Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.08.2009, 11:40
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

XJ Cherokeen tukivarret


Olis tarkoitusta laitella paremmat tukivarret Jeepin eteen. Ajoneuvo on päivittäisessä liikenteessä ja offia ajetaan silloin kun on aikaa. Maasto-ominaisuuksien parantaminen on etusijalla, mutta pitää pystyä kuitenkin käymään sillä töissäkin.
Tällähetkellä on alla vakio aluvanteet ja 32x11.5-15 gummit ja ohjausta piti rajoittaa koska otti kiinni tukivarsiin.

Kummat olisivat paremmat pitkät eli Y-muotoiset vai alkuperäis tyyliset?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.08.2009, 15:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Riippuu korotuksen määrästä paljonkin.. mutta tottakai pitkät tukivarret on lyhkäsiä orkkiksia paremmat, ja mitä enemmän korotusta sen enemmän auttavat. Sanotaanko että ~3"-4" korotukseen asti pärjää kyllä orkkis nelilinkin tukivarsien paikoilla, siitä enemmän niin pitkät tukivarret tai "drop bracketit" on likimain pakolliset että alusta toimii kunnolla.

Itse vaihdoin RE:n 3½":n alustasarjasta (oli säädettävät ala-ja ylätukivarret) keulaan 4½" vieterit ja siinä samalla T&T Customsin pohjapanssarin & y-linkki tukivarret (käytännössä jakarit jotka tulee akselissa orkkispaikkoihin kiinni, korin pää pohjapanssariin ~25cm orkkispaikkoja taaemmas) ja maantiellä ero oli enemmän kuin selvä. Metsässä taasen äärijoustoissa ei enää osoita tukivarret melkein pystysuoraan alaspäin. Valmiita tukivarsipaketteja on saatavilla Cherokeehen vaikka kuinka ja paljon, tai sitten soveltaa noita olemassaolevia jakareita mitä täältä on helpommin saatavilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.08.2009, 15:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Niin eli siis lyhyesti: pitkät jakarimalliset on paremmat jos korotusta on.

Esim. näistä on hyvä katsoa mallia jos itse tekee:

http://www.gotreks.com/page.asp?pageid=169

http://www.rubiconexpress.com/Suspen...px?part=RE6300

http://www.bc4x4.com/inthenews/default.cfm?ID=140

....jne....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2009, 17:22
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Onko tietoa kelpaako nuo Y-linkit katsastuksessa?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2009, 20:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Kyllä on ainakin tähän asti kelvanneet, koska on tehtaan tekemiä ja automalliin tarkoitetut. Joka konttori ei tosin ole suostunut leimaamaan, koska eivät tunnu asioista tietävän mitään...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2009, 09:14
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

kyllähän joka insinjööri tietää kaikesta kaiken. mutta asiaan itellä 3.5 tuumaa korotusta eikä varmaan siedä "yhtään" lisää. hidastus pomppuun ei voi ajaa enää sataa edes periaatteen vuoksi .muuten ei huomaa oikeastaan eroa mutta terävät töyssyt tuntuvat pahemmin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.08.2009, 10:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.437
Perusasetus

Jeps, just terävissä ja/tai isoissa töyssyissä juuri huomaa eron parhaiten. Ja sama toki pätee metsässäkin, paremmin kiipeää kivien päälle kun tukivarsista ei haraa vastaan, vaan alusta tahtoo oikeasti joustaakin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2009, 19:41
P-KR#1:n Avatar
P-KR#1 P-KR#1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.07.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 116
Perusasetus

Kun tuossa alkuviikosta katsastelin Timon Jeeppiä, niin kyllä se vissiin pitää laittaa nuo T&T Customin tukivarret/panssari laittaa tilaukseen heti kun on budjetissa varaa, näyttivät melko hyviltä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty G: TUKIVARRET FROM O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 15 07.08.2009 10:27
Ostetaan tukivarret ramisti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2008 06:08
O: Tukivarret BJ:hin mss O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 12.08.2007 20:22
V: Tukivarret Jeeper O/M/V Muut 0 28.09.2004 15:52
O:tukivarret tapsa4x4 O/M/V Muut 3 14.06.2004 07:49


Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).