![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Cherokeen/XJ:n akseli swappiNyt kun tässä rupeaa pikku hiljaa uskomaan että nuo Jeepin Dana30 ja Dana35 aksulat ei kestä pätkääkään edes meikäläisen hellässä huomassa chromoilla ja muilla ikuisentakuun hipohiluilla varustettuna edes tollasia keposia 35/15.5-15 pamperseja niin pitänee ruveta puuhastelemaan akselinvaihtoa. Ajatus olis pitää auto edelleen tieliikennekelpoisena sekä lain että ajettavuuden puolesta (eli marssivauhti sais edelleen olla tarpeen vaatiessa lähempänä 100km/h kuin 60km/h jne.). Nyt sitten kysymys kuuluukin että kun noiden Jeepin vakioakselien leveys näyttäs olevan sen 60", etumurikka kuskinpuolella ja takamurikka keskellä niin mitkä nuo akselivaihtoehdot leveyden puolesta ovat? Tuijotan akseleista 60 tai 80 sarjalaiset vois passata muuten mutta murikka edessä apparinpuolella asettanee omat haasteensa. Kuningasajatus olisi kuitenkin pitää osat mahdollisimman 'vakioina' niin että tarvittaessa reissun päällä varaosia löytyisi helpommin kuin jos esim vetarit on vartavasten teetätetyt, jne. Hodarin etuakselin pystyis varmaan flippaamaan pienellä puuhastelulla niin että murikka pyörähtäs kuskin puolelle ja esim vetarit pysys vakioina? HJ-60 akselissa putkienvaihto ristiin/akselin flippaus ei onnistu kun kuskin puolen vetarissa on pitkät boorit? Jenkkiaksuloista pysyttelen nyt varmaan erossa johtuen ongelmista osien saatavuuteen liittyen reissunpäällä. Mutta ei nyt täysin tyrmätä tätäkään vaihtoehtoa suorilta. Porttaalien hinnat jne. jo tiputtanee ne listalla kohtuu alas. Mitäs muita mahollisia vaihtoehtoja vois löytyä? Vaatimuksena: - Jeepin alla pomminkestävät meikän käytöllä, rengaskoko ei varmaan tuosta nykyisestä paljon kasva, ehkä max pari tuumaa jos uuden akselin murikan koko sitä vaatii ![]() - hankintahinta kohtuullinen - mielellään levyjarrut heti lähdöstä - leveys ~60" + max. se 100mm - osien saatavuus oltava hyvä - ei haittais jos löytys lukot vakiona mutta ei mikään ehoton vaatimus kunhan vain pystyy hommaamaan jälkikäteen - jos murikan joutuu esim. edestä flippaamalla/putket ristiin vaihtamalla kuskin puolelle pitäs pystyä käyttämään vielä senkin jälkeen vakio-osia eli custom-osat minimiin - mitähän muuta vielä...? Ja juu, aion edelleen olla 'erilainen nuori' ja pitää tuon Jeepin enkä vaihtaa automerkkiä tai mallia ![]()
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Metsään Daihatsu Ferozalla? Akseli swappi yms. | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.03.2010 09:00 | |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
M/XJ Cherokeen osaa... | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2007 09:08 |
O: XJ Cherokeen taka-akseli stopparit: Ostettu | Killman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.08.2007 20:05 |
Akseli swappi kavennetulla akselilla | Tuhnu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.05.2007 21:29 |