![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Paperia ei kai kamalasti tarvita, ekana tulee mielen että uusista jarruista lappu
missä selviää että ovat käytössä jossain missa akselimassa ja moottoriteho on sama tai isompi kuin siinä autossa, mihin akselit vaihdetaan. - Akselimassat vähintään samaa tasoa, akseliston oltava tehdastekoinen - Vetävän akselin on oltava vähintään saman tehoisesta autosta - Akseli max 100mm leveämpi (mitattuna vanteen kiinnityslaipoista) - Akselivälin muuttaminen (vain) mallisarjan puitteissa - Jarrujen oltava alkup. tai tehokkaammat (sama/isompi akselimassa ja moottoriteho) - Jarruvoiman jakaantuminen ei saa muuttua alkuperäistä huonommaksi - Jarrujen lukkiutumisenestojärjestelmää ei saa poistaa - Rummut saa vaihtaa levyiksi, 1-piirisen saa muuttaa 2-piiriseksi - Levyjarruja ei saa vaihtaa rummuiksi, ellei mallisarjassa ole - Jos voimansiirron nivelakselia muutetaan, on se tasapainotettava - Tukivarret tehdastekoiset, kiinnikkeet saa tehdä itse http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921714 Mutta laissa on sellainen typeryys, että etujarrujen soveltamisessa taka-akselille tuiotetaan väkisin akselimassoja, vaikka etujarrut olis muuten ylitehokkaat taakse. Tiedä sitten, josko tätä kohtaa osaa asiantunteva katsuri tulkita maalaisjärjellä. -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 05.03.2013 08:23 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Metsään Daihatsu Ferozalla? Akseli swappi yms. | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.03.2010 09:00 | |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
M/XJ Cherokeen osaa... | timmy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 17.12.2007 09:08 |
O: XJ Cherokeen taka-akseli stopparit: Ostettu | Killman | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.08.2007 20:05 |
Akseli swappi kavennetulla akselilla | Tuhnu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 24.05.2007 21:29 |