Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2013, 13:53
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Pikaisella faq:n selaamisen perusteella:

Korkean kiehumispisteen kautta saavutetaan se etu että moottorissa oleville yli 100 asteisille pinnoille ei muodostu kuplia jotka haittaa lämmön siirtymistä nesteeseen.
Tästä seuraa se että että nesteen lämpötila voi olla korkeampi mutta jäähdytyksen tarpeessa olevat osat viilenee(termosttaatti sitten kuitenkin sen kuran lämpötilan määrää, riippumatta mistä schaissesta kyse).

Tästä syystähän vettä käyttävät jäähdytysjärjestelmät on paineistettuja.

Ja faq kertoo myös sen että vesi aineen seassa ei ole vaarallista mutta huonontaa luonnollisesti toimvuutta.
Vedellä on myös sellainen ominaisuus, että se kiehuu korkeammassa lämpötilassa kun painetta nostetaan. 1 bar paineessa 100 C, mutta jos paine on 2 bar, niin kiehuminen tapahtuu vasta n. 120 C lämpötilassa. Tässä on hyvä syy pitää painekorkki kunnossa

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.01.2013, 18:01
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Kaverilla merimoottori jonka tyyppi-ominaisuutena on ylikuumeneminen. Samasta perusmoottorista otettu 46-88hv tehoa. Kuumenee armotta jos ajaa täysillä kierroksilla vähänkin pitempää. Kesällä kun merivesi on lämmintä ja paskaa tarttunut pohjaan niin alkaa kuumenemaan jo ihan matka nopeuksilla. Joutuu ajamaan defrosteri päällä

Water-wetteriä (kun on niinkin halpaa) sille sanoin että kokeilee mutta on viellä kokeilematta.

Olisi kiva kuulla ihan oikeesti jos jollain ois tästä tai water-wetteristä ihan oikeeta kokemusta. Samoinhan tuota voisi ajatella niin päin että lämppärin kennohan pitäisi antaa lisää lämpöä. Oisko näistä aineista joku saannut apua lämpöä hyttiin? Mm. just noi vagit ja fiatin pakut yms...

-sami-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jäähdytinneste +muut nesteet. Vuosimallit 1984-1996 0 04.10.2002 19:13


Sivu luotu: 22:16 (GMT +2).