihdettu) oikeinpäin, suoraa virtaa moottorille, toimiiko läpät oikein, aukeaako vesihana, onko kenno kuuma, mahdolliset tukokset/ohivuodot, järjestelmän huuhtelu/uudet nesteet. Jos ei noidenkaan operaatioiden jälkeen puhalla ja lämpene, niin olkoon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2014, 06:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Eiköhän se liki ½-väliin nouse lämpömittari noissa normaalitilanteissa.
Onhan iso ero jo siinä että tuleeko sinne 50ast vaiko 70ast ilmaa.
On kait tuossakin hana mikä säätää veden virtausta sisäkennolle?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.02.2014, 17:07
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.

Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.02.2014, 17:41
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.

Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa.
Hyvä analyysi.

Mittari nousee normisti sen 1/4 - osaa ainakin talvella ja Suomessa. Voi olla että Afrikassa sama auto käy hieman kuumempana
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.02.2014, 17:58
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.

Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa.
Nyt on taas senverran kirjoittaja tehny taustatyötä että helpot vastaukset alkaa olla vähissä.Pointsit siitä.

Voisiko tuo kenno olla maalattu umpeen tms.?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.02.2014, 18:47
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

jos kumpikin eli kennolle menevä ja tuleva on kuumia, ni kennossa kiertää vesi, muttei luovuta sitä, elikkä olisko kennossa tosiaan vika, ettei kierrä koko kennoston läpi?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.02.2014, 08:19
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Kennon pääsi hyvin näkemään kun kaikki oli purettu pois tieltä, oli alumiininen ja kirkas. Jos luette tai ymmärrätte lukemaanne ongelma ei ole lämpö, vaan puhalluksen riittämättömyys.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.02.2014, 10:36
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

jotenki jäi käsitys, että puhallus toimii koska kohisi niin peevelisti
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.02.2014, 11:04
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Perusasetus

Puhallus


Tuli mieleen että olen itse törmännyt vastaavissa ongelmissa sellaisiin että. Puhallinmoottori kasattu väärin..... eli vuotaa siipien ohi, eräässä tapauksessa puuttui osa koteloinnista. Sitte on ollut tapauksia että puhallinmoke pyörii väärin päin, jotkut puhaltimet ovat tyypiltään semmoisia että ilman suunta on aina sama vaikka pyörintä suunta muuttuukin. (sylinteri mallinen puhallin). Minkälainen puhallin vokki pannussasi on. Sylineri, siivet....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 08.02.2014, 17:24
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sähköarska Näytä viesti
Tuli mieleen että olen itse törmännyt vastaavissa ongelmissa sellaisiin että. Puhallinmoottori kasattu väärin..... eli vuotaa siipien ohi, eräässä tapauksessa puuttui osa koteloinnista. Sitte on ollut tapauksia että puhallinmoke pyörii väärin päin, jotkut puhaltimet ovat tyypiltään semmoisia että ilman suunta on aina sama vaikka pyörintä suunta muuttuukin. (sylinteri mallinen puhallin). Minkälainen puhallin vokki pannussasi on. Sylineri, siivet....
En ole muunlaisiin koskaan törmännyt kun tässäkin on. Eli jos tarkoitat sylinterillä siipirataspuhallinta, missä niitä siipiä tuhoton määrä niin sellainen tässäkin on. Ja pyörii niin että ne siivet haukkaavat ilmaa, eli kuperalta puolelta. Ymmärrän kyllä asian, ei tarvitse epäillä. Alkuperäinen näytti olevan eikä mielestäni osia puuttunut. Ja puhaltaa kädessä hyvin sekä kohisee. Kennon läpi ei nyt tule ilmaa tarpeeksi, ja edelleen epäilen että vaihdettu kenno on liian tiheä eikä päästä ilmaa läpi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 08.02.2014, 17:52
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Pääsetkö mitenkään näkemään sen kennon toiselle puolelle ettei ois jäänyt asentaessa jotku pakkausmuovit poistamatta?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 08.02.2014, 18:55
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Puhaltaako kunnolla kun pistää lämmönsäädön ihan kylmälle? Se pitäisi ohittaa lämppärin kenno (jos vivustot ja vaijerit on kunnossa).

Useammassa jojotassa on vielä toimiva puhallinmoottori vaihdettu (kitisi kylmänä) ja aina on uusi ollut huomattavasti tehokkaampi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 08.02.2014, 21:08
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 784
Perusasetus

no eihän tässä ole sitten mitään vikaa lämpöjen kanssa? omassa 65 nousee vartinverran lämmöt ja puhaltaa suht hyvin. veikkaan että ku ilma ei tuu läpi niin se on juurikin tuo kenno joka on tukossa ulkoisesti sama vika ollut monella, voi olla sitten ihan suht aistikas putsata sitä kennoa ulkoisesti, mutta itsellä ollut monesti kaikkea töhnää kennon päällä, havun neulaset on yks vittuimainen asia kun niitä ripottaa tuulilasin edessä olevasta ritiliköstä sisään syys sateilla niin talvella katastrooffi on valmis.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 09.02.2014, 06:16
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

Mulla ln65 lämmöt nousee karvaa vaille puolen välin nytkun on laitettu marmoritiskin termari eka kokeilin tarvike paskaa sinne ei tosiaan noussu sillä kuin tuon 1/4 viisari.

Ja orkkis puhallin ja kyllä aika haipakkaa puhaltaa mitä nyt ykös vaihe ei toimi.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 09.02.2014, 09:08
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman Näytä viesti
Pääsetkö mitenkään näkemään sen kennon toiselle puolelle ettei ois jäänyt asentaessa jotku pakkausmuovit poistamatta?
En keksi miten.

Puhaltaako kunnolla kun pistää lämmönsäädön ihan kylmälle? Se pitäisi ohittaa lämppärin kenno (jos vivustot ja vaijerit on kunnossa).

Onko näin ? Ja ei puhalla ja vivut ja vaijerit on kunnossa.

no eihän tässä ole sitten mitään vikaa lämpöjen kanssa? Havun neulaset on yks vittuimainen asia kun niitä ripottaa tuulilasin edessä olevasta ritiliköstä sisään syys sateilla niin talvella katastrooffi on valmis.

Lämpöjen kanssa ei ole ollutkaan ongelmaa, vaan puhalluksen. Tai on siinä mielessä että huonosti lämpenee kun tulee vain lehmän henkäys hyttiin. Nämä havunneulaset ja muut jäävät kennon "etupuolelle jotka on helppo poistaa imurilla.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 09.02.2014, 09:18
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Onhan puhaltimen johdot varmasti oikein päin? Nähnyt sellasiakin missä on mahdollista roplata väärin päin, ääntä piisaa muttei puhallusta..
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 09.02.2014, 09:31
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Onhan puhaltimen johdot varmasti oikein päin? Nähnyt sellasiakin missä on mahdollista roplata väärin päin, ääntä piisaa muttei puhallusta..
Lainaus pari pykälää ylempää, lukekaa viestiketju !

Eli jos tarkoitat sylinterillä siipirataspuhallinta, missä niitä siipiä tuhoton määrä niin sellainen tässäkin on. Ja pyörii niin että ne siivet haukkaavat ilmaa, eli kuperalta puolelta.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 09.02.2014, 11:01
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Aloituksesta tuli minullekin semmoinen kuva, että koneen lämmöissä on jotain häikkää, etenkin kun termarista ruvettiin heti puhumaan. No, asia ei näin ollut, kun on kyse vain hytin lämmityksestä. Ajatuksenlukijoita ei täällä porukassa lie. Niin että jos tuntuu, että ymmärretään väärin, käämien polttaminen ei auta yhtään, vaan kannattaa sitten selittää uudelleen ja selkeämmin.

Mutta Jappin huomautus, että lämpöhana kiinni - asento sulkee myös ilmavirran kennolta, pitää myös minun mielestä paikkansa. Niin että jos ei suulakkeista tule puhallusta täyskylmänä, ei kennossa tod. näk. ole vikaa, vaan on joko hormit jostain kohtaa tukossa, tai irti, tai potkuri puhaltaa väärään suuntaan.

Hormeja voisi kai testata, kun maantiellä ja aukaisee raitisilman, puhallin seis, niin hujuhan sieltä sivusuulakkeilta pitäisi silloin käydä.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 09.02.2014, 12:47
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Aloituksesta tuli minullekin semmoinen kuva, että koneen lämmöissä on jotain häikkää, etenkin kun termarista ruvettiin heti puhumaan. No, asia ei näin ollut, kun on kyse vain hytin lämmityksestä. Ajatuksenlukijoita ei täällä porukassa lie. Niin että jos tuntuu, että ymmärretään väärin, käämien polttaminen ei auta yhtään, vaan kannattaa sitten selittää uudelleen ja selkeämmin.

Mutta Jappin huomautus, että lämpöhana kiinni - asento sulkee myös ilmavirran kennolta, pitää myös minun mielestä paikkansa. Niin että jos ei suulakkeista tule puhallusta täyskylmänä, ei kennossa tod. näk. ole vikaa, vaan on joko hormit jostain kohtaa tukossa, tai irti, tai potkuri puhaltaa väärään suuntaan.

Hormeja voisi kai testata, kun maantiellä ja aukaisee raitisilman, puhallin seis, niin hujuhan sieltä sivusuulakkeilta pitäisi silloin käydä.
En minä tässä mitään käämejä ole polttanut Jos tuota ketjua lukee alusta niin selviää kyllä että puhalluksesta on kyse, jos lukee vain aloituksen saattaa luulla toisin.

Puhallin siis pyörii edelleen oikeaan suuntaan, kaikki vaijerit on läpissä kiinni ja ne toimivat vivuista säätämällä. Missä sijaitsee tuo raitisilman avaus, vai tarkoitetaanko tässä että ilma ohjataan vivustolla suulakkeille ja laitetaan puhallin seis ?!

Ja tässä vielä tiivistelmä:

-94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa...


Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Kennon pääsi hyvin näkemään kun kaikki oli purettu pois tieltä, oli alumiininen ja kirkas. Jos luette tai ymmärrätte lukemaanne ongelma ei ole lämpö, vaan puhalluksen riittämättömyys.

Eli jos tarkoitat sylinterillä siipirataspuhallinta, missä niitä siipiä tuhoton määrä niin sellainen tässäkin on. Ja pyörii niin että ne siivet haukkaavat ilmaa, eli kuperalta puolelta. Alkuperäinen näytti olevan eikä mielestäni osia puuttunut. Ja puhaltaa kädessä hyvin sekä kohisee.

Puhaltaako kunnolla kun pistää lämmönsäädön ihan kylmälle? Se pitäisi ohittaa lämppärin kenno (jos vivustot ja vaijerit on kunnossa).

Onko näin ? Ja ei puhalla ja vivut ja vaijerit on kunnossa.

no eihän tässä ole sitten mitään vikaa lämpöjen kanssa? Havun neulaset on yks vittuimainen asia kun niitä ripottaa tuulilasin edessä olevasta ritiliköstä sisään syys sateilla niin talvella katastrooffi on valmis.

Lämpöjen kanssa ei ole ollutkaan ongelmaa, vaan puhalluksen. Tai on siinä mielessä että huonosti lämpenee kun tulee vain lehmän henkäys hyttiin. Nämä havunneulaset ja muut jäävät kennon "etupuolelle jotka on helppo poistaa imurilla.

Viimeksi muokannut jupasierra : 09.02.2014 12:56
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 09.02.2014, 13:14
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Puhallin siis pyörii edelleen oikeaan suuntaan, kaikki vaijerit on läpissä kiinni ja ne toimivat vivuista säätämällä. Missä sijaitsee tuo raitisilman avaus, vai tarkoitetaanko tässä että ilma ohjataan vivustolla suulakkeille ja laitetaan puhallin seis ?!
Raitisilmaläpän säädin panelin vasemmassa alakulmassa se, missä on auton kuva. Vipu äärimmäisessä asennossa oikealle pitäisi läpän olla kokonaan auki ulkoilmaan.

Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
6.5 turbo diesel ei lämpene Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 24.06.2010 20:23
HJ EI LÄMPENE SUHARI Tekniikka & Jutustelu 14 26.12.2009 12:08
Hellan uuni ei lämpene,liedet toimivat? Chit-Chat 2 18.08.2007 18:30
Hilux D4D ei käy Rekkules Tekniikka & Jutustelu 7 28.01.2007 21:12
Kodinkonekorjaajat: hellan levyt ei lämpene! apua sippis Chit-Chat 16 20.04.2006 18:30


Sivu luotu: 02:02 (GMT +2).