Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2014, 09:18
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Onhan puhaltimen johdot varmasti oikein päin? Nähnyt sellasiakin missä on mahdollista roplata väärin päin, ääntä piisaa muttei puhallusta..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2014, 09:31
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Onhan puhaltimen johdot varmasti oikein päin? Nähnyt sellasiakin missä on mahdollista roplata väärin päin, ääntä piisaa muttei puhallusta..
Lainaus pari pykälää ylempää, lukekaa viestiketju !

Eli jos tarkoitat sylinterillä siipirataspuhallinta, missä niitä siipiä tuhoton määrä niin sellainen tässäkin on. Ja pyörii niin että ne siivet haukkaavat ilmaa, eli kuperalta puolelta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2014, 11:01
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Aloituksesta tuli minullekin semmoinen kuva, että koneen lämmöissä on jotain häikkää, etenkin kun termarista ruvettiin heti puhumaan. No, asia ei näin ollut, kun on kyse vain hytin lämmityksestä. Ajatuksenlukijoita ei täällä porukassa lie. Niin että jos tuntuu, että ymmärretään väärin, käämien polttaminen ei auta yhtään, vaan kannattaa sitten selittää uudelleen ja selkeämmin.

Mutta Jappin huomautus, että lämpöhana kiinni - asento sulkee myös ilmavirran kennolta, pitää myös minun mielestä paikkansa. Niin että jos ei suulakkeista tule puhallusta täyskylmänä, ei kennossa tod. näk. ole vikaa, vaan on joko hormit jostain kohtaa tukossa, tai irti, tai potkuri puhaltaa väärään suuntaan.

Hormeja voisi kai testata, kun maantiellä ja aukaisee raitisilman, puhallin seis, niin hujuhan sieltä sivusuulakkeilta pitäisi silloin käydä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2014, 12:47
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Aloituksesta tuli minullekin semmoinen kuva, että koneen lämmöissä on jotain häikkää, etenkin kun termarista ruvettiin heti puhumaan. No, asia ei näin ollut, kun on kyse vain hytin lämmityksestä. Ajatuksenlukijoita ei täällä porukassa lie. Niin että jos tuntuu, että ymmärretään väärin, käämien polttaminen ei auta yhtään, vaan kannattaa sitten selittää uudelleen ja selkeämmin.

Mutta Jappin huomautus, että lämpöhana kiinni - asento sulkee myös ilmavirran kennolta, pitää myös minun mielestä paikkansa. Niin että jos ei suulakkeista tule puhallusta täyskylmänä, ei kennossa tod. näk. ole vikaa, vaan on joko hormit jostain kohtaa tukossa, tai irti, tai potkuri puhaltaa väärään suuntaan.

Hormeja voisi kai testata, kun maantiellä ja aukaisee raitisilman, puhallin seis, niin hujuhan sieltä sivusuulakkeilta pitäisi silloin käydä.
En minä tässä mitään käämejä ole polttanut Jos tuota ketjua lukee alusta niin selviää kyllä että puhalluksesta on kyse, jos lukee vain aloituksen saattaa luulla toisin.

Puhallin siis pyörii edelleen oikeaan suuntaan, kaikki vaijerit on läpissä kiinni ja ne toimivat vivuista säätämällä. Missä sijaitsee tuo raitisilman avaus, vai tarkoitetaanko tässä että ilma ohjataan vivustolla suulakkeille ja laitetaan puhallin seis ?!

Ja tässä vielä tiivistelmä:

-94 4wd 2,4D hilux ei lämpene. Eli mittari nousee 1/4 osaa eikä lämmityslaitteesta tule kovin lämmintä. Alavesiletku on haalea eli termostaatti toimii, ja se on juuri vaihdettu kun luulin vian olevan siinä. Lämmityslaitteen kenno myös vaihdettu, lämmöt ei vaan nouse. Ja puhalluskin on onnetonta, kohina täysillä on kyllä kova, ja muuttuu kun säädetään tuulilasille ja alas jne. mutta heikosti tulee ilmaa...


Tarkistettu että kaikki läpät liikkuu niinkuin pitää, ja että konehuoneessa hana aukeaa. Kun puhallinosa oli irti niin pyöri oikeinpäin, ja täysillä kohisi niin peevelisti. Kaikki kasaan ja auto lämpenemään. Mittari ei nouse kuin 1/4 osaa mutta vesi on kuumaa. Kennolle menevät putket tulikuumia, mutta kun puhallin on täysillä niin lehmän henkäys. Hyvin pieni parannus havaittavissa. Ainoa mitä en kokeillut oli suora virta puhaltimelle, mutta jos se lisäisi kierroksia niin kohina olisi sietämätön.

Kennon pääsi hyvin näkemään kun kaikki oli purettu pois tieltä, oli alumiininen ja kirkas. Jos luette tai ymmärrätte lukemaanne ongelma ei ole lämpö, vaan puhalluksen riittämättömyys.

Eli jos tarkoitat sylinterillä siipirataspuhallinta, missä niitä siipiä tuhoton määrä niin sellainen tässäkin on. Ja pyörii niin että ne siivet haukkaavat ilmaa, eli kuperalta puolelta. Alkuperäinen näytti olevan eikä mielestäni osia puuttunut. Ja puhaltaa kädessä hyvin sekä kohisee.

Puhaltaako kunnolla kun pistää lämmönsäädön ihan kylmälle? Se pitäisi ohittaa lämppärin kenno (jos vivustot ja vaijerit on kunnossa).

Onko näin ? Ja ei puhalla ja vivut ja vaijerit on kunnossa.

no eihän tässä ole sitten mitään vikaa lämpöjen kanssa? Havun neulaset on yks vittuimainen asia kun niitä ripottaa tuulilasin edessä olevasta ritiliköstä sisään syys sateilla niin talvella katastrooffi on valmis.

Lämpöjen kanssa ei ole ollutkaan ongelmaa, vaan puhalluksen. Tai on siinä mielessä että huonosti lämpenee kun tulee vain lehmän henkäys hyttiin. Nämä havunneulaset ja muut jäävät kennon "etupuolelle jotka on helppo poistaa imurilla.

Viimeksi muokannut jupasierra : 09.02.2014 12:56
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2014, 13:14
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Puhallin siis pyörii edelleen oikeaan suuntaan, kaikki vaijerit on läpissä kiinni ja ne toimivat vivuista säätämällä. Missä sijaitsee tuo raitisilman avaus, vai tarkoitetaanko tässä että ilma ohjataan vivustolla suulakkeille ja laitetaan puhallin seis ?!
Raitisilmaläpän säädin panelin vasemmassa alakulmassa se, missä on auton kuva. Vipu äärimmäisessä asennossa oikealle pitäisi läpän olla kokonaan auki ulkoilmaan.

Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2014, 13:59
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Smile

puhallus


Alkaa vaikuttaa siltä että kenno tosiaan vastustaa liikaa ilmavirtausta. Sen verran vielä puhaltimesta onko se vaihdettu jossain vaiheessa. Kyseessähän on sylinteri puhallin, jos kyseisen puhaltimen siiven väli on väärä puhallin koteloon häipyy sen puhallusteho. Tätä on hiukan vaikea todeta pitää mitata puhaltimen rungosta siiven päähän, ja sitten puhaltimen kotelon asennus pinnasta kotelon pohjalle. Väli pitäisi olla sama. Jos kotelon pohjalle mitattu välimatka on selkeesti pidempi votaa puhallus ohi ja teho häipyy. Höö tajusko kukaan??
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2014, 16:14
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Raitisilmaläpän säädin panelin vasemmassa alakulmassa se, missä on auton kuva. Vipu äärimmäisessä asennossa oikealle pitäisi läpän olla kokonaan auki ulkoilmaan.

Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää...
Ei helvatti. Eikös sillä ohjata sisäkiertoa. Eli jos haluaa varmistaa että ikkunat varmasti huurtuu nii pidetään se vasemmassa reunassa. Oikeassa reunassa niin silloin otetaan ulkoilmaa kennon läpi hyttiin. Jos näin ei ole niin silloin Hiluxissa on kaikkiin muihin autoihin nähden erilainen systeemi !
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.02.2014, 20:05
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

tässä asiassa on kyllä pakko kompata tota SÄHKÖARSKAn kommettia..useiden puhallus vaivojen (asikkaiden) syyksi paljastunut jonkun vaihtaman tarvike mallin siipien lyhyys(ei istu koteloon oikein).

JA on tullut muutama tarvikemalli vastaan semmoisiakin missä on pitänyt pistokkeen karvat vaihtaa toisinpäin kun on pyörinyt väärin päin

oikea suuntahan on siis niin että sylinteri imee sisäpuoleltaan ja poistaa ulospäin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
6.5 turbo diesel ei lämpene Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 24.06.2010 20:23
HJ EI LÄMPENE SUHARI Tekniikka & Jutustelu 14 26.12.2009 12:08
Hellan uuni ei lämpene,liedet toimivat? Chit-Chat 2 18.08.2007 18:30
Hilux D4D ei käy Rekkules Tekniikka & Jutustelu 7 28.01.2007 21:12
Kodinkonekorjaajat: hellan levyt ei lämpene! apua sippis Chit-Chat 16 20.04.2006 18:30


Sivu luotu: 08:02 (GMT +2).