Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   maasturi itselle, eukolle jakolmelle turvapenkille (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102559)

allu-85 12.10.2012 18:38

maasturi itselle, eukolle jakolmelle turvapenkille
 
Tällä hetkellä autona v70 volvo. Siihen mahdumme nelisin hyvin, muta muija perkule järjesti ylätyksen ja vatsa kasvanutmustakin kuin ruosta. Isompaa autoa siis haussa. Mitään tilahelvettiä enkä lestavankuria en ole ostamassa. En ole offaaja, mutta olishan maasturi komea. Olen katsellut tojota land cruiser 95 ja hyundain terracania. Volvo on n 6-7 k€ arvoinen ja muutaman tonnin pystyy laittamaan sen lisäksi eli n. 12-13 k€ max haussa. Tojotista täällä on varman paljonki kokemusta, mutta entä hyundaista? Mitä tollasista pitää erityisesti katsoa? Paljonko noissa on muuten ajoneuvovero jakäyttövoimavero vuodessa? Mites tollasen takapenkin leveys, lasten penkkien kannalta? Pitäiskö olla sitte penkit takanakin? Lapset siis tällä hetkellä 1,5 ja 5 v eli isoin ei tarvi kohta enää kuin pelkän korokkeen.

Eskimo 12.10.2012 20:52

Osta Nissanin Terrano 2.
Saa 7 paikkasena.
Tekniikka hyvin lähelle 95 cruiserin tasoa. Ilmastointi likimain kaikissa.
Hinta 1/3 vastaavan ikäisestä tojotasta.

Itte päästelin about parikymppiä moisella ja hyvin meni.

Kulutus näillä ajuilla pakotti myymään koslan pois.

Alle kympin ei tahdo mennä sitten millään mutta ei taida mennä mikään muukaan maasturi.

allu-85 12.10.2012 21:00

Paljonko nissanissa oli verot vuodessa?

-MaTTi- 12.10.2012 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo (Viesti 925670)
Osta Nissanin Terrano 2.
Tekniikka hyvin lähelle 95 cruiserin tasoa.

Tojotassa jatkuva neliveto, hammastanko-ohjaus ja kierrejouset edessä. Nissanissa osa-aikainen nelikko, simpukkaohjaus ja vääntösauvat.

Rölli 13.10.2012 08:23

Eipä toi tojotan takapenkki mikään liian tilava ole. Mulla on siellä kolme muksua korokkeilla ja sopii kyllä. Kannattaa ainakin etukäteen koittaa et mahtuu sit istuimet ja kaukalotkin.
Keskimmäiselle pelkkä lantiovyö ja pikkusen änkemällä joutuu aina vyöt laittamaan kun tahtovat jäädä noiden korokkeiden alle.
Tosin kokemuksesta voin kertoa et näin se oli terranossakin.

Pitkä miinus siitä et etupenkiltä ei saa airbäkkiä kytkettyä pois. Eli siihen ei mitään istuimia saa laitettua.
Muistaakseni terranossa oli pois kytkettävä bäkki.

Veikkaan et päädyt mihin tahansa niin se takapenkki on ahdas kolmelle istuimelle. Tai ainakin pirun hankala käyttää jos reunoissa on istuimet ja vanhin keskellä korokkeen kanssa-->hankala kulkea.

Eskimo 13.10.2012 20:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 925683)
Tojotassa jatkuva neliveto, hammastanko-ohjaus ja kierrejouset edessä. Nissanissa osa-aikainen nelikko, simpukkaohjaus ja vääntösauvat.

Ainut oikeesti perusajossa huomattava on tuo ohjaus.
Hammastanko karvan tarkempi ajettava.

Jäykällä nelikolla kyllä pärjää kun aikansa treenaa ja väitän ettei vääntösauva ainakaan huonompi ajettava ole.

Tojota on tojota. Ken siittä tahtoo maksaa niin (toivottavasti) omillaan pistelee.
Minä en vaan keksi sille erotukselle mitään järellistä selitystä terranolla melko siivun päästäneenä.

alticity 13.10.2012 20:31

Osta joku perusauto mitä eniten vastaan maantiellä tulee ja ajat sillä. Varakkaammat ja paremmin toimeentulevat ostavat sitten niitä nelivetoja missä on huoltokustannuksia enempi. Sitten on niitä joilla on todellakin varaa ajaa hienolla autolla.
Tämä ei liity offroadiin mitenkään:c

allu-85 13.10.2012 20:42

No noita perusautojakuten tojota korollaatai kiacee heittomerkki deetä en ole ostamassa enkä golffia. Land cruiserot tuntuu olevan kyllä hinnoissaan muihin verrattuna. Terrano kakkosta en osta: kapean jakorkeen näköinen, omasta mielestä törkeän näköinen. Jatketaan etsintää. Laskeskelin henkilöautomaastureiden veroja vuodessa jakyllähän diisselikuskia rangaistaan, siinä ei kukaan diisselisti ole eri mieltä kanssani.

Heguli 14.10.2012 07:51

Tollanen peruspirssi: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/5123487

Tai jos haluaa enempi statusta ja tilaa niin tollanen V6: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4663120

allu-85 14.10.2012 09:37

Sukisuki näytää ihan mielenkiintoiselta, bensamylly ei tule kyseeseen kilometrien takia.
Aika vähän tuntuu täällä palstalla olevan juttua tuosta Terracanista. Kaivoin vanhat 4*4-magazinet esiin ja siellähän oli koeajojuttu sellasesta. Testaajat okivat yllättyneitä kuinka hyvä peli se on. Pajeron kori höystetynä Hyundain tekniikalla. Tuosta voi katsoa nettiauton tarjonnan:

http://www.nettiauto.com/hyundai/ter...vehicle_type=1

Jari 14.10.2012 09:44

verot on kuitenkin aika pieni kuluerä, jos laskee kulutuksen, vakuutukset ja jos vielä huollattaa muualla

-MaTTi- 14.10.2012 10:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja allu-85 (Viesti 926203)
Pajeron kori höystetynä Hyundain tekniikalla.

Pajeron koppa? :confused: Miksi se ei näytä mistään kulmasta pätkääkään Pajerolta? Mistä tämmösen tiedon olet ammentanut?

Galloperhan on ykköskoppanen Pajero hyvin pitkälti, mutta ei kai tää Terracan Pajeroon pohjaudu?

mki 14.10.2012 10:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 925683)
Tojotassa jatkuva neliveto, hammastanko-ohjaus ja kierrejouset edessä. Nissanissa osa-aikainen nelikko, simpukkaohjaus ja vääntösauvat.

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/...000&yfrom=2001

Tai 3-koppanen mitsu, kierrejousitus, hammastanko ohjaus, osa-aikainen nelikko keskitasasuspyörästöllä & lukolla, jakopää ketjulla....

mki 14.10.2012 10:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 926217)
Pajeron koppa? :confused: Miksi se ei näytä mistään kulmasta pätkääkään Pajerolta? Mistä tämmösen tiedon olet ammentanut?

Galloperhan on ykköskoppanen Pajero hyvin pitkälti, mutta ei kai tää Terracan Pajeroon pohjaudu?

Edit: eikös Terrakanissa oo merceedeksen lisenssi moottori?

Ei Terracanissa minunkaan mielestä oo mitään mitsuun liittyvää, ja mitä oon kuullu niin 90tkm välein jakopään remmin vaihto on melko tyyris teetättää.....

allu-85 14.10.2012 12:52

http://www.autowiki.fi/index.php/Hyundai_Terracan

Tuolta luin, että perustuu pajeroon. Nettiautoa selattuani huomasin kyllä, että onhan se terracanin koppa erilainen kuin pajeron. Galloperhan on kuin faceliftattu pajero, se on tiedossa. Moottorin lisenssi valmistuksesta ei ole tietoa. Ainakin siinä ssang young mussossa on mesen lisensikone. Mun mielestä sillä nyt vaan on hieman merkitystä onko ne verot 600€ vai lähemmäs 1000€, erotuksella ostaa aika paljon naftaa.

ssuvik 14.10.2012 13:06

No ei sillä loppuviimein osta kuin kolme tankillista. Autoilu on muutenkin niin kallista, että ei tota mun mielestä voi pitää ratkaisevana syynä.

mki 14.10.2012 13:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja allu-85 (Viesti 926276)
Mun mielestä sillä nyt vaan on hieman merkitystä onko ne verot 600€ vai lähemmäs 1000€, erotuksella ostaa aika paljon naftaa.

Jos tarve on et kaks turvaistuinta + kaukalo sopii kyytiin, mahdollisesti rattaat perähutlariin, ja kyseessä on neliveto maasturi niin kyl pakosta puhutaan fullsize autoista, verot menee silloin 1000€ kahta puolen, ei siitä mihinkään pääse. Meillä on muistaakseni 950€ luokkaa. Leveyden puolesta sopii kolme aikuista taakse, ja ollaan testattu kahdella turvaistuimella + aikuinen keskellä, mut kolme turvaistuinta ei oo tarvinnu sovittaa.... vois tehdä tiukkaa.

Toisaalta kaverilla on 80 HDJ ja toisella uudempi '07 mallin kruiseri, ja minusta kun tuntuu et tuo meidän paje on sisätiloiltaan suurin... voip olla mutu tuntumalta väärä arvio.....
Ootko miettiny suburbania, 1500:sta taitaa saada henikilöautona jos kortti on rajoite? Itelle tuli kuorma-autoissa esteeks kun joutuu välillä vetämään painavia kuormia.... Jos ei oo rajoitteena niin olis ainakin halvempi pitää...

Heguli 14.10.2012 14:07

Jos pitää olla tiisseli niin sitten vaikka tästä: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4827241

-MaTTi- 14.10.2012 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 926297)
Jos pitää olla tiisseli niin sitten vaikka tästä: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4827241

Pikkuauto!!! Ei tommoseen kolmee turvaistuinta sovi, ei millään.

Jari 14.10.2012 15:21

Ja se kolme tankillista menee aika joutuin verrattuna moneen tilakinneriin (joita saa ns nykymoottoreillakin järkihintaan)

esim: Frouvan rikkaimuri 1.9tdi 110hp sharan automaatilla vie tiellä n6.5L/100km ihan reippaallakin ajolla...
painaa kuitenkin oma massa 1800? ehkä, jos muistan oikeen ..

toki kylmähän se on kuin mikä ilman lisälämmittimiä. vw:n jäähdnesteen kierto :facepalm

Matti- 14.10.2012 15:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mki (Viesti 926221)
Ei Terracanissa minunkaan mielestä oo mitään mitsuun liittyvää, ja mitä oon kuullu niin 90tkm välein jakopään remmin vaihto on melko tyyris teetättää.....

Terracanin kori on kokonaan hyundain tekele, ja se on suunniteltu kuten itsekantava kori, mutta silti laitettu erillisen rungon päälle.

Runko, jousitus, akselit ja tasauspyörästöt ovat ilmeisesti Mitsulta 2G Pajerosta kopioituja/lainattuja, tai vähän muunneltuja. Jakolaatikko, moottoroit jne. taas eivät ilmeisesti liity millään tavalla.

http://www.4x4overlandtravel.com/t60...sked-questions

Terracani 14.10.2012 15:55

Moro! Kyselit kokemuksia Terracanista niin ajattelin vastata. Mulla on ollu kohta puol vuotta vm.03 Terracan ja oon ollu tosi tyytyväinen. Auto on siis 2.9 CRDi automaattilaatikolla ja kulutus on ollu 9,5-13l/100km. Verot taitaa olla kaikkinensa jotain 800e vuodessa. Jakohihnan vaihto on 90tkm välein ja mullakin se pitäis vaihtaa seuraavassa huollossa. Kyselin jo etukäteen korjaamolta, että mitä se maksaa niin sanoivat, että koko 180tkm huolto öljyineen ja hihnan vaihtoineen maksaa n.700e. Omasta puolesta ainakin voin suositella Terracania:)

mki 14.10.2012 16:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Terracani (Viesti 926327)
Jakohihnan vaihto on 90tkm välein ja mullakin se pitäis vaihtaa seuraavassa huollossa. Kyselin jo etukäteen korjaamolta, että mitä se maksaa niin sanoivat, että koko 180tkm huolto öljyineen ja hihnan vaihtoineen maksaa n.700e. Omasta puolesta ainakin voin suositella Terracania:)

No näköjään on huhupuhetta että olis sika kallis, tuoham kuullostaa jopa kohtuulliselle...

mki 14.10.2012 16:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 926308)
Pikkuauto!!! Ei tommoseen kolmee turvaistuinta sovi, ei millään.

Saatikka lastenhoitoon liittyvää oheis rekvisiittaa..... :)

Heguli 14.10.2012 17:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 926308)
Pikkuauto!!! Ei tommoseen kolmee turvaistuinta sovi, ei millään.

Jos tarkkaan lukee aloitusviestin niin takapenkille pitää sopia kaksi turvaistuinta ja yksi koroke. Ja taatusti mahtuu tuon auton takapenkille, mahtuu paljon pienempäänkin.

ps. otetaanpas nyt jälleen kerran ne tojo-lasit pois päästä :)


Sivu luotu: 17:23 (GMT +2).