Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2014, 21:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Sanokaas mitä olette mieltä, parin "mekaanikon" kanssa juttelin tossa, ja ne mietti että voiko muka anturi lopettaa ihan naks vaan toimintansa. Kun tosiaan ei aikasemmin mitään ongelmia käynnissä. Ja yhtäkkiä vaan kipinä pois kesken ajon, kerkesin käynnistyksen jälkeen ajamaan 100m ennenkuin vain sammui, eikä käynnistynyt enää.

Onko autossa mitään sulakkeita missään tai releitä joka ohjaa varsinaista sytytystä. Voisin vielä ennen anturin saantia tutkia.
Kyllä se voi kerrasta kuolla. Minulla on siitä 4.0 koneen kanssa parin kerran kokemus. Ekalla kerralla tulin töihin, ei ikinä missään vaiheessa ollut mitään ongelmia. Töistä lähtiessä ei yrittänytkään herätä. Toisella kertaa sammui pihaan, ainakin paikka oli parempi kun työkalut vieressä ja viimeiset metrit pystyi työntämään perille

Niin juu, hajosi kyllä joskus Opelistakin vastaavalla tavalla kampuran tunnistin, eli toimi ihan täysin, töistä lähtiessä kuollut.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2014, 22:00
vihulainen vihulainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.11.13
Sijainti: Tampere
Viestit: 63
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllä se voi kerrasta kuolla. Minulla on siitä 4.0 koneen kanssa parin kerran kokemus. Ekalla kerralla tulin töihin, ei ikinä missään vaiheessa ollut mitään ongelmia. Töistä lähtiessä ei yrittänytkään herätä.
Samanlailla kävi tuon WJ:n kanssa. Töihin pääsi mutta ei enään pois.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4.0l I6 -99
MMC
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2014, 15:44
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Ei auttanut kampuran anturin vaihto, edelleen sama. Puolalle tulee virta ulostuloon 11,5V joka lähtee jakajalle, kun virrat kääntää päälle, käynnistäessä ei muutu miksikään. Mitäs seuraavaksi?
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 14.01.2014 17:41
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.01.2014, 16:17
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Jaa a, proidilla oli skeidassa samantyyppiset oireet. Siitä oli menny hall anturi (virranjakajan sisällä). Mulla ei tosin oo hajuakaan onko jeepissä edes tollasta...
ja onko se sama kikkare kun toi minkä vaihdoit.

Viimeksi muokannut vellihousu : 14.01.2014 16:28
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.01.2014, 17:43
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Ei auttanut kampuran anturin vaihto, edelleen sama. Puolalle tulee virta ulostuloon joka lähtee jakajalle, kun virrat kääntää päälle, mutta kun yrittää käynnistää niin virtaa ei tule. Mitäs seuraavaksi?
Voiskohan sitä kokeilla käynnistää suoraan startista ilman avaimen kääntöä startti asentoon...?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2014, 17:52
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Ihan vaan taas varmistuksena... Onhan puola, virranjakaja ja tulpanjohdot hengissä... Muuten ainakin toistaiseksi loppuu ajatukset... Toki lainaan saat (ainakin toistaiseksi toimivaksi toden älyboksi), jotta saadaan sekin vika poistettua.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2014, 17:56
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Ei auttanut kampuran anturin vaihto, edelleen sama. Puolalle tulee virta ulostuloon 11,5V joka lähtee jakajalle, kun virrat kääntää päälle, käynnistäessä ei muutu miksikään. Mitäs seuraavaksi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Puola_(moottoritekniikka) Nyt saatan olla hakoteillä, mutta eikös vasta sytkän katkomisen pitäisi tuottaa jakajalle nimenomaan korkeajännitepiikkejä, että saadaan kipinä aikaiseksi. Ilman moottorin pyörimistä ei jakajalle pitäisi tulla minkäänlaista jännitettä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.01.2014, 18:20
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

En tosiaan tiedä, virranjakaja ja pyörijä on uusi. Ei vaan ole mitään iloa kun virta ei mene sinne asti.

En vaan nyt keksi mikä helkutti voisi olla vikana ja mistä lähteä kipinää metsästämään, kun tästäkin poistettu tuo bendixin ABS, niin ylimääräisiä irtojohtoja joka puolella ilman vastakappaleita.

Voiko puolaa testata jotenkin, entäpä MAP-anturia?
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.01.2014, 18:45
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
En tosiaan tiedä, virranjakaja ja pyörijä on uusi. Ei vaan ole mitään iloa kun virta ei mene sinne asti.

En vaan nyt keksi mikä helkutti voisi olla vikana ja mistä lähteä kipinää metsästämään, kun tästäkin poistettu tuo bendixin ABS, niin ylimääräisiä irtojohtoja joka puolella ilman vastakappaleita.

Voiko puolaa testata jotenkin, entäpä MAP-anturia?
Puolan saa testattua ihan yleismittarilla ainakin sinne päin. En löytänyt nopeesti vastusarvoja ensiö- ja toisiokäämeille. Periaatteena kuitenkin se, että ainostaa kahden johdon välistä löytyy johtavuutta... Enpä ole koskaan Jeepin puolaa pyöritellyt kädessä, mutta periaatteessa se on muuntaja. Ensiökäämille kaksi johtoa ja toisiokäämille kaksi johtoa. Näiden ensiökäämin kahdenjohdon ja toisio käämin kahden johdon välillä "pienehkö" resistanssi. Jos ensiö- ja toisiokäämien piuhiojen välillä on edes jonkinlainen resistanssi niin sitten on puola sökö. Ja jotta elämä ei olisi näin helppoa saattaa tästä kaikesta huolimatta tapahtua puolassa jokinlainen läpilyönti startatessa. Ehkä näkyy pimeässä sinisenävalona tai sitten jos on riittävän syvällä niin ei vaan näy. Oliko riittävän sekava ja sekoittava? Siitä miten läpilyönnin pystyy testaamaan ei ole minkäänlaista käsitystä. Tohon loppu mun tiedot tastä aiheesta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2014, 20:19
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Puolan saa testattua ihan yleismittarilla ainakin sinne päin. En löytänyt nopeesti vastusarvoja ensiö- ja toisiokäämeille. Periaatteena kuitenkin se, että ainostaa kahden johdon välistä löytyy johtavuutta... Enpä ole koskaan Jeepin puolaa pyöritellyt kädessä, mutta periaatteessa se on muuntaja. Ensiökäämille kaksi johtoa ja toisiokäämille kaksi johtoa. Näiden ensiökäämin kahdenjohdon ja toisio käämin kahden johdon välillä "pienehkö" resistanssi. Jos ensiö- ja toisiokäämien piuhiojen välillä on edes jonkinlainen resistanssi niin sitten on puola sökö. Ja jotta elämä ei olisi näin helppoa saattaa tästä kaikesta huolimatta tapahtua puolassa jokinlainen läpilyönti startatessa. Ehkä näkyy pimeässä sinisenävalona tai sitten jos on riittävän syvällä niin ei vaan näy. Oliko riittävän sekava ja sekoittava? Siitä miten läpilyönnin pystyy testaamaan ei ole minkäänlaista käsitystä. Tohon loppu mun tiedot tastä aiheesta
Pakko myöntää että en ymmärtänyt, sähkötietouteni on esikoululuokkaa.


Alla olevan ohjeen mukaan tota kampuran tunnistinta mittasin jos tuosta esimerkkimittarista katsoo niin DCV 200m asennossa, vanhaa sekä uutta anturia, niin ei anna lukemasi kuin 0,2(V?) mitä ilmeisesti pitäis vaan jotain 0,5V tosin lukema hyppii niin että tulee starttia pyörittäessä vuorotellen vilahtaen 0,1-0,2-0,7-0,3 tyyliin. Mutta kuten sanoin, en ymmärrä sähköhommista hölkäsen pöläystä.

Renix CPSs have to put out a strong enough signal to the ECU so that it will provide spark.
Most tests for the CPS suggest checking it for an ohms value. This is unreliable and can cause some wasted time and aggravation in your diagnosis of a no-start issue as the CPS will test good when in fact it is bad.
The problem with the ohms test is you can have the correct amount of resistance through the CPS but it isn’t generating enough voltage to trigger the ECU to provide spark.
Unplug the harness connector from the CPS. Using your voltmeter set on AC volts and probing both wires in the connector going to the CPS, crank the engine over. It won’t start with the CPS disconnected.
You should get a reading of .5 AC volts.
If you are down in the .35 AC volts range or lower on your meter reading, you can have intermittent crank/no-start conditions from your Renix Jeep. Some NEW CPSs (from the big box parts stores) have registered only .2 AC volts while reading the proper resistance!! That’s a definite no-start condition. Best to buy your CPS from Napa or the dealer.
Sometimes on a manual transmission equipped Renix Jeep there is an accumulation of debris on the tip of the CPS. It’s worn off clutch material and since the CPS is a magnet, the metal sticks to the tip of the CPS causing a reduced voltage signal. You MAY get by with cleaning the tip of the CPS off.
A little trick for increasing the output of your CPS is to drill out the upper mounting hole, or slot it so the CPS bracket rests on the bell housing when pushed down. Then, when mounting it, hold the CPS down as close to the flywheel as you can while tightening the bolts.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cherokee xj -90 ei käynnisty garpo Tekniikka & Jutustelu 29 25.02.2014 14:31
Myyty Jeep XJ 4.0 Renix muuris O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 06.09.2013 12:44
Myyty Jeep Cherokee 4.0 Renix ohjainlaite. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.01.2013 08:21
XJ ei starttaa Killman Tekniikka & Jutustelu 3 02.10.2005 13:58
Ei starttaa ! Yleiset 8 12.06.2004 11:45


Sivu luotu: 05:50 (GMT +2).