Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 05.03.2013, 08:28
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Älä laita Jeepin jousipetejä taka- akselille, teet vain ihan suosiolla palkista uudet ja riittävän vahvalla seinämällä. Mieluiten se 6mm tjsp.. Jeepin omat pedit on ihan liian velttoa tavaraa. Tee niistä samalla hieman pidemmät kuin alkuperäiset, ja vetäset niihin vaikka kolmeen eri kohtaan pituusakselilla jousipakan tapin paikat niin saa hienosäätää akseliväliä jos siltä tuntuu
Juu ei ollu tarkotuskaan, tarkotin että tekasen Jeepin vankkurijousille passaavat petit RHS-palkista Jo nykyiseen Jeepin taka-akseliin tekasin 'hieman' kestävämmät petit tuossa aiemmin kun murikka irtos putkista, petit oli vääntyny, jne....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Orkkis pedit käy (vaikka nekin on aika ohkaista matskua, kestää kyllä vietereiden alla). Kuitenkin tekisin ainakin pari asiaa siinä sivussa: keskitä pedit akseliputken päälle ettei ne ole siellä jossain vähän liian edessä keikkumassa; saat vähän kasvatettua akseliväliä (35-45mm) eikä pitäisi tulla niin helpolla ongelmaa ohjausnivelistön sovituksen kanssa, ja pysyy vielä vieteritkin suorassa.
Edessä ajattelin että katotaan millasta matskua ja miten asemoitu ne hodarin omat vastaavat on ja jos näyttää hyvältä -> otan nätisti irti ja akselin flippauksen jälkeen hodarin orkkikset takas paikoilleen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No ei se kyllä ihan oikeasti helpota kulutuksen suhteen yhtään mitään. Taino, jos joku +/- 0,5 litran ero satasella kaataa talouden, niin ajat muutenkin väärällä autolla Mulla ei ole sen enempää XJ:ssä (4.0 koneilla ollut) kuin ZJ:ssä (5.9) huomannut kulutuksessa käytännössä yhtään mitään eroa, kun on ollut etukardaani irti ja etuvetarit pois. Turhaa näpräystä noi napalukot mun mielestä..
Isoin juttu tuossa olis lähinnä näin vainoharhaisena Jeeppimiehenä se että jos jotain keulasta porsii saa jakolaatikon takavedolle ja edestä napalukot auki -> kohtuu huoletonta ajoa pajalle remontin tekoon
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Metsään Daihatsu Ferozalla? Akseli swappi yms. Tekniikka & Jutustelu 10 25.03.2010 09:00
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
M/XJ Cherokeen osaa... timmy O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.12.2007 09:08
O: XJ Cherokeen taka-akseli stopparit: Ostettu Killman O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.08.2007 20:05
Akseli swappi kavennetulla akselilla Tuhnu Tekniikka & Jutustelu 3 24.05.2007 21:29


Sivu luotu: 08:43 (GMT +2).