|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hilux ei puhalla ?!-94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa... Edit.Lämpenee siis mutta ei puhalla.
Viimeksi muokannut jupasierra : 09.02.2014 10:42 |
#2
|
||||
|
||||
onko tarvike termari vai originelli..? tarvike termarilla ei saa ku kiusaa useinmiten itselleen.
__________________
-ISORY OFFROAD-
|
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
Eipä se lämpömittari mullakaan normaaliajossa nouse kuin sen 1/4.
En ole koneen lämpötiloja mittaillut, mutta tuntuu se ihan sopivan kuumana käyvän. Mökkiinkin riittää löylyä. Lehtipuhaltimella suulakkeisiin ilmaa, niin aukeavat mahdoilliset tukokset sieltä. |
#5
|
|||
|
|||
Tuossa olisi tällainen jo useita päiviä vanha topiikki samasta aiheesta
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=119820 Liekö hyödyllinen
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#6
|
|||
|
|||
Tarviketermari mutta tilanne täysin sama vanhalla ja uudella termarilla. Ja termari toimii koska moottorin lämmetessä alavesiletku viilenee.
Autossa ei ole ilmastointia, eli onko näissä kaikissa raitisilmasuodatin vai ja missä ? Ei löydy lehtipuhallinta, ja mitä tuota ketjua luin niin kokeiluun menee: Pyöriikö moottori (mahdollisesti vaihdettu) oikeinpäin, suoraa virtaa moottorille, toimiiko läpät oikein, aukeaako vesihana, onko kenno kuuma, mahdolliset tukokset/ohivuodot, järjestelmän huuhtelu/uudet nesteet. Jos ei noidenkaan operaatioiden jälkeen puhalla ja lämpene, niin olkoon. |
#7
|
|||
|
|||
Eiköhän se liki ½-väliin nouse lämpömittari noissa normaalitilanteissa.
Onhan iso ero jo siinä että tuleeko sinne 50ast vaiko 70ast ilmaa. On kait tuossakin hana mikä säätää veden virtausta sisäkennolle? |
#8
|
|||
|
|||
Nyt on huuhdeltu koko järjestelmä vastavirtaan ja toisinpäin niin kauan että tuli vain puhdasta vettä. Sitten tyhjennetty ja lisätty glygoli ja vedet. Purettu puhallinosa ja kaikki kammiot irti, tiivistetty joka paikka ja puhallettu paineilmalla kenno puhtaaksi. Putsattu myös kaikki havunneulaset ja lehdet joka paikasta.
Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön. Oma diagnoosi: Autoon vaihdettu viime (2013) vuonna lämmpärin kenno. Olisiko tarvikekenno joka on liian ahdas, eikä päästä ilmaa läpi tarpeeksi. Se ilma mikä puhaltimesta tuli ennen kasausta pitäisi riittää. Jos kenno on liian tiivis puhaltimen ilma tekee kennon eteen patjan. Nyt annan asian olla, olkoon tuollainen. Seuraava onnellinen omistaja saa perehtyä asiaan jos haluaa. |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mittari nousee normisti sen 1/4 - osaa ainakin talvella ja Suomessa. Voi olla että Afrikassa sama auto käy hieman kuumempana
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Voisiko tuo kenno olla maalattu umpeen tms.?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#11
|
||||
|
||||
jos kumpikin eli kennolle menevä ja tuleva on kuumia, ni kennossa kiertää vesi, muttei luovuta sitä, elikkä olisko kennossa tosiaan vika, ettei kierrä koko kennoston läpi?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#12
|
|||
|
|||
Kennon pääsi hyvin näkemään kun kaikki oli purettu pois tieltä, oli alumiininen ja kirkas. Jos luette tai ymmärrätte lukemaanne ongelma ei ole lämpö, vaan puhalluksen riittämättömyys.
|
#13
|
||||
|
||||
jotenki jäi käsitys, että puhallus toimii koska kohisi niin peevelisti
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#14
|
|||
|
|||
Puhallus
Tuli mieleen että olen itse törmännyt vastaavissa ongelmissa sellaisiin että. Puhallinmoottori kasattu väärin..... eli vuotaa siipien ohi, eräässä tapauksessa puuttui osa koteloinnista. Sitte on ollut tapauksia että puhallinmoke pyörii väärin päin, jotkut puhaltimet ovat tyypiltään semmoisia että ilman suunta on aina sama vaikka pyörintä suunta muuttuukin. (sylinteri mallinen puhallin). Minkälainen puhallin vokki pannussasi on. Sylineri, siivet....
|
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
Pääsetkö mitenkään näkemään sen kennon toiselle puolelle ettei ois jäänyt asentaessa jotku pakkausmuovit poistamatta?
|
#17
|
|||
|
|||
Puhaltaako kunnolla kun pistää lämmönsäädön ihan kylmälle? Se pitäisi ohittaa lämppärin kenno (jos vivustot ja vaijerit on kunnossa).
Useammassa jojotassa on vielä toimiva puhallinmoottori vaihdettu (kitisi kylmänä) ja aina on uusi ollut huomattavasti tehokkaampi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#18
|
||||
|
||||
no eihän tässä ole sitten mitään vikaa lämpöjen kanssa? omassa 65 nousee vartinverran lämmöt ja puhaltaa suht hyvin. veikkaan että ku ilma ei tuu läpi niin se on juurikin tuo kenno joka on tukossa ulkoisesti sama vika ollut monella, voi olla sitten ihan suht aistikas putsata sitä kennoa ulkoisesti, mutta itsellä ollut monesti kaikkea töhnää kennon päällä, havun neulaset on yks vittuimainen asia kun niitä ripottaa tuulilasin edessä olevasta ritiliköstä sisään syys sateilla niin talvella katastrooffi on valmis.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#19
|
||||
|
||||
Mulla ln65 lämmöt nousee karvaa vaille puolen välin nytkun on laitettu marmoritiskin termari eka kokeilin tarvike paskaa sinne ei tosiaan noussu sillä kuin tuon 1/4 viisari.
Ja orkkis puhallin ja kyllä aika haipakkaa puhaltaa mitä nyt ykös vaihe ei toimi.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#20
|
|||
|
|||
Lainaus:
Puhaltaako kunnolla kun pistää lämmönsäädön ihan kylmälle? Se pitäisi ohittaa lämppärin kenno (jos vivustot ja vaijerit on kunnossa). Onko näin ? Ja ei puhalla ja vivut ja vaijerit on kunnossa. no eihän tässä ole sitten mitään vikaa lämpöjen kanssa? Havun neulaset on yks vittuimainen asia kun niitä ripottaa tuulilasin edessä olevasta ritiliköstä sisään syys sateilla niin talvella katastrooffi on valmis. Lämpöjen kanssa ei ole ollutkaan ongelmaa, vaan puhalluksen. Tai on siinä mielessä että huonosti lämpenee kun tulee vain lehmän henkäys hyttiin. Nämä havunneulaset ja muut jäävät kennon "etupuolelle jotka on helppo poistaa imurilla. |
#21
|
||||
|
||||
Onhan puhaltimen johdot varmasti oikein päin? Nähnyt sellasiakin missä on mahdollista roplata väärin päin, ääntä piisaa muttei puhallusta..
|
#22
|
|||
|
|||
Lainaus:
Eli jos tarkoitat sylinterillä siipirataspuhallinta, missä niitä siipiä tuhoton määrä niin sellainen tässäkin on. Ja pyörii niin että ne siivet haukkaavat ilmaa, eli kuperalta puolelta. |
#23
|
||||
|
||||
Aloituksesta tuli minullekin semmoinen kuva, että koneen lämmöissä on jotain häikkää, etenkin kun termarista ruvettiin heti puhumaan. No, asia ei näin ollut, kun on kyse vain hytin lämmityksestä. Ajatuksenlukijoita ei täällä porukassa lie. Niin että jos tuntuu, että ymmärretään väärin, käämien polttaminen ei auta yhtään, vaan kannattaa sitten selittää uudelleen ja selkeämmin.
Mutta Jappin huomautus, että lämpöhana kiinni - asento sulkee myös ilmavirran kennolta, pitää myös minun mielestä paikkansa. Niin että jos ei suulakkeista tule puhallusta täyskylmänä, ei kennossa tod. näk. ole vikaa, vaan on joko hormit jostain kohtaa tukossa, tai irti, tai potkuri puhaltaa väärään suuntaan. Hormeja voisi kai testata, kun maantiellä ja aukaisee raitisilman, puhallin seis, niin hujuhan sieltä sivusuulakkeilta pitäisi silloin käydä. |
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
Puhallin siis pyörii edelleen oikeaan suuntaan, kaikki vaijerit on läpissä kiinni ja ne toimivat vivuista säätämällä. Missä sijaitsee tuo raitisilman avaus, vai tarkoitetaanko tässä että ilma ohjataan vivustolla suulakkeille ja laitetaan puhallin seis ?! Ja tässä vielä tiivistelmä: -94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa... Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön. Kennon pääsi hyvin näkemään kun kaikki oli purettu pois tieltä, oli alumiininen ja kirkas. Jos luette tai ymmärrätte lukemaanne ongelma ei ole lämpö, vaan puhalluksen riittämättömyys. Eli jos tarkoitat sylinterillä siipirataspuhallinta, missä niitä siipiä tuhoton määrä niin sellainen tässäkin on. Ja pyörii niin että ne siivet haukkaavat ilmaa, eli kuperalta puolelta. Alkuperäinen näytti olevan eikä mielestäni osia puuttunut. Ja puhaltaa kädessä hyvin sekä kohisee. Puhaltaako kunnolla kun pistää lämmönsäädön ihan kylmälle? Se pitäisi ohittaa lämppärin kenno (jos vivustot ja vaijerit on kunnossa). Onko näin ? Ja ei puhalla ja vivut ja vaijerit on kunnossa. no eihän tässä ole sitten mitään vikaa lämpöjen kanssa? Havun neulaset on yks vittuimainen asia kun niitä ripottaa tuulilasin edessä olevasta ritiliköstä sisään syys sateilla niin talvella katastrooffi on valmis. Lämpöjen kanssa ei ole ollutkaan ongelmaa, vaan puhalluksen. Tai on siinä mielessä että huonosti lämpenee kun tulee vain lehmän henkäys hyttiin. Nämä havunneulaset ja muut jäävät kennon "etupuolelle jotka on helppo poistaa imurilla. Viimeksi muokannut jupasierra : 09.02.2014 12:56 |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä. Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää... |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
6.5 turbo diesel ei lämpene | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.06.2010 20:23 |
HJ EI LÄMPENE | SUHARI | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 26.12.2009 12:08 |
Hellan uuni ei lämpene,liedet toimivat? | Chit-Chat | 2 | 18.08.2007 18:30 | |
Hilux D4D ei käy | Rekkules | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.01.2007 21:12 |
Kodinkonekorjaajat: hellan levyt ei lämpene! apua | sippis | Chit-Chat | 16 | 20.04.2006 18:30 |