Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2013, 23:19
BullBar BullBar ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 06.01.13
Sijainti: Pohjoissuomi
Viestit: 7
Perusasetus

KoniJeep kirjoittaa täyttä soopaa, mutta onhan se tapa tuokin leimata itsensä narriksi.

Auton osto on aina kompromissi eri ominaisuuksien suhteen, painototus siellä mikä on kullekin tärkeintä. Kun katselin autoa johon kolme turvaistuinta mahtuu takapenkille, niin huomasin tarjonnan olevan kovin tila-autopainotteista. Tavallisen henkilöauton ongelma on lokasuojat takapenkin reunoilla sekä muotoiltu takapenkki. Toinen ongelma keskivertoa pidemmälle ihmiselle muodostuu etutiloista. Selkä menosuuntaan oleva turvaistuin vie tilat etupenkiltä minimiin, eikä siellä pysty olemaan mukavasti mitenkään. Joissakin tila-autoissa samaa havaittavissa.

Hondan nelivedosta mainitsin sen vuoksi, että se toimii hyvin samalla tavalla kuin muutkin kytkeytyvät nelivedot. Turhaan täällä toitotetaan sen huonoudesta, kun muutkaan citymaasturit eivät ole sen kummempia. Kun tässä Grand Vitara mainittiin, niin alennusvaihteisto on varsin hyödyllinen ahtaissa paikoissa sekä kärryä peruutettaessa. Jää kytkimen luistattamiset pois. Lukot akseleilta kuitenkin puuttuu, niin oikeaksi maasturiksi leimaaminen kuulostaa hurskastelulta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2013, 23:47
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BullBar Näytä viesti
Kun tässä Grand Vitara mainittiin, niin alennusvaihteisto on varsin hyödyllinen ahtaissa paikoissa sekä kärryä peruutettaessa. Jää kytkimen luistattamiset pois. Lukot akseleilta kuitenkin puuttuu, niin oikeaksi maasturiksi leimaaminen kuulostaa hurskastelulta.
[nusnus] Taitaapi ne lukot puuttua myös monista hojoista, patroleista, läjästä, lantikoista, beejiistä ym. ym. No kukapa niitä nyt oikeina maastureina pitääkään..[OT]
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2013, 00:32
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BullBar Näytä viesti
KoniJeep kirjoittaa täyttä soopaa, mutta onhan se tapa tuokin leimata itsensä narriksi.

Hondan nelivedosta mainitsin sen vuoksi, että se toimii hyvin samalla tavalla kuin muutkin kytkeytyvät nelivedot. Turhaan täällä toitotetaan sen huonoudesta, kun muutkaan citymaasturit eivät ole sen kummempia.
Kun tässä Grand Vitara mainittiin, niin alennusvaihteisto on varsin hyödyllinen ahtaissa paikoissa sekä kärryä peruutettaessa. Jää kytkimen luistattamiset pois. Lukot akseleilta kuitenkin puuttuu, niin oikeaksi maasturiksi leimaaminen kuulostaa hurskastelulta.
Taitaa hondamies puhua itse täyttä hondaa
Kyllä se Suzuki alennusvaihteistoineen on oikea maastoauto ja noista city"maastureista" on hajonnut jopa takatasauspyörästöjä kun on yritetty päästä pihasta tielle auravallin yli "revittämällä" paikoillaan mahanvarassa. Samoin visco on kulunut loppuun lumisella mökkitiellä...
Kyllä ne citimaasturit on ihan itsensä kusettimia! Onhan niissä pikkaisen isommat tilat kuin saman kokoluokan henkilöautoissa.

Eikä tosiasioista kannata ottaa hernettä nenään!
__________________
Jeep


ISORY

Viimeksi muokannut KoniJeep : 10.01.2013 00:35
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2013, 09:16
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BullBar Näytä viesti
Hondan nelivedosta mainitsin sen vuoksi, että se toimii hyvin samalla tavalla kuin muutkin kytkeytyvät nelivedot. Turhaan täällä toitotetaan sen huonoudesta, kun muutkaan citymaasturit eivät ole sen kummempia.
No ohhoijaa. Mä muuten olen offaillut CR-V:llä. HR-V käyttää samaa systeemiä ja sitäkin olen kokeillut. Olen myös offannut GrandVitaralla, Igniksellä sun muilla kikottimilla. Voi kyllä sanoa että Hondaa paskempaa nelivetojärjestelmää saa hakea. Nelivetojärjestelmä millä pääsee sen n.20m hangessa ja autosta tulee etuvetoinen. Mitä tuollaisella nelivetojärjestelmällä tekee? Sitä en tiedä onko tuo järjestelmä parantunut (epäilen), mutta se typerä järjestelmä sallii etupyörien sutimisen, minkä jälkeen se vasta alkaa siirtään voimaa taka-akselille. Suzukin Igniksellä ei ollut mitään ongelmaa "offailla" menemään hangessa. Tosin se ensimmäinen Ignis millä ajelin niin siitä ei löytynyt koko nelivetoa. Mutta seuraavasta löytyi. Igniksessähän on Suzukin vastine tuolle Hondan nelivetoon. Samaa systeemiä ne käyttää myös Lianassa ja sellaisellakin olen jumitellut lumihangessa. Volvon XC90:ssä neliveto ei myöskään ylikuumene ja lopeta toimintaa. Se on vaan melkoinen ryhävalas. Valtavan painon myötä se uppoo hankeen aika huolella. Sellaisellakin olen nimittäin ajellut. Mutta tosiaan kun noita nelivetoisia kikottimia on aika montaa tullut ajettua niin voi kyllä sanoa että Hondan neliveto on paskin mahdollinen. En toki ihan kaikkia ole kokeillut, mutta noista mitä on kokeillut.

En tie onko kukaan valmistaja saanut maasturiin aikaiseksi samanlaista nelivetoa mitä Polariksen mönkijöissä on? Se on kyllä melko mielenkiintoinen systeemi ja toimii hienosti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty jää itselle tiku83 O/M/V Renkaat ja vanteet 5 06.03.2010 11:09
O: Maasturi opel O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2008 15:09
O:Maasturi J-T O/M/V Ajoneuvot 0 20.03.2007 13:57
O: Maasturi O/M/V Muut 0 27.03.2005 20:37


Sivu luotu: 13:55 (GMT +2).