Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2014, 18:35
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Kiitos jo tähänastista neuvoista, täytyy heti aamun valjetessa mennä tutkimaan. Tosiaan virranjakajan hilut vaihdoin, sitten huomasin vasta ettei tosiaan tule virtaa edes puolalta eteenpäin. Bensapaineita en pysty varsinaisesti mittaamaan mutta bensa haisee starttailujen jälkeen ja tukin päästä jos vapauttaa paineen niin suihkaisee kunnon paineella, eli sen puolen pitäisi olla kunnossa. Ja tosiaan auto sammui ajosta juuri niin että ihan kuin moottorin sammuttaisi ajosta, ei kuten bensa loppuisi. Auto on minulle uusi joten en tiedä kuinka nopeasti muutenkin pitäisi startata, tossa mitä pari päivää kerennyt olee niin starttaus on n. 2-3sek ennenkuin käynnistyy.

Tarkastan huomenna ensin puolan maadoituksen ja piuhat, sitten koitan mitata uudestaan kampiakselin tunnistimen voltit, katsotaan mitä sanoo. Jos ei muuta niin täytyy hinata auto töihin, kun nosturilla on sitten helpompi jatkotutkia tai purkaa autoa kuin kerrostalon parkkipaikalla.

Niin ja niinkuin lisäinformaationa, huomasin ostaneeni taas melkoisen virityksen, johtovirityksiä ja letkuvirityksiä on kaikkialla joten auto on täynnä irtonaisia liittimiä joille ei ole mitään järkevää paikkaa. Tilasin mm. turhaan ilmastoinnin esivastuksen kun tänään huomasin että kappas, piuhat on siitä irti kun purin kojelautaa... Kivaa kun ihmiset tekee jotain "huoltoja" omineen virityksineen ja jättää kaiken puolitiehen.

__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 11.01.2014 18:46
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2014, 01:26
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Niin ja niinkuin lisäinformaationa, huomasin ostaneeni taas melkoisen virityksen, johtovirityksiä ja letkuvirityksiä on kaikkialla joten auto on täynnä irtonaisia liittimiä joille ei ole mitään järkevää paikkaa. Tilasin mm. turhaan ilmastoinnin esivastuksen kun tänään huomasin että kappas, piuhat on siitä irti kun purin kojelautaa... Kivaa kun ihmiset tekee jotain "huoltoja" omineen virityksineen ja jättää kaiken puolitiehen.
Terve tuloa vanhan Jeepin omistajaksi... Jos siltä pensatukin-liittimestä "lentää" nestettä ulos niin silloin pitäis olla polttoainepaineet kunnossa. Ja luulis PCM:nkin olevan kunnossa jos paineita saa polttoainelinjaan... On nää autosähköt vaan semmosia mysteerejä, että ei koskaan voi olla varma yhtään mistään...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2014, 07:08
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

No, positiivistä on se, että nyt tietää mitä odottaa. Pikkuhiljaa tästä rakennellaan toimiva maastoauto
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2014, 16:53
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Tänään purettu edellisten omistajien johtovirityksiä ja vanhan ABS-järjestelmän jämät, sekä selvittänyt mitä mikäkin johto tekee. Ja sit tuli mitattua vielä tuo CPS, vissiin paska koska yleismittarilla kun mittaa asetuksella "100mVAC" ja konetta pyörittäessä isoin lukema mitä tuli oli jotain 0,3. Eli eikös tuo silloin ole 0,03V? Vissiin aikas sökö? Taisin sittenkin mitata väärin kun TÄMÄN ohjeen mukaan oli sit mittari säädetty väärin, hitto kun en osaa käyttää yleismittaria kunnolla. Noh tilaan sensorin kuitenkin.

Antakaas joku hyvät neuvot että miten helvetissä tuo CPS vaihdetaan kun on amerikan insinöörit keksinyt sille melkoisen paikan.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 12.01.2014 16:57
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2014, 16:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Antakaas joku hyvät neuvot että miten helvetissä tuo CPS vaihdetaan kun on amerikan insinöörit keksinyt sille melkoisen paikan.
Musitaakseni 11mm hylsyllä, pari jatkoa + nivel, auton alta takakautta kardaanitunnelin ja vaihteiston välistä kuskin puolelta. Se on ahdas väli, mutta onnistuu (ainakin pienemmillä käsillä) laatikkoa laskematta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2014, 18:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Musitaakseni 11mm hylsyllä, pari jatkoa + nivel, auton alta takakautta kardaanitunnelin ja vaihteiston välistä kuskin puolelta. Se on ahdas väli, mutta onnistuu (ainakin pienemmillä käsillä) laatikkoa laskematta.
Oikein muistit!! Kuutoskoneesta ei yläkautta onnistu, nelosesta onnistuu!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2014, 18:20
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Tilasin sensorin, josko saisin tiistai-iltana sen asennettua. En tiedä pitäiskö keksiä joku kaveriks ylhäältä ohjaamaan hylsy kohdilleen, kun huomasin yrittäessäni huvikseen löystää pultteja, että kohdalleen osuminen on todella tuskallista, varsinkin kiinni laitettaessa voin kuvitella kun ei sais pultit pudota reiästä sisään.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cherokee xj -90 ei käynnisty garpo Tekniikka & Jutustelu 29 25.02.2014 14:31
Myyty Jeep XJ 4.0 Renix muuris O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 06.09.2013 12:44
Myyty Jeep Cherokee 4.0 Renix ohjainlaite. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.01.2013 08:21
XJ ei starttaa Killman Tekniikka & Jutustelu 3 02.10.2005 13:58
Ei starttaa ! Yleiset 8 12.06.2004 11:45


Sivu luotu: 05:35 (GMT +2).