![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta asiaan, Kdj120 on ainaki mulla yleiskulkuneuvona ehdoton kun välillä joutuu auraamaattomia teitä päästelemään ja ainaki omasta mielestä ihan mukava ajaa, kulutuski huitelee siellä kasin ja ysin välillä niin ei sekään mikään aivan mahdoton ole. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nerdöön purkaukseen vaan vastineena, että 30 vuotta vanhoja vempaimia kun vertailee niin se nyt on aika hyödytöntä. Ne on joka tapauksessa loppuun ajettuja ja kunto riippuu täysin siitä mitä edelliset omistajat on kiululle tehneet tai olleet tekemättä. Suurin osa sen ikäisistä kun on kuitenkin paalattu jo aikoja sitten.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Järjellä tila-auto tai pikkubussi (VW, Chrysler), myös nelivetona tuo VW.
Tunteella esim. tuo -HMY:n- linkkaama pikkuvero-Discovery, vaikka sivuttain matkustaminen on vähän...ikävää. Discovery II:sia löytyy myös seitsemälle, joissa kaksi paikkaa naama menosuuntaan. Tavaratilaa ei tuolloin paljoa jää. Dieselinä verot kovat ja bensana kulut muuten vaan kovat, jos enemmän ajelee. Aihe tuli aikanaan kohtuullisen tutuksi, kun piti sovitella kaksien kaksostyttöjen neljä turvaistuinta samaan autoon. Ongelma ratkesi kaksiovisella Rangella, joka tuolloin oli käyttöautona. Kaksiovisessa mahtuu kolme turvaistuinta/koroketta takapenkille, sehän on kuin kirkon penkki malliltaan (ei ihan yhtä kova) ja leveyttä on hieman enemmän kuin neliovisessa. Neljäs turvaistuin oli etupenkkien välissä naama tulosuuntaan ja vähintäinkin riittävästi köytettynä. Istuinjärjestystä vaihtamalla sopu matkustajilla säilyi. Se oli sitä aikaa kun tilapäisesti sai ylittää rekisteröityä henkilölukua. Rangen jälkeen oli Disco II 4.0 V8, jossa oli seitsemän istuinta. Vuotuiset ajokilometrit niin vähäiset ettei niin harmittanut tuo €/km. Kait muistakin merkeistä löytyy kelpo 7-h. rek. autoja, eivät vain ole tuttuja. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/5303824
Tollanen ois yks vaihtoehto. Takapenkki tilat on hulppeat ja kontissa pari lisäpenkkiä. Takavöissä on tarpeeksi pituutta palkki-istuintakin varten ja takaosan erillinen ilmastointi lisää mukavuutta. Oikea neliveto takalukolla, erillisjousitettuna mukava tiekäyttössä. Vetokoukkuun saa laittaa punttia enemmän kuin tojotassa. Huonoja puolia on tietyt viat, mutta tojotan ostohintaan verrattuna jää remonttirahaakin. Nokkaketjun yläohjain tarkastettava säännöllisesti. EGR pitää? tulpata heti ja takapyörien kunto kannattaa tarkastaa ostovaiheessa=kuluvia osia eli puslaremonttia. Ruostuu niinkuin muutkin rauta-autot. Meillä on ollu tollanen käytettynä ostettu jo vuosia ja ajettu yli 100tkm |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HJ:ta ei muuten koskaan teipattu kasaan. Sinällään virhe kun sitä piti kokoajan hitsailla. Dyna teipattiin kasaan. Sen koppa oli niin mätä että koko koppa olisi pitänyt tehdä uusiksi. Se oli nopeesti teipillä vedetty nippuun ja pakkelia päälle. Kestää isältä pojalle. Vieläkin on muuten sillä omistajalla kenelle sen myin. Se oli ihan tietoinen noista teippikorjauksista kun näytin ne sille. Ne näki suoraan ohjaamon sisäpuolelta. Kävin muuten muutamaa tuollaista gen2 Pajeroa testaamassa muinoin. Hintaluokka oli siinä n.5000€ luokkaa muistaakseni. Oli ne hieman loppu ja aivan mätiä. Muutama tonni hinnasta pois niin olisi voinutkin ostaa. Ei voi ymmärtää miten tuollaisen loppuun ajetun ja mädän auton arvo voi muka noin paljon olla ja kuka niitä muka ostaa? Toki onhan siellä yksilöitä varmaan, mutta jos etukäteen kyselee tietoja autosta ja ne ei sitten loppupeleissä pidä paikkaansa niin kuvitteleeko ne että silloin saa kaupat aikaiseksi? En tiedä onko noissa gen2 malleissa edelleen se sama pieni ongelma moottorissa. Mittariin kun tulee se muistaakseni 400tkm+ niin kansi laukee. L200 mitsuissa tuo kuulemma pätee 2000-luvulle asti. Mielestäni parempia pelejä saa halvemmalla Esim. Opelin Fronterat on edukkaita. Ne ei yleensä ole kovin mätiä edes. Eikä niillä ole kovin paljon ajettu. Laadusta en sitten tiedä. Netistä kun noita vikoja etsi niin ei niissä ainakaan suuria vikoja tuntunut olevan. En tie käykö Frontera tilojen suhteen? Muutamaa tuollaista discoa on kanssa tullut katsottua, mutta ei ajettua. Vähän on mielikuva ettei ne ole kovin kehuttavia laitoksia. Huono laatu yhdistettynä mätään koppaan? En tiedä onko laatu parantunut yhtään Fordin omistuksen aikana vai menikö se vaan huonompaan suuntaan? Tuollaista en siis ole omistanut joten vähän nihkee sanoa mitään. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Merkkiuskollisena täytyy sanoa tähän väliin, että noilla mainituilla specseillä itse ostaisin WJ:n. Kaksi Grand Cherokeeta omistaneena ei ole moitteen sanaa, mitään kummenpia vikoja ei kummassakaan omassa ollut. Takapenkit ei mielestäni ole mitkään mukavat aikuisen istua, mutta leveytensä puolesta voisi kuvitella että sinne turvajakkaroitakin rivi mahtuu.
Omani oli 4.7 koneella, mutta käsittääkseni tuo 3.0 Dieselkin on toimiva kone. Korjatkaa jos olen väärässä. Kyseisiä laitteita on kohtuu hyvin tarjolla monen ikäistä ja isoilla ja pienillä kilometreillä, riippuu mistä haluaa maksaa. Jos haluaa täysin viattoman ja ruosteettoman, oikean maastoauton, niin hintahaarukkaa pitänee laajentaa yläpäästä... Noissa saa kohtalaisella rahalla kohtalaisen hyvän ja ison maasturin, jolla eukkokin jaksaa ajaa... ![]()
__________________
- Broken Ribs Team -
- FJDC - |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty jää itselle | tiku83 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 06.03.2010 11:09 |
O: Maasturi | opel | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2008 15:09 |
O:Maasturi | J-T | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 20.03.2007 13:57 |
O: Maasturi | O/M/V Muut | 0 | 27.03.2005 20:37 |