![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() XJ Cherokeen tukivarretOlis tarkoitusta laitella paremmat tukivarret Jeepin eteen. Ajoneuvo on päivittäisessä liikenteessä ja offia ajetaan silloin kun on aikaa. Maasto-ominaisuuksien parantaminen on etusijalla, mutta pitää pystyä kuitenkin käymään sillä töissäkin. Tällähetkellä on alla vakio aluvanteet ja 32x11.5-15 gummit ja ohjausta piti rajoittaa koska otti kiinni tukivarsiin. Kummat olisivat paremmat pitkät eli Y-muotoiset vai alkuperäis tyyliset?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Riippuu korotuksen määrästä paljonkin.. mutta tottakai pitkät tukivarret on lyhkäsiä orkkiksia paremmat, ja mitä enemmän korotusta sen enemmän auttavat. Sanotaanko että ~3"-4" korotukseen asti pärjää kyllä orkkis nelilinkin tukivarsien paikoilla, siitä enemmän niin pitkät tukivarret tai "drop bracketit" on likimain pakolliset että alusta toimii kunnolla.
Itse vaihdoin RE:n 3½":n alustasarjasta (oli säädettävät ala-ja ylätukivarret) keulaan 4½" vieterit ja siinä samalla T&T Customsin pohjapanssarin & y-linkki tukivarret (käytännössä jakarit jotka tulee akselissa orkkispaikkoihin kiinni, korin pää pohjapanssariin ~25cm orkkispaikkoja taaemmas) ja maantiellä ero oli enemmän kuin selvä. Metsässä taasen äärijoustoissa ei enää osoita tukivarret melkein pystysuoraan alaspäin. Valmiita tukivarsipaketteja on saatavilla Cherokeehen vaikka kuinka ja paljon, tai sitten soveltaa noita olemassaolevia jakareita mitä täältä on helpommin saatavilla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin eli siis lyhyesti: pitkät jakarimalliset on paremmat jos korotusta on.
Esim. näistä on hyvä katsoa mallia jos itse tekee: http://www.gotreks.com/page.asp?pageid=169 http://www.rubiconexpress.com/Suspen...px?part=RE6300 http://www.bc4x4.com/inthenews/default.cfm?ID=140 ....jne.... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko tietoa kelpaako nuo Y-linkit katsastuksessa?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä on ainakin tähän asti kelvanneet, koska on tehtaan tekemiä ja automalliin tarkoitetut. Joka konttori ei tosin ole suostunut leimaamaan, koska eivät tunnu asioista tietävän mitään...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän joka insinjööri tietää kaikesta kaiken. mutta asiaan itellä 3.5 tuumaa korotusta eikä varmaan siedä "yhtään" lisää. hidastus pomppuun ei voi ajaa enää sataa edes periaatteen vuoksi
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jeps, just terävissä ja/tai isoissa töyssyissä juuri huomaa eron parhaiten. Ja sama toki pätee metsässäkin, paremmin kiipeää kivien päälle kun tukivarsista ei haraa vastaan, vaan alusta tahtoo oikeasti joustaakin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kun tuossa alkuviikosta katsastelin Timon Jeeppiä, niin kyllä se vissiin pitää laittaa nuo T&T Customin tukivarret/panssari laittaa tilaukseen heti kun on budjetissa varaa, näyttivät melko hyviltä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty G: TUKIVARRET | FROM | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 07.08.2009 10:27 |
Ostetaan tukivarret | ramisti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2008 06:08 |
O: Tukivarret BJ:hin | mss | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 12.08.2007 20:22 |
V: Tukivarret | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 28.09.2004 15:52 |
O:tukivarret | tapsa4x4 | O/M/V Muut | 3 | 14.06.2004 07:49 |