![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Eihän ne citimaasturit kestä ees lumiselta parkkialueelta poistumista kun jo tasauspyörästöt paskana tai lumista (25cm lunta) mökkitietä ajamista kun visco kuumuu? Paremmin menis vanha takaveto Volvokin. Taitaa noi honiskot olla jotain homppeleitten vehkeitä? Armeijassakin puhuttiin hondasta ja se tarkoitti paskalle menemistä...
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 09.01.2013 00:26 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jos minua kismittäisi autoilu noin paljon, kuin muutamia täällä tuntuu tekevän, niin muuttaisin helsinkiin ja lopettaisin makkaran syömisen.
Ei semmoista ihmisen keksintöä ole olemassa, missä ei jonkun mielestä olisi joku vialla. Ja kun tuo Toyotakin on paskalaitos, niin kannattaa kuitenkin ottaa huomioon sellainenkin asia, että sen kun myy aikanaan sitten pois, niin se saattaa jopa jollekkin vielä kelvata. Autoilu on kallista, mutta niin vain täälläkin tuntuu kaikki sitä harrastavan.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ois tosiaan varmaan parempi vaihtaa hevoseen ja rekeen jos ei mikään peltilehmä kelpaa...
![]() Miksei nää tyypit tajua että kaikki koneet missä on enemmän kuin yksi liikkuva osaa vaativat aina huoltoa ja korjausta ja välillä hajoaa varmasti jotain isompaakin. Ja että elämä on paljon helpompaa kuin ymmärtää että elämässä on tietty määrä pakollista rahanmenoa ja sillä sipuli. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
KoniJeep kirjoittaa täyttä soopaa, mutta onhan se tapa tuokin leimata itsensä narriksi.
Auton osto on aina kompromissi eri ominaisuuksien suhteen, painototus siellä mikä on kullekin tärkeintä. Kun katselin autoa johon kolme turvaistuinta mahtuu takapenkille, niin huomasin tarjonnan olevan kovin tila-autopainotteista. Tavallisen henkilöauton ongelma on lokasuojat takapenkin reunoilla sekä muotoiltu takapenkki. Toinen ongelma keskivertoa pidemmälle ihmiselle muodostuu etutiloista. Selkä menosuuntaan oleva turvaistuin vie tilat etupenkiltä minimiin, eikä siellä pysty olemaan mukavasti mitenkään. Joissakin tila-autoissa samaa havaittavissa. Hondan nelivedosta mainitsin sen vuoksi, että se toimii hyvin samalla tavalla kuin muutkin kytkeytyvät nelivedot. Turhaan täällä toitotetaan sen huonoudesta, kun muutkaan citymaasturit eivät ole sen kummempia. Kun tässä Grand Vitara mainittiin, niin alennusvaihteisto on varsin hyödyllinen ahtaissa paikoissa sekä kärryä peruutettaessa. Jää kytkimen luistattamiset pois. Lukot akseleilta kuitenkin puuttuu, niin oikeaksi maasturiksi leimaaminen kuulostaa hurskastelulta. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
HJ61 MMC |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Kyllä se Suzuki alennusvaihteistoineen on oikea maastoauto ja noista city"maastureista" on hajonnut jopa takatasauspyörästöjä kun on yritetty päästä pihasta tielle auravallin yli "revittämällä" paikoillaan mahanvarassa. Samoin visco on kulunut loppuun lumisella mökkitiellä... ![]() Kyllä ne citimaasturit on ihan itsensä kusettimia! Onhan niissä pikkaisen isommat tilat kuin saman kokoluokan henkilöautoissa. Eikä tosiasioista kannata ottaa hernettä nenään! ![]()
__________________
Jeep ISORY Viimeksi muokannut KoniJeep : 10.01.2013 00:35 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En tie onko kukaan valmistaja saanut maasturiin aikaiseksi samanlaista nelivetoa mitä Polariksen mönkijöissä on? Se on kyllä melko mielenkiintoinen systeemi ja toimii hienosti. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On minullakin toisena käyttiksenä Sutsuki!
__________________
Jeep ISORY |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Komppaan kyllä Hegulia tässä. Itellä oli 2006 vuoden Grant Vitara aikoinaan ja tykkäsin kyllä. Alennusvaihteisto säästi kytkintä lumessa ja olihan kiva peruutella vene luiskasta jokeen ku ei tarvinu luistatella. Maantieominaisuuksiltaan aivan ihana ajettava. Tilaa oli matkustajille aivan riittävästi, mutta jouduin luopumaan ku tavaratilan koko ei enää riittäny. 2 lasta, 2 koiraa ja niiden vaatimat varusteet omien lisäksi... tila loppui. Nyt 2005 Pajero sport 3.0 V6 ja ominaisuudet yhtä hyvät, mutta tilaa on enemmän tavaroille ja koirille. Maastoautona Pajero on kyllä pykälää paremmassa luokassa, mutta eihän silläkään paljon soratieltä kannata poiketa ilman korotuksia ja vakiota parempaa rengastusta.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ensimmäisten crv;itten myötä tais tulla se paskan maine tuttu lipesi "ojaan" 20cm syvä painauma tien varressa eikä crv päässyt ylös kuin mökki naapurin autolla kiskomalla. Saksalainen ohjekirja tiesi kertoa nelivedon kytkeytyvän päälle vain liikkuessa ja olikohan yli 30 vauhdissa ![]() ![]() Jos sulla on jo 30 vauhtia ei siinä kyllä takaveto hiacellakaan kiinni jää ![]() Mutta jos nykysellään kytkeytyy automaattisesti ja irti vauhdissa niin ei se city-offarille varmastikkaan huono vaihtoehto olisi. Koe ajolle kannattaa muuten lähteä porukalla tietää miten kulkee sitten täysi kuorma päällä ettei tule yllätyksiä ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa ottaa selvää asioista. Jos Citymaasturissa on nelivetojärjestelmänä kytkeytyvä neliveto, mikä taitaa olla yleisin tarjolla oleva systeemi tänäpäivänä, niin se on silloin hyvin vastaava mitä CR-V:ssä. Haldexia käyttää mm. Volvo ja poikittaismoottorilliset VAG tuotteet. Haldexin ja CR-V:n suurin ero minun käsityksen mukaan on lamelli/-monilevykytkimen esiohjaus. Haldexin malleissa sähköllä ja CR-V:ssä mekaanisesti ns."one way ball cam unit", joka tuottaa paineen kytkimelle ennenkuin pumput siihen ehtivät. Tämän takia viive kytkeytymisessä on olematon. Uusimmassa mallissa ohjaus on toteutettu CR-V:ssä kokonaan sähköpumpuilla, jolloin neliveto on aina päällä liikkeellelähtiessä. Akseleilta lukot puuttuu, mutta niin puuttuu muistakin ja edelleen siitä Vitarastakin. VSA auttaa minkä auttaa. Kytkeytymisviiveet CR-V:n nelivetosysteemissä on olemassa, eli noissa aivan 2000-luvun alun vehkeissä vielä.
CR-V:stä tuskin viskokytkintä rikki saa, kun siinä ei sellaista ole. Pumput ja perän saa rikki, jos ei noudata öljynvaihtovälejä tarkoin, mutta sehän on omistajan typeryyttä. Mikäli Hondan nelivetosysteemi pääsee kuumenemaan liikaa, se ottaa sen pois käytöstä jäähtymisen ajaksi. Kuka arvaa, mitä Haldex tekee vastaavassa tilanteessa, tai muiden merkkien monilevykytkimelliset nelivedot? Tämä systeemi on siis p*ska niin kauan, kun se on Hondan citymaastureissa. KoniJeepin parasta antia CR-V:n nelivedosta puhuttaessa: |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja siinä minun "paras anti" kohdassa on tiivistettynä totuus. ![]()
__________________
Jeep ISORY |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty jää itselle | tiku83 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 06.03.2010 11:09 |
O: Maasturi | opel | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2008 15:09 |
O:Maasturi | J-T | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.03.2007 13:57 |
O: Maasturi | O/M/V Muut | 0 | 27.03.2005 20:37 |