![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() XJ Cherokee 4.0 Renix ei starttaaEli mulle uusi auto joka kuoli tänään liikenneympyrään, yhtäkkiä vain sammui. Ei tule kipinää, ulkomaisilta sivuilta lueskelin kampiakselin asentotunnistimesta ja siitä kuinka se voi hajota juuri näin. Mutta olisko jollain kotomaassa tarinaa näistä koneista, kun ei huvikseen viitsi ostaa osia. Oudointa on että edellisenä päivänä lämpömittari rupesi sekoilemaan, eli kun painoi kaasua lämpömittari painui nollaan ja kun starttaa niin se menee aivan kaakkoon, onko tällä jotain yhteyttä vikaan. Tekee sitä edelleen, esim. jos pistän D:lle ja starttaan (eli ei startti pyöri) niin silti lämpömittari lyö kaakkoon. Mittasin 205ohm kampiakselin tunnistimelta jonka pitäis olla ok, mutta myös puhuttu että virtaa pitäis tulla 5-8 volttia, jostain syystä en tätä saanut yksin mitattua kun näytti puhdasta 0. Eli onko periaattessa käynnistymiseen mitään muita edellytyksiä kipinän suhteen että puolaan tulee virta ja se menee eteenpäin ja kampiakseli antaa puolalle herätteen? EDIT: Ratkaisu: Puolasta mennyt käämi poikki, puolan vaihdolla rupes pelaa.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 26.01.2014 20:13 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Siitä:
Renix fuel injection manual Jos kipinää ei tule mutta bensapaineet on ja pyörittää, usein syynä on kampuran asentotunnistin. Ei kuitenkaan aina. Kaikenlaiset outoudet mittariston toiminnassa tjsp. monesti maadoitusvikoja, ja ne on Renixeissä ainakin - jos ei yleisiä - niin ainakin niitä on. Noista on hyvä lähteä liikkeelle ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos jo tähänastista neuvoista, täytyy heti aamun valjetessa mennä tutkimaan. Tosiaan virranjakajan hilut vaihdoin, sitten huomasin vasta ettei tosiaan tule virtaa edes puolalta eteenpäin. Bensapaineita en pysty varsinaisesti mittaamaan mutta bensa haisee starttailujen jälkeen ja tukin päästä jos vapauttaa paineen niin suihkaisee kunnon paineella, eli sen puolen pitäisi olla kunnossa. Ja tosiaan auto sammui ajosta juuri niin että ihan kuin moottorin sammuttaisi ajosta, ei kuten bensa loppuisi. Auto on minulle uusi joten en tiedä kuinka nopeasti muutenkin pitäisi startata, tossa mitä pari päivää kerennyt olee niin starttaus on n. 2-3sek ennenkuin käynnistyy.
Tarkastan huomenna ensin puolan maadoituksen ja piuhat, sitten koitan mitata uudestaan kampiakselin tunnistimen voltit, katsotaan mitä sanoo. Jos ei muuta niin täytyy hinata auto töihin, kun nosturilla on sitten helpompi jatkotutkia tai purkaa autoa kuin kerrostalon parkkipaikalla. Niin ja niinkuin lisäinformaationa, huomasin ostaneeni taas melkoisen virityksen, johtovirityksiä ja letkuvirityksiä on kaikkialla joten auto on täynnä irtonaisia liittimiä joille ei ole mitään järkevää paikkaa. Tilasin mm. turhaan ilmastoinnin esivastuksen kun tänään huomasin että kappas, piuhat on siitä irti kun purin kojelautaa... Kivaa kun ihmiset tekee jotain "huoltoja" omineen virityksineen ja jättää kaiken puolitiehen.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 11.01.2014 18:46 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos se suoraan ajosta sammui, niin kampuran tunnistin olis aika vahvoilla ehdokkaista
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikä se Renixiin ole edes kallis vaihtaa turhaan, tossa: http://www.jamant.fi/asennontunnisti...89-p-1770.html
__________________
Killing time is not murder |
#7
|
||||
|
||||
![]()
täältä ääni kanssa cps vialle, ite tilailin ebayn kautta uuden kiinasta, tulee viikossa suoraan ovelle edullisesti...
http://www.ebay.com/itm/New-Crank-Sh...item4ace8dd16a http://www.ebay.com/itm/Crank-Shaft-...df0c47&vxp=mtr
__________________
Mouho Motorsport |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla teki aivan samat viat mutta sammahti pari kertaa ja hetken odottelulla läks käymään ja hallin pihaan hyytin. Puola oli hajonnut.
Autona -94 jeep grand cherokee 4.0l |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EDIT: No näköjään toimii Visa Electronillakin PayPal, joten kävimpä sitten avaamassa tilin, ei vaan saa vielä tilattua tuon kautta mitään. Joten kai täytyy tukea kotimaista vielä tämän kerran ![]()
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 11.01.2014 23:05 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
No, positiivistä on se, että nyt tietää mitä odottaa. Pikkuhiljaa tästä rakennellaan toimiva maastoauto
![]()
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tänään purettu edellisten omistajien johtovirityksiä ja vanhan ABS-järjestelmän jämät, sekä selvittänyt mitä mikäkin johto tekee. Ja sit tuli mitattua vielä tuo CPS, vissiin paska koska yleismittarilla kun mittaa asetuksella "100mVAC" ja konetta pyörittäessä isoin lukema mitä tuli oli jotain 0,3. Eli eikös tuo silloin ole 0,03V? Vissiin aikas sökö? Taisin sittenkin mitata väärin kun TÄMÄN ohjeen mukaan oli sit mittari säädetty väärin, hitto kun en osaa käyttää yleismittaria kunnolla. Noh tilaan sensorin kuitenkin.
Antakaas joku hyvät neuvot että miten helvetissä tuo CPS vaihdetaan kun on amerikan insinöörit keksinyt sille melkoisen paikan.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 12.01.2014 16:57 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Musitaakseni 11mm hylsyllä, pari jatkoa + nivel, auton alta takakautta kardaanitunnelin ja vaihteiston välistä kuskin puolelta. Se on ahdas väli, mutta onnistuu (ainakin pienemmillä käsillä) laatikkoa laskematta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Oikein muistit!! Kuutoskoneesta ei yläkautta onnistu, nelosesta onnistuu!!
__________________
Killing time is not murder |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tilasin sensorin, josko saisin tiistai-iltana sen asennettua. En tiedä pitäiskö keksiä joku kaveriks ylhäältä ohjaamaan hylsy kohdilleen, kun huomasin yrittäessäni huvikseen löystää pultteja, että kohdalleen osuminen on todella tuskallista, varsinkin kiinni laitettaessa voin kuvitella kun ei sais pultit pudota reiästä sisään.
![]()
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Vaatii hyviä hermoja cps: n vaihto
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Onko kukaan täällä koittanut laatikon pudotusta kun on hommaan ruvennut, amerikoista kantautui, että helpottais jos kannatinpalkin irroittais ja tunkilla pudottais laatikkoa pari tuumaa, ei vaan viitsi ruveta tuohon ellei siitä ihan oikeasti ole paljon apua.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#18
|
||||
|
||||
![]()
kaveri mukaan, keula ylös reilusti ja hyvä tyyny niskan alle, näin vaihtui omassa, ei tartte/kannata laatikkoa tiputella.
__________________
Mouho Motorsport |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Juu, onnistuu ilman tiputusta, ainakin pienillä kätösillä. Etsii oikean työasennon ni kyl se siitä. Jatkoja tarvii reilusti, sinne palkille asti tai jopa sen taakse.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Sanokaas mitä olette mieltä, parin "mekaanikon" kanssa juttelin tossa, ja ne mietti että voiko muka anturi lopettaa ihan naks vaan toimintansa. Kun tosiaan ei aikasemmin mitään ongelmia käynnissä. Ja yhtäkkiä vaan kipinä pois kesken ajon, kerkesin käynnistyksen jälkeen ajamaan 100m ennenkuin vain sammui, eikä käynnistynyt enää.
Onko autossa mitään sulakkeita missään tai releitä joka ohjaa varsinaista sytytystä. Voisin vielä ennen anturin saantia tutkia.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mä ainakin ylä kautta sen kampiakselin asento tunnistimen vaihdoin.aika ahdas ja hankala mutta onnistui tosin mitään hyötyä tästä ei ollut.
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Niin juu, hajosi kyllä joskus Opelistakin vastaavalla tavalla kampuran tunnistin, eli toimi ihan täysin, töistä lähtiessä kuollut.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Samanlailla kävi tuon WJ:n kanssa. Töihin pääsi mutta ei enään pois.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4.0l I6 -99 MMC |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Ei auttanut kampuran anturin vaihto, edelleen sama. Puolalle tulee virta ulostuloon 11,5V joka lähtee jakajalle, kun virrat kääntää päälle, käynnistäessä ei muutu miksikään. Mitäs seuraavaksi?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 14.01.2014 17:41 |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Jaa a, proidilla oli skeidassa samantyyppiset oireet. Siitä oli menny hall anturi (virranjakajan sisällä). Mulla ei tosin oo hajuakaan onko jeepissä edes tollasta...
![]() ja onko se sama kikkare kun toi minkä vaihdoit. Viimeksi muokannut vellihousu : 14.01.2014 16:28 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokee xj -90 ei käynnisty | garpo | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 25.02.2014 14:31 |
Myyty Jeep XJ 4.0 Renix | muuris | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 06.09.2013 12:44 |
Myyty Jeep Cherokee 4.0 Renix ohjainlaite. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.01.2013 08:21 |
XJ ei starttaa | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.10.2005 13:58 |
Ei starttaa ! | Yleiset | 8 | 12.06.2004 11:45 |