Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 21.12.2012, 11:43
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Sulla kun kardaani pyörii nopeutta X, niin molemmat renkaat pyörii samansuuntaisesti välityksen verran hiljempaa, ok?
No, sitten pistetään toinen rengas jumekseen, niin se carrieri pyörii edelleen samaa vauhtia, kuin aikasemmin. Mutta siellä spiderit rupee kans pyörittämään sitten sitä pyörivää poskiratasta. kun carrieri pyörähtää puoli kierrosta, on spideri kulkenu myös puoli kierrosta paikallaan olevan poskirattaan kehää, ja pyörittäny toisen puoli kierrosta toista poskiratasta. eli toinen vetari on pyörähtäny kierroksen.

Ja sit kun rupeet laskemaan, niin keskellä oleva tasasupyörästö kertoo toisen kardaanin nopeuden kahdella, ja perässä oleva tasauspyörästö toiset tuplat.

Eli jos tietyllä vaihteella ja kierroksilla auto kulkisi 20km/h, on siinä yhdessä sutivassa renkaassa 80km/h kehänopeus samalla vaihteella ja samoilla kierroksilla.
Siis häh

Kuvitellaan tilanne, jossa takavetoinen auto puskee paksuun lumipenkkaan ja takatasauspyörästössä ei ole mitään lukkoja, ihan normi tasauspyörästö. Ja kumpikin pyörä pyörii samaa nopeutta, eli kitka kummankin renkaan alla on sama. No sitten vaikka vasen pyörä tulee kohtaan, jossa kitkakerroin on hyvin pieni. Tällöin oikea pyörä pysähtyy ja vasen alkaa sutimaan + auto pysähtyy kun kitkan tuoma autoa eteenpäin viemä voima ei riitä kumoamaan lumipenkan vastustavaa voimaa. Väitätkö tosiaan, että tässä tilanteessa oikean pyörän pysähtyessa vasemman pyörän pyörimisnopeus kaksinkertaistuu ?

Tai jos heität sen sutivan renkaan alle hiekkaa, jolloin se alkaa pyörimään niin samalla vastakkaisen pyörän kehänopeus puolittuu Siis edellyttäen, että kaasupolkimen ei kosketa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 21.12.2012, 12:01
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Siis häh

Kuvitellaan tilanne, jossa takavetoinen auto puskee paksuun lumipenkkaan ja takatasauspyörästössä ei ole mitään lukkoja, ihan normi tasauspyörästö. Ja kumpikin pyörä pyörii samaa nopeutta, eli kitka kummankin renkaan alla on sama. No sitten vaikka vasen pyörä tulee kohtaan, jossa kitkakerroin on hyvin pieni. Tällöin oikea pyörä pysähtyy ja vasen alkaa sutimaan + auto pysähtyy kun kitkan tuoma autoa eteenpäin viemä voima ei riitä kumoamaan lumipenkan vastustavaa voimaa. Väitätkö tosiaan, että tässä tilanteessa oikean pyörän pysähtyessa vasemman pyörän pyörimisnopeus kaksinkertaistuu ?

Tai jos heität sen sutivan renkaan alle hiekkaa, jolloin se alkaa pyörimään niin samalla vastakkaisen pyörän kehänopeus puolittuu Siis edellyttäen, että kaasupolkimen ei kosketa.
http://www.youtube.com/watch?v=maKTpFXjro4
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 21.12.2012, 18:16
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI
__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 21.12.2012, 20:49
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Siis häh

Väitätkö tosiaan, että tässä tilanteessa oikean pyörän pysähtyessa vasemman pyörän pyörimisnopeus kaksinkertaistuu ?

Tai jos heität sen sutivan renkaan alle hiekkaa, jolloin se alkaa pyörimään niin samalla vastakkaisen pyörän kehänopeus puolittuu Siis edellyttäen, että kaasupolkimen ei kosketa.
Niin mie kyllä vähä väittäsin. Mutta ei miun jutut ennenkään oo aina olleet 100% oikeessa...
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 21.12.2012, 21:17
hämis:n Avatar
hämis hämis ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.12
Sijainti: Joensuu, Niva
Viestit: 91
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Niin mie kyllä vähä väittäsin. Mutta ei miun jutut ennenkään oo aina olleet 100% oikeessa...
Ääni tälle, näin mun mielestä perä käyttäytyy.
__________________
Juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä..
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 21.12.2012, 21:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Siis häh

Kuvitellaan tilanne, jossa takavetoinen auto puskee paksuun lumipenkkaan ja takatasauspyörästössä ei ole mitään lukkoja, ihan normi tasauspyörästö. Ja kumpikin pyörä pyörii samaa nopeutta, eli kitka kummankin renkaan alla on sama. No sitten vaikka vasen pyörä tulee kohtaan, jossa kitkakerroin on hyvin pieni. Tällöin oikea pyörä pysähtyy ja vasen alkaa sutimaan + auto pysähtyy kun kitkan tuoma autoa eteenpäin viemä voima ei riitä kumoamaan lumipenkan vastustavaa voimaa. Väitätkö tosiaan, että tässä tilanteessa oikean pyörän pysähtyessa vasemman pyörän pyörimisnopeus kaksinkertaistuu ?

Tai jos heität sen sutivan renkaan alle hiekkaa, jolloin se alkaa pyörimään niin samalla vastakkaisen pyörän kehänopeus puolittuu Siis edellyttäen, että kaasupolkimen ei kosketa.
Juuri näin tapahtuu, mee vaikka kokeilemaan.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 22.12.2012, 03:15
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Talking

Sladissa jo syntyessään...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
PYH! Nyky etuvetolökäpöksynuorison hömpötys keksintöjä!
"vittu että menee lintassa" tarkoittaa etuvetoa, joka yrittää sutia perse alhaalla käsijarru päällä.
Kyllä LINTTA tarkoittaa linttaa ja SLADI sladia! http://www.youtube.com/watch?v=EmwsCVeXVrU VS http://www.youtube.com/watch?v=xD9rmzLQ9SY
Samaa mieltä!
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 22.12.2012, 11:04
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kuvitellaan tilanne, jossa takavetoinen auto puskee paksuun lumipenkkaan ja takatasauspyörästössä ei ole mitään lukkoja, ihan normi tasauspyörästö. Ja kumpikin pyörä pyörii samaa nopeutta, eli kitka kummankin renkaan alla on sama. No sitten vaikka vasen pyörä tulee kohtaan, jossa kitkakerroin on hyvin pieni. Tällöin oikea pyörä pysähtyy ja vasen alkaa sutimaan + auto pysähtyy kun kitkan tuoma autoa eteenpäin viemä voima ei riitä kumoamaan lumipenkan vastustavaa voimaa. Väitätkö tosiaan, että tässä tilanteessa oikean pyörän pysähtyessa vasemman pyörän pyörimisnopeus kaksinkertaistuu ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Yksinke...laneettavaihde
Input on PL, lukitaan (pyörä pysähtyy) joko KH tai AU.
u=1 (KH ja AU samankokoiset poskirattaat)
Välityssuhde kaavan mukaan i=0,5
Eli pyörintänopeus tuplaantuu.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 22.12.2012, 11:31
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Fysiikka on ihmeellistä!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Siis häh
Väitätkö tosiaan, että tässä tilanteessa oikean pyörän pysähtyessa vasemman pyörän pyörimisnopeus kaksinkertaistuu ?

Tai jos heität sen sutivan renkaan alle hiekkaa, jolloin se alkaa pyörimään niin samalla vastakkaisen pyörän kehänopeus puolittuu Siis edellyttäen, että kaasupolkimen ei kosketa.
Ja sitten varoituksen sana, kun kokeilet tuota, niin älä kokeile kovin suurella nopeudella! Entisen luokkakaverin Askonasta meinasi nasta tulla pyöräkotelosta läpi, kun mittari näytti reilu 150km/h

Ja sitten sama keskitasauspyörästöllisellä 4x4wd:llä (siis esim range tai hdj-80 jne)
Jos keskilukko auki, ja pelkästään yksi rengas pyörii sutia paikallaan, niin siinä vauhtia 4 kertaisesti! voit pahimmassa tapauksessa räjäyttää renkaan keskipakoisvoimalla, esim. ristiriipuntatilanteessa, joku 600-800 km/h tunnissa voi olla liikaa maastorenkaalle ja sitten nuo kuminpalat poistuu paikalta, riippumatta siitä onko siinä pyöräkotelä haitolla vai ei.....
Toki voi tulla romua muualtakin...
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 22.12.2012, 11:39
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja sitten varoituksen sana, kun kokeilet tuota, niin älä kokeile kovin suurella nopeudella! Entisen luokkakaverin Askonasta meinasi nasta tulla pyöräkotelosta läpi, kun mittari näytti reilu 150km/h

Ja sitten sama keskitasauspyörästöllisellä 4x4wd:llä (siis esim range tai hdj-80 jne)
Jos keskilukko auki, ja pelkästään yksi rengas pyörii sutia paikallaan, niin siinä vauhtia 4 kertaisesti! voit pahimmassa tapauksessa räjäyttää renkaan keskipakoisvoimalla, esim. ristiriipuntatilanteessa, joku 600-800 km/h tunnissa voi olla liikaa maastorenkaalle ja sitten nuo kuminpalat poistuu paikalta, riippumatta siitä onko siinä pyöräkotelä haitolla vai ei.....
Toki voi tulla romua muualtakin...
Jossakin juutuubissa oli filmikin, kun X5 bemarista? räjähti takakumi revittäessä... losahti samalla sivuturvatyynyt/verhot ja tais lähteä takapuskurikin.
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 22.12.2012, 12:02
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Ja näin tuhoutui myös telivetosisun "keskitasauspyörästö"/vedonvapautin. Henkilö X nosti liukkaassa paikassa telin ylös -> ei kytkeny vedonvapautinta tai ristilukkoa -> latoi pykälää silmään ja kiroili että mikä vit*** kun ei auto hievahdakaan -> kokeili vielä pitkällä puolella että josko vain aluevaihtajassa joku vika -> telin takimmaiset pyörii ilmassa miljoonaa ja poks.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 22.12.2012, 12:21
Rytö:n Avatar
Rytö Rytö ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.01.08
Sijainti: Tohmajärvi, Finland.
Viestit: 580
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja andy Näytä viesti
Ja näin tuhoutui myös telivetosisun "keskitasauspyörästö"/vedonvapautin. Henkilö X nosti liukkaassa paikassa telin ylös -> ei kytkeny vedonvapautinta tai ristilukkoa -> latoi pykälää silmään ja kiroili että mikä vit*** kun ei auto hievahdakaan -> kokeili vielä pitkällä puolella että josko vain aluevaihtajassa joku vika -> telin takimmaiset pyörii ilmassa miljoonaa ja poks.
Sorry OT, mut sattuiko tämä henkilö X:n viimeisenä työpäivänä?
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.*
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 22.12.2012, 12:28
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytö Näytä viesti
Sorry OT, mut sattuiko tämä henkilö X:n viimeisenä työpäivänä?
Muistaakseni toiseksi viimeisenä...
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 22.12.2012, 13:11
tapsa86 tapsa86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: orimattila, Finland.
Viestit: 213
Perusasetus

hiace 4wd


oma 230tkm ajettu lyhyt neliveto hiace on pelannut ainakin ihan hyvin , alla hankuukit 195/75/16
tänäänkin meni viel umpihankeen puskuri työns lunta jo lasille. kytkin on aika kovilla pahemmassa paikassa välitykset on vähän pitkät.
pehmeessä uppoo maan sisään aikahelposti ja kun on tarpeeksi lunta jää sit mahasta kiinni.
eipä se mikään oikea maasturi olekkaan. käyttö on lähinnä huonokuntoisilla mettäteillä rypemistä ja talvisin peurojan ruokinta hommia. Ei mitään moitittavaa mulla, On käynyt mielessä et käviskö hiluxin vaihdelaatikko tohon kuinka helposti, parantais aikapaljon autoa mun käytössä.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 22.12.2012, 14:18
alticity:n Avatar
alticity alticity ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.09.08
Sijainti: suomussalmi
Viestit: 120
Perusasetus

Traktoriin toisen takapyörän alle suksi niin johan pikkuvalmetti kiitää hurjaa kyytiä ja puu liikkuu. Näin ovat 60-luvulla kuulemma puuhastelleet. Siis maantiesiirtoja kun on tehty. Maastossa ei varmaan kovin käytännöllinen.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 23.12.2012, 06:08
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Niin mie kyllä vähä väittäsin. Mutta ei miun jutut ennenkään oo aina olleet 100% oikeessa...
Oikein väitit, meikäläisen 100% aivopieru. Koskahan sitä oppis kirjoittamaan vasta sitten, kun on asiaa hetken ajatellut
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 21.01.2013, 00:45
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Jossakin juutuubissa oli filmikin, kun X5 bemarista? räjähti takakumi revittäessä... losahti samalla sivuturvatyynyt/verhot ja tais lähteä takapuskurikin.
Tässähän se! http://www.youtube.com/watch?v=luxY255eHLg
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 21.01.2013, 01:17
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis jos autossa on kitkalukko takana, niin se tarkoittaa sitä, että tuon huonommin pitävän renkaan täytyy pystyä kuskaamaan määrätty prosentti voimasta kenttään, ja jos se ei onnistu, niin alkaa sutimaan, lumi sulaa, kaivaa syvemmälle.....
Siis jos rengas pääsee sutasemaan tyhjää, saa kuopan, ja lumesta sulatettua vettä, niin varmasti pyörii tyhjää, kun aletaan ihmettelemään, mitä tapahtui!
-> siis kitkalukolla pitää ajaa siten, että joko molemmat takaset sutii, tai sitten ei kumpikaan

Ja nuo Bittihirmut, siis sähköiset luistonrajoittimet; on juttu sinäänsä....
Tuohon taannoin mainittuun vito 4x4:ään on melkein tehty kaikki korjaukset, saa uudet nastarenkaat huomenna, öö, siis tänään; ehdottelen....
Sekin on vähän semmoinen juttu, että noita sähköisiäkin systeemejä on hyviä ja huonoja, mersulla ne ei nähtävästi ole kovin kaksisia. Tai no ainakin keskellä pitäisi olla jotakin mekaanistakin rajoitusta.

Hyvin toteutettuna traction control systeemi on kyllä erittäin hyvä systeemi autonvalmistajalta autoon lisätä, periaattessa mitään lisää se ei maksa ja jos vaihtoehto on se että olisi avoimet perät.

Hyviä toteutuksia tosin harmillisesti löytyy vain maasturipuolelta, land roverilta, toyotalta ja mitsulta, jeepiltä... Oikein tehtynä, paljon parempi kuin pelkkä kitkalukko yhdessä päässä. Oikean lukon voittanutta ei tietysti ole, sehän on selvää.

Viimeksi muokannut Matti- : 21.01.2013 01:21
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 21.01.2013, 01:26
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Sekin on vähän semmoinen juttu, että noita sähköisiäkin systeemejä on hyviä ja huonoja, mersulla ne ei nähtävästi ole kovin kaksisia. Tai no ainakin keskellä pitäisi olla jotakin mekaanistakin rajoitusta.

Hyvin toteutettuna traction control systeemi on kyllä erittäin hyvä systeemi autonvalmistajalta autoon lisätä, periaattessa mitään lisää se ei maksa ja jos vaihtoehto on se että olisi avoimet perät, niin eihän se ole kuin plussaa.

Hyviä toteutuksia tosin harmillisesti löytyy vain maasturipuolelta, land roverilta, toyotalta ja mitsulta, jeepiltä... Oikein tehtynä, paljon parempi kuin pelkkä kitkalukko yhdessä päässä. Oikean lukon voittanutta ei tietysti ole, sehän on selvää.
Itselläni oli GEN 3 pajero eikä sitä sutimis systeemiä voi kehua!
Kerran ois ollut pitoja yhdellä renkaalla takana, muttei vetoja sille löytynyt...pikkuisen yritti nykiä ja sitten kuumu se jarrusydeemi ja alkoi kova piip piip piip... ja systeemi meni pois päältä.
Tuollaiset systeemit ovat liikkeelle lähtöavustimia auratulla tiellä!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 21.01.2013, 02:28
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Red face

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Itselläni oli GEN 3 pajero eikä sitä sutimis systeemiä voi kehua!
Kerran ois ollut pitoja yhdellä renkaalla takana, muttei vetoja sille löytynyt...pikkuisen yritti nykiä ja sitten kuumu se jarrusydeemi ja alkoi kova piip piip piip... ja systeemi meni pois päältä.
Tuollaiset systeemit ovat liikkeelle lähtöavustimia auratulla tiellä!
Joo, totta se on ettei se yksin autuaaksi tee. Se ABS pumpun tuotto siinä ei riitä, siksi se voi sammua vähäksi aikaa jäähtymään.

Nuo systeemit ovat kyllä kehittyneet paljon ensimmäisistä. Taisi olla pajeroissa gen 3 facelift malli vasta ensimmäinen mihin ne tuli. Gen 4 pajeroissa noiden elektronisten systeemien apuna, takana on lisäksi torsen, ja lukko jonka voi lukita kiinteäksi kytkimestä.

Tämä ARB:n mainosvideo aika hyvin demonstroi eroja:
http://youtu.be/YNFacsKnswM

Vihreässä Land Cruiserissa LSD takana, avoin etuperä. Hopeassa luistonesto eli traction control jarruilla toteutettuna, valkoisessa arb:n lukot.

Sitten vielä "elektronisista systeemeistä". Eihän sähköisesti ohjattu systeemi etenemiskyky perspektiivistä välttämättä ole ollenkaan huono asia. Jos ajatellaan vaikkapa aktiivitasauspyörästöä, se pystyy välittämään jatkuvan vedon mille tahansa pyörälle 100%, siellä on täysin mekaaninen systeemi mitä tietokone vain ohjaa. Mutta tottakai, maastoautossa turha koska ei ole niin tarkkaa paljonko vetoa pyörälle menee kunhan menee, mekaaniset lukot ovat halvemmat ja toimintavarmemmat.

Jeepin käyttämässä eLSD lukossa kuitenkin ilmeisesti on tälläistä, vähän aktiivitasauspyörästön tyylistä toiminnallisuutta, harmillisesti tämä systeemi jäi uudesta GC:stä pois. Ilmeisesti se on liian kallis tuottaa, vaikka täydet lukot ovatkin.

Hyvin toteutettu luistonesto on muuten hyvä, ristiriipunnassa ja vastaavissa, mutta esimerkiksi pitkässä ylämäessä, missä pito vaihtelee, ongelmaksi muodostuu juuri se, ettei veto ole jatkuvaa vaan systeemi reagoi aina pienellä viiveellä.

Viimeksi muokannut Matti- : 21.01.2013 02:39
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 22.01.2013, 00:51
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Saako epäillä? kyseenalaistaa?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matti- Näytä viesti
Joo, totta se on ettei se yksin autuaaksi tee. Se ABS pumpun tuotto siinä ei riitä, siksi se voi sammua vähäksi aikaa jäähtymään.

Minun KOMMENTIT ISOILLA KIRJAIMILLA

SIIS TUOSSA ABS:N PUMPUSSA ON ENEMMÄN VOIMAA KUIN SINUN JALASSA, SIIS JOS PUHUTAAN ESIM. MINUUTISTA!

JA TUO ABS-PUMPPU VOISI VETÄÄ KAIKKI RENKAAT KUIVALLA ASFALTILLA LUKKOON MUUTAMASSA SEKUNNISSA.

-> SIIS TUO "TALVIKELILLÄ JÄÄTYNEESTÄ RISTEYKSESTÄ" VAATII VAIN PIKKASEN JARRUA, SIIS SILLOIN KUN ISTUTAAN YKKÖSET NISKASSA?

-> SIIS TUON ABS:N OHJAAMA "LUKKOPATTERI" ON JUODUTTU RAJOITTAMAAN "TURVALLISEKSI JARRUILLE, VOIMANSIIRROLLE..."


Sitten vielä "elektronisista systeemeistä". Eihän sähköisesti ohjattu systeemi etenemiskyky perspektiivistä välttämättä ole ollenkaan huono asia. Jos ajatellaan vaikkapa aktiivitasauspyörästöä, se pystyy välittämään jatkuvan vedon mille tahansa pyörälle 100%, siellä on täysin mekaaninen systeemi mitä tietokone vain ohjaa. Mutta tottakai, maastoautossa turha koska ei ole niin tarkkaa paljonko vetoa pyörälle menee kunhan menee, mekaaniset lukot ovat halvemmat ja toimintavarmemmat.

Jeepin käyttämässä eLSD lukossa kuitenkin ilmeisesti on tälläistä, vähän aktiivitasauspyörästön tyylistä toiminnallisuutta, harmillisesti tämä systeemi jäi uudesta GC:stä pois. Ilmeisesti se on liian kallis tuottaa, vaikka täydet lukot ovatkin.

Hyvin toteutettu luistonesto on muuten hyvä, ristiriipunnassa ja vastaavissa, mutta esimerkiksi pitkässä ylämäessä, missä pito vaihtelee, ongelmaksi muodostuu juuri se, ettei veto ole jatkuvaa vaan systeemi reagoi aina pienellä viiveellä.
JA JOS OLET RISTIRIIPUNNASSA, NIIN SILLOIN PITÄISI SAADA JARRUTETTUA ILMASSA PYÖRIVIÄ....

Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 22.01.2013 01:01 Perustelu: SIIS MINUN KOMMENTIT ISOILLA KIRJAIMILLA
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 23.01.2013, 01:08
Matti- Matti- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.07.11
Sijainti: Lappi, Suomi
Viestit: 26
Red face

Tottakai saa kyseenalaistaa...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
JA JOS OLET RISTIRIIPUNNASSA, NIIN SILLOIN PITÄISI SAADA JARRUTETTUA ILMASSA PYÖRIVIÄ....
Joo puhut täysin asiaa, mulla virheellinen tieto tuossa. Järjellä ajateltuna, eihän se niin mopo voi olla, että kesken loppuisi tuollaisessa tilanteessa.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 23.01.2013, 17:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Nuo jarruihin perustuvat luistonestot on sikäli perseestä että jos vaikka kurmuutat kärri perässä normitalvikunnossapidettyä tietä eli laite ruopii hieman koko ajan niin loppu tuloksena on jarru remontti...

Samoin kuin joku mäkilähtö missä tarvitaan kaikki pito, niin homma hävitään jo siinä että silloin kun pitäisi mennä, systeemi rupeaa jarruttamaan... Ei pelitä.

Ovatten kyllä kiistatta loistavia ominaisuuksia perheautossa mutta ei maasturissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 23.01.2013, 18:25
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Nuo jarruihin perustuvat luistonestot on sikäli perseestä että jos vaikka kurmuutat kärri perässä normitalvikunnossapidettyä tietä eli laite ruopii hieman koko ajan niin loppu tuloksena on jarru remontti...

Samoin kuin joku mäkilähtö missä tarvitaan kaikki pito, niin homma hävitään jo siinä että silloin kun pitäisi mennä, systeemi rupeaa jarruttamaan... Ei pelitä.

Ovatten kyllä kiistatta loistavia ominaisuuksia perheautossa mutta ei maasturissa.
Upottavalla alustallakaan niilä ei tee mitään! Veto ei ole tasaista vaan nykivää ja aina kun rengas vetäsee tyhjää rengas uppoaa...
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 23.01.2013, 19:20
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti

Onse zilin käynti vaan komea kumina Putken päästä ehjällä vaimentimella JUST sellainen kun ison 8 pitääkin olla
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Domingo 4wd Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.09.2012 19:15
M:Hiace 4wd silver O/M/V Ajoneuvot 0 29.12.2006 13:37
Toyota FullTime 4wd toyovoima Chit-Chat 16 02.11.2006 00:05
O: Hilux 4WD r2ree O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2006 16:54
4wd linkkejä MakeH Linkit 3 15.01.2006 22:05


Sivu luotu: 17:55 (GMT +2).